Hoi,
Ik hoop dat ik dit topic hier goed neer zet. Zo niet, dan moet het maar even verplaatst worden. Maar ik heb een vraag m.b.t. het chippen van mijn clio en ik hoop dat er hier mensen zijn die meer ervaring hebben met die onderwerp en nuttige info kunnen geven. Het gaat om een clio 1.5 dci uit september 2002 met 150 dkm op de teller en dan de 80 pk uitvoering. Ik wil deze graag laten chippen, maar als het even kan wel met garantie op het blok e.d. Mijn vraag is dus waar ik dit het beste zou kunnen laten doen? Het liefste een beetje in de buurt van Hoogeveen (drenthe), dus aan adresjes uit limburg e.d. heb ik niet zoveel. Ook ervaringen met de aangeraden bedrijven (en afraders) en dan natuurlijk het liefst voor hetzelfde motortype zijn meer dan welkom.
Alvast hartelijk bedankt voor de info!
Groeten,
Arjan.
Chippen clio 1.5 Dci
Informeer eens bij fastchip.nl?
Ik zou wel in heel nederland kijken. Om hem 1x te laten chippen is je toch wel een ritje waard? ALs het ergens beter kan? Afstand vind ik altijd een minderwaardige voorwaarde
Ik zou wel in heel nederland kijken. Om hem 1x te laten chippen is je toch wel een ritje waard? ALs het ergens beter kan? Afstand vind ik altijd een minderwaardige voorwaarde

Mooie site van fastchip en ook een interessant systeem maar als ik de site zo bekijk is het systeem dat zij aanbieden niet geschikt voor 1.5 dci motor van renault. En idd afstand is in principe ook niet zo'n groot bezwaar, maar als ik dezelfde goede software ook om de hoek kan krijgen is dat natuurlijk mooier dan wanneer ik er half nl voor door moet crossen. Ook als er iets mee is. In elk geval allemaal al bedankt voor het meedenken!
Groeten,
Arjan.
Groeten,
Arjan.
-
- Contacteer:
Is hier iemand bekend met dit bedrijf?
http://www.digitune.nl/2006%20Renault%2 ... 2%20PK.htm
De prijs is m.i. netjes en als ik het goed lees krijg je ook nog garantie op het blok. Dus als iemand hier mij wat meer zou kunnen vertellen over dit bedrijf zou ik dat erg op prijs stellen!
Groeten,
Arjan.
http://www.digitune.nl/2006%20Renault%2 ... 2%20PK.htm
De prijs is m.i. netjes en als ik het goed lees krijg je ook nog garantie op het blok. Dus als iemand hier mij wat meer zou kunnen vertellen over dit bedrijf zou ik dat erg op prijs stellen!
Groeten,
Arjan.
-
- Contacteer:
Ten ere van wat is dit dan ?Ferdy schreef: en aanraders zijn in dit topic wel welkom,
afraders graag via pm dan
Als je ergens goede ervaringen mee hebt mag je dat wel delen, maar als je dat niet hebt zou dat niet mogen ?
Tussen een bedrijf compleet afbranden of iets afraden zit nog een hele wereld tussen lijkt mij.

-
- Contacteer:
idd
als er blijkt iets fout te gaan met de motor moet je het hier juist vermelden !
als er blijkt iets fout te gaan met de motor moet je het hier juist vermelden !
Nou vandaag was het dan zo ver... de clio heeft eindelijk zijn langverwachte krachtkuur gehad! En wat voor een! De auto is veel feller geworden, hij reageert gelijk en heftiger op het gas, is uiteraard een stuk sneller en voelt een stuk soepeler aan. Daarnaast lijkt hij ook nog is een stuk zuiniger te zijn geworden. Echt een aanradertje dus!
Groeten,
Arjan.
Groeten,
Arjan.
Ik zal het zeker doorgeven! Bedankt trouwens voor je snelle reactie, precies nadat ik em heb laten chippen, maar goed, misschien heeft iemand anders die het ook overweegt er nog wat aan. Een beetje extra onderhoud was trouwens wel ingecalculeerd en blijkbaar heeft de chipper er zelf wel vertrouwen in, anders zou ie geen garantie op het blok en de aandrijflijn geven.P_alla_B schreef:We horen je wel als de verstuivers overlijden. en de baklagers..
Onder een 100pk zit een andere type bak ivm koppel. tov 80pk.
Groeten,
Arjan.
Het zal wel meevallen denk ik zo... als die bak geen 105 pk aan kan dan had Renault ongetwijfeld wel een andere bak gemonteerd en dan zou de tuner ook geen garantie geven dacht ik zo 
Als je constant gaat lopen roppen dan zal het misschien kapot gaan maar dan krijg je de bak ongechiped ook wel kapot

Als je constant gaat lopen roppen dan zal het misschien kapot gaan maar dan krijg je de bak ongechiped ook wel kapot

t gaat niet om de pk`s maar om het koppel wat z`n bak aan kan.
Er zit een JB3 bak onder en veel clio/r19 16V eigenaars weten wat ik bedoel en wat de mankementen waren.
Had je em dan niet laten chippen als je dit wist??. ik zou het wel gokken.
Als je gewoon rijd en niet trappen is er nix aan de hand.. maar denk wel dat je erug zuinig bent op je spullen dus dat moet geen probleem zijn..
Suc6
Er zit een JB3 bak onder en veel clio/r19 16V eigenaars weten wat ik bedoel en wat de mankementen waren.
Als je gewoon rijd en niet trappen is er nix aan de hand.. maar denk wel dat je erug zuinig bent op je spullen dus dat moet geen probleem zijn..
Suc6
Vermogentoename en koppelstoename bedoelde ik ook, maar van die hoeveelheid koppel wat hij erbij kreeg zal het denk ik niet enorm snel kapot gaan... Je hebt natuurlijk meer slijtage maar ik denk dat het wel goed gaat een lange tijdP_alla_B schreef:t gaat niet om de pk`s maar om het koppel wat z`n bak aan kan.
Suc6

Uiteraard niet constant trappen

hij wordt altijd netjes warm gereden en daarna wordt het gas echt wel is diep ingetrapt maar ook echt met mate, dus ik verwacht dat alles nog wel een poosje mee gaat. En tot die tijd is het echt puur genieten, had echt niet verwacht dat mijn clio'tje zo fel kon zijn
.
Groeten,
Arjan.

Groeten,
Arjan.
Denk dat het ook nog wel een tijdje meegaatL'ours schreef:hij wordt altijd netjes warm gereden en daarna wordt het gas echt wel is diep ingetrapt maar ook echt met mate, dus ik verwacht dat alles nog wel een poosje mee gaat. En tot die tijd is het echt puur genieten, had echt niet verwacht dat mijn clio'tje zo fel kon zijn.
Groeten,
Arjan.

Even wat anders... had jij eerder altijd niet zo'n rode Peugeot 106 met andere bumpers?
Je nickname komt me ernstig bekend voor van Team106xtreme namelijk

Uhm ja en nee, ik had hiervoor idd een rode 106 en ik was inderdaad lid van team106xtreme. Ik ben helaas alleen nooit aan andere bumpers toegekomen. Ik heb nog wel een foto'tje in m'n voorstel topic gezet: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23499 en op de site van 106 xtreme staat nog wel een dagboekje. Welke 106 was van jou dan?Tim_Coupe schreef:Denk dat het ook nog wel een tijdje meegaatL'ours schreef:hij wordt altijd netjes warm gereden en daarna wordt het gas echt wel is diep ingetrapt maar ook echt met mate, dus ik verwacht dat alles nog wel een poosje mee gaat. En tot die tijd is het echt puur genieten, had echt niet verwacht dat mijn clio'tje zo fel kon zijn.
Groeten,
Arjan.
Even wat anders... had jij eerder altijd niet zo'n rode Peugeot 106 met andere bumpers?
Groeten,
Arjan.
Owja, toch goed herkendL'ours schreef:Uhm ja en nee, ik had hiervoor idd een rode 106 en ik was inderdaad lid van team106xtreme. Ik ben helaas alleen nooit aan andere bumpers toegekomen. Ik heb nog wel een foto'tje in m'n voorstel topic gezet: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23499 en op de site van 106 xtreme staat nog wel een dagboekje. Welke 106 was van jou dan?Tim_Coupe schreef:Denk dat het ook nog wel een tijdje meegaatL'ours schreef:hij wordt altijd netjes warm gereden en daarna wordt het gas echt wel is diep ingetrapt maar ook echt met mate, dus ik verwacht dat alles nog wel een poosje mee gaat. En tot die tijd is het echt puur genieten, had echt niet verwacht dat mijn clio'tje zo fel kon zijn.
Groeten,
Arjan.
Groeten,
Arjan.

Ik had een blauwe Peugeot 106 fase 2, bleef alleen een beetje op de achtergrond op het forum, las wel iedere dag mee maargoed...