ACT: F.A.Q. ICE

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Allartino

vraagje: ik ben een nieuwe composet aan het inbouwen in de 5, mar die heeft nogal grote filterkasten waar ik moeilijk een mooi plekkie voor kan vinden. Maakt het voor de kwaliteit van het signaal uit of je de filters dicht bij de speakers plaatst en dus veel snoer ervoor, of dicht bij de versterker en dan veel snoer tussen de filters en de speakers?
Het makkelijkst plaats ik de filters in de kofferbak vlak na de versterker, heb dan alleen 2x zoveel snoer nodig...
5GTT & clio II 1.6 16v
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Tipje, in de onderste hoeken van je dash, zit een lege ruimte, kan je ze zo in frotten.. :)
Allartino

IN het dashboard? dus aan de bijrijderskant naast de zekeringkast?
ik ga even kijken of dat past...
5GTT & clio II 1.6 16v
oldskool

of je pakt een 4 kanaals versterker en dan kan je em actief aansturen zonder filters ertussen , maarja dan wordt het wel meteen iets duurder net als bij mij.
Allartino

bij mij ligt er helaas geen 4 kanaals op de plank die ik even "pak"...

"t zijn vrij grote filters van SPL Dynamics. ze zouden eventueel wel in die ruimte in het dashboard passen, maar vastzetten wordt lastig, 't moet niet gaan liggen rammelen.
en je zit op die plek ook wel dichtbij alle andere bedrading die in die hoek zit, ben toch bang voor storing?
5GTT & clio II 1.6 16v
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Allartino schreef:bij mij ligt er helaas geen 4 kanaals op de plank die ik even "pak"...

"t zijn vrij grote filters van SPL Dynamics. ze zouden eventueel wel in die ruimte in het dashboard passen, maar vastzetten wordt lastig, 't moet niet gaan liggen rammelen.
en je zit op die plek ook wel dichtbij alle andere bedrading die in die hoek zit, ben toch bang voor storing?
Ja van onderen... ik heb het een hele tijd gehad zo.. en nooit last gehad van storing.. :)

Links zit er overigens ook zo ruimte.. :)

Ik had het vast zitten met van die sterke klitteband... rammelt niet, en als je nog wat moet verstellen op je filter, kon je hem zo weer los trekken (Y)
Allartino

't is een idee (Y) bedankt. maar ik ben nog niet helemaal overtuigd :p
5GTT & clio II 1.6 16v
oldskool

Allartino schreef:'t is een idee (Y) bedankt. maar ik ben nog niet helemaal overtuigd :p
staat nog een 4 kanaals hier op de rtc markt die je kan gebruiken voor mensen met een kleine geldbuidel.
Allartino

t ging mij meer om de plaatsing van de filterkasten, ik heb 't systeem al naar wens compl met versterkers (6 kanaals equalizer voor de voorspeakers), maar toch bedankt.
5GTT & clio II 1.6 16v
oldskool

heb je toevallig een foto van hoe en waar je de tweeters heb geplaatst en zo ja waarom op die plek.
Allartino

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=210

nog niet gemonteerd, maar dan heb je een idee.
dit leek me de eenvoudigste plek om ze netjes in te bouwen en toch een redelijk geluidsbeeld te krijgen
5GTT & clio II 1.6 16v
Riël
Über-Spammer

Ik heb een vraagje.

Ik heb nu een simpele radio in de Safrane, waar de stuurbediening niet op werkt en ook het schermpje in het dash laat niets zien.

Ik krijg binnenkort de originele en dan functioneert dat wel. jammer genoeg kan ik hiermee geen MP3 CD/DVD's afspelen ! :(

Zijn er radio's die zowel MP3 CD's of DVD's kunnen afspelen, waarvan de stuurbediening werkt en waarvan het schermpje in de auto functioneert??
Er zijn radio's die zijn wel te bedienen alleen doet t scherm dan nog niets :(
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Denk dat je dan voor een sony moet gaan kijken. Zowel een vriend van me met een clio en ik zelf hebben een sony radio met uiteraard een interface ertussen maar bij hem en ook bij mij werkt alles. (Y) Of er meer merken dat kunnen geen idee
CChris

kijk eens of je voor het merk van je radio een zogenaamde "stalk-adapter" kan krijgen.........dat is de oplossing om de stuurbediening te laten werken op een andere radio als origineel. :)
R 5 Convertible Rulezz
Maarten-Jan
Car: R19.R

Riël schreef:Ik heb een vraagje.

Ik heb nu een simpele radio in de Safrane, waar de stuurbediening niet op werkt en ook het schermpje in het dash laat niets zien.

Ik krijg binnenkort de originele en dan functioneert dat wel. jammer genoeg kan ik hiermee geen MP3 CD/DVD's afspelen ! :(

Zijn er radio's die zowel MP3 CD's of DVD's kunnen afspelen, waarvan de stuurbediening werkt en waarvan het schermpje in de auto functioneert??
Er zijn radio's die zijn wel te bedienen alleen doet t scherm dan nog niets :(
Alleen behoorlijke prijzige sony radios kunnen zowel het display als de stuurbediening aansturen. De meeste merken lukt de stuurbediening nog wel maar dan dat display weer niet :(
Riël
Über-Spammer

Mike (spitsoor) schreef:Denk dat je dan voor een sony moet gaan kijken. Zowel een vriend van me met een clio en ik zelf hebben een sony radio met uiteraard een interface ertussen maar bij hem en ook bij mij werkt alles. (Y) Of er meer merken dat kunnen geen idee
Welk model heb je, is dit een MP3 speler?

Ik weet niet waar te zoeken, en heb zelf liever geen sony :p
WEllicht is bij Alpine wat te vinden... Radio Renault is ook ee nAlpine toch?
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Ik heb idd een sony die mp3 af kan spelen. Model: cdx-f7500
Mucky

Even een korte vraag...
Op de versterker zit tussen de voeding en de massa een aansluiting 'remote'. Om de versterker in te schakelen wanneer ik de radio aanzet.

Waar kan ik deze het best op aan sluiten?
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Mucky schreef:Even een korte vraag...
Op de versterker zit tussen de voeding en de massa een aansluiting 'remote'. Om de versterker in te schakelen wanneer ik de radio aanzet.

Waar kan ik deze het best op aan sluiten?
op de radio uitgang "remote"
Mike (spitsoor)
Contacteer:

En als je radio die niet heeft op de stroomdraad die achter het contact zit. Zodat wanneer je je contact aanzet de radio en versterker gelijk tijdig aangaan
Mucky

Okee dank u! Ik zal die uitgang op m'n radio zoeken :)
oldskool

Riël schreef:
Mike (spitsoor) schreef:Denk dat je dan voor een sony moet gaan kijken. Zowel een vriend van me met een clio en ik zelf hebben een sony radio met uiteraard een interface ertussen maar bij hem en ook bij mij werkt alles. (Y) Of er meer merken dat kunnen geen idee

idd
Bij de duurdere modellen kan je idd een adopter bestellen zodat je alles gewoon via het orginele beeldscherm van je auto kan laten zien .
Ga gewoon eens ff bij een audio zaak ff zo iets navragen en je hebt meteen overal de prijzen van .
Marcel
Maarten-Jan

Riël schreef:

De standaard radio renault schijnt philips te zijn, dat cabasse spul is wat anders, dat zou best Alpine kunnen zijn.

Bij onze renault dealer hebben ze overigens een heel assortiment autoradios speciaal voor laguna's/safrane's etc. die zo'n display aan kunnen sturen... (nou ja assortiment :p stuk of 10 ofzo (0) )
Haas
Car: Megane RS

MOD
moved
bml schreef:Hallo,

ik heb voor me vriendin een auto radio gekocht voor in haar twingo,
nu is de stekker van de antenne te dik voor de radio.. weet iemand over er een verloopje is van groot naar klein :)

ben a technisch wat autos betreft....

thnx! (F)
Riël
Über-Spammer

melcon schreef:
Riël schreef:

De standaard radio renault schijnt philips te zijn, dat cabasse spul is wat anders, dat zou best Alpine kunnen zijn.

Bij onze renault dealer hebben ze overigens een heel assortiment autoradios speciaal voor laguna's/safrane's etc. die zo'n display aan kunnen sturen... (nou ja assortiment :p stuk of 10 ofzo (0) )
geef eens wat details, prijzen? :)
Maarten-Jan

Ik wil wel even voor je kijken als ik er aan denk... anders moet je me even herinneren :)
Maarten-Jan

Ben ff langs de dealer geweest...

Deze sony modellen werken met display, hij kon alleen niet met 100% zekerheid zeggen of ze ook werken op modellen van voor 2000

Sony:

XRCA 670X
MDX F5800
CDX - R3350C
CDX - F5550
CDX - R6550
CDX - R6750
CDX - F7750
CDX - M7850
KPCT 670X

Prijzen weet ik niet...
catscan

Ik wil in mijn clio rs een installatie bouwen.

Bij mijn vorige clio (1995) 1.4. Heb ik een ground zero installatie ingebouwd.
Ik had me deuren ook met bitumen bekleed. Doen jullie dit ook? of klinkt het in een RS/CLIO2 ook goed zonder?

En kan ik zo een kabel in de deur trekken? of moet ik net als in de clio 1 gaatjes boren in de stekker (wat een rotwerk)..

En moet ik draadjes doorverbinden als ik de originele radio eruit haal? Vanwegen het display ofzo..
Maus

catscan schreef:Ik wil in mijn clio rs een installatie bouwen.

Bij mijn vorige clio (1995) 1.4. Heb ik een ground zero installatie ingebouwd.
Ik had me deuren ook met bitumen bekleed. Doen jullie dit ook? of klinkt het in een RS/CLIO2 ook goed zonder?
Ik heb 't ook altijd gedaan, tis maar een kleine moeite om 't te doen.
catscan schreef:En kan ik zo een kabel in de deur trekken? of moet ik net als in de clio 1 gaatjes boren in de stekker (wat een rotwerk)..
Succes alvast. :)
catscan schreef:En moet ik draadjes doorverbinden als ik de originele radio eruit haal? Vanwegen het display ofzo..
Welke draadjes zouden doorverbonden moeten worden volgens jou?
catscan

heb een bij een corsa gehad dat er iets moest wordne doorverbonden ofzo vanwegen het display en de clock, die instellingen werden dan gewist als het contact uit kwam omdat dat via de radio liep..
Maus

Met een andere radio vervalt je display en de stuurbedieding. Er zijn apperaatjes op de markt om dat wel weer werkend te krijgen, m'n broer heeft er ooit eens eentje geprobeerd...zonder resultaat.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ik zit erover na te denken om binnenkort toch maar eens een radio met mp3 aan te gaan schaffen, iemand suggesties voor een bepaald model? Hoeveel nummers kunnen er meestal op 1 mp3 cd?

Zat zelf aan de oudere Pioneer DEH-P77MP of DEH-P80MP te denken.

Zie ook de nieuwe Pioneer DEH-P88RS maar die is een stuk duurder of de Pioneer DEH-P6800MP (wat betekent non fading?) /Pre-outs: 3 (front/rear/sub (non fading))

Of een mooie Alpine?
Tom
Moderator
Car: MB

alpine zijn niet supermooi vind ik, maar wel goed :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mike (spitsoor)
Contacteer:

fading is dat niet afgeleid van de zogeheten faderfunctie? Dat betekent dat je het volume per speaker kan regelen? Non-fading zou betekenen dat de radio het zelf wel kan maar zodra alles via een versterker loopt niet meer
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Ronnie schreef:Ik zit erover na te denken om binnenkort toch maar eens een radio met mp3 aan te gaan schaffen, iemand suggesties voor een bepaald model? Hoeveel nummers kunnen er meestal op 1 mp3 cd?

Zat zelf aan de oudere Pioneer DEH-P77MP of DEH-P80MP te denken.

Zie ook de nieuwe Pioneer DEH-P88RS maar die is een stuk duurder of de Pioneer DEH-P6800MP (wat betekent non fading?) /Pre-outs: 3 (front/rear/sub (non fading))

Of een mooie Alpine?
Geen idee wat non-fading ook alweer is.. oja misschien dat je alledrie de uitgangen tegelijkertijd kunt gebruiken, maar heb 'n DEH-6800MP en klinkt echt GOED!! ideaal zo'n sub uitgang! Veel preciezer, Succes nog...

Gr. jeroen
Plaats reactie