electra doorvoer rubber en kabelruimte

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Timpie

ik heb 1 vraagje,

het schijnt dat bij een renault megane 5 drs een doorvoergoot zit onder de achterbank, nu zit daar zo'n dikke zwarte dop op maar heb nog niets kunnen vinden of er een goot loopt ofzo :p

weet iemand dit toevalig het is namelijk wel handig voor de rca kabels :smoke:

ik haal namelijk volgende week een nieuwe megane op en ik wil dan meteen alles over verhuizen maar die kabels zitten nu allemaal via de zijdorpels waar ook voeding van andere dingen lopen en soms ruist dit nog wel is |:

bij voorbaat dank :worship:
Murray

Hoewel ik zelf geen Megane heb, denk ik wel (bijna zeker) dat die dikke zwarte dop onder de achterbank van de brandstoftank is. Die kun je dus beter laten zitten :P

Meestal zit er naast de dorpel een plastic afdenklijst (links en rechts) waar de kabels naar je achterlichten in zitten (en je trekhaak, als je die hebt). Waarschijnlijk bedoelen ze dat met 'koker'
Timpie

ja die dorpels heb ik nu gebruikt maar omdat mijn rca kabels nogal storings gevoelig waren bleek achter dacht ik nou laat ik het bij de nieuwe auto is anders aanpakken :smoke:

maar als dat de achterkant van de tank is (wat goed zou kunnen) kom ik nergens aan :p

ik heb die dop er ook nog niet afgehaald maar was al opzoek gegaan naar de andere kant van die zogenaamde goot
(heb het ook maar van een maatje gehoord dat het wel is een goot kon zijn)

:lol:
Murray

Helaas is het een beetje een kwestie van proberen. Als de linker goot storing geeft, dan moet je 't met de rechter goot proberen. Maar technisch gezien zou ie niet moeten storen met een knappe RCA kabel.
Timpie

nee helaas dat dach ik dus ook maar hij doet het wel ik heb een rca kabel met extra dikke afscherming toen gekocht, heb voor de nieuwe bak maar meteen gekozen voor een rca kabel met extra dikke afscherming en een massa (normaal heb je deze met een extra remote kabeltje erin) nu zit er een dikkere kabel in die je vanaf de massa van je radio aansluit op de massa van je versterker zodat deze gelijk zijn en er geen aardverschil in zit.

tenminste dit schijnt bij een auto dus ook wel is het geval te zijn :~
Murray

Je moet wel opletten dat de massa van je signaal niet gelijk is aan de massa van je auto. Sommige versterkers zijn zó slecht, dat de massa van het signaal letterlijk in verbinding staat met de massa van de behuizing. Het enige wat je dan hoort is een fluitende dynamo. (Y)

De kabel hoeft overigens niet zo achterlijk dik te zijn. Ik hoor wel eens van die die knapen die hun audio installatie laten zien: 'kijk, heb deze dikke rca kabels gebruikt, want m'n versterker heeft vet veel vermogen'
ER GAAT GEEN VERMOGEN DOOR JE SIGNAALKABEL, KLUNS!
De kabels die ik zelf gebruikt heb zien er niet zo mooi uit als die dikke gekleurde kabels die je in de winkel koopt. Het gewoon een dunne grijze draad met in het midden de 'hot' draad, en een koperen omvlechting aan de buitenkant.
Bij veel kabels zie je dat de afscherming/massa gewoon een draadje is dat langs de signaalkabel zit, ipv in een mooie omvlechting eromheen. Dat biedt natuurlijk geen afscherming.

Uit ervaring blijkt overigens dat (te) dikke kabels over zo'n klein afstandje helemaal geen beter geluid geven dan dunnere kabels. Maarja, in de auto-audio industrie wordt er niet echt veel doorgerekend 8)
Maarten-Jan
Car: R19.R

In de audio industrie wordt dat uberhaupt niet gedaan (0) Daar geloven ze nog steeds in sprookjes :lol: :D
Timpie

ik heb inmiddels de handel er weer goed in zitten 35 kwadraad + en massa kabel, 2 rca's heb er maar flexibele buisomheen getapt op de goot punten en alles netjes onder een dubbele modem weggewerkt. nu nog een andere versterker aanschaffen en het kan er weer mee door :) in iedergeval allen bedankt voor het commentaar ik ben er juist door gaan zoeken hoe het eigenlijk zit in de auto met aardverschillen enzo :smoke:
Plaats reactie