ACT: Clio I

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
mtbiker

mja, wil vooral weten wat ik ervoor mag geven, ze vragen er 500€ voor, maar denk wel dat ik kan afbieden, maar als ik nu met een belachelijk lage prijs ga aankomen nemen ze me ook niet serieus.

Die verlaging mag hier niet in principe, maar zou eventueel nog te doen zijn. CO is echt geen probleem, ken daar 2 gewone inspecteurs en een hoofdinspecteur, dus als ik 's morgens vroeg daar aankom is ie der zo door voor de co.
Cliorijder

Hoi weet iemand waar ik een adapterplaat voor mn clio 1.2 kan kopen
tis een carb. zodat er eindelijk een openlucht filter ding op past.
iemand een site of zelf zn ding te koop?
gr Raymond
Tommeer

Hey, kan iemand mij vertellen wat voor motorolie er in mijn auto moet? :shame:
Het gaat om een Clio 1.4 s uit '94.
Ik heb geen boekje van mijn auto dus vandaar...

Mijn kleppen(of klepstoters) hoor ik tikken, los ik dit op als ik de motorolie weer op hoog peil is?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je olie kan ik zo even niet voorspellen. waarschijnlijk gewoon 15w-40.

dat tikken los je er niet mee op. dat zit hem echt in je klepstoters. je kunt er voordat je de olie vervangt wel een scheutje atf (150cc?) indoen. dat helpt ook. maar je moet hem erna wel vervangen na 100km ofzo.

werkte bij mijn blok ook :wink:
Tommeer

Oke thnx, ik dacht ook al 15W40 maarja, weet niet cker.

Die klepstoters hoor je niet echt hard tikken en soms is het ook gewoon even weg, is dit ernstig? En wanneer moet ik dit vervangen? En wat gaat dat ong kosten?
Tommeer

Ik heb er vandaag 10W40 in gegooid. Hij stond helemaal droog dus ik moest iets doen. Ik hoorde dat 10W40 gewoon de standaard olie is dus ik denk dat ik wel goed zit.
PaulM

tikt ie echt hard of hoor je hem zachtjes continue tikken? kan ook je injectoren zijn als die op je blok zitten :)
Tommeer

Je hoort m gewoon zachtjes tikken en als ie lekker warm is is het soms ook gewoon weg. Een vriend van me heeft het ook met zijn corsa en daar is het ook soms gewoon weg. Geen idee of dit schadelijk is en wat dit precies is...

Geen idee of ik injectie heb, tis een renault clio 1.4 S (volgens mij hebben die dat niet?)
Maarten-Jan
Car: R19.R

heeft wel injectie, singlepoint... en ik denk niet dat een 1.4 hydraulische klepstoters heeft, dus waarschijnlijk gewoon kleppen stellen........
Remon

Heeft mijn S'je ook last van. heb al een keer de kleppen gesteld, maar dit heeft weinig geholpen. Schijnt dat het normaal is bij de 1.4 blokken. Heb er nu ook al geen last meer van :) Binnenkort zet ik er een openluchtfilter op, dus dan nog minder :D

Ik had trouwens nog een vraagje m.b.t. een openluchtfilter. Ik kwam op marktplaats de volgende foto tegen:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... filter.jpg[/img]

Dit lijkt me niet erg slim ofwel? Ik kan nu een filter overnemen van een vriend van me. Het filter zit dan i.p.v. het originele luchtfilterhuis. Lijkt mij beter dan eigenlijk 2 filters en dan het openluchtfilter ook nog eens vlakbij het uitlaatspruitstuk, zoals op de foto. Heeft iemand hier een idee van?
Maarten-Jan

ik neem aan dat die gast gewoon het filter uit het luchtfilterhuis gehaald heeft.
Als je het voor het geluid doet kun je gewoon open filter op de plaats van het originele luchtfilterhuis planten ja :)
blackfly

Hallo,

Weet iemand toevallig wat voor merk/type sportpedalen dit zijn?
en waar ik deze zou kunnen kopen?

[img]http://img179.imageshack.us/img179/6410/dsc000238002qpwk4.jpg[/img]
Haas
Car: Megane RS

Tommeer schreef:Hey, kan iemand mij vertellen wat voor motorolie er in mijn auto moet? :shame:
Het gaat om een Clio 1.4 s uit '94.
Ik heb geen boekje van mijn auto dus vandaar...

Mijn kleppen(of klepstoters) hoor ik tikken, los ik dit op als ik de motorolie weer op hoog peil is?
10W40 is prima.

tikken van je blokkie kan komen door kleppen die gesteld moeten worden, maa rhet hoort ook wel bij die Energy blokkies. Dus óf je moet er aan wennen, óf een luideren uitlaat erop gooien :D

(ik ging voor optie twee bij mijn S :P )
Tommeer schreef:Geen idee of ik injectie heb, tis een renault clio 1.4 S (volgens mij hebben die dat niet?)
Monopoint injectie :)
melcon schreef:heeft wel injectie, singlepoint... en ik denk niet dat een 1.4 hydraulische klepstoters heeft, dus waarschijnlijk gewoon kleppen stellen........
precies
Maarten-Jan

Haas schreef: (ik ging voor optie twee bij mijn S :P )
Sowieso een hele goeie optie uiteraard :D
Remon

blackfly schreef:Hallo,

Da's mijn Clio 8) Het zijn pedalen uit een Renault Megane RS, gewoon te krijgen bij de dealer :)
Hoe kom je aan die foto trouwens??
Remon

Trouwens sinds zaterdag een open luchtfilter erop gezet :) Maar allejezus wat een geluid. Als ik hem nu doortrek begint heel me dashboard te trillen :D
Ik heb ook het gevoel asof hij veel beter reageert op het gaspedaal, kan dat?? En hij spint nou ook door als ik doorschakel naar z'n 2, deed 'ie eerst ook niet :bang:
Rianne RT

open luchtfilter - meer pk's discussie heb ik hier al eens zijn langskomen, meen ik :p (0)
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Haas

kabaal maakt het wel, zeker als je je filter recht boven je inlaatspruitstuk heb gemaakt, dus op de orig plek, dat was bij mij oook! Ga mar vast trillingstape kopen, dat had ik ook nodig na wat weekjes....

beter reageren op het gaspedaal is meer het verhaal van de wens en de gedachte.... De mijne werd er in praktijk langzamer van, daar kan rob over meepraten :P
Riël
Über-Spammer

Je hoort m meteen brullen als je gas geeft, dat geeft het gevoel dat ie oppakkt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Remon

Haas schreef:kabaal maakt het wel, zeker als je je filter recht boven je inlaatspruitstuk heb gemaakt, dus op de orig plek, dat was bij mij oook! Ga mar vast trillingstape kopen, dat had ik ook nodig na wat weekjes....

beter reageren op het gaspedaal is meer het verhaal van de wens en de gedachte.... De mijne werd er in praktijk langzamer van, daar kan rob over meepraten :P
Zit inderdaad op de originele plek, het filter zelf ligt net boven mijn klepdeksel. Zal wel aan het geluid liggen dan dat ik dat gevoel heb :) Toen ik er een tijdje een standaard uitlaat onder had hangen had ik ook het gevoel alsof 'ie niet vooruit te branden was :)
Maarten-Jan

Remon-CL10 schreef:

Da's mijn Clio 8) Het zijn pedalen uit een Renault Megane RS, gewoon te krijgen bij de dealer :)
kosten, onderdeelnummer? (F)
Remon

melcon schreef:
kosten, onderdeelnummer? (F)

Geen idee, ik heb ze ook maar gekregen op me werk omdat er een vrouwtje was die ze er niet in wilde hebben omdat ze vaak met hakken reed :)

Ik moet straks toch nog even naar de dealer toe, ik vraag het gelijk even :beer:
blackfly

Remon-CL10 schreef:

Die foto ben ik ooit is tegengekomen op dit forum... Ik heb hem bewaard omdat ik de pedaaltje zo mooi vond :)
Maareh laat het even weten wat ze precies kosten als je terug bent van de dealer..
Remon

Heb jij die Cupralip van mij gekocht??? :)
MarcoB

Remon-CL10 schreef:Heb jij die Cupralip van mij gekocht??? :)
haha ja dat kan best kloppen
Haas

leuk ding!

je moet alleen ff wat sideskirts scoren en die achterlip weggooien ;)
Dennis_16v

ik wilde ook een diffusor eronder, maar nu ik dit zie, lijkt mij het beste plan om dit maar te laten :D
clio is identiek aan de mijne, alleen mijne zonder cupdiffusor en cupra lip :D
MarcoB

ik vind die diffusor juist wel mooi staan, wil er alleen van dat zwarte honingraat gaas achter hangen maar dit is nogal moeilijk te vinden
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Dennis_16v schreef: clio is identiek aan de mijne, alleen mijne zonder cupdiffusor en cupra lip :D
Nope jij phase 1 dit is phase 2 :smoke: :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Haas

wat dacht je van 1.2 8v en 1.8 16v :~
Rianne RT

Haas schreef:wat dacht je van 1.2 8v en 1.8 16v :~
who cares? :biertjuh:
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Dennis_16v

goed goed, bijna identiek dan :p
'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
GeniustheGzA

kan iemand voor mij aub de onderdeelnummers opzoeken van een stuurhuis en een stuurbekrachtigingspomp van een Clio 1? Zijn de stuurhuizen en pompen voor elke uitvoering gelijk?

ik zou er erg mee geholpen zijn.
micha

Nee, die onderdelen zijn niet het zelfde.

Ten eerste is het belangrijk of je een Electrische of Mechanische stuurbekrachtigings pomp nodig hebt. Als je Airco hebt dan moet je een electrische pomp hebben.

Stuurhuis zal ook wel verschil in zitten, maar dat weet ik niet. Ik weet wel dat er in de stuurkolom nog verschillen zitten, nl. met of zonder bekrachtiging, en met of zonder airbag. Of er in het stuurhuis nog verschillen zitten moet iemand anders maar even beantwoorden...
Plaats reactie