ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Wie haalt hem op?

Bijna race klaar :p

Beplanting krijg je er gratis bij, waarschijnlijk... :p :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zo hee iets mos :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Dit alles voor een eerlijke prijs van EURO 500,-


:biertjuh:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Incl. gebruikte Devil kooi.... :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

voor die bak puin is 50 euro nog teveel :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het zijn 2 auto's, he... :) Als er nog wat bruikbare onderdelen opzitten, vind ik 500 nog niet eens zo heeeeel gek. Maar ja, ik sla over. :P

Edit: nu ik erover na zit te denken, is 500 voor die 2 slopers best wel veel. :) Misschien dat de motor nog wat is, maar da's nog maar afwachten.
Laatst gewijzigd door Merijn op wo 7 mar 2007 7:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Alsof je een gecrashte kooi gaat overzetten in een andere auto.... (S) |:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ach das hetzelfde als een eigengebakken kooi
gewoon superveilig :lol: :lol: :lol:

trouwens voor 50 euro op de dam zetten en dan met detoertocht een grote hamer erbij :worship: :worship:
bashing a renault :p :p
iedereen mag 5 keer slaan voor 1 euro :foto: :foto:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Echt een toppertje blijkbaar;

KLIK!!

Met dank aan Hessel. (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Dat is rap
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Uh? Ik dacht dat die net gekocht was door iemand die zich voorgesteld heeft. :S
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Das geinig voor weinig.

Iemand nog een rag-bakkie nodig ?? :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Paar maanden geleden kon je hem voor 500 kopen. (I)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Volgens mij is ie nu maar 275.- en 1000 incl. onderhoud + apk. :s
(of las ik het nu weer verkeerd/te snel ??)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, hij is 1250 incl. onderhoudsbeurt en 1000 als je 'm meeneemt. :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dat ding wisselt ook nog al eens van eingenaar zeg
R5GTT. Drive it like you stole it
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Wat een grap zeg dat ie alweer te koop is!... En voor die gecrashte bak en die hoop roest plus nog 1 jaar werk zou ik echt geeen 500 eu betalen.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Steven schreef:Ah dat hitteschild is wel te doen, beetje morrelen.

Dat ijzerenpijpje is een soort overboostregeling voor hoge toerentallen.
Downpipe is nogal restrictief boven de 5000rpm en dan gaat je turbodruk teruglopen. Dat pijpje zorgt dat de wastegate nog net ff extra dichtgeklemt wordt zodat je bij hogere toeren nog wat meer druk hebt.

Als je de turboaansturing naar het simpele 'cup-circuit' ombouwt (gewoon 1 slang ipv die 3). Dan kun je em afdoppen. Gelijk ff een dikkere downpipe erbij, ben je van dat gezeur af.
Hoe komt het dan dat een cup aangesloten auto eerder boost krijgt? En de Coupes hadden/hebben toch geen dikke downpipe? Of wegen dan de voordelen tegen de nadelen op het circuit? (wat een vraagtekens :p )

Ik snap de precieze technische werking van het vacuum/boost systeem nog steeds niet helemaal namelijk (jôh :wink: ); en dan eigenlijk de actuator/wastegate aansturing. Dus qua cup systeem en stock...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mwah tis niet echt eerder boost, hij komt wat agressiever in omdat ie eerder de wastegate vol dichtduwt.

Het cup-systeem heeft verder niet zoveel voordelen, het was destijds makkelijker te controleren of er niet mee gerommeld was. Daarom moest ook die hap uit het hitteschild (zie cupboek).

Verder is het cup-systeem meer gewoon het systeem zoals bijna elke turboaangedreven auto de druk regelt. Soms zit de slang ook direct in het compressorslakkehuis achter die dikke imbusbout die erin geschroeft zit.
En de boost-controllers werken ook gewoon via het 1 slangssysteem.

Je merkt ook op cup dattie bij hogere druk bovenin de toeren terugloopt, je begint bij 1,1 en dan zakt ie bijv terug naar 0,9 bij 5500 toeren.
Daarom zijn een groep A carb en dikkere downpipe ook de 2 meest waardevolle aankopen. Daarna is eigenlijk de turbo aan de beurt, intercooler etc.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Grrr... Hitteschild bij de brandstoftank is niet meer leverbaar bij de dealer. Heeft iemand nog een goeie liggen? De mijne is een beetje vergaan... :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Naja tis niet echt veel meer dat een alu plaatje, dus iets zelf fabrieken moet ook nog wel kunnen.

Denk dat 4 van de 5 wel aardig vergaan zijn onderhand.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Mwah tis niet echt eerder boost, hij komt wat agressiever in omdat ie eerder de wastegate vol dichtduwt.

Het cup-systeem heeft verder niet zoveel voordelen, het was destijds makkelijker te controleren of er niet mee gerommeld was. Daarom moest ook die hap uit het hitteschild (zie cupboek).

Verder is het cup-systeem meer gewoon het systeem zoals bijna elke turboaangedreven auto de druk regelt. Soms zit de slang ook direct in het compressorslakkehuis achter die dikke imbusbout die erin geschroeft zit.
En de boost-controllers werken ook gewoon via het 1 slangssysteem.

Je merkt ook op cup dattie bij hogere druk bovenin de toeren terugloopt, je begint bij 1,1 en dan zakt ie bijv terug naar 0,9 bij 5500 toeren.
Daarom zijn een groep A carb en dikkere downpipe ook de 2 meest waardevolle aankopen. Daarna is eigenlijk de turbo aan de beurt, intercooler etc.
ben inderdaad benieuwd wat een dikke pijp gaat schelen
elbow en downpipe
de rest zit er al op zoals turbo, carb en intercooler
heb het idee dat die boven de 4500 toeren niet lekker doortrekt
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Luco/Alpine-racer schreef:
MartijnG schreef:Wat is er zo bijzonder aan die auto? €6500?
DE PRIJS :worship: :worship: :worship: :worship:
de hoofdprijs noemen we dat :P
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Steven schreef:Naja tis niet echt veel meer dat een alu plaatje, dus iets zelf fabrieken moet ook nog wel kunnen.

Denk dat 4 van de 5 wel aardig vergaan zijn onderhand.
Het is een aardige plaat... :) Maar goed, ik kijk wel effe wat ik ermee doe.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Steven schreef:Mwah tis niet echt eerder boost, hij komt wat agressiever in omdat ie eerder de wastegate vol dichtduwt.

Het cup-systeem heeft verder niet zoveel voordelen, het was destijds makkelijker te controleren of er niet mee gerommeld was. Daarom moest ook die hap uit het hitteschild (zie cupboek).

Verder is het cup-systeem meer gewoon het systeem zoals bijna elke turboaangedreven auto de druk regelt. Soms zit de slang ook direct in het compressorslakkehuis achter die dikke imbusbout die erin geschroeft zit.
En de boost-controllers werken ook gewoon via het 1 slangssysteem.

Je merkt ook op cup dattie bij hogere druk bovenin de toeren terugloopt, je begint bij 1,1 en dan zakt ie bijv terug naar 0,9 bij 5500 toeren.
Daarom zijn een groep A carb en dikkere downpipe ook de 2 meest waardevolle aankopen. Daarna is eigenlijk de turbo aan de beurt, intercooler etc.
:worship: (Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Steven schreef: Zit de elbow los van de turbo of de downpipe los van de elbow? En wat bedoel je met los? Neem aan dat je bedoelt dat het niet is vast te draaien :p
Sowieso kan alles er nog wel uit hoor als die motor erin zit, das niet zo'n probleem.
Probleem opgelost! Sleufje in het hitteschild gevreest. Hitteschild eraf gehaald. Bleek dat de elbow los van de turbo zat. Vastgezet en een pracht geluidje (Y)
Met dank aan me broertje en jullie natuurlijk (Y)
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Gister nog maar een keer geprobeerd de 5 te starten en jawel hoor... met veel pijn en moeite sloeg ie aan. had paar dagen in het zonnetje gestaan dus mss dat dat hielp. Hoorde um na het draaien van de sleutel al langzaam ronddraaien (als vertraagd cassettebandje :) ). Gelijk maar ff gister op het sleutel adres neergezet en dan zometeen ff de startmotor erin lepelen :D
Renault 5 GT Turbo '87
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Gaan de volgende velgen onder mijn gt passen? Het zijn 15 inch 7j breed en et waarde is 28. Er zitten 195 50 15 banden om? Ik weet dat je het met excel bestandje uit kan rekenen maar die heb ik niet. Ik hoop snel van jullie te horen.
Grtz Koen
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zo te zien wel.
7mm meer naar buiten, dus is wel prettig met aanlopen in de wielkast.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

KoenGTT schreef:Gaan de volgende velgen onder mijn gt passen? Het zijn 15 inch 7j breed en et waarde is 28. Er zitten 195 50 15 banden om? Ik weet dat je het met excel bestandje uit kan rekenen maar die heb ik niet. Ik hoop snel van jullie te horen.
Grtz Koen
Voor is dat geen probleem, maar achter zal dat zeker gaan aanlopen.
Ik had 7J, ET37 en 195-45-15 banden En dat liep bij diep inveren achter wel eens aan.
Bijna 10mm breder en nog eens een hogere band gaat niet lukken met een fatsoenlijke verlaging.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Weer een paar te koop:

BS

Rood
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

christus wat een bedragen....
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja ray begin eens aan zon ding :)
gaat een hoop kosten als je het netjes wilt doen (Y)
maar of die er 7500 voor krijgt

wel een hele nette zo te zien (Y)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

je hoeft me niks te vertellen hoor luuk, heb ook 2 jaar zo'n ding gehad en daar zat ook meer dan 4 nullen in....
Immer wieder die verdammte Holländer
Gesloten