nu ik in bezit ben van de witte r5 gtt, wilde ik toch m'n kennis niet alleen beperken tot m'n eigen auto.
kunnen jullie me een aantal verschillen opsommen tussen ph1 en ph2?
groetjes,
michel
ph1 & ph2 GT Turbo
Tis echt al tig x besproken op het forum, maar ik moet eerlijk toegeven dat het niet echt makkelijk terug te vinden is.audacious schreef:nu ik in bezit ben van de witte r5 gtt, wilde ik toch m'n kennis niet alleen beperken tot m'n eigen auto.
kunnen jullie me een aantal verschillen opsommen tussen ph1 en ph2?
groetjes,
michel
Misschien moet Chris deze info eens duidelijk op 5GT.nl zetten

Klikkie
Staan trouwens ook een hoop verschillen niet in, ff wat aanvullende zooi uit de losse pols 
-De stand van de veerpoten is iets anders
-Stabilisatorstangdikte
-Benzinepomp is ander formaat.
-Carb is ook een lichtelijk ander type
-Turbodruk origineel scheelt een halve bar.
-Klephoek van de kop is anders.
-Uitlaatspruitstuk is iets andere vorm
-Loop van de koeslangen is anders. (+bellenvaatje)
-De voorbumper van de fase 2 heeft een extra lip.
-Mislampen zijn anders
-De uitlaat hangt iets anders bij de bocht om de tank.
-Fase 2 heeft pingelsensor
-Achterklep spoilertje
-Stuurnaaf is iets anders, stuur is wel hetzelfde
-Fase 2 heeft een luchthoorn ipv normale toeter
Zo is er nog een berg aan klein wijzigingen dit is ff wat er snel in mij opkomt.

-De stand van de veerpoten is iets anders
-Stabilisatorstangdikte
-Benzinepomp is ander formaat.
-Carb is ook een lichtelijk ander type
-Turbodruk origineel scheelt een halve bar.
-Klephoek van de kop is anders.
-Uitlaatspruitstuk is iets andere vorm
-Loop van de koeslangen is anders. (+bellenvaatje)
-De voorbumper van de fase 2 heeft een extra lip.
-Mislampen zijn anders
-De uitlaat hangt iets anders bij de bocht om de tank.
-Fase 2 heeft pingelsensor
-Achterklep spoilertje
-Stuurnaaf is iets anders, stuur is wel hetzelfde
-Fase 2 heeft een luchthoorn ipv normale toeter
Zo is er nog een berg aan klein wijzigingen dit is ff wat er snel in mij opkomt.
-
Van het koelsysteem zijn er overigens meerdere versies. Dus dat kan per phase 1 of 2 ook nog wisselen.
Nou maar 3 versies hoor, het fase 1 met turbo en fase 1 zonder turbo, van de fase 2 heb je er maar 1. En daarbij is dat fase 1 systeem gewoon een omloopje met een reduceernippel erin.Turbo-Peer schreef:Van het koelsysteem zijn er overigens meerdere versies. Dus dat kan per phase 1 of 2 ook nog wisselen.
@Cat, ah ik vond het ook al zo vreemd dat Lex beweerde vam niet

Uitlaatspruitstuk heef tniet alleen n andere vorm, de doorgang van n phase 2 is nauwer, ivm grotere wanddikte. een phase 1 schijnt beter te lopen.
Ohja, zover ik weet zijn er toch echt 4 versies koelsysteem 

Had t ergens in een boekje. Weet t niet uit mijn blote bolleke 

-
In het werkplaatshandboek staan er toch echt 4Steven schreef:Nou maar 3 versies hoor, het fase 1 met turbo en fase 1 zonder turbo, van de fase 2 heb je er maar 1. En daarbij is dat fase 1 systeem gewoon een omloopje met een reduceernippel erin.Turbo-Peer schreef:Van het koelsysteem zijn er overigens meerdere versies. Dus dat kan per phase 1 of 2 ook nog wisselen.
1e montage: zonder watergekoelde turbo
2e montage: zonder watergekoelde turbo; slangen lopen anders om ontluchting van de radiateur en doelmatigheid van de verwarming te verbeteren. Er loopt geen slang meer van expansievat naar radiateur, dit was bij de eerste montage nog wel het geval.
3e montage: watergekoelde turbo zonder vortex/bellenvat
4e montage: watergekoelde turbo met vortex/bellenvat

ik dank u
-
lengte van de voorveren , ph2 is korter dan ph1
phase 2;
andere wielen, ophanging deuren, ontsteking, turbolaaddruk is echter identiek, waste gate opening verschilt iets, verbeterd stuurhuis, afdekkapjes koplampen, koudere sensoren voor koelsysteem, bovenste veerschotels, verbeterde richtingaanwijzer.
andere wielen, ophanging deuren, ontsteking, turbolaaddruk is echter identiek, waste gate opening verschilt iets, verbeterd stuurhuis, afdekkapjes koplampen, koudere sensoren voor koelsysteem, bovenste veerschotels, verbeterde richtingaanwijzer.
Turbolaaddruk is zeker niet identiek!pierre schreef:phase 2;
ik heb staan voor C1J782 alsook C1J788
680 Mbar bij 3500 rpm en 700 Mbar bij 5500 rpm
fase 1 en 2 hebben een gelijk maximum koppel van 165 Nm weliswaar bij een ander toerental.
als de turbodruk hoger zou zijn zou dit ook moeten verschillen en dat is niet zo.
5 pk extra bij 5750 rpm voor fase 2 komt door een andere nokkenas.
680 Mbar bij 3500 rpm en 700 Mbar bij 5500 rpm
fase 1 en 2 hebben een gelijk maximum koppel van 165 Nm weliswaar bij een ander toerental.
als de turbodruk hoger zou zijn zou dit ook moeten verschillen en dat is niet zo.
5 pk extra bij 5750 rpm voor fase 2 komt door een andere nokkenas.
Laatst gewijzigd door pierre op vr 13 apr 2007 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan heb je het fout op staan