ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:je hebt nodig:

een 2.0 motor
een goede sterke versnellingsbak (tenzij je van motor in/uitbouwen houd)
kabelboom is niet nodig
ecu williams

remmen hoef je niet aan te passen, kan wel. is wel zo veilig natuurlijk :)
oke dankje (Y) en de versnellingbak van de williams zelf is die niet goed genoeg dan??
Bart V

De williams bak (JC5) = een goede sterke (lees: betere) versnellingsbak. Je kan hem ook nemen van een clio RS, of een megane 1 2.0 16V
jiggy
Contacteer:

Bart V schreef:De williams bak (JC5) = een goede sterke (lees: betere) versnellingsbak. Je kan hem ook nemen van een clio RS, of een megane 1 2.0 16V
wel mooi dat je tenminste nog uit drie kan kiezen (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

minder mooi dat die dingen je een vermogen kosten.

zou een rs bak wel fijn rijden in een clio 16v, die zijn toch specifiek ontwikkeld voor een rs, gaat dat wel lekker?

je kan ook doorsparen voor sequentieel 6bak :smoke:
Bart V

RS bak gaat prima. Verhoudingen zijn wel ietsje anders, maar nog steeds afgestemt op een hoegtoerige motor met een vergelijkbare powerband.

Een sequentiele 6 bak, dát kost pas een vermogen, en behoorlijk waardeloos op een straat auto.
jiggy
Contacteer:

als ik het geld bij elkaar moet ik eerst maar eens kijken naar de 2.0 motor. die zijn zo te zien ook niet al te makkelijk te krijgen. mooiste zou zijn als de bak er ook al bij zit.
clio_16_klapper
Contacteer:

aangezien de willi breeder is voor hoe zit dat dan met de achteras?? is deze van een clio 16V gelijk als die van een willi?? en die van een 19 16v is die het zelfde als een clio/wili?
Christian

die zijn het zelfde
Bart V

De achteras kan je probleemloos verbreden met spacers. Voor zou ik dat niet doen, omdat spacers altijd een negatieve invloed hebben op je stuurgedrag.

Voor verbreden is altijd goed (Y) Meer grip op de vooras, en dus minder onderstuur, en meer overstuur. Achter verbreden neutraliseer je het stuurgedrag weer enigszins naar een neigend onderstuur. Het is maar net wat je wilt, en in welke mate je gaat verbreden.

Voor diegenen die hun clio16v voortrein willen upgraden naar williams specs, (cupassen, 1916V draagarmen en stabistang) heb ik zeer binnenkort nog een mooi setje williams (cup) assen in de aanbieding. PM voor verdere info.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

wat is er anders aan cupassen dan?
jiggy
Contacteer:

ligt het aan mij of mist er hier een rem blokje??

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... _A0862.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... _A0863.jpg[/img]
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Heb je helemaal gelijk in ja...alleen aan de achterkant zit een blok.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jiggy
Contacteer:

MartijnG schreef:Heb je helemaal gelijk in ja...alleen aan de achterkant zit een blok.
jah idd heb de andere kant net ook even bekeken en daar zitten wel twee blokjes. echt niet te geloven dat ie zo door de keuring is gekomen. en als het goed is kan zo'n blok er ook niet tussen weg slijten. dus heeft die vieze vuile eikel van een vorige eigenaar en er gewoon nooit een andere bij gezet. en rij ik al dik drie jaar zo rond.
PaulM

dat roest dan toch helemaal weg als die kant niet geremd wordt?
Bart V

J-P-S schreef:wat is er anders aan cupassen dan?
Cupassen zijn assen gebruikt op de williams, en gebruikt op de cupclio's. Vergeleken de 16V zijn ze dus wat langer.
Robke
Car: Lexus IS250

jiggy schreef:
MartijnG schreef:Heb je helemaal gelijk in ja...alleen aan de achterkant zit een blok.
jah idd heb de andere kant net ook even bekeken en daar zitten wel twee blokjes. echt niet te geloven dat ie zo door de keuring is gekomen. en als het goed is kan zo'n blok er ook niet tussen weg slijten. dus heeft die vieze vuile eikel van een vorige eigenaar en er gewoon nooit een andere bij gezet. en rij ik al dik drie jaar zo rond.
En na 3 jaar kom je er pas achter dat je een remblok zou missen??
Dat lijkt me sterk.

Dat remblok is er waarschijnlijk uit gevallen omdat ze niet geborgd lijken te zitten......
jiggy
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:dat roest dan toch helemaal weg als die kant niet geremd wordt?
het zou kunnen hoor, maar lijkt me stug. als ik achteraf het aankoops rapport had gehad voor de clio 16v. had ik deze clio nooit gekocht. ben al zoveel problemen tegen gekomen en dingen die miste. heb uiteindelijk alles wel weer gekocht en weer gemaakt.
Dennis_16v

jiggy, net ff die foto van je clio bekeken, en vind m uber :worship:

Dat witte, incl handgrepen, velgen, verlaging, te mooi gewoon :worship: :worship: :worship: :D
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
jiggy
Contacteer:

Robke schreef:
jiggy schreef:
En na 3 jaar kom je er pas achter dat je een remblok zou missen??
Dat lijkt me sterk.

Dat remblok is er waarschijnlijk uit gevallen omdat ze niet geborgd lijken te zitten......
nou toen we de clio verlaagd hebben heb ik er niet opgelet dat is nu 1,5 jaar geleden, maar had wel dat de handrem iets minder werkte. als het goed is zou het blokje er niet tussen weg kunnen vallen. omdat je hem er tussen schuift. maar jah zal morgen maar een nieuwe setje remblokken halen. blijft gewoon beetje aan de vagekant.
jiggy
Contacteer:

Dennis_16v schreef:jiggy, net ff die foto van je clio bekeken, en vind m uber :worship:

Dat witte, incl handgrepen, velgen, verlaging, te mooi gewoon :worship: :worship: :worship: :D
die van het rtc profiel is niet van mij :D die staat op marktplaats te koop, maar vondt super mooi bakje. onderste is de mijne.

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... rcel_2.JPG[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... _A0868.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door jiggy op zo 4 mar 2007 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Contacteer:

nooit geweten dat dit topic voor mij nog eens van toegevoegde waarde kon zijn ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Ivo
Über-Spammer

Vertel vertel.... :)
-Ray-
Contacteer:

ff verder klikken ief ;)
Dennis_16v

jiggy schreef:
Dennis_16v schreef:jiggy, net ff die foto van je clio bekeken, en vind m uber :worship:

die van het rtc profiel is niet van mij :D die staat op marktplaats te koop, maar vondt super mooi bakje. onderste is de mijne.

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... rcel_2.JPG[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... _A0868.jpg[/img]
die van jou ziet r ook niet verkeerd uit :D , ingelaste booskijkers...
maare zie de advertentie nergens staan? :p
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
jiggy
Contacteer:

Dennis_16v schreef:
jiggy schreef:

die van jou ziet r ook niet verkeerd uit :D , ingelaste booskijkers...
maare zie de advertentie nergens staan? :p
die van mij is nog niet klaar moet nog ff gespoten worden. kon de advertentie ook niet meer vinden :(
Arjen

Heeft iemand toevallig enig idee wat het ongeveer kost om een achterklep van een 16v te laten spuiten?
-Ray-
Contacteer:

100 euro zonder bon?
willow

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 25_IMG.jpg[/img]

ik kwam erachter dat ik die rubbere strip niet heb aan de voorkant van de motor ruimte...

iemand de bestelcode hiervan en of de prijs???
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik weet het niet, even langs de dealer gaan en je chassisnummer/motornummer geven. dan hoor je het direct.
jiggy
Contacteer:

wie weet hoe ik de remcilinder links achter kan terug drukken. dat zou toch gewoon aardig soepel moeten gaan?? heb het zelf al met een lijmtang geprobeert, maar kreeg hem niet terug.
Roy
Moderator

Was je handrem er wel af? :)
Arjen

jiggy schreef:wie weet hoe ik de remcilinder links achter kan terug drukken. dat zou toch gewoon aardig soepel moeten gaan?? heb het zelf al met een lijmtang geprobeert, maar kreeg hem niet terug.
Moet je die niet draaien en drukken tegelijk?
jiggy
Contacteer:

Roy schreef:Was je handrem er wel af? :)
jah hoor
jiggy
Contacteer:

Arjen schreef:
jiggy schreef:wie weet hoe ik de remcilinder links achter kan terug drukken. dat zou toch gewoon aardig soepel moeten gaan?? heb het zelf al met een lijmtang geprobeert, maar kreeg hem niet terug.
Moet je die niet draaien en drukken tegelijk?
dat zou kunnen. kon het voorste stukje van de cilinder wel draaien.
Arjen

Als ik me goed herinner zit er bovenop de zuiger een gleuf (iets uit het midden). Hierin past de zijkant van de steel van een schroevendraaier. Op die manier kun je drukken en draaien tegelijk. Pas wel op voor de rubbers. Volgens mij moet je de zuiger dan met de klok mee indraaien/duwen. De gleuf in de zuiger moet dan ook nog op een bepaalde manier komen te staan. Misschien dat iemand anders dat weet?
Gesloten