
ACT: Renault 5 Turbo 1/2.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
wow, erg veel. eigenlijk zoveel dat ik het niet geloven kan 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nou er zijn een heleboel A 110's gemaakt he
en dit zijn alle types alpine he van A 106 tot A 610
en de laatste jaren zijn er ook nogal wat ingevoerd
in de alpineclub is de grootste groep ook de A 110
maar in maart weet ik hoeveel er in de club zijn van elk type
en het cbs is redelijk betrouwbaar denk ik
alleen jammer dat het van de turbo 1 en 2 niet te vinden is
is wel leuk om te weten hoeveel er eigenlijk zijn
er zijn er beoorlijk wat gemaakt en de turbo 2 is nooit officieel in nederland geleverd las ik ergens, maar of het waar is?
en dit zijn alle types alpine he van A 106 tot A 610
en de laatste jaren zijn er ook nogal wat ingevoerd
in de alpineclub is de grootste groep ook de A 110
maar in maart weet ik hoeveel er in de club zijn van elk type
en het cbs is redelijk betrouwbaar denk ik
alleen jammer dat het van de turbo 1 en 2 niet te vinden is
is wel leuk om te weten hoeveel er eigenlijk zijn
er zijn er beoorlijk wat gemaakt en de turbo 2 is nooit officieel in nederland geleverd las ik ergens, maar of het waar is?
en 1690 turbo 1De R5 turbo 2 is duidelijk goedkoper uitgevoerd.
Technisch praktisch onveranderd, dankzij het weglaten van de aluminium carrosseriedelen en het interieur van de Alpine turbo kon de prijs omlaag met 20.000 gulden,
In 1983 verscheen de R5 turbo 2 op de markt ook deze haalde 200 km/h. Optisch was hij aan de buitenzijde hetzelfde . Doordat de prijs gunstiger was dan die van de Turbo werden er uiteindelijk 3180 turbo 2 gebouwd. De Turbo 2 is in Nederland nooit op de markt geweest ze werden uit andere landen geïmporteerd.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Luco/Alpine-racer schreef:nou er zijn een heleboel A 110's gemaakt he
en dit zijn alle types alpine he van A 106 tot A 610
en de laatste jaren zijn er ook nogal wat ingevoerd
in de alpineclub is de grootste groep ook de A 110
maar in maart weet ik hoeveel er in de club zijn van elk type
en het cbs is redelijk betrouwbaar denk ik
alleen jammer dat het van de turbo 1 en 2 niet te vinden is
is wel leuk om te weten hoeveel er eigenlijk zijn
er zijn er beoorlijk wat gemaakt en de turbo 2 is nooit officieel in nederland geleverd las ik ergens, maar of het waar is?
en 1690 turbo 1De R5 turbo 2 is duidelijk goedkoper uitgevoerd.
Technisch praktisch onveranderd, dankzij het weglaten van de aluminium carrosseriedelen en het interieur van de Alpine turbo kon de prijs omlaag met 20.000 gulden,
In 1983 verscheen de R5 turbo 2 op de markt ook deze haalde 200 km/h. Optisch was hij aan de buitenzijde hetzelfde . Doordat de prijs gunstiger was dan die van de Turbo werden er uiteindelijk 3180 turbo 2 gebouwd. De Turbo 2 is in Nederland nooit op de markt geweest ze werden uit andere landen geïmporteerd.
heb hier nog een alpine A110 staan in restauratie en zover ik weet is die ook niet bekend bij clubs
de vorige eigenaar waarvan ik ook mijn GTE gekocht heb racet met a110`s en maakt zelf de chassis

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
wie is dat dan?
theo van bree?
theo van bree?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
die productieaantallen zijn een schatting toch? ik zal eens zoeken want hier liggen ergens de precieze aantallen, inclusief bouwjaar.
er zijn inderdaad maar weinig turbo's in nederland verkocht. veelal zijn ze geimporteerd uit duitsland.
zijn de fasa's en dergelijke toruwens ook meegerekend bij het cbs?
er zijn inderdaad maar weinig turbo's in nederland verkocht. veelal zijn ze geimporteerd uit duitsland.
ja dat er veel soorten alpines zijn weet ik. pap heeft een 1600 sx. die is nooit in nederland geweest. en er zouden er nu een stuk of 3-4 van rijden in NL. een groene, een blauwe en gele (pap) sowieso. of weet je er nog meer van deze te vinden?nou er zijn een heleboel A 110's gemaakt he
en dit zijn alle types alpine he van A 106 tot A 610
en de laatste jaren zijn er ook nogal wat ingevoerd
in de alpineclub is de grootste groep ook de A 110
maar in maart weet ik hoeveel er in de club zijn van elk type
en het cbs is redelijk betrouwbaar denk ik
zijn de fasa's en dergelijke toruwens ook meegerekend bij het cbs?
Rond de productie van de a110. Zijn een heleboel andere alpine's gemaakt onder andere de a105. De namen weet ik niet uit me hoofd maar van de meeste bestaan er nog maar enkele.
Als je dit hele rijtje A1.. wil zien moet je naar Loheac in bretagne. Ben daar afgelopen jaar op vakantie langsgeweest. Als je van auto's en autosport houdt moet je daar zeker een kijkje nemen.
In dat museum staan meer als 400 auto's waaronder zeer veel exclusieve auto's. onder meer 18 formule 1 wagens en alle rallyauto's die vroeger in de groep B uitkwamen. Zeer veel renaultjes. Alle auto's die er staan zijn volledig opgeknapt en weinig tot geen km op de klok.
Dan is er nog een circuit, een autocrosscircuit, kartbaan. Een bedrijf dat gehele raceklasse's onderhoudt en de fabriek van delahaye (frans merk dat niet meer bestaat) staat hier.
Als je er nog een keer in de buurt komt is het zeker om er 1 zoniet meerdere dagen aan te besteden. Voor het museum heb je aan 1 dag eigenlijk neit genoeg....
Ondertussne ben ik al zover afgedwaald... maar dit moest ik echt ff melden. Echt een super aanrader!
Als je dit hele rijtje A1.. wil zien moet je naar Loheac in bretagne. Ben daar afgelopen jaar op vakantie langsgeweest. Als je van auto's en autosport houdt moet je daar zeker een kijkje nemen.
In dat museum staan meer als 400 auto's waaronder zeer veel exclusieve auto's. onder meer 18 formule 1 wagens en alle rallyauto's die vroeger in de groep B uitkwamen. Zeer veel renaultjes. Alle auto's die er staan zijn volledig opgeknapt en weinig tot geen km op de klok.
Dan is er nog een circuit, een autocrosscircuit, kartbaan. Een bedrijf dat gehele raceklasse's onderhoudt en de fabriek van delahaye (frans merk dat niet meer bestaat) staat hier.
Als je er nog een keer in de buurt komt is het zeker om er 1 zoniet meerdere dagen aan te besteden. Voor het museum heb je aan 1 dag eigenlijk neit genoeg....
Ondertussne ben ik al zover afgedwaald... maar dit moest ik echt ff melden. Echt een super aanrader!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ja je hebt:
a106, 108, 110, 310, v6gt, a610. en dan hun racemodellen nog. als ik tijd heb zal ik jullie dat vertellen op het alpine topic van de aantallen en uitvoeringen. ken ze allemaal
a106, 108, 110, 310, v6gt, a610. en dan hun racemodellen nog. als ik tijd heb zal ik jullie dat vertellen op het alpine topic van de aantallen en uitvoeringen. ken ze allemaal

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je vergeet de gta, de le mans en nog wat speciale uitvoeringen 
ik ken een groene 1600 sx die moet serieus geld kosten
maar de aantallen van de cbs zijn de auto's die op die datum nog officieel geregistreerd waren op kenteken dus geen racewagens
er zijn echt een heleboel A 110's gemaakt maar dat is inderdaad voor het alpinetopic
en alle alpines die geregistreerd waren dus ook de spaanse
maar het blijven alpines
maar elke week kwam er bijna een niuwe uitvoering van die 110 wat een modellen hebben ze daarvan gemaakt zeg en je ziet bijna het verschil niet

ik ken een groene 1600 sx die moet serieus geld kosten
maar de aantallen van de cbs zijn de auto's die op die datum nog officieel geregistreerd waren op kenteken dus geen racewagens
er zijn echt een heleboel A 110's gemaakt maar dat is inderdaad voor het alpinetopic

en alle alpines die geregistreerd waren dus ook de spaanse

maar het blijven alpines
maar elke week kwam er bijna een niuwe uitvoering van die 110 wat een modellen hebben ze daarvan gemaakt zeg en je ziet bijna het verschil niet

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
KoenGTT schreef:Rond de productie van de a110. Zijn een heleboel andere alpine's gemaakt onder andere de a105. De namen weet ik niet uit me hoofd maar van de meeste bestaan er nog maar enkele.
Als je dit hele rijtje A1.. wil zien moet je naar Loheac in bretagne. Ben daar afgelopen jaar op vakantie langsgeweest. Als je van auto's en autosport houdt moet je daar zeker een kijkje nemen.
In dat museum staan meer als 400 auto's waaronder zeer veel exclusieve auto's. onder meer 18 formule 1 wagens en alle rallyauto's die vroeger in de groep B uitkwamen. Zeer veel renaultjes. Alle auto's die er staan zijn volledig opgeknapt en weinig tot geen km op de klok.
Dan is er nog een circuit, een autocrosscircuit, kartbaan. Een bedrijf dat gehele raceklasse's onderhoudt en de fabriek van delahaye (frans merk dat niet meer bestaat) staat hier.
Als je er nog een keer in de buurt komt is het zeker om er 1 zoniet meerdere dagen aan te besteden. Voor het museum heb je aan 1 dag eigenlijk neit genoeg....
Ondertussne ben ik al zover afgedwaald... maar dit moest ik echt ff melden. Echt een super aanrader!
dat museum is


hebben zelfs een renault 4cv ralley de enige echte R1063
en een Lamborghini formule 1 wagen
en zowat elk type bugatie en ferrarie, en zowat elke type+uitvoering alpine
aan het museum zit een werkplaats waar de wagens profesioneel en goed worden gerestaureerd en waar de racewagens worden bijgehouden enkele jaren geleden lag er achter het museum ook nog een prive circuit


ja dat circuitje ligt er nog steeds... wel een mickey mouse baantje hoor.
En in die werkplaats gebeurde volgens mij nu niet zoveel. en met bugattie bedoel je denk lamborghini... er stonden namenlijk niet zoveel bugatties.
Al eens in het bugattie museum geweest in france?
En in die werkplaats gebeurde volgens mij nu niet zoveel. en met bugattie bedoel je denk lamborghini... er stonden namenlijk niet zoveel bugatties.
Al eens in het bugattie museum geweest in france?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Er is ook een 1800 S... die is echt behoorlijk snel, laatst wat over gelezen in een duits tijdschrift. (1800 motor uit een renault 16 ofzo kan dat?)J-P-S schreef:die productieaantallen zijn een schatting toch? ik zal eens zoeken want hier liggen ergens de precieze aantallen, inclusief bouwjaar.
er zijn inderdaad maar weinig turbo's in nederland verkocht. veelal zijn ze geimporteerd uit duitsland.
ja dat er veel soorten alpines zijn weet ik. pap heeft een 1600 sx. die is nooit in nederland geweest. en er zouden er nu een stuk of 3-4 van rijden in NL. een groene, een blauwe en gele (pap) sowieso. of weet je er nog meer van deze te vinden?nou er zijn een heleboel A 110's gemaakt he
en dit zijn alle types alpine he van A 106 tot A 610
en de laatste jaren zijn er ook nogal wat ingevoerd
in de alpineclub is de grootste groep ook de A 110
maar in maart weet ik hoeveel er in de club zijn van elk type
en het cbs is redelijk betrouwbaar denk ik
zijn de fasa's en dergelijke toruwens ook meegerekend bij het cbs?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
A110 1800VB Groupe 4
even ter indicatie
de "gewone"1600 S had 127 pk met 720 kg

even ter indicatie
de "gewone"1600 S had 127 pk met 720 kg


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
er is af standaard 1800s geleverd, dit was eenfabrieksrally auto.Er is ook een 1800 S... die is echt behoorlijk snel, laatst wat over gelezen in een duits tijdschrift. (1800 motor uit een renault 16 ofzo kan dat?)
1600s had 137pk standaard
1600s rally had 172, 1800 groep 4 had ongeveer 180 pk. maar het voordeel was dat deze motor veel soepeler was dan het renault 16ts blok wat in de 1600s groep 4 rallywagen zat.
k ga nu ook verder in het alpine topic

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Iemand nog een 5 Turbo kopen?
RENAULT 5 MAXI TURBO 1 DEL 1981 CON 39.000 KM,
IN PERFETTO STATO, ISCRITTA ASI, VENDO O PERMUTO C
ON MERCEDES ML 270. 320. EURO 18000
IN PROVINCIA DI GENOVA
TEL 338/7031011 MARCO NEGRI
![Afbeelding]()
Moet je wel een beetje italiaans kunnen
RENAULT 5 MAXI TURBO 1 DEL 1981 CON 39.000 KM,
IN PERFETTO STATO, ISCRITTA ASI, VENDO O PERMUTO C
ON MERCEDES ML 270. 320. EURO 18000
IN PROVINCIA DI GENOVA
TEL 338/7031011 MARCO NEGRI
Moet je wel een beetje italiaans kunnen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
staat er ook bij turbo1
en dat voor 18.000

en dat voor 18.000



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Als ie echt in goede staat is en met die km stand is 18.000 opzich wel nette prijs, vaak staan ze voor dik boven de 20.
Al blijft het wel een enorme berg geld voor een oude renault
Al blijft het wel een enorme berg geld voor een oude renault
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dik bove de 20???
een turbo 2 ja
een turbo 1 in goede staat zit vaak boven de 30
zijn veelmeer waard dan een T2
er zijn er ook veel minder van
een turbo 2 ja
een turbo 1 in goede staat zit vaak boven de 30
zijn veelmeer waard dan een T2
er zijn er ook veel minder van
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
er moet hier ergens in he topic de verschille staan T1 heeft meer lichtere onderdelen
deuren dacht iken dak
en een T2 niet ofzo
plus dat er echt niet veel T1 zijn gemaakt
deuren dacht iken dak
en een T2 niet ofzo
plus dat er echt niet veel T1 zijn gemaakt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
wat zou je nog moeten neerleggen om zo'n ding te importeren.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
is een oldtimer dus bpm zal niet zoveel zijn toch?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
jammer dat ik het niet heb liggen die 18.000 anders had ik ff gebeld




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
verschil tussen turbo 1 en 2 is:
- aluminium deuren en dak,
- interieur, stuur bekleding
- alles in carrosoriekleur
- standaard een gereedsschapset op de motorcover.
technisch geen verschil
over de prijzen:
een t1 zijn er inderdaad minder van. prijsverschil tussen 1 en 2 is niet enorm hoor. ze beginnen allebei heel schaars te worden en ontlopen elkaar echt niet veel!
bpm: ik dacht 737 euro
turbo 1 boven de 30: nou, dan moet hij hagelnieuw zijn of van iemand die in dromen zijn 5 turbo verkoopt. houd mille miles maar eens in de gaten voor actuele verkoopprijzen van alle alpines en turbo's in frankrijk.
oja, op de foto is een t1, hebben jullie goed gezien
- aluminium deuren en dak,
- interieur, stuur bekleding
- alles in carrosoriekleur
- standaard een gereedsschapset op de motorcover.
technisch geen verschil
over de prijzen:
een t1 zijn er inderdaad minder van. prijsverschil tussen 1 en 2 is niet enorm hoor. ze beginnen allebei heel schaars te worden en ontlopen elkaar echt niet veel!
bpm: ik dacht 737 euro

turbo 1 boven de 30: nou, dan moet hij hagelnieuw zijn of van iemand die in dromen zijn 5 turbo verkoopt. houd mille miles maar eens in de gaten voor actuele verkoopprijzen van alle alpines en turbo's in frankrijk.
oja, op de foto is een t1, hebben jullie goed gezien
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nou dep rijsverschillen die ik heb gezien voor een T1 of T2 in dezelfde staat lagen toch tussen de 5 en 10 duizend euro
en een T1 is echt veel en veel schaarser dan een T2
kijk maar eens naar de productieaantallen
en een T1 is echt veel en veel schaarser dan een T2
kijk maar eens naar de productieaantallen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ja haha die ken ik wel de productie aantallen....
klopt dat er minder t1's zijn. maar het is ook een feit dat er nog maar weinig t1's zijn met alu deuren....
10 euro prijsverschil tussen t1 en 2 kan alleen als een t1 heel mooi is en een t2 minder goed is..
ken je mille miles?
als ik zo de kosten van een goede t2 kijk, en dan nakijk dat de onze als nieuw is, en alle opties heeft inclusief gotti velgen en 1e eigenaar is. dan kost die dus net zoveel als een t1
klopt dat er minder t1's zijn. maar het is ook een feit dat er nog maar weinig t1's zijn met alu deuren....
10 euro prijsverschil tussen t1 en 2 kan alleen als een t1 heel mooi is en een t2 minder goed is..
ken je mille miles?
als ik zo de kosten van een goede t2 kijk, en dan nakijk dat de onze als nieuw is, en alle opties heeft inclusief gotti velgen en 1e eigenaar is. dan kost die dus net zoveel als een t1

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
turbo's zijn ook nog in 84-85 gebouwd
das nog geen 25 jaar toch 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
T1 niet 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.