ph1 & ph2 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
audacious
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 21:10

nu ik in bezit ben van de witte r5 gtt, wilde ik toch m'n kennis niet alleen beperken tot m'n eigen auto.

kunnen jullie me een aantal verschillen opsommen tussen ph1 en ph2?

groetjes,

michel
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

audacious schreef:nu ik in bezit ben van de witte r5 gtt, wilde ik toch m'n kennis niet alleen beperken tot m'n eigen auto.

kunnen jullie me een aantal verschillen opsommen tussen ph1 en ph2?

groetjes,

michel
Tis echt al tig x besproken op het forum, maar ik moet eerlijk toegeven dat het niet echt makkelijk terug te vinden is.

Misschien moet Chris deze info eens duidelijk op 5GT.nl zetten (I)

Klikkie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Staan trouwens ook een hoop verschillen niet in, ff wat aanvullende zooi uit de losse pols :p

-De stand van de veerpoten is iets anders
-Stabilisatorstangdikte
-Benzinepomp is ander formaat.
-Carb is ook een lichtelijk ander type
-Turbodruk origineel scheelt een halve bar.
-Klephoek van de kop is anders.
-Uitlaatspruitstuk is iets andere vorm
-Loop van de koeslangen is anders. (+bellenvaatje)
-De voorbumper van de fase 2 heeft een extra lip.
-Mislampen zijn anders
-De uitlaat hangt iets anders bij de bocht om de tank.
-Fase 2 heeft pingelsensor
-Achterklep spoilertje
-Stuurnaaf is iets anders, stuur is wel hetzelfde
-Fase 2 heeft een luchthoorn ipv normale toeter

Zo is er nog een berg aan klein wijzigingen dit is ff wat er snel in mij opkomt.
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Van het koelsysteem zijn er overigens meerdere versies. Dus dat kan per phase 1 of 2 ook nog wisselen.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

@steven: Een phase1 heeft ook een luchthoorn :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Turbo-Peer schreef:Van het koelsysteem zijn er overigens meerdere versies. Dus dat kan per phase 1 of 2 ook nog wisselen.
Nou maar 3 versies hoor, het fase 1 met turbo en fase 1 zonder turbo, van de fase 2 heb je er maar 1. En daarbij is dat fase 1 systeem gewoon een omloopje met een reduceernippel erin.

@Cat, ah ik vond het ook al zo vreemd dat Lex beweerde vam niet ;)
audacious
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 21:10

was inderdaad lastig terug te vinden, maar het is duidelijk.

wederom hartelijk bedankt (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Uitlaatspruitstuk heef tniet alleen n andere vorm, de doorgang van n phase 2 is nauwer, ivm grotere wanddikte. een phase 1 schijnt beter te lopen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja de fase 1 loopt idd op top ook harder...

Kan al die info wel specificeren hoor, maar dan wordt het verhaal wat langer. :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ohja, zover ik weet zijn er toch echt 4 versies koelsysteem :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou hoest op dan? Zal dan wel 3 soorten fase 1 zijn en 1 fase 2 :p
Of je moet er 1 van de hobbybob hebben die 2 systemen door elkaa geknoopt heeft.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Had t ergens in een boekje. Weet t niet uit mijn blote bolleke :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Steven schreef:
Turbo-Peer schreef:Van het koelsysteem zijn er overigens meerdere versies. Dus dat kan per phase 1 of 2 ook nog wisselen.
Nou maar 3 versies hoor, het fase 1 met turbo en fase 1 zonder turbo, van de fase 2 heb je er maar 1. En daarbij is dat fase 1 systeem gewoon een omloopje met een reduceernippel erin.
In het werkplaatshandboek staan er toch echt 4 :wink:

1e montage: zonder watergekoelde turbo
2e montage: zonder watergekoelde turbo; slangen lopen anders om ontluchting van de radiateur en doelmatigheid van de verwarming te verbeteren. Er loopt geen slang meer van expansievat naar radiateur, dit was bij de eerste montage nog wel het geval.
3e montage: watergekoelde turbo zonder vortex/bellenvat
4e montage: watergekoelde turbo met vortex/bellenvat

:beer:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ik dank u
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

lengte van de voorveren , ph2 is korter dan ph1
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

phase 2;

andere wielen, ophanging deuren, ontsteking, turbolaaddruk is echter identiek, waste gate opening verschilt iets, verbeterd stuurhuis, afdekkapjes koplampen, koudere sensoren voor koelsysteem, bovenste veerschotels, verbeterde richtingaanwijzer.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

pierre schreef:phase 2;

andere wielen, ophanging deuren, ontsteking, turbolaaddruk is echter identiek, waste gate opening verschilt iets, verbeterd stuurhuis, afdekkapjes koplampen, koudere sensoren voor koelsysteem, bovenste veerschotels, verbeterde richtingaanwijzer.
Turbolaaddruk is zeker niet identiek!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

ik heb staan voor C1J782 alsook C1J788

680 Mbar bij 3500 rpm en 700 Mbar bij 5500 rpm


fase 1 en 2 hebben een gelijk maximum koppel van 165 Nm weliswaar bij een ander toerental.
als de turbodruk hoger zou zijn zou dit ook moeten verschillen en dat is niet zo.

5 pk extra bij 5750 rpm voor fase 2 komt door een andere nokkenas.
Laatst gewijzigd door pierre op vr 13 apr 2007 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dan heb je het fout op staan :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie