Ivo's GT Turbo Rood, Clio RS PH II erbij...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Zie ik daar ome Lexie op die oprijwagen? :p
VLK Groep
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Dat kan ik je zelfs antwoorden: Ja! :wink:

*EDIT*

Het is Alexie tegenwoordig he :p
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

@Ivo: Waarom las je niet meteen een klein plaatje bij de achterbumperophanging? is zo gebeurd en roest het iig niet verder.. :~
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Dan heb ik wel een idee wat er loos was daar! 8)

Zonder lasapperaat kom je niet ver Vos :p
VLK Groep
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Robert-Jan schreef:Dan heb ik wel een idee wat er loos was daar! 8)

Zonder lasapperaat kom je niet ver Vos :p
Gele verkocht?

Geen lasapparaat.... word tijd dan... :D
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Vos schreef:
Gele verkocht?

Geen lasapparaat.... word tijd dan... :D
Moet je aan Jochem vragen Vos!

Maar een lasapperaat betekent nog niet dat je kan lassen Vos :lol:
VLK Groep
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

moet er nog een dikke turbo op dat ding?
en een groep a carburateur ???

ik heb ze ! doe maar een bod

ideaal voor bw's
spoelt bij 2000 rpm al op
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Robert-Jan schreef:
Vos schreef:
Gele verkocht?

Geen lasapparaat.... word tijd dan... :D
Moet je aan Jochem vragen Vos!

Maar een lasapperaat betekent nog niet dat je kan lassen Vos :lol:
bakken met die handel! :lol:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:moet er nog een dikke turbo op dat ding?
en een groep a carburateur ???

ik heb ze ! doe maar een bod

ideaal voor bw's
spoelt bij 2000 rpm al op
Neuhh...., veeel te duur man...die prijzen van jouw...pfff :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:moet er nog een dikke turbo op dat ding?
en een groep a carburateur ???

ik heb ze ! doe maar een bod

ideaal voor bw's
spoelt bij 2000 rpm al op
Neuhh...., veeel te duur man...die prijzen van jouw...pfff :p
nee jij bent een vrek :lol: :lol: :biertjuh:

elbow en downpipe zijn voor luco :p :p :p :p
ff kijken of die naar de 140+ pk's kan op de wielen >-) >-)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

je kan ook gewoon bieden
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Vanavond een nwe set achterschijven + blokken + lagers opgehaald, ook maar een setje klauwen meegenomen omdat bij mijn PH I de nippels afgebroken waren.

Kunnen we komend weekend weer is verder...., morgen nog even wat kleine dingen halen bij de automaterialenzaak.....de tijd begint nu erg hard te gaan :D :D
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Straks heb je geen tijd meer over om 'm matzwart te rollen........ :p
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Mwah Florus....dat doe ik echt geen 2e keer.... :lol: Deze GT is niet eens zo lelijk hoor laktechnisch gezien, ff polijsten door RB Carcleaning, en er staat een redelijke GT strax :D

Vandaag weer zwaar moeten investeren, en zaterdag worden de laatste onderdelen opgehaald, zodat ik zondag aan de gang kan gaan met de GT.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zwaar geinvesteerd in een paar liter motorolie...... (S) :wink:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Mwah...nogwel wat meer dingen hoor, maar als je het in procenten van de aanschafprijs bekijkt is de PH I echt financieel total loss..... :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Je bent weer lekker op dreef Ivo.

Als het mee zit ben je klaar voor de eerste meeting. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Florus schreef:Zwaar geinvesteerd in een paar liter motorolie...... (S) :wink:
ik heb hem niet gezien hoor
was ik te duur met de olie :lol: :lol: :lol: :p :biertjuh:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jij en te duur ? Nee.... te ver. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nou dan geef ik die stickers ook maar weg :D :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Luco/Alpine-racer schreef:nou dan geef ik die stickers ook maar weg :D :lol:
:gun: :wink:

Moet nog eens langskomen om te kijken naar je nieuwe villa.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

je bent welkom (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hee is die 5 nu al klaar ? dan kan ik ook eens verder .....................met euh :~
Nadat we ff wat hebben opgeruimd :wink:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ik denk dat ie 'm vanmiddag helemaal af gaat maken....... :p
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Vanavond weer is bezig geweest met Haas en Ronnie aan de GT.
Best wel wat kunnen doen, alle sappen er weer vers in, olie en brandstoffilter vervangen, oude bougies eruit, en nwe Spitfire erin...(Florus, bedankt voor de hulplijn :lol: )
Verder nogwat kleine dingen gedaan, en o.a. ook de compressei even gemeten...., opzich wel redelijk netjes..., allemaal rond de 10 bar op 1 cilinder na, die kwam niet hoger dan 9œ bar....., ik zeg prima :wink:

Toen kwam het moment dat we em moesten starten....., klap beng bam plop......mega backfire's...??????
Iemand enig idee hoe dit kan..., of waardoor dit veroorzaakt wordt...?
We hebben dit nog nooit eerder met een GT meegemaakt zo erg...., hij gooide het eruit via de lobster van de carb. , de dikke slangen in IC zijn nog niet aangesloten, en de vacuum van de onsteking lag er ook nog af......
Ook hebben we de rotor en verdelerkap vervangen, daar misschien iets mee te maken...?

De backfire's bleef ie geven, zowel uit de uitlaat als de lobster....., maar aanslaan deed ie ff niet (~)

Bougie volgorde, rotor....??? misschien eerst volledig afbouwen van alle slangen...???

Beetje vreemd, maar woensdag gaan we nog eens kijken....


Nu alleen nog de remmerij achter vernieuwen, en "even"wat laswerk op 3 plekken, en dichtbouwen die 5, en op naar de APK :beer:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bougiekabel volgorde verkeerd
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

haha ja idd kabeltjes verkeerd
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

1342 is de ontsteek volgorde en 1 is dan de cylinder aan de vlieg wiel zijde

en dan waarschijnlijk is 1 de contactpunt bougiekabel die het dichts bij de kleppen deksel zit (als het blok nog orgineel is)

uit mijn hoofd, maar helemaal 100% zeker weet ik het niet meer.

als dit niet werkt alle bougiekabels 1 op schuiven
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Bedankt voor de reacties jongens.... (Y)

Kan het misschien ook njiet te maken hebben met de rotor, dat ie 180 graden anders het blok in is gegaan....????
We gaan de kabels wel even monteren in de juiste volgorde, en alles even dichtbouwen..., kan het zijn dat als de ontsteking geen vacuum heeft, dit ook invloed heeft...??
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, dit zo u alleen de vervroeging regelen.

Dit merk je het meest als je gas loslaat :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Klopt idd Riel, dit heb ik met mn vorige (matzwarte) GT gehad, schoot de vacuumslang vd ontsteking af, gas los afremmend op de motor in zn 2....... :bang: iets vlammen uit de sidepipe :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zit toch ook zin inhammetje op de verdelerkap, zodat hij maar op 1 manier gemonteerd kan worden?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

klopt, het enige wat verkeerd gemonteerd kan worden is het wormwiel waar de verdeel "toren" op staat. rotor kan niet gedraid zitten en de kap ook niet. Dus de bougiekabels zitten fout
:wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Abel schreef:1342 is de ontsteek volgorde en 1 is dan de cylinder aan de vlieg wiel zijde

en dan waarschijnlijk is 1 de contactpunt bougiekabel die het dichts bij de kleppen deksel zit (als het blok nog orgineel is)

uit mijn hoofd, maar helemaal 100% zeker weet ik het niet meer.

als dit niet werkt alle bougiekabels 1 op schuiven
Bijna, als je nou je vliegwiel draait dat je de streep op het vliegwiel op de 0 stand hebt staan (bij het kijkgat op de bak), moet het rotortje van het kleppendeksel af staan, dat is dan cilinder 1 bij de bakkant.

Wel lekker bezig mannen, hoeveelste keer is het nu dat het misgaat? Bepaalde figuren kregen het apparaat van Lex ookal niet aan de praat met een verkeerde bougievolgorde :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

niet zo lullig doen, kleinigheidje hou je altijd ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie