[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ds2500 is inderdaad de beste keus.
-PAZ-
Über-Spammer

Siempie schreef:Ik hopor van meer mensen dat de blokken eerder slijten bij bewerkte schijven. Is ook wel logisch natuurlijk. Iets wat over een vlakke schijf schuift slijt minder hard dan waneer de schijf niet vlak is. Maar ik vind het prijs verschil toch ook wel weer erg groot.

Ik ga denk ik voor een set gewone schijven met eventeel ferodo 2500 blokken er bij. Dat eerst maar eens proberen.

Nu moet ik alleen nog een set klauwen hebben.

Iemand deze nog in de aanbieding?
Wat voor klauwen zoek je dan??, setje klauwen van een 19 16v heb ik evt nog wel liggen voor je. PM me maar bij interesse (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
TEAM009 Gert
Contacteer:

Das ook toevallig, heb ik ook een setje van liggen. :) Wat is dat toch met die circuit 19's?
Heb een set klauwen + zadels uiteraard. (klauwen zijn dezelfde als gtt, maar remzadels zijn anders!!, dus niet geschikt voor 13", zijn voor 259mm schijven)
Ook nog zo goed als nieuwe schijven. (16v, 259mm)
En als je echt hard wil remmen nog een setje nieuwe ferodo's DS3000. (deze zijn eigenlijk alleen geschikt voor circuit gebruik, remmen pas echt goed als ze lekker warm zijn, en bijten dan echt gemeen hard. Dus in jou geval niet echt verstandig.)
PM-en maar. Kun je ons mooi tegen elkaar uitspelen :wink:
Siempie

Het worden gtt schijven met klauwen. Dat zou eerst wel genoeg moeten zijn. Nu alleen nog een setje klauwen met zadels dat op 238mm schijven past. Ben al even op zoek geweest. Nog niets gevonden.

Of zouden de gtt klauwen in mijn huidige zadels passen?
Riël
Über-Spammer

Denk het wel. GTT is overigens hetzelfde als een RSi of n 1.8 RT.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Siempie

en een aantal 19 types en twingo`s zijn met die schijven geleverd. Maar hebben die dan ook allemaal dezelfde zadels en klauwen.
Riël
Über-Spammer

jep.
Siempie

dan gaan we weer verder zoeken (maakt het wel een stuk makkelijker)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

mn 21 heeft ze ook nog :wink: , nieuwe blokken + schijven.

En je raad het al, die gaan binnenkort verdwijnen :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Siempie

pm (Y)
Xabre
Car: 19 16V

voor m'n remmen upgrade van standaard 19 16v naar clio rs/laguna remmerij moet ik nog een nieuwe hoofdremcylinder hebben..

nou zijn er voor de modellen zonder abs van '94 tot '98 verschillende van Bosch, Bendix en ATE, allemaal 23,8mm , welke moet ik hebben? of maakt het niks uit
Bart V

als je maar 23,8 mm hebt met 4 aansluitingen is het goed. Ze zijn verder gelijk, alleen zal er onderling mischien wat kwaliteitsverschil te vinden zijn. Ik zou gaan voor bendix.
Xabre

dan neem ik mooi de goedkoopste :P
MarcoG
Contacteer:

Ik had de big brake kit van k-tec, maar 1 schijf is rijp om te vervangen.
Als ik van Jo goed begrepen heb, zouden de schijven van een 21 TX moeten passen? 285x4x100
Weet iemand of dit dezelfde zijn als die in de big brake kit zitten, of moet de spacer dan weer aangepast gaan worden? (dus de remklauw meer naar links of rechts)
Steven
Car: M536

Als je nu ff een schijf eraf vist (5mins werk) en de offset even opmeet, controleer je dat ff op bremsa.ch of dat klopt met de 21TXI.

Volgens mij klopt het iig wel, Tom had het eens uitgezocht paar blz. terug.
Edit, pagina 23....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

dat past gebruikt erwin ook altijd voor de remmenupgrade van een vijf
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Car: MB

Dat zijn ze idd Steven. Dus gewoon bij renault (weliswaar niet gegroefd of geperforeerd) leverbaar. Maurice (mb) kan ze ook leveren heeft hij mij eens laten weten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

je kan ze laten boren bij de remservice utrecht (Y)
Bart V

Boren is niet verstandig en ook niet echt nodig, maar om een discussie te vermijden zal ik het daar maar bij laten :)
Xabre

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... hoogte.jpg[/img]

volgens mij heb ik een probleem, 2 doppies van gelijke hoogte, echter links en rechts is verschil te zien in hoogte..

andere fusee is wel goed
Bart V

Tja even nameten met de schuifmaat hoeveel hoogte verschil er in zit, en corrigeren, want de adapter moet wel recht liggen.
Riël
Über-Spammer

Zeker lager geperst :p :smoke: is wel best klote, heb het zelf ook wel gehad.
Je kan t terug persen.
Florus

Dat persen is i.d.d. best kl#te, heb nu sinds kort een paar stalen hulpstukken gemaakt,zodat je niet op die oortjes hoeft te drukken (Y)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Weet toevallig iemand of de bevestiging van de remklauwen van een RS overeenkomen met die van een 21 TXI.
Project 21 16v
Bart V

Nee, da's compleet anders.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

al geprobeerd zeker :p , toevallig niet een setje adapters te liggen zodat TXI remmen op een gewone 21 past (zelfde als gtt voorremmen)
Project 21 16v
Bart V

Nee, maar wel (zoals je al raad) een setje adapters waarmee je RS remmen op diezelfde fusee kan bouten :p

Dat TXi spul is veel te zeldzaam om iets mee te doen qua remmenupgrade. Die 5 mm verschil in diameter maakt het verschil ook niet.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

txi spul is zo te bestellen
schijven zeker (Y)
Bart V

Dat klopt, maar schijven en blokken is niet genoeg..... :wink:
Klauwen zijn zeldzaam, en dus oninteressant om adapters voor te gaan maken, zeker niet als ik een alternatief heb waarvan de onderdelen incl remklauwen beter, en goedkoper te krijgen zijn.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

nee maar adapters kan je overal laten maken
kost je ook de kop niet
zo geweldig vind ik die rs remmen nou ook weer niet

als je dan echt een remmenupgrade wilt heben moet je geen renault spul nemen :lol: :lol: :lol: :lol:
Bart V

Luco/Alpine-racer schreef:nee maar adapters kan je overal laten maken
kost je ook de kop niet
zo geweldig vind ik die rs remmen nou ook weer niet

als je dan echt een remmenupgrade wilt heben moet je geen renault spul nemen :lol: :lol: :lol: :lol:
Ach, dat is jouw mening :)
Als het niet voldeet zou ik het zelf niet gebruiken.
Ik kan morgen ook een setje wilwoods bestellen. Het enige voordeel wat ik dan heb is dat ze lichter zijn. Qua performance gaat het echt geen reet uitmaken namelijk, ze zijn hooguit wat beter te doseren. Zolang ik met 210 pas ergens na het 100 meter bord hoef te remmen ben ik tevreden.

En uiteraard kan je overal adapters laten maken als je maar genoeg geld neerlegt. Setje adapters laten ontwerpen en cnc frezen ga je iig niet redden voor een schappelijke prijs als het nooit eerder gemaakt is. Maargoed, jouw definitie van een schappelijke prijs is denk ik anders dan die van mij.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

probleem is dat ik dus al txi remmenklauwen heb te liggen :wink:

heb ze vanmiddag even naast RS remmen gehad en ja best wel wat verschil, maar misschien is er wel wat op te maken, maar daar krijg je nog wel een pm over Bart. :)
Project 21 16v
Gast

ik heb nog 6 txi remschijven in nieuwstaat achtergelaten in Amsterdam. Helaas Gabri...bij Robert en ik ben ervan overtuigd dat hij ze niet aan je verkoopt. No offence.
Xabre

wat had zo'n setje dan moeten kosten (0)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

ff een kort vraagje wat een beetje bij me knaagt..

ooit vroeg ik in iemand's projecttopic het volgende:
Edward(ForeverYoung) schreef:gaat een grotere schijf voor een 2.0 overigens ook passen op een Mégane 1.6e? gewoon ff interesse.
daar kwam een antwoord op, dat er dan ook een remzadel van die 2.0 op zou moeten..

nu heb ik laatst de schijven dus daadwerkelijk vervangen, maar het werden dus geen 238 mm zoals ik overal terugvind voor de 1.6, maar 259 zoals op de 2.0 8v zit.. (Mégane 2.0 16v heeft 262)
omdat die 259, nagemeten, onder m'n auto zat :p

vind dit best een beetje vaag, want het zijn dus niet de schijven die er onder horen te zitten... ik heb er zelf nooit iets aan veranderd, en voor zover ik weet was de vorige eigenaar van m'n auto een jaar of 30, 40 ouder dan mij 8)
lijkt me niet het type dat even z'n schijven+bijbehorende vervangt voor een maatje groter :p

kan het zijn dat, doordat ik een actiemodelletje heb, ze 2.0 schijven af-fabriek hebben geleverd (dit ga ik ook nog even onderzoeken), of dat het toch gewoon uitwisselbaar is (m.a.w. er is ooit een maatje te groot besteld ofzo :wink: en zonder het te vermoeden gewoon gemonteerd...)

tis puur voor m'n 'gemoedsrust', want het remt gewoon erg goed (alleen jammer dat de sensatie met de nieuwe Pagid blokjes een beetje weg is - hopelijk is dat tijdelijk totdat ze volledig ingeremd zijn.. aan de andere kant remmen ze wel beter dan de vorige blokken, maar niet meer zo 'leuk' ..)
Plaats reactie