ACT: Mégane I

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Bart V

De "clip" is een diagnose apparaat speciaal voor renault wat gebruikt wordt om storingsdiagnose te doen, en om eventuele comfortfuncties in te stellen. Dit apparaat is de voorloper van het EOBD systeem, en de opvolger van de XR25.

Dat ding vind je dus gewoon bij elke renaultwerkplaats.
Madmaus

MrCoupe schreef:ik heb precies de zelfde megane ( nouja het zelfde 1.6 16V ).. ik heb geen idd waar je die clip kan vinden maar als men mij vertelt waar ik moet kijken.. zal ik is kijken.. misschien heb je er wat aan.

Mike.
gaat ie bij jou wel automatisch dicht als je je deur niet opent?

Anders cross ik ff langs de dealert vandaag of morgen.
MrCoupe

hij gaat idd uit zijn eigen weer opslot.. maar het kan een extra optie zijn hoor het hoeft niet op elke megane te zitten, tenminsten dat denk ik,.

Mike.
Fleetwood

ik heb net mijn eigen ph2 van 2001 geprobeerd,
en die doet het volgens mij ook niet...
ik word er zoo moei van.
Madmaus

Ik ga kijken of het bij de dealer kan.

Ik zou het wel goed vinden als die optie erop zou kunnen!

Word vervolgd.........
Lady Justice
Contacteer:

Heb je het instructieboekje misschien gelezen? Ik heb ook een 1.4 16v phII (uit 2001) maar die heeft het niet. Wel gingen de deuren automatisch op slot na enkele meters rijden, maar dat heb ik uitgezet. Stond in het boekje :D

Wat is trouwens het nut van die optie? Stel dat je je deur dichtgooit en je sleutel zit er nog in, dan kun je er niet meer in.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Stel je sluit je auto af met de CV, en terwijl je wegloopt druk je per ongeluk op de knop van de sleutel, waardoor de deuren weer open gaan :)
Dankzij deze functie gaan ze na zo'n 20 seconden weer automatisch op slot :worship:

Die functie waarbij de deuren automatisch op slot gaan na enkele meters rijden (anti-carjacking), zit trouwens ook niet op alle Méganes :wink: Dat heeft die van mij bijvoorbeeld niet, en de procedure om het te activeren werkte niet. :)
Fleetwood

Lady Justice schreef:Heb je het instructieboekje misschien gelezen? Ik heb ook een 1.4 16v phII (uit 2001) maar die heeft het niet. Wel gingen de deuren automatisch op slot na enkele meters rijden, maar dat heb ik uitgezet. Stond in het boekje :D

Wat is trouwens het nut van die optie? Stel dat je je deur dichtgooit en je sleutel zit er nog in, dan kun je er niet meer in.
optie werkt alleen als ie op slot zit,
je schiet hem open, maar laat de deuren dicht...

dan zal ie weer op slot gaan...
ik word er zoo moei van.
Lady Justice
Contacteer:

Fleetwood schreef:
Lady Justice schreef:Heb je het instructieboekje misschien gelezen? Ik heb ook een 1.4 16v phII (uit 2001) maar die heeft het niet. Wel gingen de deuren automatisch op slot na enkele meters rijden, maar dat heb ik uitgezet. Stond in het boekje :D

optie werkt alleen als ie op slot zit,
je schiet hem open, maar laat de deuren dicht...

dan zal ie weer op slot gaan...
Ah oké. Of ons Megaantje dat ook heeft weet ik eigenlijk niet. :)
Madmaus

Hoe kan je dat aan/uit zetten dan?

Ik kan het niet vinden in het boekje. Ik heb ook een 1.4 16v phII.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Die knop van de CV een aantal seconden ingedrukt houden (die knop waarmee je van binnenuit de boel kunt vergrendelen)

Als het er op zit, kun je het wel uitzetten, maar als het er niet op zit, kan het zijn dat je het ook niet kunt aanzetten :)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Madmaus

daarom moet ik eerst weten of het erop zit :p

daar kom ik nu wel achter denk ik. als die het hierna nog niet doet dan werkt het niet ben ik bang :p
Madmaus

Is er toevallig iemand die nog zo kapje overheeft van de passagiers deur.
Daar waar de hendel zit, daar achter zit een kapje wat met torx vast zit.
Deze is kapoet.

zie foto:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00137.JPG[/img]
-PAZ-
Über-Spammer

Die dingen gaan vrij vaak kapot, heb ze ook al regelmatig vervangen. Kost nog helemaal zo veel niet hoor bij de dealert
R5GTT. Drive it like you stole it
Madmaus

Bij me clio heb ik hem ook al eens vervangen.

Ik hoorde idd dat ie bij de dealer ongeveer 30 euro kost. Dus daar rij ik maandag maar ff langs.
Madmaus

Weet iemand toevallig uit ze hoofd wat het kost om die dakrubbers te vervangen. Degene die je eraf kan trekken om je dakdragers op te plaatsen?
Die zitten niet helemaal goed meer. En ik krijg ze er niet goed passend op.

gr,
Maurice
Leon
Contacteer:

vraagje, zijn er voor een megane coupe fase 1 alles dragers op de markt?
Heerlijk weer een franse auto
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Leon schreef:vraagje, zijn er voor een megane coupe fase 1 alles dragers op de markt?
Ja zijn er.
Leon
Contacteer:

Frits schreef:
Leon schreef:vraagje, zijn er voor een megane coupe fase 1 alles dragers op de markt?
Ja zijn er.
bedankt, zijn deze nog bij renault te bestellen of wordt dit de 2ehands markt?
Bart V

Let even op of al wel de juiste dakstrips op het dak zitten. Om de dragers te kunnen monteren moet je dakstrips hebben met schuifjes erin. Origineel zitten er strips op die dat niet hebben :gun:

Die dingen zijn behoorlijk prijzig als je ze nieuw moet halen.
Ed van der Meer

bij renault zijn het complete sets met daklijsten
de allesdragers komen daar in te staan
neem wel je bankpas mee want het is erg duur
je kan beter een bouwsetje thule nemen
dan ben je voor de helft klaar
marktplaats kan ook maar de daklijsten kan je niet overzetten
die krijg je nooit meer mooi opnieuw gemonteerd
als je het natuurlijk wel over een megane coupe heb
Leon
Contacteer:

die dak strips in (mijn) coupe hebben geen schuifjes. Maar ik zal eens opzoek gaan naar Thule ombouw setjes dan, of heeft iemand hier wat liggen? :D
Leon
Contacteer:

vraagje!!! Is er onder de megane rijders iemand met deze uitlaat bekend?

[img]http://www.gkb-import.nl/catalogisch/zoeksebring/41.jpg[/img]
puddinkie

maat van me had een 90mm onder zn auto en die klonk echt super :D:D dus na schatting deze ook wel :)
Tim
Car: E36 M3

Deze Sebring demper is toch ongeveer hetzelfde als de Remus? Beide met type goedkeuring?

Ik heb dan de Remus eronder zitten maar ik vond toen ik de uitlaat er onder had gezet dat er vrij weinig geluid uit kwam, dit ondanks dat ik ook al de middendemper er tussen uit heb...

Om wat mee herrie te creeren de tuinslang even in de demper gehangen om de dempingswol wat om zeep te helpen... Of het goed is voor de demper weet ik niet maar er kwam wel iets meer geluid uit (Y) :p
Leon
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Deze Sebring demper is toch ongeveer hetzelfde als de Remus? Beide met type goedkeuring?

Ik heb dan de Remus eronder zitten maar ik vond toen ik de uitlaat er onder had gezet dat er vrij weinig geluid uit kwam, dit ondanks dat ik ook al de middendemper er tussen uit heb...

Om wat mee herrie te creeren de tuinslang even in de demper gehangen om de dempingswol wat om zeep te helpen... Of het goed is voor de demper weet ik niet maar er kwam wel iets meer geluid uit (Y) :p
Ik kon dus kiezen uit 2 verschillende sebrings 1 van 90 mm, met EG keurmerk en deze ZONDER EG keurmerk, zit hier dus haast geen dempingsmateriaal in, dus ben zeer benieuwd :D
Haas
Car: Megane RS

ik toch stiekem even aan het rondkijken geweest voor een vervanger voor mijn Coupé en omdat ik er zoveel schik mee had, zoek ik voornamelijk naar wederom een Coupé. Nu wordt ik van de dtiŽs die aangeboden worden niet echt heel vrolijk, dus heb mijn horizon even verbreed naar de G3 uitvoeringen. Je komt om in de 1.6e varianten, maar die wil ik pertinent NIET! Hoe is een 1.6 16v te vergelijken? Het rijdt uiteraard anders dan de diesel die ik gewend was/ben, maar rijdt het wel een beetje door?

De overige motoren, zijn die ene beetje goed te houden met G3? 1.6 16v, 2.0 8v? En welke motoren waren nou bagger, die IDE motoren? (zijn dat niet de 8v's? Dat verhaal heb ik nooit zo goed begrepen..)
Maarten-Jan
Car: R19.R

IDE motoren zijn 2.0 16V met directe inspuiting, zolang er niet als een oud omaatje gereden wordt doen ze het prima. Maar ze staan niet bekend als de meest probleemloze motoren :wink:
Kier

Als je met enige regelmaat goed doorplankt heb je met een IDE nergens last van. Mijn oude IDE had in het probleem erge problemen die uiteindelijk door Renault kostenloos verholpen zijn. Daarna 3 jaar probleemloos mee rond gecrossed
Renault 5 GT Turbo '87
Haas
Car: Megane RS

net met de megane van een maatje van me gereden met een 1.6 16v, maar dan gewoon op benzine. Het viel me niet tegen, maar het overdonderde me ook niet echt... Nog eens ff een nachtje over slapen :)
Roy
Moderator

Ik heb ook een 1.6 16v en ik ben er nog steeds erg blij mee.

Gemiddeld verbruik van 7,3 l op 100 km. En dat met een hoop korte stukken en snelle snelwegkms. :)

2.0 is leuk maar verbruikt ook gelijk een stuk meer. IDE zou ik niet nemen. Er zijn verschillende dealers in Nederland die ze geeneens meer inruilen. :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Bart V

Ik heb een megane 2.0 8V op G3, en die vebruikt altijd 1:10, of ik nou 100 of 140 rijd.

Je maakt mij niet wijs dat een 1.6 16V veel zuiniger is op gas.
Steven
Car: M536

Nou misschien 1:11 maar daar houd het dan ook wel op.

Ik zou voor de 2.0-8v gaan, die heeft toch meer koppel en rijd wat lekkerder.
De 1.6-16v is een mooi levendig motortje, maar je moet em wel een beetje op toeren houden om nog een beetje lekker vooruit te gaan.
Die 8v's zijn trouwens prima voor op gas en een koprevisie van 8 kleppen is ook wat beter te betalen. Gereviseerde kop is rond de €500.
rs50Jochem

Bart V schreef:Ik heb een megane 2.0 8V op G3, en die vebruikt altijd 1:10, of ik nou 100 of 140 rijd.

Je maakt mij niet wijs dat een 1.6 16V veel zuiniger is op gas.
Nou Haas, ik heb een 1.6 16v Coupe en een 1.6 16v Cabrio op G3 gehad en ik rij nu een 1.6 16v CC op G3..

Allen rijden ze zuiniger dan 1 op 10.. De Coupe 1 op 11.55 de Cabrio (in de zomer met veel dak open) 1 op 11.30 en de CC (ook al veel met dak open) 1 op 10.20..

Ik moet wel zeggen dat ik een zeer rustige rijder ben.. En die keer dat je gaat trappen de Coupe met de 1.6 16v nog enig sinds kan, maar cabrio's worden te zwaar..

Het enige punt is denk ik dat je een phase II wilt (had ik toen ook en zou altijd nieuwer willen).. En die heeft op G3 1.6jes aan overvloed.. Maar 2 16v/IDE zijn daarin schaars.. Dus als je toch naar de phase I gaat kijken.. dan wordt het toch de 2liters.. En er staan soms verdwaalde 16kleppers.. :lol:
Robke
Car: Lexus IS250

Haas schreef:net met de megane van een maatje van me gereden met een 1.6 16v, maar dan gewoon op benzine. Het viel me niet tegen, maar het overdonderde me ook niet echt... Nog eens ff een nachtje over slapen :)
Je weet wat ik je aanraadde. :wink:
Plaats reactie