Vertel hier alles over je project.
markje
Berichten: 10 Lid geworden op: do 4 jan 2007 17:34
Locatie: nederland
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475 Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden
wo 17 jan 2007 21:29
markje schreef: erg netjes gabri ik heb sinds kort ook een 21 txe uit 86 met digi dash, maar weet jij of je de kleur van het dashbordje nog kan veranderen?? ga zo door he
12
volgens mij is die oranje kleur niet aan te passen, ga het ook maar niet proberen. Daarvoor is het dashboardpaneeltje me iets te kostbaar
heb je ook foto's van je eigen 21 (ben er wel benieuwd naar), maak dan even een voorsteltopic aan
Steven
Berichten: 26862 Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar
do 18 jan 2007 12:41
Xabre schreef: ik had m misschien kunnen kopen als winterauto maar zo'n grote sloep
liever een verroeste 5 ofzo scheelt weer wegenbelasting
Issie nu weg or what?
paulvanrooij
Berichten: 26465 Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:
Xabre
Berichten: 5508 Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V
ma 29 jan 2007 22:24
ruk die stekerbak onder de kap in je 21 een los
misschien valt het mee
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103 Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:
di 30 jan 2007 7:13
Leuk!
De kabelboom van de motor is behoorlijk zelfvoorzienend. Bij mijn ombouw waren de +, geschakelde + en massa de enige externe aansluitingen. De overige draadjes zijn voor de metertjes. Met de bedradingsschema's zal daar vast uit te komen zijn.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475 Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden
di 30 jan 2007 10:26
Het gaat iig nog wel even duren voordat het blok eruit eindelijk inzit, eerst maar even wat onderdelen vervangen en het blok optisch ook een beetje opfleuren met wat kleur.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475 Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden
di 30 jan 2007 11:56
bijna
, garage moet er maar aan geloven. Hoog tijd om dat eens keurig op te ruimen en ruimte te creeren
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304 Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403 Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born
di 30 jan 2007 15:42
Gabri, voor de hoofdkabelboom aan te sluiten heb je niet veel nodig. Even uitzoeken waar de hoofdstekker naar binnen zit onder de kap en daar een enkel draadje doorsolderen. Is erg goed te doen waarschijnlijk.
Haas
Berichten: 26590 Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen
di 30 jan 2007 15:51
haha..vette shit, op zich voelde ik dit al aankomen na die 16v bij wichard op de stoep
Ferdy schreef: 1.8 16v ?
Laatst gewijzigd door
Haas op di 30 jan 2007 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475 Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden
di 30 jan 2007 15:56
Na het proefritje in die blauwe 21 (blz13) is het eigenlijk wel wat snel gegaan, binnen 4 weken staat er een 'geimporteerd' blok op de stoep
Xabre
Berichten: 5508 Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V
di 30 jan 2007 16:06
neehoor blok staat hier
die rode ph1 met die kapotte koppeling had ik eigelijk ook nog wel willen kopen, nieuwe koppeling en rijden maar
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475 Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden
di 30 jan 2007 16:27
Xabre schreef: neehoor blok staat hier
Niet zo mn feestje bederven he
Xabre schreef:
die rode ph1 met die kapotte koppeling had ik eigelijk ook nog wel willen kopen, nieuwe koppeling en rijden maar
weer hetzelfde verhaal, rijden -> anwb -> naar huis rijden
Xabre
Berichten: 5508 Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V
mark 5t
Berichten: 7630 Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:
di 30 jan 2007 18:51
hee gabri vervang wel direkt even de distibutie nu die motor er nog naast ligt.
kabelboom moet niet moeilijk zijn
gewoon beginnen
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475 Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden
di 30 jan 2007 18:58
groot gedeelte word vernieuwd zo ook de distributie en de andere onderdelen zoals waterpomp en meer van die dingen.
Zo moet de stuurbekrachtigingspomp er ook nog af want die gebruik ik toch niet.
Oftewel genoeg te doen voordat het blok erin zit
ps: denk dat zelfs de distributie in de toekomst wel te vervangen is met het blok er gewoon in
mark 5t
Berichten: 7630 Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:
di 30 jan 2007 20:29
stuurbekrachtiging is ook wel over te bouwen toch?
heb je de stuurkolom ook uit die 19 gesloopt?
grote kans dat het best wel passend te maken is in je rode sloep.
ARNO16V
Berichten: 6622 Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:
di 30 jan 2007 21:17
Goed bezig!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Siempie
Berichten: 1295 Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân
wo 31 jan 2007 8:54
Chris@R5 schreef: Het vermogen meet zich straks prima met de looks
en anders kan er altijd nog een turbo op.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403 Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born
wo 31 jan 2007 8:55
Er zijn toch ook 21's met stuurbekrachtiging?
Dan is t een kwestie van een passen stuurhuis kopen
Je stuurkolom heeft er niet zoveel mee te doen
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475 Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden
wo 31 jan 2007 9:06
Vind vooralsnog stuurbekrachtiging nog niet echt nodig, heb al 3 jaar zitten sturen zonder.
Maar ik kan het altijd nog in mn achterhoofd houden om het alsnog erop te zetten, genoeg 21's op de sloop
Xabre
Berichten: 5508 Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V
wo 31 jan 2007 9:22
gewoon weglaten, scheelt je weer sportschool abootje
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403 Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born
wo 31 jan 2007 9:29
Nou, het verhoogt wel je rijervaring wat, gezien het nauwelijks extra werk en geld kost, en je hebt geen lege plek op je blok
Ik zou het serieus overwegen, t is toch wel lekker
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475 Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden
za 3 feb 2007 10:46
Zit nu nog wel met de gedachte om van een sloop 21 een compleet subframe te halen met stuurbekrachtiging spul erop, heeft toch wel weer een extra luxe erbij. Nu moet ik alleen nog achterhalen of het ph1 en ph2 subframe hetzelfde zijn (ik hoop van wel)
Daarnaast zat ik even te denken, op mn kenteken staat dus K6, kom ik dan met zo'n 16v blok zonder katalysator onder de CO-grens om m bij de apk goed gekeurd te krijgen.
Haas
Berichten: 26590 Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen
za 3 feb 2007 10:51
kat is niet vereist volgens mij dan idd. En mag je zelfs 1.5% hebben? zo ff uit het blote hoofd.....
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475 Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden
za 3 feb 2007 10:53
zoiets kwam ik ook tegen, bij de apk (waar dus wat reparatiepunten boven kwamen) had ik ook al geen CO-troubles. Met een katalysator waar een buis ingelast is
Haas
Berichten: 26590 Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen
za 3 feb 2007 10:56
gewoon ff navragen bij een keurmeester. Staat netjes allemaal in zijn boekje
mijn 5 had er S6 opstaan en die mocht ook 1.5 hebben oid.
Mark van Nierop
Berichten: 2992 Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:
za 3 feb 2007 16:54
gewoon zonder kat doen en mocht hij dan te veel CO hebben
met de keuring knoop je er gewoon een kat tussen
Renault 19 1.8 16V Cabrio