ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Bart V

Hoe meer warmte er in de uitlaatgassen zitten, hoe meer energie erin zit. Die energie wil je hebben om je turbine aan te drijven, en niet om de motorruimte eens lekker te verwarmen.

In de praktijk geen hele grote verschillen als je het mij vraagt, maar het drukken van de temperatuur in de motorruimte is sowieso een goede reden om het spruitstuk in te pakken met isolerend materiaal.
Maarten-Jan
Car: R19.R

J-P-S schreef:rallysport, vrachtwagensport, dtm toch ook?
dtm niet hoor... gewone NA V8'jes... rallysport de meeste auto's ook niet...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

wrc is toch zeker weten turbo
Gast

-jo- schreef:[ Als een turbomotor te snel zen warmte verliest presteerd ie minder, je hebt dus een bepaalde optimale bedrijfs/materiaal temperatuur nodig.
Bart V schreef:Hoe meer warmte er in de uitlaatgassen zitten, hoe meer energie erin zit. Die energie wil je hebben om je turbine aan te drijven, en niet om de motorruimte eens lekker te verwarmen.

In de praktijk geen hele grote verschillen als je het mij vraagt, maar het drukken van de temperatuur in de motorruimte is sowieso een goede reden om het spruitstuk in te pakken met isolerend materiaal.
gelukkig toch iemand die op dezelfde lijn zit. Toch wil ik eraan toevoegen dat ik een verlies had van 11.8 pk zonder de isolatie.

@Melcon, laat maar hangen. Het komt allemaal wel goed.
Gast

J-P-S schreef:wrc is toch zeker weten turbo
absoluut :wink: en een stapje hoger...porsches (GT3&4, 996bi en 993T), Audi's RS'n, GolfR32 ? Ralleycrosswagens (saab, skoda, FORD?) Kan zo nog wel even doorgaan...
Gast

OOOOWWWW en we vergeten Maus nog...

EVOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, of zijn die ook N/A Melcon ? :p
Maarten-Jan
Car: R19.R

haha, nee die zijn wel FI :D

Maar goed, punt was meer dat motorsport niet direct betekent dat er turbo's gebruikt worden... en of isolatie al dan wel of niet zin heeft natuurlijk... maar als jij 11.8 pk verschil meet, dan lijkt het met dat het behoorlijk zin heeft :)

Daarnaast heb ik het idee dat dit weinig meer met klikos te maken heeft (0)
jiggy
Contacteer:

weet iemand een site waar je die maxi zijpanelen voor/achter kunt bestellen??
jiggy
Contacteer:

oow laat maar zag net een topic staan :D
willow

rijden dr ook mensen van de club rond dan met een isolatie om hun spruitstuk in de 16v of williams...voor straatgebruik??
Jean-Paul-S
Über-Spammer

denk het niet, heeft niet superveel nu bij een clio zoals hiervoor al werd aangegeven. je kunt beter investeren in een chip bijvoorbeeld, dat merk je beter. en als je aan een spruitstuk begint, koop dan een 4-2-1 devil, dat merk je ook :)
willow

J-P-S schreef:denk het niet, heeft niet superveel nu bij een clio zoals hiervoor al werd aangegeven. je kunt beter investeren in een chip bijvoorbeeld, dat merk je beter. en als je aan een spruitstuk begint, koop dan een 4-2-1 devil, dat merk je ook :)
heb al een chip...hmm ok, maargoed heeft niet veel zin kwa prestaties misschien maar als je daarmee de temperatuur onder motorkap heel erg drukt dan is dat alleen maar heel erg voordelig toch.
Bart V

Een origineel gegoten 16V spruitstuk kan je denk ik niet eens inpakken, want de vorm is veel te lomp.

Een willie spruitstuk, of een 4-2-1 spaghetti spruitstuk kan je uiteraard wel inpakken. Zin heeft het altijd. Bij atmosferische motoren moet je het niet doen omdat je vermogenswinst wil krijgen, maar puur om de temperatuur te drukken in de motorruimte. Deze is al behoorlijk hoog (vandaar de luchthapper). Ik vraag me alleen af of die isolatie geschikt is om te gebruiken op een dagelijkse auto, waarbij het dus elke dag warm en koud wordt, maar dat merk je dan vanzelf wel :)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Dit is toch geen Clio 16V dashboard? Of wel?
Christian

nee dat is wel een andere auto
Tom
Moderator
Car: MB

heel de auto op de derde foto is andere. 306je zo te zien.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Siempie

Tom schreef:heel de auto op de derde foto is andere. 306je zo te zien.
yep, kijk maar es goed naar die spiegel. is een 306
clio_16_klapper
Contacteer:

Heeft iemand nog een linker en een rechter "sier" strip liggen voor op de achterschermen van een clio 16v Phase 1. en wil deze ook nog verkopen mail me dan!.!.! heb ze zo snel mogelijk nodig ivm het spuiten van de auto. ik hoor het wel....
willow

heeft iemand enig idee hoe je de aandrijfas van de bak haalt en of er dan olie ja of nee uitloopt????

oja en de prijs van het tankje van de stuurbekrachtiging, die wil ik gelijk even nieuw kopen

groeten en bedankt
Tom
Moderator

drie boutjes los draaien van de ring die de hoes tegen de bak drukt. En ja, de olie loopt er dan uit
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ff olie aflaten dus. aan de andere kant zit je as met een spie vast (rechts). die moet je even eruit tikken.
willow

kee top jongens, dan kan morgen het blok eruit gehaald worden, dan even injectoren laten reinigen deze week en morgenavond ff naar hilvarenbeek versnellingsbakje ophalen

thnx a lot!!
frank_williams

Gisteravond een lange rit gemaakt met de Clio. Nu hangt op eens de rechterkant iets lager de de linkerkant aan de voorzijde. Wat kan hier de oorzaak van zijn>
Riël
Über-Spammer

Band leeg?
:)

Kijk eens of je veer neit gebroken is?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robke
Car: Lexus IS250

Kaduuk toplager?

Kijk eens onder de motorkap of je wat hoogteverschil kunt zien tussen de zuigerstangen.
frank_williams

hmm toplager ziet er idd niet meer zo jofel uit :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

die zijn los te bestellen, ookal zegt de dealer vaak van niet. kost meen ik iets van 9 euro.
Cleaned_Clio_16v

bij hoeveel toeren schakelen jullie meestal met koude motor? Ik had namelijk geleerd met rijlessen om na de 20 km te schakele maar dan kom ik steeds rond de 3000/3500 rpm. Dus doe nu rond de 2500 toeren. Is dat goed of nie?
Marco (ClioII)

Cleaned_Clio_16v schreef:bij hoeveel toeren schakelen jullie meestal met koude motor? Ik had namelijk geleerd met rijlessen om na de 20 km te schakele maar dan kom ik steeds rond de 3000/3500 rpm. Dus doe nu rond de 2500 toeren. Is dat goed of nie?
Je moet je motor gewoon goed warm rijden voordat je hem hoog in toeren laat draaien. Dus met koude motor niet boven de 3000 toeren komen lijkt me :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Inderdaad... Tussen de 2500 en 3000 rpm of zo. Beetje meer af en toe kan echt wel, maar het is wel raadzaam om de olie effe rustig warm te laten worden.
Cleaned_Clio_16v

Dat doe ik ook altyd :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

gewoon rustig rijden tot ie 85-90 graden is. duurt in de winter trouwens wel lang.

kan me herinneren vorig jaar met die vorst, dat ik 17km reed voordat hij 85 graden was. en dat was toen over de autoweg, met thermostaat van 70 graden :~
Tom
Moderator

aan de oliedruk zie je ook altijd goed hoe warm je blokkie is. Als hij niet meer zakt maar netjes constant blijft dan is de olie op bedrijfstempratuur. De tempratuur meter van de olie zal dan ook rond de 80-95 staan
willow

wat kost een startmotor voor de clio 16v...en zijn die alleen maar te bestellen bij de renault of ook bij automaterialenzaken??
Robke
Car: Lexus IS250

Wat stel jij toch alijd weer domme vragen zeg........ (S)

Tuurlijk is een startmotor bij de automaterialenboer te koop...............
Gesloten