
Ivo's GT Turbo Rood, Clio RS PH II erbij...
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Zie ik daar ome Lexie op die oprijwagen? 

VLK Groep
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Dan heb ik wel een idee wat er loos was daar!
Zonder lasapperaat kom je niet ver Vos

Zonder lasapperaat kom je niet ver Vos

VLK Groep
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Moet je aan Jochem vragen Vos!Vos schreef:
Gele verkocht?
Geen lasapparaat.... word tijd dan...
Maar een lasapperaat betekent nog niet dat je kan lassen Vos

VLK Groep
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
moet er nog een dikke turbo op dat ding?
en een groep a carburateur ???
ik heb ze ! doe maar een bod
ideaal voor bw's
spoelt bij 2000 rpm al op
en een groep a carburateur ???
ik heb ze ! doe maar een bod
ideaal voor bw's
spoelt bij 2000 rpm al op
Neuhh...., veeel te duur man...die prijzen van jouw...pfffSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:moet er nog een dikke turbo op dat ding?
en een groep a carburateur ???
ik heb ze ! doe maar een bod
ideaal voor bw's
spoelt bij 2000 rpm al op

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nee jij bent een vrekIvo van Achthoven schreef:Neuhh...., veeel te duur man...die prijzen van jouw...pfffSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:moet er nog een dikke turbo op dat ding?
en een groep a carburateur ???
ik heb ze ! doe maar een bod
ideaal voor bw's
spoelt bij 2000 rpm al op



elbow en downpipe zijn voor luco




ff kijken of die naar de 140+ pk's kan op de wielen


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
je kan ook gewoon bieden
Vanavond een nwe set achterschijven + blokken + lagers opgehaald, ook maar een setje klauwen meegenomen omdat bij mijn PH I de nippels afgebroken waren.
Kunnen we komend weekend weer is verder...., morgen nog even wat kleine dingen halen bij de automaterialenzaak.....de tijd begint nu erg hard te gaan

Kunnen we komend weekend weer is verder...., morgen nog even wat kleine dingen halen bij de automaterialenzaak.....de tijd begint nu erg hard te gaan


Mwah Florus....dat doe ik echt geen 2e keer....
Deze GT is niet eens zo lelijk hoor laktechnisch gezien, ff polijsten door RB Carcleaning, en er staat een redelijke GT strax
Vandaag weer zwaar moeten investeren, en zaterdag worden de laatste onderdelen opgehaald, zodat ik zondag aan de gang kan gaan met de GT.


Vandaag weer zwaar moeten investeren, en zaterdag worden de laatste onderdelen opgehaald, zodat ik zondag aan de gang kan gaan met de GT.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Je bent weer lekker op dreef Ivo.
Als het mee zit ben je klaar voor de eerste meeting.
Als het mee zit ben je klaar voor de eerste meeting.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik heb hem niet gezien hoorFlorus schreef:Zwaar geinvesteerd in een paar liter motorolie......![]()
was ik te duur met de olie





Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Jij en te duur ? Nee.... te ver. 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nou dan geef ik die stickers ook maar weg



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Luco/Alpine-racer schreef:nou dan geef ik die stickers ook maar weg![]()

Moet nog eens langskomen om te kijken naar je nieuwe villa.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je bent welkom 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Hee is die 5 nu al klaar ? dan kan ik ook eens verder .....................met euh
Nadat we ff wat hebben opgeruimd

Nadat we ff wat hebben opgeruimd
Vanavond weer is bezig geweest met Haas en Ronnie aan de GT.
Best wel wat kunnen doen, alle sappen er weer vers in, olie en brandstoffilter vervangen, oude bougies eruit, en nwe Spitfire erin...(Florus, bedankt voor de hulplijn
)
Verder nogwat kleine dingen gedaan, en o.a. ook de compressei even gemeten...., opzich wel redelijk netjes..., allemaal rond de 10 bar op 1 cilinder na, die kwam niet hoger dan 9œ bar....., ik zeg prima
Toen kwam het moment dat we em moesten starten....., klap beng bam plop......mega backfire's...??????
Iemand enig idee hoe dit kan..., of waardoor dit veroorzaakt wordt...?
We hebben dit nog nooit eerder met een GT meegemaakt zo erg...., hij gooide het eruit via de lobster van de carb. , de dikke slangen in IC zijn nog niet aangesloten, en de vacuum van de onsteking lag er ook nog af......
Ook hebben we de rotor en verdelerkap vervangen, daar misschien iets mee te maken...?
De backfire's bleef ie geven, zowel uit de uitlaat als de lobster....., maar aanslaan deed ie ff niet
Bougie volgorde, rotor....??? misschien eerst volledig afbouwen van alle slangen...???
Beetje vreemd, maar woensdag gaan we nog eens kijken....
Nu alleen nog de remmerij achter vernieuwen, en "even"wat laswerk op 3 plekken, en dichtbouwen die 5, en op naar de APK
Best wel wat kunnen doen, alle sappen er weer vers in, olie en brandstoffilter vervangen, oude bougies eruit, en nwe Spitfire erin...(Florus, bedankt voor de hulplijn

Verder nogwat kleine dingen gedaan, en o.a. ook de compressei even gemeten...., opzich wel redelijk netjes..., allemaal rond de 10 bar op 1 cilinder na, die kwam niet hoger dan 9œ bar....., ik zeg prima
Toen kwam het moment dat we em moesten starten....., klap beng bam plop......mega backfire's...??????
Iemand enig idee hoe dit kan..., of waardoor dit veroorzaakt wordt...?
We hebben dit nog nooit eerder met een GT meegemaakt zo erg...., hij gooide het eruit via de lobster van de carb. , de dikke slangen in IC zijn nog niet aangesloten, en de vacuum van de onsteking lag er ook nog af......
Ook hebben we de rotor en verdelerkap vervangen, daar misschien iets mee te maken...?
De backfire's bleef ie geven, zowel uit de uitlaat als de lobster....., maar aanslaan deed ie ff niet

Bougie volgorde, rotor....??? misschien eerst volledig afbouwen van alle slangen...???
Beetje vreemd, maar woensdag gaan we nog eens kijken....
Nu alleen nog de remmerij achter vernieuwen, en "even"wat laswerk op 3 plekken, en dichtbouwen die 5, en op naar de APK

bougiekabel volgorde verkeerd
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
haha ja idd kabeltjes verkeerd
1342 is de ontsteek volgorde en 1 is dan de cylinder aan de vlieg wiel zijde
en dan waarschijnlijk is 1 de contactpunt bougiekabel die het dichts bij de kleppen deksel zit (als het blok nog orgineel is)
uit mijn hoofd, maar helemaal 100% zeker weet ik het niet meer.
als dit niet werkt alle bougiekabels 1 op schuiven
en dan waarschijnlijk is 1 de contactpunt bougiekabel die het dichts bij de kleppen deksel zit (als het blok nog orgineel is)
uit mijn hoofd, maar helemaal 100% zeker weet ik het niet meer.
als dit niet werkt alle bougiekabels 1 op schuiven
Bedankt voor de reacties jongens....
Kan het misschien ook njiet te maken hebben met de rotor, dat ie 180 graden anders het blok in is gegaan....????
We gaan de kabels wel even monteren in de juiste volgorde, en alles even dichtbouwen..., kan het zijn dat als de ontsteking geen vacuum heeft, dit ook invloed heeft...??

Kan het misschien ook njiet te maken hebben met de rotor, dat ie 180 graden anders het blok in is gegaan....????
We gaan de kabels wel even monteren in de juiste volgorde, en alles even dichtbouwen..., kan het zijn dat als de ontsteking geen vacuum heeft, dit ook invloed heeft...??
Nee, dit zo u alleen de vervroeging regelen.
Dit merk je het meest als je gas loslaat
Dit merk je het meest als je gas loslaat

zit toch ook zin inhammetje op de verdelerkap, zodat hij maar op 1 manier gemonteerd kan worden?
Bijna, als je nou je vliegwiel draait dat je de streep op het vliegwiel op de 0 stand hebt staan (bij het kijkgat op de bak), moet het rotortje van het kleppendeksel af staan, dat is dan cilinder 1 bij de bakkant.Abel schreef:1342 is de ontsteek volgorde en 1 is dan de cylinder aan de vlieg wiel zijde
en dan waarschijnlijk is 1 de contactpunt bougiekabel die het dichts bij de kleppen deksel zit (als het blok nog orgineel is)
uit mijn hoofd, maar helemaal 100% zeker weet ik het niet meer.
als dit niet werkt alle bougiekabels 1 op schuiven
Wel lekker bezig mannen, hoeveelste keer is het nu dat het misgaat? Bepaalde figuren kregen het apparaat van Lex ookal niet aan de praat met een verkeerde bougievolgorde

niet zo lullig doen, kleinigheidje hou je altijd 

Immer wieder die verdammte Holländer