Twingo vanzelf op slot?
as far as I know is er een truukje om dat wel of niet automatisch in te stellen. Iets met de cv knop een tijdje ingedrukt houden, nadat je 'm op contact gezet hebt, geloof ik. (maar 't kan natuurlijk ook gewoon een storing zijn
)

rev it like a rental
-
- Contacteer:
Dat is voor als je wilt instellen dat hij tijdens het rijden op slot springt. Hij mag natuurlijk nooit op slot springen als je uitstapt. Als je dan een keer je sleutel erin laat zitten kan je er niet meer in. Heb bij mijn auto wel dat als ik hem van slot haal, maar verder geen deur open doe, dat hij weer op slot springt, maar dat bedoel je volgens mij ook niet.
klinkt bijna alsof het zo een of ander duur truukje is met keyless entry enzo ... heeft je ma geen vreemde soort kaart ofzo?
-
Als je het contact op de 1e stand zet en dan het knopje voor de vergrendeling 5sec in gedrukt houd ( deuren vergrendelen en ontgrendelen weer ). Dan zet je de anti-carjack stand aan. Als je dan harder dan 6 km/h rijd schieten de deuren in het slot. Bij stilstand mag dit dus niet gebeuren.
En hoe zet je dat weer uit? weer dezelfde routine?Twingo_maarten schreef:Als je het contact op de 1e stand zet en dan het knopje voor de vergrendeling 5sec in gedrukt houd ( deuren vergrendelen en ontgrendelen weer ). Dan zet je de anti-carjack stand aan. Als je dan harder dan 6 km/h rijd schieten de deuren in het slot. Bij stilstand mag dit dus niet gebeuren.
Op dezelfde manier zet je dat ook weer uit 

-
Bij stilstand doet die van mij het af en toe ook hor... als ik de auto open klik en daarna de deur 10 sec lang niet open doet schiet hij gewoon weer op slot.. maar zodra je de deuren open hebt gedaan dan niet meer..
Ook dat is een beveiliging: VW heeft dit ook al jaren, als je de auto opent met je ab en je opent het portier niet binnen 1 minuut, vergrendelt hij de auto weer.TwingoPurpleMonster schreef:Bij stilstand doet die van mij het af en toe ook hor... als ik de auto open klik en daarna de deur 10 sec lang niet open doet schiet hij gewoon weer op slot.. maar zodra je de deuren open hebt gedaan dan niet meer..
Ik vind dit toch wel interessant. En ga dit straks uitproberen.Twingo_maarten schreef:Als je het contact op de 1e stand zet en dan het knopje voor de vergrendeling 5sec in gedrukt houd ( deuren vergrendelen en ontgrendelen weer ). Dan zet je de anti-carjack stand aan. Als je dan harder dan 6 km/h rijd schieten de deuren in het slot. Bij stilstand mag dit dus niet gebeuren.

Ik heb het uitgeprobeerd. Maar bij mijn twingo werkt dit niet. Leek mij wel handig als ie dan automatisch op slot gaat, jammer. Is dat alleen bij bepaalde Twingo's? Ik heb een initiale uit 1999.Skeely schreef:Ik vind dit toch wel interessant. En ga dit straks uitproberen.Twingo_maarten schreef:Als je het contact op de 1e stand zet en dan het knopje voor de vergrendeling 5sec in gedrukt houd ( deuren vergrendelen en ontgrendelen weer ). Dan zet je de anti-carjack stand aan. Als je dan harder dan 6 km/h rijd schieten de deuren in het slot. Bij stilstand mag dit dus niet gebeuren.
Groetjes Skeely
Aah, da's nou pech voor mijTijmen schreef:De automatische vergrendeling bij het rijden is standaard vanaf medio 2000 toen de Twingo weer is gewijzigd.
Een '99 Twingo heeft dat niet, was nog FM-afstandbediening volgens mij?

Ps. wat is FM-afstandbediening eigenlijk?
-
- Contacteer:
Afstandbediening van de centrale deurvergerendeling. De oudere versie moest je richten op het oog bij de binnenspiegel. Anders werkte het gewoon niet.Skeely schreef:Aah, da's nou pech voor mijTijmen schreef:De automatische vergrendeling bij het rijden is standaard vanaf medio 2000 toen de Twingo weer is gewijzigd.
Een '99 Twingo heeft dat niet, was nog FM-afstandbediening volgens mij?, maar bedankt voor je reactie
!
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Hahaha, ja dat klopt, ik moet mijn sleutel idd op het oog richten, anders doet ie het niet, je zou het bijna geen afstandsbediening meer kunnen noemen, maar ja, achMike (spitsoor) schreef:Afstandbediening van de centrale deurvergerendeling. De oudere versie moest je richten op het oog bij de binnenspiegel. Anders werkte het gewoon niet.Skeely schreef:Aah, da's nou pech voor mijTijmen schreef:De automatische vergrendeling bij het rijden is standaard vanaf medio 2000 toen de Twingo weer is gewijzigd.
Een '99 Twingo heeft dat niet, was nog FM-afstandbediening volgens mij?, maar bedankt voor je reactie
!
Ps. gezellig hoor, hierzo allemaal twingo liefhebbers

Oke, ga ik doen...Daantjuh schreef:@ skeely stel je zelf ff voor in het wie is wie Topic.