ACT: Mégane I
De "clip" is een diagnose apparaat speciaal voor renault wat gebruikt wordt om storingsdiagnose te doen, en om eventuele comfortfuncties in te stellen. Dit apparaat is de voorloper van het EOBD systeem, en de opvolger van de XR25.
Dat ding vind je dus gewoon bij elke renaultwerkplaats.
Dat ding vind je dus gewoon bij elke renaultwerkplaats.
gaat ie bij jou wel automatisch dicht als je je deur niet opent?MrCoupe schreef:ik heb precies de zelfde megane ( nouja het zelfde 1.6 16V ).. ik heb geen idd waar je die clip kan vinden maar als men mij vertelt waar ik moet kijken.. zal ik is kijken.. misschien heb je er wat aan.
Mike.
Anders cross ik ff langs de dealert vandaag of morgen.
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Heb je het instructieboekje misschien gelezen? Ik heb ook een 1.4 16v phII (uit 2001) maar die heeft het niet. Wel gingen de deuren automatisch op slot na enkele meters rijden, maar dat heb ik uitgezet. Stond in het boekje 
Wat is trouwens het nut van die optie? Stel dat je je deur dichtgooit en je sleutel zit er nog in, dan kun je er niet meer in.

Wat is trouwens het nut van die optie? Stel dat je je deur dichtgooit en je sleutel zit er nog in, dan kun je er niet meer in.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Stel je sluit je auto af met de CV, en terwijl je wegloopt druk je per ongeluk op de knop van de sleutel, waardoor de deuren weer open gaan
Dankzij deze functie gaan ze na zo'n 20 seconden weer automatisch op slot
Die functie waarbij de deuren automatisch op slot gaan na enkele meters rijden (anti-carjacking), zit trouwens ook niet op alle Méganes
Dat heeft die van mij bijvoorbeeld niet, en de procedure om het te activeren werkte niet. 

Dankzij deze functie gaan ze na zo'n 20 seconden weer automatisch op slot

Die functie waarbij de deuren automatisch op slot gaan na enkele meters rijden (anti-carjacking), zit trouwens ook niet op alle Méganes

optie werkt alleen als ie op slot zit,Lady Justice schreef:Heb je het instructieboekje misschien gelezen? Ik heb ook een 1.4 16v phII (uit 2001) maar die heeft het niet. Wel gingen de deuren automatisch op slot na enkele meters rijden, maar dat heb ik uitgezet. Stond in het boekje
Wat is trouwens het nut van die optie? Stel dat je je deur dichtgooit en je sleutel zit er nog in, dan kun je er niet meer in.
je schiet hem open, maar laat de deuren dicht...
dan zal ie weer op slot gaan...
ik word er zoo moei van.
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Ah oké. Of ons Megaantje dat ook heeft weet ik eigenlijk niet.Fleetwood schreef:optie werkt alleen als ie op slot zit,Lady Justice schreef:Heb je het instructieboekje misschien gelezen? Ik heb ook een 1.4 16v phII (uit 2001) maar die heeft het niet. Wel gingen de deuren automatisch op slot na enkele meters rijden, maar dat heb ik uitgezet. Stond in het boekje
Wat is trouwens het nut van die optie? Stel dat je je deur dichtgooit en je sleutel zit er nog in, dan kun je er niet meer in.
je schiet hem open, maar laat de deuren dicht...
dan zal ie weer op slot gaan...

Hoe kan je dat aan/uit zetten dan?Lady Justice schreef:Heb je het instructieboekje misschien gelezen? Ik heb ook een 1.4 16v phII (uit 2001) maar die heeft het niet. Wel gingen de deuren automatisch op slot na enkele meters rijden, maar dat heb ik uitgezet. Stond in het boekje
Wat is trouwens het nut van die optie? Stel dat je je deur dichtgooit en je sleutel zit er nog in, dan kun je er niet meer in.
Ik kan het niet vinden in het boekje. Ik heb ook een 1.4 16v phII.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Die knop van de CV een aantal seconden ingedrukt houden (die knop waarmee je van binnenuit de boel kunt vergrendelen)
Als het er op zit, kun je het wel uitzetten, maar als het er niet op zit, kan het zijn dat je het ook niet kunt aanzetten
Als het er op zit, kun je het wel uitzetten, maar als het er niet op zit, kan het zijn dat je het ook niet kunt aanzetten

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Is er toevallig iemand die nog zo kapje overheeft van de passagiers deur.
Daar waar de hendel zit, daar achter zit een kapje wat met torx vast zit.
Deze is kapoet.
zie foto:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00137.JPG[/img]
Daar waar de hendel zit, daar achter zit een kapje wat met torx vast zit.
Deze is kapoet.
zie foto:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00137.JPG[/img]
Weet iemand toevallig uit ze hoofd wat het kost om die dakrubbers te vervangen. Degene die je eraf kan trekken om je dakdragers op te plaatsen?
Die zitten niet helemaal goed meer. En ik krijg ze er niet goed passend op.
gr,
Maurice
Die zitten niet helemaal goed meer. En ik krijg ze er niet goed passend op.
gr,
Maurice
vraagje, zijn er voor een megane coupe fase 1 alles dragers op de markt?
Heerlijk weer een franse auto
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ja zijn er.Leon schreef:vraagje, zijn er voor een megane coupe fase 1 alles dragers op de markt?
Project: GTT Blue Sport
bedankt, zijn deze nog bij renault te bestellen of wordt dit de 2ehands markt?Frits schreef:Ja zijn er.Leon schreef:vraagje, zijn er voor een megane coupe fase 1 alles dragers op de markt?
Heerlijk weer een franse auto
Let even op of al wel de juiste dakstrips op het dak zitten. Om de dragers te kunnen monteren moet je dakstrips hebben met schuifjes erin. Origineel zitten er strips op die dat niet hebben
Die dingen zijn behoorlijk prijzig als je ze nieuw moet halen.

Die dingen zijn behoorlijk prijzig als je ze nieuw moet halen.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: do 19 apr 2007 8:50
bij renault zijn het complete sets met daklijsten
de allesdragers komen daar in te staan
neem wel je bankpas mee want het is erg duur
je kan beter een bouwsetje thule nemen
dan ben je voor de helft klaar
marktplaats kan ook maar de daklijsten kan je niet overzetten
die krijg je nooit meer mooi opnieuw gemonteerd
als je het natuurlijk wel over een megane coupe heb
de allesdragers komen daar in te staan
neem wel je bankpas mee want het is erg duur
je kan beter een bouwsetje thule nemen
dan ben je voor de helft klaar
marktplaats kan ook maar de daklijsten kan je niet overzetten
die krijg je nooit meer mooi opnieuw gemonteerd
als je het natuurlijk wel over een megane coupe heb
die dak strips in (mijn) coupe hebben geen schuifjes. Maar ik zal eens opzoek gaan naar Thule ombouw setjes dan, of heeft iemand hier wat liggen? 

Heerlijk weer een franse auto
vraagje!!! Is er onder de megane rijders iemand met deze uitlaat bekend?
[img]http://www.gkb-import.nl/catalogisch/zoeksebring/41.jpg[/img]
[img]http://www.gkb-import.nl/catalogisch/zoeksebring/41.jpg[/img]
Heerlijk weer een franse auto
Deze Sebring demper is toch ongeveer hetzelfde als de Remus? Beide met type goedkeuring?
Ik heb dan de Remus eronder zitten maar ik vond toen ik de uitlaat er onder had gezet dat er vrij weinig geluid uit kwam, dit ondanks dat ik ook al de middendemper er tussen uit heb...
Om wat mee herrie te creeren de tuinslang even in de demper gehangen om de dempingswol wat om zeep te helpen... Of het goed is voor de demper weet ik niet maar er kwam wel iets meer geluid uit

Ik heb dan de Remus eronder zitten maar ik vond toen ik de uitlaat er onder had gezet dat er vrij weinig geluid uit kwam, dit ondanks dat ik ook al de middendemper er tussen uit heb...
Om wat mee herrie te creeren de tuinslang even in de demper gehangen om de dempingswol wat om zeep te helpen... Of het goed is voor de demper weet ik niet maar er kwam wel iets meer geluid uit


Ik kon dus kiezen uit 2 verschillende sebrings 1 van 90 mm, met EG keurmerk en deze ZONDER EG keurmerk, zit hier dus haast geen dempingsmateriaal in, dus ben zeer benieuwdTim_Coupe schreef:Deze Sebring demper is toch ongeveer hetzelfde als de Remus? Beide met type goedkeuring?
Ik heb dan de Remus eronder zitten maar ik vond toen ik de uitlaat er onder had gezet dat er vrij weinig geluid uit kwam, dit ondanks dat ik ook al de middendemper er tussen uit heb...
Om wat mee herrie te creeren de tuinslang even in de demper gehangen om de dempingswol wat om zeep te helpen... Of het goed is voor de demper weet ik niet maar er kwam wel iets meer geluid uit![]()

Heerlijk weer een franse auto
ik toch stiekem even aan het rondkijken geweest voor een vervanger voor mijn Coupé en omdat ik er zoveel schik mee had, zoek ik voornamelijk naar wederom een Coupé. Nu wordt ik van de dtiŽs die aangeboden worden niet echt heel vrolijk, dus heb mijn horizon even verbreed naar de G3 uitvoeringen. Je komt om in de 1.6e varianten, maar die wil ik pertinent NIET! Hoe is een 1.6 16v te vergelijken? Het rijdt uiteraard anders dan de diesel die ik gewend was/ben, maar rijdt het wel een beetje door?
De overige motoren, zijn die ene beetje goed te houden met G3? 1.6 16v, 2.0 8v? En welke motoren waren nou bagger, die IDE motoren? (zijn dat niet de 8v's? Dat verhaal heb ik nooit zo goed begrepen..)
De overige motoren, zijn die ene beetje goed te houden met G3? 1.6 16v, 2.0 8v? En welke motoren waren nou bagger, die IDE motoren? (zijn dat niet de 8v's? Dat verhaal heb ik nooit zo goed begrepen..)
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
IDE motoren zijn 2.0 16V met directe inspuiting, zolang er niet als een oud omaatje gereden wordt doen ze het prima. Maar ze staan niet bekend als de meest probleemloze motoren 
Als je met enige regelmaat goed doorplankt heb je met een IDE nergens last van. Mijn oude IDE had in het probleem erge problemen die uiteindelijk door Renault kostenloos verholpen zijn. Daarna 3 jaar probleemloos mee rond gecrossed
Renault 5 GT Turbo '87
net met de megane van een maatje van me gereden met een 1.6 16v, maar dan gewoon op benzine. Het viel me niet tegen, maar het overdonderde me ook niet echt... Nog eens ff een nachtje over slapen 

Ik heb ook een 1.6 16v en ik ben er nog steeds erg blij mee.
Gemiddeld verbruik van 7,3 l op 100 km. En dat met een hoop korte stukken en snelle snelwegkms.
2.0 is leuk maar verbruikt ook gelijk een stuk meer. IDE zou ik niet nemen. Er zijn verschillende dealers in Nederland die ze geeneens meer inruilen.
Gemiddeld verbruik van 7,3 l op 100 km. En dat met een hoop korte stukken en snelle snelwegkms.

2.0 is leuk maar verbruikt ook gelijk een stuk meer. IDE zou ik niet nemen. Er zijn verschillende dealers in Nederland die ze geeneens meer inruilen.
5 GT Turbo '88 GT5
Nou misschien 1:11 maar daar houd het dan ook wel op.
Ik zou voor de 2.0-8v gaan, die heeft toch meer koppel en rijd wat lekkerder.
De 1.6-16v is een mooi levendig motortje, maar je moet em wel een beetje op toeren houden om nog een beetje lekker vooruit te gaan.
Die 8v's zijn trouwens prima voor op gas en een koprevisie van 8 kleppen is ook wat beter te betalen. Gereviseerde kop is rond de 500.
Ik zou voor de 2.0-8v gaan, die heeft toch meer koppel en rijd wat lekkerder.
De 1.6-16v is een mooi levendig motortje, maar je moet em wel een beetje op toeren houden om nog een beetje lekker vooruit te gaan.
Die 8v's zijn trouwens prima voor op gas en een koprevisie van 8 kleppen is ook wat beter te betalen. Gereviseerde kop is rond de 500.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30
Nou Haas, ik heb een 1.6 16v Coupe en een 1.6 16v Cabrio op G3 gehad en ik rij nu een 1.6 16v CC op G3..Bart V schreef:Ik heb een megane 2.0 8V op G3, en die vebruikt altijd 1:10, of ik nou 100 of 140 rijd.
Je maakt mij niet wijs dat een 1.6 16V veel zuiniger is op gas.
Allen rijden ze zuiniger dan 1 op 10.. De Coupe 1 op 11.55 de Cabrio (in de zomer met veel dak open) 1 op 11.30 en de CC (ook al veel met dak open) 1 op 10.20..
Ik moet wel zeggen dat ik een zeer rustige rijder ben.. En die keer dat je gaat trappen de Coupe met de 1.6 16v nog enig sinds kan, maar cabrio's worden te zwaar..
Het enige punt is denk ik dat je een phase II wilt (had ik toen ook en zou altijd nieuwer willen).. En die heeft op G3 1.6jes aan overvloed.. Maar 2 16v/IDE zijn daarin schaars.. Dus als je toch naar de phase I gaat kijken.. dan wordt het toch de 2liters.. En er staan soms verdwaalde 16kleppers..

Je weet wat ik je aanraadde.Haas schreef:net met de megane van een maatje van me gereden met een 1.6 16v, maar dan gewoon op benzine. Het viel me niet tegen, maar het overdonderde me ook niet echt... Nog eens ff een nachtje over slapen