Megane coupe 16V (remmerij vervangen)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Vrijdag avond ben ik door de heren in blauw aangehouden wegens een te harde uitlaat,mn wagen moest vanacht op het bureau staan voor een db meeting van FTO

van ochtend werd ik gebeld dat het resultaat bij 2500 toeren 94 db was,78 is het max toegestane aantal,kortom ik mag rond de 125 euro was gaan gooien straks

ik heb nu 28 dagen de tijd om mn geluid te verminderen.

Wat kan je die ......... lijers toch afschieten :@ :@ :@ :@

Heeft er iemand tips wat voor demper ik kan gebruiken om dit te verminderen?helpt een "freeflow" demper,dus wel geluids vermindering,maar wel een vrije doorgang voor de uitlaat gassen,tenslotte wil ik niet oo0k nog eens achteruitgaan met mn pk's
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

chris-mc schreef:Vrijdag avond ben ik door de heren in blauw aangehouden wegens een te harde uitlaat,mn wagen moest vanacht op het bureau staan voor een db meeting van FTO

van ochtend werd ik gebeld dat het resultaat bij 2500 toeren 94 db was,78 is het max toegestane aantal,kortom ik mag rond de 125 euro was gaan gooien straks

Heeft er iemand tips wat voor demper ik kan gebruiken om dit te verminderen?helpt een "freeflow" demper,dus wel geluids vermindering,maar wel een vrije doorgang voor de uitlaat gassen,tenslotte wil ik niet oo0k nog eens achteruitgaan met mn pk's
hmmmmm lekker heey, jij dus ook al
wat een klote zooi is dat toch heey, je mag alleen maar toren hoge
prijzen betalen om auto te kunnen rijden, en als je er
een beetje lol aan wil hebben mag je nog meer betalen ba! ba!
maar je zou er zo'een klep in kunnen zetten?
Alpine
Contacteer:

chris-mc schreef:van ochtend werd ik gebeld dat het resultaat bij 2500 toeren 94 db was,78 is het max toegestane aantal,kortom ik mag rond de 125 euro was gaan gooien straks
Stuur eens een PM aan Yrjo,die is aangehouden met 100dB+.
Hij werk ook bij de politie,afdeling planning geloof ik.
Rijd rond in een Clio RS met gemeten 120dB+
Volgens hem werdt de meting verricht bij 3/4 van het toerenbereik,en niet bij 2500.

Succes
chris-mc
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:
chris-mc schreef:Vrijdag avond ben ik door de heren in blauw aangehouden wegens een te harde uitlaat,mn wagen moest vanacht op het bureau staan voor een db meeting van FTO

hmmmmm lekker heey, jij dus ook al
wat een klote zooi is dat toch heey, je mag alleen maar toren hoge
prijzen betalen om auto te kunnen rijden, en als je er
een beetje lol aan wil hebben mag je nog meer betalen ba! ba!
maar je zou er zo'een klep in kunnen zetten?
zon klep lijkt me niet veel,en aangezien de herrie mn op de snelweg toch al te veel werd,doe ik het nu meteen goed.buiten klinkt het leuk nu,maar binnen is het niet leuk op de snelweg
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Thierry

Klote voor je man :(
Maar je hoorde m altijd wel vrij goed aankomen ja :p
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

zon klep lijkt me niet veel,en aangezien de herrie mn op de snelweg toch al te veel werd,doe ik het nu meteen goed.buiten klinkt het leuk nu,maar binnen is het niet leuk op de snelweg
:D 'k weet het 'k had hiervoor een groep n uitlaat
zonder cat dat was ook niet leuk meer op de snelweg :lol:
'k heb nu een peco einddemper
en voor de rest een demperloze pijp v/a de cat
klonk wel beschaafd toch? :p
(bij de rdw zijden ze er niks over)
chris-mc
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:
:D 'k weet het 'k had hiervoor een groep n uitlaat
zonder cat dat was ook niet leuk meer op de snelweg :lol:
'k heb nu een peco einddemper
en voor de rest een demperloze pijp v/a de cat
klonk wel beschaafd toch? :p
(bij de rdw zijden ze er niks over)
moet toegeven dat als ze me niet hadden gepakt,dan had het ff geduurt voor die aangepast zou worden,ga straks toch in een boeren gehugt worden,dus ik zet er een leuke demper onder(midden) en dan de dop in mn uitlaat en testen maar.

maar dammed wat ga ik het geluid dan missen :(
Riël
Über-Spammer

Je reed toch niet met die trompet rond? :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
chris-mc
Contacteer:

ik heb ze wel gezegt dat die er op heeft gezeten,ook met de melding dat er 125.5 db uit kwam,je zag ze wel ff raar kijken.

Ik heb hem weer terug,er komt 94 db uit,met 5 db correctie komt het op 89,en ik mag er 78 hebben,krijg een boete voor 11db.

van de week ff dempertje halen,dop in de uitlaat en dan maar hopen dat het oke is.
chris-mc
Contacteer:

Binnenkort zit het er aan te komen dat ik een bedrijfswagen krijg

Helaas moet ik mn megane verkopen...tevens einde project,en voorlopig ook einde als renault rijder,ik krijg naar alle waarschijnlijkheid een
peugeot 206 een ander merk is helaas niet te bespreken.

Als de megane weg is,wil ik in de loop der tijd weer een renault hebben als hobby wagen,dan zal het of een 5 gtt worden,of een alpine gta v6.

als het kan wil ik nog wel lid blijven,en vanzelfsprekend naar de meetings gaan.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Jammer Chris, succes met de verkoop (Y)
-jacco-
Über-Spammer

De Mégane erbij houden behoort niet tot de mogelijkheden? :)

Succes met de verkoop dan maar (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
chris-mc
Contacteer:

neeej,helaas kan de mc niet als project blijven
als dat zou kunnen,had ik nog niet veel kunnen doen dan alles aan te
passen,dus dan had ik beter af geweest met een competere en snellere
mc te kopen.
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Wil je je Coupé niet verkopen???

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 94651.html

Een echte liefhebber zet z'n auto in ieder geval schoon op de foto........... (N)
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
chris-mc
Contacteer:

Zoals het onderwerp al zegt.de megane gaat niet de deur uit,sterker,ik ga er mee verder,zei het op een zeer rustig tempo.

In de tijd dat ik de mc wilde verkopen,had ik een vriendin in enchede,300km van elkaar wonen doet geen wonderen,de mc had toen een paar motorische klachten gehad,en was het toen ff beu,mn werk destijds had een slechte km vergoeding.alles bij elkaar op geteld,dacht ik dat het beste was om hem weg te doen......blij dat ik fout zat...... :D

Tegenwoodig draait de mc als een trein,heb nieuw en vast werk gevonden wat goed verdient,en een aardige vrouwke leren kennen,toch heel wat dichter bij de deur.

mn plannen met de mc?

mn audio wil ik nog ietsje verder upgraden zoals ovaal in de hoedeplank,en een zware groundzero accu voorin.

motor:straks gaat er een 6cm sportuilaat onder,die lekker stil is.Zodra ik een bedrijfswagen heb,wil ik wat doen met het motortje(chippie en nokken),geen spannende dingen,maar wel een paar dingen waardoor die pittiger wordt.(ik trek me er ff niks van aan,aan de gene die zeggen dat het niet de moeite is)

uiterlijk:met de montage van de uitlaat ga ik al rekening houden met de rs bumper die er ergens volgend jaar op komt,deze bumper is klaar voor de spuiter.de koplampen worden vervangen door zwarte,en de voorbumper wordt gerenoveerd :p :p aangezien die nog littekens heeft van automaxx 2005,skirts zullen er ook een keer er op komen.

heel verhaal :) uiteindelijjk wordt het wel wat,ik neem er alleen de tijd voor.
chris-mc
Contacteer:

Eindelijk is het zo ver,morgen gaan de volgende onderdelen besteld worden.

Dynamics velgen 7,5J 16

[img]http://www.gkb-import.nl/teamdynamics/i ... xblack.jpg[/img]

KW schokdemperset

[img]http://www.gkb-import.nl/zoekkwsuspensi ... ension.jpg[/img]

Pioneer radio

[img]http://www.pioneer.nl/images/products/c ... medium.jpg[/img]

As zaterdag gaat de sport uitlaat onder de mc,dat wordt een orbisound,en vanaf spagettie spruitstuk wordt het een 6cm systeem,als het meezit hoop ik daarna ook eindelijk de RS achterbumper te laten spuiten,zodat ook die er meteen op kan,maar daar zoek ik nog een spuiter voor die het voor een zacht prijsje doet.

en als het echt allemaal mee zit,komen deze er ook meteen in,is dat niet deze maand,dan wel de volgende,samen met een nieuw setje koplamp spoilers.

[img]http://www.racing24.de/shop/images/prod ... 0104_1.jpg[/img]
Petertje5

vette velgen hoor 8) ben benieuwd hoe die onder de auto staat
Tim
Car: E36 M3

Kijk, een hoop goede plannen :worship: Dat ziet er goed uit :) Succes met de auto verder!
chris-mc
Contacteer:

ik zie net dat ik de verkeerde velg heb neergezet,het is de dynamic jet geworden

[img]http://www.gkb-import.nl/teamdynamics/i ... tblack.jpg[/img]
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

geen 17 inch?
chris-mc
Contacteer:

persoonlijk vind ik 17" niet mooi staan,ik zit er wel aan te denken om er een andere bandenmaat onder te doen,215/40 r16
edwin19
Contacteer:

chris-mc schreef:persoonlijk vind ik 17" niet mooi staan,ik zit er wel aan te denken om er een andere bandenmaat onder te doen,215/40 r16
ik heb nog een setje 205-45-16 liggen zo goed als nieuw :p
chris-mc
Contacteer:

edwin19 schreef:
chris-mc schreef:persoonlijk vind ik 17" niet mooi staan,ik zit er wel aan te denken om er een andere bandenmaat onder te doen,215/40 r16
ik heb nog een setje 205-45-16 liggen zo goed als nieuw :p
helaas,velgen zijn al besteld :)
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Mooi dat je je project doorzet (Y) !

Het zal wel super staan denk ik. Maar persoonlijk zou ik voor 17 inch gaan.

Groeten,
Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Is dit dezelfde velg als pollo op zijn clio III heeft? Mooie velgen (Y)
chris-mc
Contacteer:

Kleine update

Volgende week dondag gaan mn nieuwe velgen er onder,het worden niet de gene ik had besteld,ze hadeen een fabrieksfout,en dat ging eeuwig duren,dus hebben ze me een aanbod gedaan,ik heb nu andere velgen,ook zwarte,maar de nieuwe zijn ligtgewicht.

Op de velgen komen Yokohama banden,en dit keer iets lager profiel.205 40 r16 ipc 45 hoog.

hier is een afbeelding

[img]http://www.gkb-import.nl/teamdynamics/i ... race12.jpg[/img]

Eveneens ligt er nog iets nieuws in de megane,daar ben ik rustig mee bezig,en dat is NOS,ik loop al bijna een jaar met het idee,en heb het aangekeken hoe het werkte bij iemand hier,die heeft een peu 306 cabrio met een 1.6 8v blokkie,en die houd (zelfde bij de 75pk shot) het prima uit.
daarom heb ik het ook genomen,maar ik doe er nog wat meer mee.

Die gasten hebben de activering gemaakt onder het gaspedaal,kortom,vol gas is nos inspuiting,alleen dit lijkt me kl*** voor het blok,dus ik ben aan het sparen voor een computer die alles regelt,ook de intensitiet van inspiuting,dus straks trap ik het gas in,en bij de 2500 toeren ofzo,begint die geleidelijk met inspiuten,ipv direct.

Als dat werkt,begin ik met de 30 pk shot,kijken wat het motortje doet,dan wil ik er een olie koeler op zetten,en eventueel een hoger rendement radiator,en uit eindelijk ga ik voor 50 pk shot.als meer is mooi mee genomen,maar daar ga ik ff niet vanuit,doel is 50pk.

maar voordat het zo ver is,zijn we een paar maanden verder.ik doe het op mn gemak,wil het in 1x goed doen.
chris-mc
Contacteer:

Ik heb ff gezocht voor een afbeelding,dit is de nos controller die ik nog ga aanschaffen.

[img]http://www.re-racing.com/store/images/15834-L.jpg[/img]
chris-mc
Contacteer:

update:

morgen worden mn velgen en nieuwe banden gemonteerd.

Vakantiegeld meevaller gehad :D :D
dus de nos ecu is besteld,en voor de zekerheid een sterkere benzinepomp,mocht de oude niet helemaal meer lekker functioneren.

ik hoop alles voor de dyno klaar te hebben,maar het is nog ff hopen,of alles optijd binnen is,en of het er in ligt,en afgesteld is.
Maus

Het lijkt mij zowieso niet onverstandig om er een betere benzinepomp in te hangen nu je zo af en toe flink meer vermogen gaat vragen. ;)

Verder nette mods hoor. (Y)
chris-mc
Contacteer:

het wordt geadviseerd bij toenames van 50 pk en meer.
en de pomp moet vervangen worden als je wagen meer als 150.000 had gelopen.

Aangezien ik toch een meevaller heb,ga ik geen risico nemen.
Maus

Ook als je geen meevaller gehad zou hebben, moet je zéker geen risico nemen. :wink:
Steven
Car: M536

No offence, maar al dat geld voor die nos ga je al hard richting een 2.0-16v die gewoon altijd 60pk meer levert. Ik blijf het maar loze tuning vinden.
chris-mc
Contacteer:

dan had ik het bij 30pk gehouden waarschijnlijk,of meer gedaan,en gekeken wat de druk deed.
chris-mc
Contacteer:

Steven schreef:No offence, maar al dat geld voor die nos ga je al hard richting een 2.0-16v die gewoon altijd 60pk meer levert. Ik blijf het maar loze tuning vinden.
had niet anders verwacht

kan de redene wel uitleggen,maar veel nut heeft het niet als je er zo over denkt,toch?
jair

voor 1000 euro heb je geen 2 liter in je megane ingebouwd hoor!!
Plaats reactie