nou voor een clio hoef je niet superhandig te zijn hoor, maar houd er wel rekening mee dat je op het punt staat een sportieve auto aan te schaffen, die uitereraard ook in het verleden sportief gebruikt is
sensortje hier, lampje daar, kabeltje zus en ga maar door. niet extreem kostbaar, maar allemaal iets wat je ALTIJD te wachten staat.
als je het leuk vind om te doen moet je niet letten op wat mankementjes. daar zal dan de prijs ook naar zijn. als je motor, bak, achterremklauwen in orde zijn, en de achterschermen zij niet zeer hard aan het roesten.... dan zit je wel redelijk safe.
een dynamo of startmotor kan altijd stukgaan, ongeacht of de auto veel of weinig gelopen heeft.
ook het verschil tussen 140000km en 180000km hoeft niet veel uit te maken. als de auto goed verzorgt is en netjes zijn beurten heeft gehad hoeft dat niks uit te maken.
als je de auto start (hopelijk koud) even op de klepstoters letten, die tikken nogal eens. dat hoeft niet negatief te zijn trouwens, maar je weet in elk geval dat ze niet onlangs vervangen zijn.
probeer altijd rekeningen te verkrijgen van de eigenaar. zo kun je zien wat er zoal gebeurd is aan de auto.
als je eentje vind met rekeningen van distributie, waterpomp, remmen en wat klein grut, is dat altijd fijn. anders kun je de distributie en pomp het beste meteen vervangen.
mijn msn: jeanpaul_strijthaegen @ jeweetwel
