ACT: Renault 5 Turbo 1/2.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

wow, erg veel. eigenlijk zoveel dat ik het niet geloven kan (S)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nou er zijn een heleboel A 110's gemaakt he
en dit zijn alle types alpine he van A 106 tot A 610
en de laatste jaren zijn er ook nogal wat ingevoerd
in de alpineclub is de grootste groep ook de A 110
maar in maart weet ik hoeveel er in de club zijn van elk type
en het cbs is redelijk betrouwbaar denk ik

alleen jammer dat het van de turbo 1 en 2 niet te vinden is
is wel leuk om te weten hoeveel er eigenlijk zijn
er zijn er beoorlijk wat gemaakt en de turbo 2 is nooit officieel in nederland geleverd las ik ergens, maar of het waar is?
De R5 turbo 2 is duidelijk goedkoper uitgevoerd.
Technisch praktisch onveranderd, dankzij het weglaten van de aluminium carrosseriedelen en het interieur van de Alpine turbo kon de prijs omlaag met 20.000 gulden,
In 1983 verscheen de R5 turbo 2 op de markt ook deze haalde 200 km/h. Optisch was hij aan de buitenzijde hetzelfde . Doordat de prijs gunstiger was dan die van de Turbo werden er uiteindelijk 3180 turbo 2 gebouwd. De Turbo 2 is in Nederland nooit op de markt geweest ze werden uit andere landen geïmporteerd.
en 1690 turbo 1
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:nou er zijn een heleboel A 110's gemaakt he
en dit zijn alle types alpine he van A 106 tot A 610
en de laatste jaren zijn er ook nogal wat ingevoerd
in de alpineclub is de grootste groep ook de A 110
maar in maart weet ik hoeveel er in de club zijn van elk type
en het cbs is redelijk betrouwbaar denk ik

alleen jammer dat het van de turbo 1 en 2 niet te vinden is
is wel leuk om te weten hoeveel er eigenlijk zijn
er zijn er beoorlijk wat gemaakt en de turbo 2 is nooit officieel in nederland geleverd las ik ergens, maar of het waar is?
De R5 turbo 2 is duidelijk goedkoper uitgevoerd.
Technisch praktisch onveranderd, dankzij het weglaten van de aluminium carrosseriedelen en het interieur van de Alpine turbo kon de prijs omlaag met 20.000 gulden,
In 1983 verscheen de R5 turbo 2 op de markt ook deze haalde 200 km/h. Optisch was hij aan de buitenzijde hetzelfde . Doordat de prijs gunstiger was dan die van de Turbo werden er uiteindelijk 3180 turbo 2 gebouwd. De Turbo 2 is in Nederland nooit op de markt geweest ze werden uit andere landen geïmporteerd.
en 1690 turbo 1

heb hier nog een alpine A110 staan in restauratie en zover ik weet is die ook niet bekend bij clubs

de vorige eigenaar waarvan ik ook mijn GTE gekocht heb racet met a110`s en maakt zelf de chassis :worship:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

wie is dat dan?

theo van bree?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

die productieaantallen zijn een schatting toch? ik zal eens zoeken want hier liggen ergens de precieze aantallen, inclusief bouwjaar.

er zijn inderdaad maar weinig turbo's in nederland verkocht. veelal zijn ze geimporteerd uit duitsland.
nou er zijn een heleboel A 110's gemaakt he
en dit zijn alle types alpine he van A 106 tot A 610
en de laatste jaren zijn er ook nogal wat ingevoerd
in de alpineclub is de grootste groep ook de A 110
maar in maart weet ik hoeveel er in de club zijn van elk type
en het cbs is redelijk betrouwbaar denk ik
ja dat er veel soorten alpines zijn weet ik. pap heeft een 1600 sx. die is nooit in nederland geweest. en er zouden er nu een stuk of 3-4 van rijden in NL. een groene, een blauwe en gele (pap) sowieso. of weet je er nog meer van deze te vinden?

zijn de fasa's en dergelijke toruwens ook meegerekend bij het cbs?
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Rond de productie van de a110. Zijn een heleboel andere alpine's gemaakt onder andere de a105. De namen weet ik niet uit me hoofd maar van de meeste bestaan er nog maar enkele.
Als je dit hele rijtje A1.. wil zien moet je naar Loheac in bretagne. Ben daar afgelopen jaar op vakantie langsgeweest. Als je van auto's en autosport houdt moet je daar zeker een kijkje nemen.
In dat museum staan meer als 400 auto's waaronder zeer veel exclusieve auto's. onder meer 18 formule 1 wagens en alle rallyauto's die vroeger in de groep B uitkwamen. Zeer veel renaultjes. Alle auto's die er staan zijn volledig opgeknapt en weinig tot geen km op de klok.
Dan is er nog een circuit, een autocrosscircuit, kartbaan. Een bedrijf dat gehele raceklasse's onderhoudt en de fabriek van delahaye (frans merk dat niet meer bestaat) staat hier.
Als je er nog een keer in de buurt komt is het zeker om er 1 zoniet meerdere dagen aan te besteden. Voor het museum heb je aan 1 dag eigenlijk neit genoeg....

Ondertussne ben ik al zover afgedwaald... maar dit moest ik echt ff melden. Echt een super aanrader!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ja je hebt:

a106, 108, 110, 310, v6gt, a610. en dan hun racemodellen nog. als ik tijd heb zal ik jullie dat vertellen op het alpine topic van de aantallen en uitvoeringen. ken ze allemaal :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

je vergeet de gta, de le mans en nog wat speciale uitvoeringen :D

ik ken een groene 1600 sx die moet serieus geld kosten

maar de aantallen van de cbs zijn de auto's die op die datum nog officieel geregistreerd waren op kenteken dus geen racewagens

er zijn echt een heleboel A 110's gemaakt maar dat is inderdaad voor het alpinetopic (Y)
en alle alpines die geregistreerd waren dus ook de spaanse :D
maar het blijven alpines
maar elke week kwam er bijna een niuwe uitvoering van die 110 wat een modellen hebben ze daarvan gemaakt zeg en je ziet bijna het verschil niet :)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

KoenGTT schreef:Rond de productie van de a110. Zijn een heleboel andere alpine's gemaakt onder andere de a105. De namen weet ik niet uit me hoofd maar van de meeste bestaan er nog maar enkele.
Als je dit hele rijtje A1.. wil zien moet je naar Loheac in bretagne. Ben daar afgelopen jaar op vakantie langsgeweest. Als je van auto's en autosport houdt moet je daar zeker een kijkje nemen.
In dat museum staan meer als 400 auto's waaronder zeer veel exclusieve auto's. onder meer 18 formule 1 wagens en alle rallyauto's die vroeger in de groep B uitkwamen. Zeer veel renaultjes. Alle auto's die er staan zijn volledig opgeknapt en weinig tot geen km op de klok.
Dan is er nog een circuit, een autocrosscircuit, kartbaan. Een bedrijf dat gehele raceklasse's onderhoudt en de fabriek van delahaye (frans merk dat niet meer bestaat) staat hier.
Als je er nog een keer in de buurt komt is het zeker om er 1 zoniet meerdere dagen aan te besteden. Voor het museum heb je aan 1 dag eigenlijk neit genoeg....

Ondertussne ben ik al zover afgedwaald... maar dit moest ik echt ff melden. Echt een super aanrader!

dat museum is :worship: :worship:

hebben zelfs een renault 4cv ralley de enige echte R1063
en een Lamborghini formule 1 wagen
en zowat elk type bugatie en ferrarie, en zowat elke type+uitvoering alpine
aan het museum zit een werkplaats waar de wagens profesioneel en goed worden gerestaureerd en waar de racewagens worden bijgehouden enkele jaren geleden lag er achter het museum ook nog een prive circuit :worship: :worship:
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

ja dat circuitje ligt er nog steeds... wel een mickey mouse baantje hoor.
En in die werkplaats gebeurde volgens mij nu niet zoveel. en met bugattie bedoel je denk lamborghini... er stonden namenlijk niet zoveel bugatties.
Al eens in het bugattie museum geweest in france?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

J-P-S schreef:die productieaantallen zijn een schatting toch? ik zal eens zoeken want hier liggen ergens de precieze aantallen, inclusief bouwjaar.

er zijn inderdaad maar weinig turbo's in nederland verkocht. veelal zijn ze geimporteerd uit duitsland.
nou er zijn een heleboel A 110's gemaakt he
en dit zijn alle types alpine he van A 106 tot A 610
en de laatste jaren zijn er ook nogal wat ingevoerd
in de alpineclub is de grootste groep ook de A 110
maar in maart weet ik hoeveel er in de club zijn van elk type
en het cbs is redelijk betrouwbaar denk ik
ja dat er veel soorten alpines zijn weet ik. pap heeft een 1600 sx. die is nooit in nederland geweest. en er zouden er nu een stuk of 3-4 van rijden in NL. een groene, een blauwe en gele (pap) sowieso. of weet je er nog meer van deze te vinden?

zijn de fasa's en dergelijke toruwens ook meegerekend bij het cbs?
Er is ook een 1800 S... die is echt behoorlijk snel, laatst wat over gelezen in een duits tijdschrift. (1800 motor uit een renault 16 ofzo kan dat?)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

A110 1800VB Groupe 4

even ter indicatie
de "gewone"1600 S had 127 pk met 720 kg :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Whoei, ik dacht dat die dingen max een 1.4tje hadden met 90pk ofzo.

130pk op 720 is wel heel laag idd, wat moet die 1800 dan wel niet spugen?
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Maar we gaan nu btje offtopic... in dat museum staat trouwens een originele rally groep B 5turbo.... echt uber zo'n ding!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gaan we verder in ACT:Alpine :p
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Iedereen is aan het verkassen :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Er is ook een 1800 S... die is echt behoorlijk snel, laatst wat over gelezen in een duits tijdschrift. (1800 motor uit een renault 16 ofzo kan dat?)
er is af standaard 1800s geleverd, dit was eenfabrieksrally auto.

1600s had 137pk standaard :wink:

1600s rally had 172, 1800 groep 4 had ongeveer 180 pk. maar het voordeel was dat deze motor veel soepeler was dan het renault 16ts blok wat in de 1600s groep 4 rallywagen zat.

k ga nu ook verder in het alpine topic :)
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Iemand nog een 5 Turbo kopen?

RENAULT 5 MAXI TURBO 1 DEL 1981 CON 39.000 KM,
IN PERFETTO STATO, ISCRITTA ASI, VENDO O PERMUTO C

ON MERCEDES ML 270. 320. EURO 18000

IN PROVINCIA DI GENOVA
TEL 338/7031011 MARCO NEGRI


Afbeelding

Moet je wel een beetje italiaans kunnen :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Äan het interieur te zien wel een turbo 1... Naais.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

staat er ook bij turbo1
en dat voor 18.000 (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Als ie echt in goede staat is en met die km stand is 18.000 opzich wel nette prijs, vaak staan ze voor dik boven de 20.
Al blijft het wel een enorme berg geld voor een oude renault
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dik bove de 20???
een turbo 2 ja
een turbo 1 in goede staat zit vaak boven de 30
zijn veelmeer waard dan een T2
er zijn er ook veel minder van
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ah oke, dat wist ik niet, ik dacht dat een turbo1 en turbo2 elkaar niet zo heel veel ontliepen in prijs. Maar dan is 18.000 in dit geval zeker een goede prijs (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

er moet hier ergens in he topic de verschille staan T1 heeft meer lichtere onderdelen
deuren dacht iken dak
en een T2 niet ofzo
plus dat er echt niet veel T1 zijn gemaakt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

wat zou je nog moeten neerleggen om zo'n ding te importeren.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

je zal zowieso nog wel een pak bpm moeten betalen, was er hier niet al eens iemand die zo turbo1 of 2 uit het buitenland naar hier had gehaald??
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

is een oldtimer dus bpm zal niet zoveel zijn toch?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ach de nederlandse staat kenende zal je toch wel weer op de een of andere manier genaait worden en moeten betalen
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jammer dat ik het niet heb liggen die 18.000 anders had ik ff gebeld (Y) (Y) (L)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

verschil tussen turbo 1 en 2 is:

- aluminium deuren en dak,
- interieur, stuur bekleding
- alles in carrosoriekleur
- standaard een gereedsschapset op de motorcover.

technisch geen verschil

over de prijzen:

een t1 zijn er inderdaad minder van. prijsverschil tussen 1 en 2 is niet enorm hoor. ze beginnen allebei heel schaars te worden en ontlopen elkaar echt niet veel!

bpm: ik dacht 737 euro :)

turbo 1 boven de 30: nou, dan moet hij hagelnieuw zijn of van iemand die in dromen zijn 5 turbo verkoopt. houd mille miles maar eens in de gaten voor actuele verkoopprijzen van alle alpines en turbo's in frankrijk.

oja, op de foto is een t1, hebben jullie goed gezien :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nou dep rijsverschillen die ik heb gezien voor een T1 of T2 in dezelfde staat lagen toch tussen de 5 en 10 duizend euro
en een T1 is echt veel en veel schaarser dan een T2

kijk maar eens naar de productieaantallen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ja haha die ken ik wel de productie aantallen....

klopt dat er minder t1's zijn. maar het is ook een feit dat er nog maar weinig t1's zijn met alu deuren....

10 euro prijsverschil tussen t1 en 2 kan alleen als een t1 heel mooi is en een t2 minder goed is..

ken je mille miles?

als ik zo de kosten van een goede t2 kijk, en dan nakijk dat de onze als nieuw is, en alle opties heeft inclusief gotti velgen en 1e eigenaar is. dan kost die dus net zoveel als een t1 :)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

J-P-S schreef:bpm: ik dacht 737 euro :)
Ik dacht 0,0 ;)
Auto is toch ouder dan 25 jaar? :)

Betekent 100% BPM vermindering :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

turbo's zijn ook nog in 84-85 gebouwd :wink: das nog geen 25 jaar toch :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

T1 niet (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie