een brander en een vriezer, lijkt me nout niet echt iets super bijzonders......Merijn schreef:Ja, klopt... drijfstangen heet stoken, bussen in de stikstof en hoppaaa.
Ik vroeg het me gewoon af, aangezien je dat volgens mij nooit met huis-tuin en keuken gereedschap voor elkaar krijgt.
[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...
-
- Moderator
- Car: MB
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ze zitten er los in ja, eronder zit wel een afdichtring en verder houd de kop ze op hun plek. Op zich een mooi systeem, omdat je het onderblok zelf altijd kunt hergebruiken.... Tenzij een drijfstang last krijgt van claustrofbie ofzoMartijnG schreef:Vraag ik me toch altijd af hoe het zit met die losse bussen...kun je die er zo in en uit trekken? (heb zelf nog nooit een GTT blok opengehad) Of zitten ze toch in het onderblok geklemd ofzo? Hoe werkt da?

Idd, krimppassingen werken vaak met een temperatuurverschil van 100-200 graden, nou dat kun je met -20 in de freezah en +180 in de oven wel redden.Tom schreef:een brander en een vriezer, lijkt me nout niet echt iets super bijzonders......
nee, zitten los in het onderblok met een afdichtring aan deonderkant.
bussen zet je dus zo in het blok. Dan de koppakking en kop erop en klaar, ingesloten en al
bussen zet je dus zo in het blok. Dan de koppakking en kop erop en klaar, ingesloten en al

ja, de vrouwe heeft iets dikkers in haar haar zitten 
maar goed, die kop klemt m goed af he

maar goed, die kop klemt m goed af he

-
Goed bezig!
bushoogte nog gemeten? Moet eigenlijk wel, maar meestal is het wel goed, ervan uitgaande dat het onderblok zelden krom trekt, en Mr. Tarabusi een beetje zn draaibank goed instelt.
bushoogte nog gemeten? Moet eigenlijk wel, maar meestal is het wel goed, ervan uitgaande dat het onderblok zelden krom trekt, en Mr. Tarabusi een beetje zn draaibank goed instelt.
@Haas: had jij dezelfde sleuf in de lagerschalen? Ze zijn anders dan er origineel inzaten. Al bleek al snel dat het blok al eens open is geweest en niet goed in elkaar gezet... 
http://picasaweb.google.nl/Merizzle/Opb ... 7098343842

http://picasaweb.google.nl/Merizzle/Opb ... 7098343842
nope ik heb andere:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 230222.jpg[/img]
in de krukaslagers zitten sleuven in het midden neet als bij jou, de drijfstanglagers zijn massief zo te zien. Zie drijfstangen in het blok en de losse kappen rechts op de foto....
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 230222.jpg[/img]
in de krukaslagers zitten sleuven in het midden neet als bij jou, de drijfstanglagers zijn massief zo te zien. Zie drijfstangen in het blok en de losse kappen rechts op de foto....
maar wat was er niet goed in mekaar gezet dan?
1 van de drijfstangen was verkeerd aan de krukas gezet. Het onderste deel van de drijfstang, hoort met de inkeping naar elkaar toe te zitten. Als je dat niet doet, loopt het niet netjes in elkaar over en zit er een 'randje' in. Ik weet effe niet goed hoe ik het moet omschrijven... Het is niet glad in ieder geval.
ik zie dat je veel onderdelen gestraald hebt?
zorg er aub voor dat er niet 1 korreltje grit ergens in achterblijft.
dus royaal met de brake cleaner en perslucht omgaan.
ziet er verder goed uit!
zorg er aub voor dat er niet 1 korreltje grit ergens in achterblijft.
dus royaal met de brake cleaner en perslucht omgaan.
ziet er verder goed uit!

Voor aankomende zaterdag staat de afspraak dat we het blok verder afbouwen.Ferdy schreef:hoe staat de verdere planning nu ?

Bedankt voor de reacties weer.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je bedoelt halverwege maart in Breda, op 11de om precies te zijnMerijn schreef:haha... Ik hou altijd een slag om de arm, he. Dat weet je...Maar sta niet vreemd te kijken als ik eind maart ineens in Empel sta met de 5.

een drijfstang verkeerd zetten ? bedoel je de drijfstanglagers ? Normaal heeft het ene einde van de lagerschaal een inkeping en is de andere kant massief. Maar eigenlijk maakt het geen hol uit of de massieve kant naar de inkeping zit of inkeping naar inkeping. Geloof me maar, dat zal niet de oorzaak zijn van je slecht draaiende motor. Ik vertel je dit uit eigen ervaring omdat ik hetzelfde heb meegemaakt, met dit verschil dat het blok bijna 300 pk leverde.Merijn schreef:1 van de drijfstangen was verkeerd aan de krukas gezet. Het onderste deel van de drijfstang, hoort met de inkeping naar elkaar toe te zitten. Als je dat niet doet, loopt het niet netjes in elkaar over en zit er een 'randje' in. Ik weet effe niet goed hoe ik het moet omschrijven... Het is niet glad in ieder geval.
Je voelde wel degelijk een rand zitten, die dus ook zijn uitwerking gehad moet hebben op de krukas, lijkt mij. Maar of dit het probleem is geweest van het slecht lopen, weet ik niet. Ik heb er weinig verstand van... 
Dat de motor nadat ie open is geweest, niet lang gelopen heeft, was redelijk duidelijk volgens Patrick.

Dat de motor nadat ie open is geweest, niet lang gelopen heeft, was redelijk duidelijk volgens Patrick.
@Jo, merijn bedoelt een lagerkap opgedraaid, maar het lager daarin wel op de juiste plaats. Dan krijg je idd een rand aan beiden kanten van de overgang van de ene op de andere lagerschaal.
ow..zo....ja, nu ik het nalees....

nog niet helemaal wakker

nog niet helemaal wakker

-
Das inderdaad niet lekker, als zon lagerkap verkeerd zit. is nog een wonder DAT de motor uberhaupt ronddraaide.
Vwb de drijfstanglagers:
Die bestaan uit 2 verschillende schaaltjes: In 1 set zitten 4 schaaltjes die helemaal dicht zijn, en 4 schaaltjes die een sleuf hebben.
Bij sommige motoren loopt er een smeergat van bigend naar smallend, en moet er daarvoor een schaaltje naar boven gericht zijn met een gaatje of sleuf. C1J heeft echter niet zon smeerkanaal, en hoeft ook niet, want de pistonpen zit geklemd in het smallend, en hoeft niet gesmeerd te worden.
Daarom doe ik ook de schaaltjes met de sleuf in de lagerKAP. Veel nut heeft dat sleufje volgens mij niet, maar de meeste kracht krijgt het bovenste lagerschaaltje op zn donder, en als daar een sleufje zou zitten, heb je minder oppervlak waarover de kracht verdeeld kan worden, wat minder gunstig zou zijn....
Vwb de drijfstanglagers:
Die bestaan uit 2 verschillende schaaltjes: In 1 set zitten 4 schaaltjes die helemaal dicht zijn, en 4 schaaltjes die een sleuf hebben.
Bij sommige motoren loopt er een smeergat van bigend naar smallend, en moet er daarvoor een schaaltje naar boven gericht zijn met een gaatje of sleuf. C1J heeft echter niet zon smeerkanaal, en hoeft ook niet, want de pistonpen zit geklemd in het smallend, en hoeft niet gesmeerd te worden.
Daarom doe ik ook de schaaltjes met de sleuf in de lagerKAP. Veel nut heeft dat sleufje volgens mij niet, maar de meeste kracht krijgt het bovenste lagerschaaltje op zn donder, en als daar een sleufje zou zitten, heb je minder oppervlak waarover de kracht verdeeld kan worden, wat minder gunstig zou zijn....
http://picasaweb.google.com/Merizzle/Op ... 7098343842
Hier zitten ze dus ook in de lagerkap, toch?
Zal wel goed zijn...
Hier zitten ze dus ook in de lagerkap, toch?

Die drijfstanglagers die je daar hebt zijn voor een R5 Turbo, niet voor een GTT. Die fout heb ik eerder gezien. De Turbo heeft een kanaal door de drijfstang lopen dat olie opvoert naar de onderkant van de zuiger. De sleuf laat olie door van de krukas naar het gaatje in de drijfstang. De GTT heeft dit niet, en heeft die sleuf dan ook niet nodig. Ik zou ze dus even omruilen voor de juiste.
-
Ben met je eens dat de GTT die sleuf niet nodig heeft, maar denk persoonlijk dat er geen anderen leverbaar zijn. Blokje van Luco/Yolanda loopt hier ook al even gewoon goed mee, evenals een ander 5je.Matijs schreef:Die drijfstanglagers die je daar hebt zijn voor een R5 Turbo, niet voor een GTT. Die fout heb ik eerder gezien. De Turbo heeft een kanaal door de drijfstang lopen dat olie opvoert naar de onderkant van de zuiger. De sleuf laat olie door van de krukas naar het gaatje in de drijfstang. De GTT heeft dit niet, en heeft die sleuf dan ook niet nodig. Ik zou ze dus even omruilen voor de juiste.
ik denk dat ze gewoon 1 type lager maken, wat in alle C motoren wordt gedaan (kostenbesparing van Mr. fed. mogul)
AMENcanonballman schreef:Ben met je eens dat de GTT die sleuf niet nodig heeft, maar denk persoonlijk dat er geen anderen leverbaar zijn. Blokje van Luco/Yolanda loopt hier ook al even gewoon goed mee, evenals een ander 5je.Matijs schreef:Die drijfstanglagers die je daar hebt zijn voor een R5 Turbo, niet voor een GTT. Die fout heb ik eerder gezien. De Turbo heeft een kanaal door de drijfstang lopen dat olie opvoert naar de onderkant van de zuiger. De sleuf laat olie door van de krukas naar het gaatje in de drijfstang. De GTT heeft dit niet, en heeft die sleuf dan ook niet nodig. Ik zou ze dus even omruilen voor de juiste.
ik denk dat ze gewoon 1 type lager maken, wat in alle C motoren wordt gedaan (kostenbesparing van Mr. fed. mogul)