Nou gisteren de bak uitelkaar gehaald, en kwam tot de conclusie dat de lagerpassing van de secundaire as uitgebroken was, waardoor dus het lager en de complete secundaire as telkens naarbuiten liep
Heb vervolgens mijn andere versnellingsbak waarvan de 5e versnelling kapot was gesplits om te kijken er nog verdere schade aan was gericht door de tanden die af waren gebroken van het tandwie van de 5e versnelling, maar dit was gelukkig niet het geval
Ik heb vervolgens de bak helemaal schoongemaakt aan de binnenkant en daarna weer netjes inelkaar gebouwd en de complete tandwielen van de 5e versnelling van de andere bak erop gemonteerd
Nadat ik het geheel vanmorgen weer allemaal ingebouwd had en ik een proefrit ging maken kwam ik dus tot de conclusie dat de bak dus niet van zn 2 naar zn 3 of 4 wilde schakelen, alleen wanneer ik hem dus eerst in zn 5 gezet had, koppeling op had laten komen en weer intrapte kon ik wel naar zn 3 of 4 schakelen ik kan dan vervolgens wel zonder problemen weer terug naar zn 3 of 2 dat wel.
Het probleem doet zich dus alleen voor zodra ik van zn 2 naar 3 of 2 naar 4 wil, van 3 naar 4 of 5 gaat zonder problemen!
Ik heb zelf een vermoeden dat er een blokkeer palletje uitgevallen is terwijl ik de schakelvorkas van de 5e versnelling en het bakhelft samen ging voegen, omdat het ene bakhelft net tever naar beneden zakte om het arretreer kogel van de 5e versnelling te plaatsen trok ik de bakhelft iets omhoog, ik dacht daarom zelf dat misschien de blokkeerpal van de 5e met de 3e/4e versnelling er toen misschien uitgevallen is
Als er toevallig iemand anders een idee of

tip heeft wat het kan zijn, hoor ik het graag!