ACT: Clio16V I
Hoe meer warmte er in de uitlaatgassen zitten, hoe meer energie erin zit. Die energie wil je hebben om je turbine aan te drijven, en niet om de motorruimte eens lekker te verwarmen.
In de praktijk geen hele grote verschillen als je het mij vraagt, maar het drukken van de temperatuur in de motorruimte is sowieso een goede reden om het spruitstuk in te pakken met isolerend materiaal.
In de praktijk geen hele grote verschillen als je het mij vraagt, maar het drukken van de temperatuur in de motorruimte is sowieso een goede reden om het spruitstuk in te pakken met isolerend materiaal.
-
- Car: R19.R
dtm niet hoor... gewone NA V8'jes... rallysport de meeste auto's ook niet...J-P-S schreef:rallysport, vrachtwagensport, dtm toch ook?
-
- Über-Spammer
wrc is toch zeker weten turbo
-jo- schreef:[ Als een turbomotor te snel zen warmte verliest presteerd ie minder, je hebt dus een bepaalde optimale bedrijfs/materiaal temperatuur nodig.
gelukkig toch iemand die op dezelfde lijn zit. Toch wil ik eraan toevoegen dat ik een verlies had van 11.8 pk zonder de isolatie.Bart V schreef:Hoe meer warmte er in de uitlaatgassen zitten, hoe meer energie erin zit. Die energie wil je hebben om je turbine aan te drijven, en niet om de motorruimte eens lekker te verwarmen.
@Melcon, laat maar hangen. Het komt allemaal wel goed.
absoluutJ-P-S schreef:wrc is toch zeker weten turbo
-
- Car: R19.R
haha, nee die zijn wel FI
Maar goed, punt was meer dat motorsport niet direct betekent dat er turbo's gebruikt worden... en of isolatie al dan wel of niet zin heeft natuurlijk... maar als jij 11.8 pk verschil meet, dan lijkt het met dat het behoorlijk zin heeft
Daarnaast heb ik het idee dat dit weinig meer met klikos te maken heeft

Maar goed, punt was meer dat motorsport niet direct betekent dat er turbo's gebruikt worden... en of isolatie al dan wel of niet zin heeft natuurlijk... maar als jij 11.8 pk verschil meet, dan lijkt het met dat het behoorlijk zin heeft

Daarnaast heb ik het idee dat dit weinig meer met klikos te maken heeft

weet iemand een site waar je die maxi zijpanelen voor/achter kunt bestellen??
oow laat maar zag net een topic staan 

-
- Über-Spammer
denk het niet, heeft niet superveel nu bij een clio zoals hiervoor al werd aangegeven. je kunt beter investeren in een chip bijvoorbeeld, dat merk je beter. en als je aan een spruitstuk begint, koop dan een 4-2-1 devil, dat merk je ook 

heb al een chip...hmm ok, maargoed heeft niet veel zin kwa prestaties misschien maar als je daarmee de temperatuur onder motorkap heel erg drukt dan is dat alleen maar heel erg voordelig toch.J-P-S schreef:denk het niet, heeft niet superveel nu bij een clio zoals hiervoor al werd aangegeven. je kunt beter investeren in een chip bijvoorbeeld, dat merk je beter. en als je aan een spruitstuk begint, koop dan een 4-2-1 devil, dat merk je ook
Een origineel gegoten 16V spruitstuk kan je denk ik niet eens inpakken, want de vorm is veel te lomp.
Een willie spruitstuk, of een 4-2-1 spaghetti spruitstuk kan je uiteraard wel inpakken. Zin heeft het altijd. Bij atmosferische motoren moet je het niet doen omdat je vermogenswinst wil krijgen, maar puur om de temperatuur te drukken in de motorruimte. Deze is al behoorlijk hoog (vandaar de luchthapper). Ik vraag me alleen af of die isolatie geschikt is om te gebruiken op een dagelijkse auto, waarbij het dus elke dag warm en koud wordt, maar dat merk je dan vanzelf wel
Een willie spruitstuk, of een 4-2-1 spaghetti spruitstuk kan je uiteraard wel inpakken. Zin heeft het altijd. Bij atmosferische motoren moet je het niet doen omdat je vermogenswinst wil krijgen, maar puur om de temperatuur te drukken in de motorruimte. Deze is al behoorlijk hoog (vandaar de luchthapper). Ik vraag me alleen af of die isolatie geschikt is om te gebruiken op een dagelijkse auto, waarbij het dus elke dag warm en koud wordt, maar dat merk je dan vanzelf wel

-
- Contacteer:
Heeft iemand nog een linker en een rechter "sier" strip liggen voor op de achterschermen van een clio 16v Phase 1. en wil deze ook nog verkopen mail me dan!.!.! heb ze zo snel mogelijk nodig ivm het spuiten van de auto. ik hoor het wel....
-
- Über-Spammer
ff olie aflaten dus. aan de andere kant zit je as met een spie vast (rechts). die moet je even eruit tikken.
-
Gisteravond een lange rit gemaakt met de Clio. Nu hangt op eens de rechterkant iets lager de de linkerkant aan de voorzijde. Wat kan hier de oorzaak van zijn>
Band leeg?

Kijk eens of je veer neit gebroken is?

Kijk eens of je veer neit gebroken is?
-
hmm toplager ziet er idd niet meer zo jofel uit 

-
- Über-Spammer
die zijn los te bestellen, ookal zegt de dealer vaak van niet. kost meen ik iets van 9 euro.
-
bij hoeveel toeren schakelen jullie meestal met koude motor? Ik had namelijk geleerd met rijlessen om na de 20 km te schakele maar dan kom ik steeds rond de 3000/3500 rpm. Dus doe nu rond de 2500 toeren. Is dat goed of nie?
-
Je moet je motor gewoon goed warm rijden voordat je hem hoog in toeren laat draaien. Dus met koude motor niet boven de 3000 toeren komen lijkt meCleaned_Clio_16v schreef:bij hoeveel toeren schakelen jullie meestal met koude motor? Ik had namelijk geleerd met rijlessen om na de 20 km te schakele maar dan kom ik steeds rond de 3000/3500 rpm. Dus doe nu rond de 2500 toeren. Is dat goed of nie?

-
Dat doe ik ook altyd 
-
- Über-Spammer
gewoon rustig rijden tot ie 85-90 graden is. duurt in de winter trouwens wel lang.
kan me herinneren vorig jaar met die vorst, dat ik 17km reed voordat hij 85 graden was. en dat was toen over de autoweg, met thermostaat van 70 graden
kan me herinneren vorig jaar met die vorst, dat ik 17km reed voordat hij 85 graden was. en dat was toen over de autoweg, met thermostaat van 70 graden

-
- Moderator
- Car: MB
aan de oliedruk zie je ook altijd goed hoe warm je blokkie is. Als hij niet meer zakt maar netjes constant blijft dan is de olie op bedrijfstempratuur. De tempratuur meter van de olie zal dan ook rond de 80-95 staan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams