OK.....
Ik heb een forum search gedaan.(en zeker een uur zitten spitten) Maar toch nog is totaal niet duidelijk welke bougies ik het beste in m'n phase 2 GT Turbo kan draaien.
Kan iemand svp helpen?
GTT bougies
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
N3G zijn idd de standaard bougies.
NGK bougies zijn beter. NGK B8EV klinkt goed, lekkere koude bougies (daar staat de 8 voor), die zijn mij ook aangeraden door een vriend van mij, die heeft ze ook in zijn Turbo kever zitten.
Ik had ergens een keer een overzicht je van de betekenis van de cijfers en letters in de aanduiding van NGK bougies, maar dat kan ik even niet meer vinden...
NGK bougies zijn beter. NGK B8EV klinkt goed, lekkere koude bougies (daar staat de 8 voor), die zijn mij ook aangeraden door een vriend van mij, die heeft ze ook in zijn Turbo kever zitten.
Ik had ergens een keer een overzicht je van de betekenis van de cijfers en letters in de aanduiding van NGK bougies, maar dat kan ik even niet meer vinden...
Schaak het uit in de part number key op www.ngksparkplugs.com.]
B8EV =
B: 14 mm thread diameter
8: behoorlijk koud (loopt van 2 tot 11, 11 is koudst)
E: 19 mm thread reach
V: Fine wire gold/palladium center electrode
Over Champion bougies is vreemd genoeg weinig te vinden (wat is de site van Champion?), maar het volgende heb ik bijelkaar kunnen sprokkelen:
N3G =
N: 14 mm diameter
3: koud (laag getal is hier kouder, dus andersom dan bij NGK)
G: weetikniet, zal ook hier wel iets zeggen over het type electrode.
B8EV =
B: 14 mm thread diameter
8: behoorlijk koud (loopt van 2 tot 11, 11 is koudst)
E: 19 mm thread reach
V: Fine wire gold/palladium center electrode
Over Champion bougies is vreemd genoeg weinig te vinden (wat is de site van Champion?), maar het volgende heb ik bijelkaar kunnen sprokkelen:
N3G =
N: 14 mm diameter
3: koud (laag getal is hier kouder, dus andersom dan bij NGK)
G: weetikniet, zal ook hier wel iets zeggen over het type electrode.
[semi-offtopic]
Ik reed met Denso WS34ES-ZU in me scooter, dat staat gelijk aan B11! Was altijd wel lachen als je hier bij de gamo zo'n ding kwam halen.
Eerst lachen dat je zo'n ding wil hebben, daarna helemaal verbaasd kijken als je wegstuift
[/semi-offtopic]
Afijn die denso bougies waren nog beter dan die gare NGK's, die hielden het veel langer vol.
Is de B8EV precies de goeie? Want dan ga ik ff uitzoeken wat de Denso's zijn met die specs, het mooie is dat die dingen nog goedkoper zijn ook....
Ik reed met Denso WS34ES-ZU in me scooter, dat staat gelijk aan B11! Was altijd wel lachen als je hier bij de gamo zo'n ding kwam halen.
Eerst lachen dat je zo'n ding wil hebben, daarna helemaal verbaasd kijken als je wegstuift

[/semi-offtopic]
Afijn die denso bougies waren nog beter dan die gare NGK's, die hielden het veel langer vol.
Is de B8EV precies de goeie? Want dan ga ik ff uitzoeken wat de Denso's zijn met die specs, het mooie is dat die dingen nog goedkoper zijn ook....
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Morgen heb ik ze. (NGK) en overmorgen hangen ze d'r inMatijs schreef:N3G zijn idd de standaard bougies.
NGK bougies zijn beter. NGK B8EV klinkt goed, lekkere koude bougies (daar staat de 8 voor), die zijn mij ook aangeraden door een vriend van mij, die heeft ze ook in zijn Turbo kever zitten.
Ik had ergens een keer een overzicht je van de betekenis van de cijfers en letters in de aanduiding van NGK bougies, maar dat kan ik even niet meer vinden...

Hmm, Denso, nooit van gehoord. Is Japans.
"DENSO Iridium Power is the only true performance spark plug on the aftermarket today. We've tested hundreds of spark plugs at our facility and no other plug has ever made an increase in horsepower and performance on our dynos, like the DENSO Iridium plug."
-JG Lightspeed Racing
Javier Gutierrez, Brad Bunch, Scott Revell
Klinkt goed...
Site met typenr. verklaring voor de Denso Iridium bougies: www.densoiridium.com
Ook handig: cross reference guide, geeft voor een ander merk en type een denso vervanger.
Voor de NGK B8EV geeft hij Denso IW24
Ik zou daar zelf IP27 van maken, als die bestaat... Met platinum tipped electrodes en net ff ietsje kouder (komt beter overeen met de 8 van NGK als je het uitrekend). Hmm, die bestaat niet, maar wel IW27.
"DENSO Iridium Power is the only true performance spark plug on the aftermarket today. We've tested hundreds of spark plugs at our facility and no other plug has ever made an increase in horsepower and performance on our dynos, like the DENSO Iridium plug."
-JG Lightspeed Racing
Javier Gutierrez, Brad Bunch, Scott Revell

Site met typenr. verklaring voor de Denso Iridium bougies: www.densoiridium.com
Ook handig: cross reference guide, geeft voor een ander merk en type een denso vervanger.
Voor de NGK B8EV geeft hij Denso IW24
Ik zou daar zelf IP27 van maken, als die bestaat... Met platinum tipped electrodes en net ff ietsje kouder (komt beter overeen met de 8 van NGK als je het uitrekend). Hmm, die bestaat niet, maar wel IW27.
Op de NGK-site staat vermeld dat de B8EV 'discontinued' is, en wordt als vervanger de BR8EIX voorgeschreven.
Is dit idd ook de beste vervanger voor m'n R5GTT?
Iemand ervaringen mee?
Is dit idd ook de beste vervanger voor m'n R5GTT?
Iemand ervaringen mee?
Weet iemand trouwens ook het moment waarmee de bougies vastgezet moeten worden?
30 Nm uit me hoofd..
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 17:47
- Locatie: Utrecht
even een heel oud topic omhoog halen
ik heb nog 4 gloednieuwe B8EV bougies liggen
zijn deze alleen voor de gt turbo of kunnen ze ook in een gewone 1.4i Super Campus worden gezet ?
gr
Arie
ik heb nog 4 gloednieuwe B8EV bougies liggen
zijn deze alleen voor de gt turbo of kunnen ze ook in een gewone 1.4i Super Campus worden gezet ?
gr
Arie
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 17:47
- Locatie: Utrecht
ja dat zal best, hij rijdt nu ook op oudere bougies
maar die wil ik vervangen en ik had deze nog liggen
maar ik kan nergens een lijstje vinden op het internet of ze er ook in horen/kunnen/passen/mogen/worden/gebruikt
maar die wil ik vervangen en ik had deze nog liggen
maar ik kan nergens een lijstje vinden op het internet of ze er ook in horen/kunnen/passen/mogen/worden/gebruikt

-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 17:47
- Locatie: Utrecht
heb het nu gevonden op de site van ngk
ze hebben niet dezelfde bestelnummers, dus laat maar zitten dan
schroef ik ze ooit nog wel in de gtt als ze nog een keer vervangen moeten worden (is pas al gebeurd)
Make RENAULT
Model 5
Production Year 86-->92
Engine Size 1.4
Variant TURBO
Engine Type Not Listed
Additional Info N/A
Standard Gap (mm) 0.6
B8EVX
Make RENAULT
Model 5
Production Year 10/90-->
Engine Size 1.4
Variant CAMPUS CATALYST
Engine Type Not Listed
Additional Info N/A
Standard Gap (mm) 0.7
BPR5E
ze hebben niet dezelfde bestelnummers, dus laat maar zitten dan
schroef ik ze ooit nog wel in de gtt als ze nog een keer vervangen moeten worden (is pas al gebeurd)
Make RENAULT
Model 5
Production Year 86-->92
Engine Size 1.4
Variant TURBO
Engine Type Not Listed
Additional Info N/A
Standard Gap (mm) 0.6
B8EVX
Make RENAULT
Model 5
Production Year 10/90-->
Engine Size 1.4
Variant CAMPUS CATALYST
Engine Type Not Listed
Additional Info N/A
Standard Gap (mm) 0.7
BPR5E
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Bosch Platinum W4DP0 artikelnummer 0 241 250 502
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"