ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Hoe meer warmte er in de uitlaatgassen zitten, hoe meer energie erin zit. Die energie wil je hebben om je turbine aan te drijven, en niet om de motorruimte eens lekker te verwarmen.

In de praktijk geen hele grote verschillen als je het mij vraagt, maar het drukken van de temperatuur in de motorruimte is sowieso een goede reden om het spruitstuk in te pakken met isolerend materiaal.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

J-P-S schreef:rallysport, vrachtwagensport, dtm toch ook?
dtm niet hoor... gewone NA V8'jes... rallysport de meeste auto's ook niet...
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

wrc is toch zeker weten turbo
Gast

-jo- schreef:[ Als een turbomotor te snel zen warmte verliest presteerd ie minder, je hebt dus een bepaalde optimale bedrijfs/materiaal temperatuur nodig.
Bart V schreef:Hoe meer warmte er in de uitlaatgassen zitten, hoe meer energie erin zit. Die energie wil je hebben om je turbine aan te drijven, en niet om de motorruimte eens lekker te verwarmen.

In de praktijk geen hele grote verschillen als je het mij vraagt, maar het drukken van de temperatuur in de motorruimte is sowieso een goede reden om het spruitstuk in te pakken met isolerend materiaal.
gelukkig toch iemand die op dezelfde lijn zit. Toch wil ik eraan toevoegen dat ik een verlies had van 11.8 pk zonder de isolatie.

@Melcon, laat maar hangen. Het komt allemaal wel goed.
Gast

J-P-S schreef:wrc is toch zeker weten turbo
absoluut :wink: en een stapje hoger...porsches (GT3&4, 996bi en 993T), Audi's RS'n, GolfR32 ? Ralleycrosswagens (saab, skoda, FORD?) Kan zo nog wel even doorgaan...
Gast

OOOOWWWW en we vergeten Maus nog...




EVOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, of zijn die ook N/A Melcon ? :p
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

haha, nee die zijn wel FI :D

Maar goed, punt was meer dat motorsport niet direct betekent dat er turbo's gebruikt worden... en of isolatie al dan wel of niet zin heeft natuurlijk... maar als jij 11.8 pk verschil meet, dan lijkt het met dat het behoorlijk zin heeft :)

Daarnaast heb ik het idee dat dit weinig meer met klikos te maken heeft (0)
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

weet iemand een site waar je die maxi zijpanelen voor/achter kunt bestellen??
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

oow laat maar zag net een topic staan :D
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

rijden dr ook mensen van de club rond dan met een isolatie om hun spruitstuk in de 16v of williams...voor straatgebruik??
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

denk het niet, heeft niet superveel nu bij een clio zoals hiervoor al werd aangegeven. je kunt beter investeren in een chip bijvoorbeeld, dat merk je beter. en als je aan een spruitstuk begint, koop dan een 4-2-1 devil, dat merk je ook :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

J-P-S schreef:denk het niet, heeft niet superveel nu bij een clio zoals hiervoor al werd aangegeven. je kunt beter investeren in een chip bijvoorbeeld, dat merk je beter. en als je aan een spruitstuk begint, koop dan een 4-2-1 devil, dat merk je ook :)
heb al een chip...hmm ok, maargoed heeft niet veel zin kwa prestaties misschien maar als je daarmee de temperatuur onder motorkap heel erg drukt dan is dat alleen maar heel erg voordelig toch.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Een origineel gegoten 16V spruitstuk kan je denk ik niet eens inpakken, want de vorm is veel te lomp.

Een willie spruitstuk, of een 4-2-1 spaghetti spruitstuk kan je uiteraard wel inpakken. Zin heeft het altijd. Bij atmosferische motoren moet je het niet doen omdat je vermogenswinst wil krijgen, maar puur om de temperatuur te drukken in de motorruimte. Deze is al behoorlijk hoog (vandaar de luchthapper). Ik vraag me alleen af of die isolatie geschikt is om te gebruiken op een dagelijkse auto, waarbij het dus elke dag warm en koud wordt, maar dat merk je dan vanzelf wel :)
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Dit is toch geen Clio 16V dashboard? Of wel?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nee dat is wel een andere auto
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

heel de auto op de derde foto is andere. 306je zo te zien.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

Tom schreef:heel de auto op de derde foto is andere. 306je zo te zien.
yep, kijk maar es goed naar die spiegel. is een 306
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Heeft iemand nog een linker en een rechter "sier" strip liggen voor op de achterschermen van een clio 16v Phase 1. en wil deze ook nog verkopen mail me dan!.!.! heb ze zo snel mogelijk nodig ivm het spuiten van de auto. ik hoor het wel....
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

heeft iemand enig idee hoe je de aandrijfas van de bak haalt en of er dan olie ja of nee uitloopt????

oja en de prijs van het tankje van de stuurbekrachtiging, die wil ik gelijk even nieuw kopen

groeten en bedankt
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

drie boutjes los draaien van de ring die de hoes tegen de bak drukt. En ja, de olie loopt er dan uit
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ff olie aflaten dus. aan de andere kant zit je as met een spie vast (rechts). die moet je even eruit tikken.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

kee top jongens, dan kan morgen het blok eruit gehaald worden, dan even injectoren laten reinigen deze week en morgenavond ff naar hilvarenbeek versnellingsbakje ophalen

thnx a lot!!
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Gisteravond een lange rit gemaakt met de Clio. Nu hangt op eens de rechterkant iets lager de de linkerkant aan de voorzijde. Wat kan hier de oorzaak van zijn>
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Band leeg?
:)

Kijk eens of je veer neit gebroken is?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Kaduuk toplager?

Kijk eens onder de motorkap of je wat hoogteverschil kunt zien tussen de zuigerstangen.
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

hmm toplager ziet er idd niet meer zo jofel uit :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

die zijn los te bestellen, ookal zegt de dealer vaak van niet. kost meen ik iets van 9 euro.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

bij hoeveel toeren schakelen jullie meestal met koude motor? Ik had namelijk geleerd met rijlessen om na de 20 km te schakele maar dan kom ik steeds rond de 3000/3500 rpm. Dus doe nu rond de 2500 toeren. Is dat goed of nie?
Marco (ClioII)
Berichten: 820
Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
Locatie: Leeuwarden

Cleaned_Clio_16v schreef:bij hoeveel toeren schakelen jullie meestal met koude motor? Ik had namelijk geleerd met rijlessen om na de 20 km te schakele maar dan kom ik steeds rond de 3000/3500 rpm. Dus doe nu rond de 2500 toeren. Is dat goed of nie?
Je moet je motor gewoon goed warm rijden voordat je hem hoog in toeren laat draaien. Dus met koude motor niet boven de 3000 toeren komen lijkt me :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Inderdaad... Tussen de 2500 en 3000 rpm of zo. Beetje meer af en toe kan echt wel, maar het is wel raadzaam om de olie effe rustig warm te laten worden.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Dat doe ik ook altyd :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

gewoon rustig rijden tot ie 85-90 graden is. duurt in de winter trouwens wel lang.

kan me herinneren vorig jaar met die vorst, dat ik 17km reed voordat hij 85 graden was. en dat was toen over de autoweg, met thermostaat van 70 graden :~
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

aan de oliedruk zie je ook altijd goed hoe warm je blokkie is. Als hij niet meer zakt maar netjes constant blijft dan is de olie op bedrijfstempratuur. De tempratuur meter van de olie zal dan ook rond de 80-95 staan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

wat kost een startmotor voor de clio 16v...en zijn die alleen maar te bestellen bij de renault of ook bij automaterialenzaken??
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Wat stel jij toch alijd weer domme vragen zeg........ (S)

Tuurlijk is een startmotor bij de automaterialenboer te koop...............
Gesloten