[Renault 19 16v Turbo]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Riël Notermans schreef:Stom systeem.
Normaal móet je het ingrijpen van de ABS voelen in het pedaal. Wel zo prettig om te weten dat de ABS er inderdaad inhakt, dan weet je dat je moet sturen ipv doorremmen :)
Ik vind het anders wel fijn, Als ABS in werking treed gaat uiteraard het oranje lampje op het dashboard branden.

Ook heb je een relatief korte pedaal slag.
Harder doortrappen heeft weinig zin. Want als je remt gaat hij al bijna maximaal. Doseren? Wat is dat :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En jij kijkt naar het dashboard als je met 80 op een file afvliegt :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

goeie foto :D
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Riël Notermans schreef:En jij kijkt naar het dashboard als je met 80 op een file afvliegt :lol:
altijd he, kijken of ik in de buurt van de 7000 blijf :lol:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Dubbelpost mag dat eigenlijk ? :D

maargoed onderblok en bak zitten op het subframe.
Koppeling,Startmotor,Dynamo en stuurpomp gemonteerd.

Kapje van de versnellingsbak en de startmotor moeten eigenlijk ook nog blauw. Maar dat komt later. Zit nog steeds te klote met de beugel die de dynamo verstelbaar maakt drama ding. Bout wil niet langs de stuurpomp pulley.

Wou eigenlijk vanavond de draadboom eralvast omheen leggen maar net me duim aan snot geslagen (D) En me gasfles van de kachel is ook leeg. (S)
Hopen dat al deze schijt ellende ook ooit resultaat mag hebben .

[img]http://www.renault1916v.com/XP-HB-32/Af ... 201398.jpg[/img]
[img]http://www.renault1916v.com/XP-HB-32/Af ... 201401.jpg[/img]
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

flikker die blauwe spuitbussen toch in de kliko, die verf blijft nu al niet zetten, laat staan als het zaakje wat heter wordt.
Doe het niet, en zorg dat je gewoon schone spullen monteert, of breng de zaak naar een nikkelboer, net als die klojo uit Oss :wink:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En als ik die foto zie van dat 19-ABS denk ik maar 1 ding: BRRRRRR.....
:gun: @ ABS
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ziet er cool uit deze foto! Zo van: dit blok, gaat in DIE maaier, wordt dat wat?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

canonballman schreef:flikker die blauwe spuitbussen toch in de kliko, die verf blijft nu al niet zetten, laat staan als het zaakje wat heter wordt.
Doe het niet, en zorg dat je gewoon schone spullen monteert, of breng de zaak naar een nikkelboer, net als die klojo uit Oss :wink:
Alleen opde waterpomp dondert het eraf :lol:
Maar daar heb ik een nieuw exemplaar voor besteld.

canonballman schreef:En als ik die foto zie van dat 19-ABS denk ik maar 1 ding: BRRRRRR.....
:gun: @ ABS
BRRRR is het geluid dat de pomp maakt bij het op contact zetten van de auto :D

En dan heb je de electronica achter het schutbord nog niet eens gezien :smoke:

Dat ABS systeem, is drama want het zit ook lekker verweven in de bedrading van het dashboard, Als ik he ga verwijderen dan ros ik de hele rommel eruit dus ook het dashboard en gaan we alles ombouwen naar ABS-loos Ph2 specs. Heb het meeste toch nog ligge van me gecrashte blauwe 16v. :lol:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Deze week maar eens even tubben of ik ABS ga verwijderen of laat zitten.
ga vanavond toch nog maar even verder :D


ABS ECU + Zekeringen
[img]http://www.renault1916v.com/XP-HB-32/Af ... 201402.jpg[/img]
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Boring = 82 mm
Slag = 83,5 mm
Aantal cilinders z = 4
De cilinderinhoud kan als volgt worden berekend:

= z × (hoogte) × (opp. grondvlak)
= z × (slag) × (1/4 × π × boring²)
= 4 × 83,5 × (1/4 × 3,14 × 82²)
= 1763cc / 4

440.75 volume van 1 cilinder

[img]http://www.timloto.org/formules/compressie_1.gif[/img]
E = compressieverhouding
Vs = slagvolume van 1 cilinder in m3
Vc = volume van ruimte boven de zuiger in bdp-stand in m3

Standaard:

Vs = 440.75cc
Vc = 48.9cc
E = 10 : 1

Mijn Situatie:

Vs = 440.75cc
Vc = 54.4cc
E = 9.10 : 1
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

ja...dus welke conclusie kun je hier uit trekken...?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Bart V schreef:ja...dus welke conclusie kun je hier uit trekken...?
Ehm... lagere compressie als standaard, dus meer turbo druk mogelijk??

@tmc16v.. je haalt nog al wat eenheden door elkaar :wink:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bart V schreef:ja...dus welke conclusie kun je hier uit trekken...?
Dat ik een 1,6mm koppakking ga gebruiken :D
Frits schreef:
Bart V schreef:ja...dus welke conclusie kun je hier uit trekken...?
Ehm... lagere compressie als standaard, dus meer turbo druk mogelijk??

@tmc16v.. je haalt nog al wat eenheden door elkaar :wink:
Ja? hmm welke dan :) (Z)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

TMC16v schreef:
Frits schreef:
@tmc16v.. je haalt nog al wat eenheden door elkaar :wink:
Ja? hmm welke dan :) (Z)
M3 en CC :wink:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

TMC16v schreef: Dat ik een 1,6mm koppakking ga gebruiken :D
Oke dan, al zit je dan alsnog met een behoorlijk hoge cv. Dat is toch zonde als die 0.5 bar gaat vervelen hoor :wink:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Frits schreef:
TMC16v schreef:
Frits schreef:
@tmc16v.. je haalt nog al wat eenheden door elkaar :wink:
Ja? hmm welke dan :) (Z)
M3 en CC :wink:
hoe zou ut dan moeten (S)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bart V schreef:
TMC16v schreef: Dat ik een 1,6mm koppakking ga gebruiken :D
Oke dan, al zit je dan alsnog met een behoorlijk hoge cv. Dat is toch zonde als die 0.5 bar gaat vervelen hoor :wink:
jah zag ergens een filmpje van clio van 1,1bar voorbij komen.
Maar voor mij hoeft het nou ook weer niet zo gek. 9:1 had de fastchip auto ook en draaide ook 0,9bar met chargecooler :lol:

We zien het wel (L)
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

TMC16v schreef:
Bart V schreef:ja...dus welke conclusie kun je hier uit trekken...?
Dat ik een 1,6mm koppakking ga gebruiken :D
Heb je al een 1.6 pakking? Ik heb bij Reichhard een 1.6 van spesso laten komme. Die gebruiken ze bij die superfantastische firma van ene K-Tec ook voor hun turbo-lol.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

MarcoG schreef:
TMC16v schreef:
Bart V schreef:ja...dus welke conclusie kun je hier uit trekken...?
Dat ik een 1,6mm koppakking ga gebruiken :D
Heb je al een 1.6 pakking? Ik heb bij Reichhard een 1.6 van spesso laten komme. Die gebruiken ze bij die superfantastische firma van ene K-Tec ook voor hun turbo-lol.
Hey hij leeft nog (0)
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Uit de kelder gekropen. :)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

MarcoG schreef:Uit de kelder gekropen. :)
Werd wel eens tijd zeg :D
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Heb een diepe put gevonden in de kelder en ben em aan het proberen vol te pleuren met geld...is bijna vol. (Y) Ik zie dat je ook een diep gat in je garage hebt. :wink:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

MarcoG schreef:Heb een diepe put gevonden in de kelder en ben em aan het proberen vol te pleuren met geld...is bijna vol. (Y) Ik zie dat je ook een diep gat in je garage hebt. :wink:
Mijn smeerkelder met geld begint anders wel aardig op te raken :lol:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Klote ABS, Systeem der Gaarheid.

Denk je alles zover te hebben dat je kan inbouwen.
Houd je remsysteem ermee op.
Wordt er helemaal schijt ziek van.
Sta bijna op het punt om de hele auto de deur uit te trappen en een andere te zoeken.
Want ik heb denk ik al een mooie ph2 met kapotte motor gevonden, uiteraard ook zwart!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ombouwen naar normaal ouderwets remsysteem.

remt zowiezo veel beter als die gare abs van een 19.
Gast

idem met de 21, ook eruit gepleurt :lol:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Als ik van de week weer zin heb de hele rommel eraf slopen,
Dan gelijk weer conversie naar Ph2 dashboard. :evil:

En toch baal ik, had het blok erin willen lepelen.
En nu toch weer extra kosten :(

@ JO ben je online ergens te vinden?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

gewoon even je leidingkjes aanpassen met een standaard remcilinder :) is denk ik de goedkoopste oplossing. dan trek je het lampje van de abs gewoon uit je dash, en de kabels blind je af.

klaar is kees :)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

jah dat is mijn 1e optie.
2e optie is GTT liefst een rode. Kijken of ik mijn 1e droom kan herbouwen :D

[img]http://www.renault1916v.com/mijn%20auto.JPG[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

en dat is?

die 1.8 16v turbo in die 5 :D ?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Die 5 ligt inmiddels al paar jaar op de sloop. Was mijn eerste(L)

J-P-S schreef: die 1.8 16v turbo in die 5 :D ?
Niet goed dan? :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

is wel ruig ja. zal wel goed gaan die motor in een renaultje 5 :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ph1 dash is veel mooier in een 19.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gast

TMC16v schreef: @ JO ben je online ergens te vinden?
U riep ?
Gesloten