GTT bougies

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

OK.....

Ik heb een forum search gedaan.(en zeker een uur zitten spitten) Maar toch nog is totaal niet duidelijk welke bougies ik het beste in m'n phase 2 GT Turbo kan draaien.

Kan iemand svp helpen?
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

NGK B8EV
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

De standaard boogies heb ik me laten vertellen
Frank
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 28 sep 2001 0:00
Locatie: b.z.o

ik heb pas geleden nieuwe bougies gehaald voor mijn PHASE 1 .
Renault gaf mij deze mee : champion N3G.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Stefijn (ZakRaket) schreef:De standaard boogies heb ik me laten vertellen
Zeg er dan ff bij welke bougies dat zijn....

Ik kan het niet vindne in de vraagbaak, helaas..
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

N3G zijn idd de standaard bougies.
NGK bougies zijn beter. NGK B8EV klinkt goed, lekkere koude bougies (daar staat de 8 voor), die zijn mij ook aangeraden door een vriend van mij, die heeft ze ook in zijn Turbo kever zitten.
Ik had ergens een keer een overzicht je van de betekenis van de cijfers en letters in de aanduiding van NGK bougies, maar dat kan ik even niet meer vinden...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Schaak het uit in de part number key op www.ngksparkplugs.com.]

B8EV =
B: 14 mm thread diameter
8: behoorlijk koud (loopt van 2 tot 11, 11 is koudst)
E: 19 mm thread reach
V: Fine wire gold/palladium center electrode

Over Champion bougies is vreemd genoeg weinig te vinden (wat is de site van Champion?), maar het volgende heb ik bijelkaar kunnen sprokkelen:

N3G =
N: 14 mm diameter
3: koud (laag getal is hier kouder, dus andersom dan bij NGK)
G: weetikniet, zal ook hier wel iets zeggen over het type electrode.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

[semi-offtopic]
Ik reed met Denso WS34ES-ZU in me scooter, dat staat gelijk aan B11! Was altijd wel lachen als je hier bij de gamo zo'n ding kwam halen.
Eerst lachen dat je zo'n ding wil hebben, daarna helemaal verbaasd kijken als je wegstuift 8)
[/semi-offtopic]

Afijn die denso bougies waren nog beter dan die gare NGK's, die hielden het veel langer vol.

Is de B8EV precies de goeie? Want dan ga ik ff uitzoeken wat de Denso's zijn met die specs, het mooie is dat die dingen nog goedkoper zijn ook....
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... ght=bougie

Hier is ook een heel bougie verhaal.
There will be plenty of time to rest when your dead
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Matijs schreef:N3G zijn idd de standaard bougies.
NGK bougies zijn beter. NGK B8EV klinkt goed, lekkere koude bougies (daar staat de 8 voor), die zijn mij ook aangeraden door een vriend van mij, die heeft ze ook in zijn Turbo kever zitten.
Ik had ergens een keer een overzicht je van de betekenis van de cijfers en letters in de aanduiding van NGK bougies, maar dat kan ik even niet meer vinden...
Morgen heb ik ze. (NGK) en overmorgen hangen ze d'r in :)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Hmm, Denso, nooit van gehoord. Is Japans.

"DENSO Iridium Power is the only true performance spark plug on the aftermarket today. We've tested hundreds of spark plugs at our facility and no other plug has ever made an increase in horsepower and performance on our dynos, like the DENSO Iridium plug."

-JG Lightspeed Racing
Javier Gutierrez, Brad Bunch, Scott Revell
:) Klinkt goed...

Site met typenr. verklaring voor de Denso Iridium bougies: www.densoiridium.com

Ook handig: cross reference guide, geeft voor een ander merk en type een denso vervanger.

Voor de NGK B8EV geeft hij Denso IW24
Ik zou daar zelf IP27 van maken, als die bestaat... Met platinum tipped electrodes en net ff ietsje kouder (komt beter overeen met de 8 van NGK als je het uitrekend). Hmm, die bestaat niet, maar wel IW27.
Mark G
Berichten: 807
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
Contacteer:

BR8ECS -> IW24
BR8EG -> IW24
BR8EIX -> IW24
BR8ES -> IW24
BR8ES -> IW24
BR8EV -> IW24
BR8EVX -> IW24

Bij NGK 7 verschillende bougies.
Bij Denso één en dezelfde..???

Ik blijf wel even bij NGK :wink:
DoubleJ
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 8:11
Locatie: Best
Contacteer:

Op de NGK-site staat vermeld dat de B8EV 'discontinued' is, en wordt als vervanger de BR8EIX voorgeschreven.
Is dit idd ook de beste vervanger voor m'n R5GTT?

Iemand ervaringen mee?
DoubleJ
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 8:11
Locatie: Best
Contacteer:

Weet iemand trouwens ook het moment waarmee de bougies vastgezet moeten worden?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bij een clio 25 a 35 NM.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

30 Nm uit me hoofd..
EBSBaccara
Berichten: 68
Lid geworden op: di 5 jul 2005 17:47
Locatie: Utrecht

even een heel oud topic omhoog halen

ik heb nog 4 gloednieuwe B8EV bougies liggen

zijn deze alleen voor de gt turbo of kunnen ze ook in een gewone 1.4i Super Campus worden gezet ?

gr
Arie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

och het zal heus wel rijden (F)
EBSBaccara
Berichten: 68
Lid geworden op: di 5 jul 2005 17:47
Locatie: Utrecht

ja dat zal best, hij rijdt nu ook op oudere bougies
maar die wil ik vervangen en ik had deze nog liggen
maar ik kan nergens een lijstje vinden op het internet of ze er ook in horen/kunnen/passen/mogen/worden/gebruikt 8)
EBSBaccara
Berichten: 68
Lid geworden op: di 5 jul 2005 17:47
Locatie: Utrecht

heb het nu gevonden op de site van ngk

ze hebben niet dezelfde bestelnummers, dus laat maar zitten dan
schroef ik ze ooit nog wel in de gtt als ze nog een keer vervangen moeten worden (is pas al gebeurd)

Make RENAULT
Model 5
Production Year 86-->92
Engine Size 1.4
Variant TURBO
Engine Type Not Listed
Additional Info N/A
Standard Gap (mm) 0.6
B8EVX

Make RENAULT
Model 5
Production Year 10/90-->
Engine Size 1.4
Variant CAMPUS CATALYST
Engine Type Not Listed
Additional Info N/A
Standard Gap (mm) 0.7
BPR5E
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

ik heb alle bougies al eens getest en NGK B8EVX platinum is het beste, dat betekent, start het beste en gaan het langste mee ongeveer 18.000 km.

ngk gaat 14.000 km mee.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Bosch Platinum W4DP0 artikelnummer 0 241 250 502
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie