ACT: Clio16V I
Zitten 4 gleuven rondom, maar zoals je t zegt klopt t precies. Kujn je de schroevedraaier er op 2 manieren inzetten.
oke zal het zo proberenArjen schreef:Als ik me goed herinner zit er bovenop de zuiger een gleuf (iets uit het midden). Hierin past de zijkant van de steel van een schroevendraaier. Op die manier kun je drukken en draaien tegelijk. Pas wel op voor de rubbers. Volgens mij moet je de zuiger dan met de klok mee indraaien/duwen. De gleuf in de zuiger moet dan ook nog op een bepaalde manier komen te staan. Misschien dat iemand anders dat weet?

ja, zorgen dat het nokje van het blok in een gleuf van de zuiger valt...anders past t handeltje niet 

oke bedankt mannenHaas schreef:ja, zorgen dat het nokje van het blok in een gleuf van de zuiger valt...anders past t handeltje niet

nou het is gelukt met de remcilinder
was idd draaien en drukken. vindt alleen de bevestigings klemmetje voor de remblokken vast te zetten niet echt veel nut hebben.

dat hoeklijntje aan de onderzijde niet vergeten? 

-
- Über-Spammer
en dat splitpennetje wat erdoorgaat?
die had ik er eerst wel onder, maar werdt het niet echt veel beter van. dus heb nu maar boven en onder van die paperclip veertjesHaas schreef:dat hoeklijntje aan de onderzijde niet vergeten?

wat is nou eigenlijkt het nut van dat splitpennetje?? want kon hem alleen aan de binnenkant door dat gaatje krijgen. of moet dat het hoekplaatje op zijn plek houden.J-P-S schreef:en dat splitpennetje wat erdoorgaat?
was net even bezig met het los halen van de recilinder bouten. heb de onderste al los krijg alleen de bovenste niets los omdat er een soort van rond rubberending opzit
hoe krijg ik die los???
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... _A0873.jpg[/img]

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... _A0873.jpg[/img]
was dat niet 13 cm?Arjen schreef:Heeft iemand enig idee welke maat boxen er in de voordeuren van een Clio 16v passen?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
16,5 kan er ook in. Zat in de mijne, wel met afstandsringen.
-
- Über-Spammer
dat past niet nee.
-
- Über-Spammer
welk rubberen ding bedoel je nou? je hebt aan 2 kanten zo'n bout zitten wat je los moet maken. misschien een beschermrubber ofzo wat je weg moet trekken, maar dat heb ik nog nooit gezienwas net even bezig met het los halen van de recilinder bouten. heb de onderste al los krijg alleen de bovenste niets los omdat er een soort van rond rubberending opzit hoe krijg ik die los???
een redelijk dun stangetje met een rond soort verhard rubber er op. daar zit geen bout in.J-P-S schreef:welk rubberen ding bedoel je nou? je hebt aan 2 kanten zo'n bout zitten wat je los moet maken. misschien een beschermrubber ofzo wat je weg moet trekken, maar dat heb ik nog nooit gezienwas net even bezig met het los halen van de recilinder bouten. heb de onderste al los krijg alleen de bovenste niets los omdat er een soort van rond rubberending opzit hoe krijg ik die los???
-
- Über-Spammer
o dat gekke ding bedoel je. gewoon eruitdraaien dat ding. gewoon die moer links op het plaatje losdraaien;)
precies dat gekke dingJ-P-S schreef:o dat gekke ding bedoel je. gewoon eruitdraaien dat ding. gewoon die moer links op het plaatje losdraaien;)

horen er in de 3 schakelaars naast elkaar op het dash ook lampjes te branden?
Immer wieder die verdammte Holländer
jah klopt daar horen lampjes in te branden. die van mij willen ook wel eens uitvallen-Ray- schreef:horen er in de 3 schakelaars naast elkaar op het dash ook lampjes te branden?

-
van mij doet elk lampje het, behalve de oliedruk meter 

'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
-
- Moderator
- Car: MB
die zijn nogal vaak kapot en worden niet veel vervangen. Veelal zijn dit gesoldeerde lampjes en die zijn nogal lastig te vervangen (doordat het lampje ver in de schakelaar zit fik je snel met je soldeerbout de boel naar de haaien en kun je er uberhaupt niet goed bij). Bij renault kun je dus een los lampje kopen (paar cent) of een hele nieuwe schakelaar.jiggy schreef:jah klopt daar horen lampjes in te branden. die van mij willen ook wel eens uitvallen-Ray- schreef:horen er in de 3 schakelaars naast elkaar op het dash ook lampjes te branden?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
heel soms wil het lampje wel een uit zijn, maar wat madmaus al zei gewoon tik op geven en ze doen het weerTom schreef:die zijn nogal vaak kapot en worden niet veel vervangen. Veelal zijn dit gesoldeerde lampjes en die zijn nogal lastig te vervangen (doordat het lampje ver in de schakelaar zit fik je snel met je soldeerbout de boel naar de haaien en kun je er uberhaupt niet goed bij). Bij renault kun je dus een los lampje kopen (paar cent) of een hele nieuwe schakelaar.jiggy schreef:jah klopt daar horen lampjes in te branden. die van mij willen ook wel eens uitvallen-Ray- schreef:horen er in de 3 schakelaars naast elkaar op het dash ook lampjes te branden?

ondertussen 1 van de 3 alweer werkend, dat wordt sloperijen afstruinen totdat ze het allemaal weer doen 
Schade 16flapper Grand Prix te koop
Clio 16flappert Grand Prix met wat spuitwerk

Schade 16flapper Grand Prix te koop
Clio 16flappert Grand Prix met wat spuitwerk
weet iemand wie er verlagingsveren levert voor een clio 16V van 50mm?
-
- Über-Spammer
apex 
une petito questione....
in de relaiskast onder de motorkap, welke relais'zitten daarin en welke is wat? er zit 1 zo'n zwart geval en 5 met een bruine deksel. Wat is wat?
in de relaiskast onder de motorkap, welke relais'zitten daarin en welke is wat? er zit 1 zo'n zwart geval en 5 met een bruine deksel. Wat is wat?
-
- Car: R19.R
voornamelijk voor je verlichting/mistlampen etc....
-
- Über-Spammer
kw is geen 50 toch?