GJ schreef:JupOllie schreef:Zijn de voorschermen van een RS breder dan van een 'gewone' Clio 2?
Pff en mij maar niet geloven he

GJ schreef:JupOllie schreef:Zijn de voorschermen van een RS breder dan van een 'gewone' Clio 2?
Ik heb al met heel wat auto's gereden, waaronder ook zeer snelle, maar het valt mij echt op aan de Clio dat de 1e versnelling heel kort is en moeilijk te doseren. voor mijn gevoel ben ik net 2m bij het stoplicht weg of ik moet al overschakelen om hem niet vol in het rode te trekken. en eerst paar cm's rol ik bij het stoplicht weg alsof ik in een 1.2 zit omdat ik anders volle wielspin heb.melcon schreef:Het is ook niet makkelijk natuurlijk, zelfs met auto's met minder vermogen kan het al lastig zijnTimo Z. (Clio RS) schreef:ik vind het zelf met de RS wel lastig om snel bij een stoplicht weg te trekken zonder enige wielspin.
1e versnelling is moeilijk te doseren IMO
Clio V6 is wel makkelijk trouwens, gewoon straal gas en koppeling laten schieten![]()
Vreemd, met warme motor komt de mijne zeker wel tegen de 65 in z'n 1.Timo Z. (Clio RS) schreef:Ik heb al met heel wat auto's gereden, waaronder ook zeer snelle, maar het valt mij echt op aan de Clio dat de 1e versnelling heel kort is en moeilijk te doseren. voor mijn gevoel ben ik net 2m bij het stoplicht weg of ik moet al overschakelen om hem niet vol in het rode te trekken. en eerst paar cm's rol ik bij het stoplicht weg alsof ik in een 1.2 zit omdat ik anders volle wielspin heb.melcon schreef:Het is ook niet makkelijk natuurlijk, zelfs met auto's met minder vermogen kan het al lastig zijnTimo Z. (Clio RS) schreef:ik vind het zelf met de RS wel lastig om snel bij een stoplicht weg te trekken zonder enige wielspin.
1e versnelling is moeilijk te doseren IMO
Clio V6 is wel makkelijk trouwens, gewoon straal gas en koppeling laten schieten![]()
maar goed, wellicht valt dat wel enigzins aan te passen door middel van wat ECU-wijzigingen.
Je moet hem inderdaad eerst aan het rollen brengen, dan de koppeling helemaal loslaten, dan pas vol gas geven. Dat laatste moet nog steeds met een beetje beleid. Deze werkwijze spaart ook je aandrijflijn en je banden, en je bent nauwelijks langzamer. Met vol wielspin kom je niet weg bij de stopstreep. De buitentemperatuur en je banden(exalto's zijn echt beter als die sportcontact's!) spelen hier een grote rol. Je ECU niet.Timo Z. (Clio RS) schreef:eerste paar cm's rol ik bij het stoplicht weg alsof ik in een 1.2 zit omdat ik anders volle wielspin heb.
maar goed, wellicht valt dat wel enigzins aan te passen door middel van wat ECU-wijzigingen.
Dat weet ik, ja. Vooral met koud/nat weer.Timo Z. (Clio RS) schreef:p.s. als je je best doet is wielspin in de 3e versnelling ook mogelijk
Hier ben ik het niet mee eens, met optrekken gebruik je alleen je voorbanden, en bij de clio en al die pk's, gaat dat gewoon als een gek spinnen als je best doet.#Ron# schreef:Dat weet ik, ja. Vooral met koud/nat weer.Timo Z. (Clio RS) schreef:p.s. als je je best doet is wielspin in de 3e versnelling ook mogelijk
Met de ph3 heb ik daar geen last meer van. Of dit door het gewijzigde onderstel of de exalto's komt, weet ik niet.
Realiseer je wel, dat als je te weinig grip hebt met optrekken, dit ook het geval zal zijn met remmen, als je plotseling moet stoppen!
Waar haal je dat inlegfilter, zal zijn volgende vraag dan zijn.alexandros RS schreef:banden zijn zeer zeker van groot belang bij remmen! Wanneer je hard remt moeten je banden wel goed bijten anders grijpt ABS veel te snel in en dit is erg irritant. Ben ook over gegaan naar de nieuwe exalto's en merk duidelijk verschil! Niet het mooiste bandje om te zien maar zeker goede prestatie's.
Powerfilter niet doen, inlegfilter veel beter dit is bewezen op de bank.
bij mijArno17 schreef:Waar haal je dat inlegfilter, zal zijn volgende vraag dan zijn.alexandros RS schreef:banden zijn zeer zeker van groot belang bij remmen! Wanneer je hard remt moeten je banden wel goed bijten anders grijpt ABS veel te snel in en dit is erg irritant. Ben ook over gegaan naar de nieuwe exalto's en merk duidelijk verschil! Niet het mooiste bandje om te zien maar zeker goede prestatie's.
Ook ik wil dat wel weten...
Als je je best doet is zo'n RS volledig zonder wielspin te rijden, en toch knalhardTimo Z. (Clio RS) schreef: p.s. als je je best doet is wielspin in de 3e versnelling ook mogelijk
Ga er maar vanuit dat dat vooral door de banden komt...#Ron# schreef:Dat weet ik, ja. Vooral met koud/nat weer.Timo Z. (Clio RS) schreef:p.s. als je je best doet is wielspin in de 3e versnelling ook mogelijk
Met de ph3 heb ik daar geen last meer van. Of dit door het gewijzigde onderstel of de exalto's komt, weet ik niet.
Realiseer je wel, dat als je te weinig grip hebt met optrekken, dit ook het geval zal zijn met remmen, als je plotseling moet stoppen!
zijn dat die filters die te koop zijn bij MB car performance??alexandros RS schreef:bij mijArno17 schreef:Waar haal je dat inlegfilter, zal zijn volgende vraag dan zijn.alexandros RS schreef:banden zijn zeer zeker van groot belang bij remmen! Wanneer je hard remt moeten je banden wel goed bijten anders grijpt ABS veel te snel in en dit is erg irritant. Ben ook over gegaan naar de nieuwe exalto's en merk duidelijk verschil! Niet het mooiste bandje om te zien maar zeker goede prestatie's.
Ook ik wil dat wel weten...heb nog een green liggen (rond filter) voor de phase 1.
originele slangen verwijderen! grotere slang monteren en je hebt een beter lopende rs. Geeft ook een mooi geluid. Powerfilters zijn vaak te klein. Enige die goed is..... itg carbon induction system. Kost alleen erg veel geld.
Ik kom met mijn stopwatch tussen de 7 en de 8 seconden uit, ben alleen wel wat aan het gewicht zelf.....Tijmen schreef:Ik ga altijd tot 4000 toeren, koppeling los, beetje wielspin en gaan. Ik heb het eens nagemeten (met apparatuur) en in 7,5 sec. zat ik op de 100. Met zijn 2en er in!
Wel even het ESP uitzetten anders gooit 'ie de rem erop!
Ik heb RS gereden met zowel Conti's als Michelin's, vind het allebei goede banden
Dat is inderdaad een perfecte run zeg!GJ schreef:Met mijn RS Phase 1 op Toyo Proxis T1R heb ik het volgende gemeten met de G-Tech (Paar keer geprobeerd en deze run ging perfect)
0-60mph 6,76s
Voor het kijkplezier ook nog ff een filmpje van wat normaler wegrijden
Klik
de RS ph1 heeft ET42, toevallig weet ik dit omdat ik reeds verschillende setjes heb zien passeren. Ze gaan vlot onder een 19 -16v (achter spacertje van 5mm nodig)Nielson schreef:Heb even een vraag over de velgen van een Clio RS Phase II.
Ik heb zelf een Clio 1.2 uit 2002, maar wil graag de standaard 16 inch velgen van de Clio RS er onder zetten.![]()
Nu is de ET waarde van mijn Clio volgens mij 35. Heeft de Clio RS een hogere ET waarde? En zo ja, kan ik ze dan wel zonder problemen onder mijn Clio leggen???