R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Danny van Duren
Car: GTT

-PAZ- schreef:niet toevallig hier of daar een slangetje vergeten aansluiten?? wanneer sist ie, als de turbo op druk komt of ook al bij stationair loop

edit. niet goed gelezen, alleen bij turbo druk :)

alleen als de turbo op druk komt en styationair hoor je niks

voor zover ik weet heb ik alles aangesloten :shame:
Danny van Duren

Paul1916v schreef:ferdy bedoelt je spelling....
ochja dacht al haal ik nu dingen door elkaar :p , maar is alweer aangepast :p
1nsane

ik denk dat je het in je slangen moet zoeken, heb dat ook gehad en bleek een minischeurtje in de hoofdslang van de turbo naar de carb te zitten op een plek waar hij tegen een moertje aan had zitten schuren, hoeft natuurlijk niet de oorzaak te zijn, was echt heel klein scheurtje maarja lucht kruipt waar het niet gaan kan ;) had het ook niet 123 gevonden
Danny van Duren

1nsane schreef:ik denk dat je het in je slangen moet zoeken, heb dat ook gehad en bleek een minischeurtje in de hoofdslang van de turbo naar de carb te zitten op een plek waar hij tegen een moertje aan had zitten schuren, hoeft natuurlijk niet de oorzaak te zijn, was echt heel klein scheurtje maarja lucht kruipt waar het niet gaan kan ;) had het ook niet 123 gevonden
zal morgens nog-eens kijken,
moet ook haast wel zoiets zijn.
Riël
Über-Spammer

Danny van Duren schreef:
Ferdy schreef:dumpvalve/wastegate
;)
he wasegate is toch die klep/vacuumpotje op je turbo? :shame:
Nee, da's je actuator, je wastegate zit in de turbo en wordt bedient door de actuator.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Danny van Duren

Riël schreef:
Danny van Duren schreef:
Ferdy schreef:dumpvalve/wastegate
;)
he wasegate is toch die klep/vacuumpotje op je turbo? :shame:
Nee, da's je actuator, je wastegate zit in de turbo en wordt bedient door de actuator.
aha ok weer wat geleerd.

hm net onder de kap gekeken en alles goed alles zit vast beetje gasgeven en geen gesis,
weer gaan rijden en goed luisteren hmmz volgensmij hoor ik de turbo gewoon lucht aanzuigen of kan dat niet :shame:
-PAZ-
Über-Spammer

rij je met een open sport filter??

mijn gtt maakt ook redelijk wat aanzuig geluid door het open luchtfilter
R5GTT. Drive it like you stole it
Danny van Duren

-PAZ- schreef:rij je met een open sport filter??

mijn gtt maakt ook redelijk wat aanzuig geluid door het open luchtfilter
jep met zo`n carbon huisje erom heen :)
-PAZ-
Über-Spammer

dan kan het idd gewoon zijn dat je dit hoort, bij mij hoor je dat ook heel goed, zodra de turbo op druk begint te komen hoor je hem
Danny van Duren

-PAZ- schreef:dan kan het idd gewoon zijn dat je dit hoort, bij mij hoor je dat ook heel goed, zodra de turbo op druk begint te komen hoor je hem
maar eerst was dit veel minder erg.
maar ik heb ook het idee dat mn turbo nu ook sneller opspint dan voor die nieuwe pakking en ander actuator
-PAZ-
Über-Spammer

is de druk nog ook hoger en of de druk opbouw sneller??
Danny van Duren

-PAZ- schreef:is de druk nog ook hoger en of de druk opbouw sneller??
alleen sneller

eerst had ik hem via een in car boost control omhoog gezet

en nu ook met een actuator met korter stangetje
Danny van Duren

afgelopen weekend het tubodruk lekkage gevonden en opgelost door nieuwe pakking tussen de inlaatspruitstuk delen te monteren.

en verder mijn bleedvalve good aangesloten in de wagen was 1 slangetje vergeten :shame:

wezen testrijden wagen liep beter geen gesis meer keer of 5 zelfde weg op en neer gejagen wagen liep lekker en draai-om om terug te gaan houd de wagen in :(

moterkap open turbo knal rood

verder daarna de benzine-druk op 3bar gezet en gistern naar zeewolde geweest en goed door geknald 100km liep ie lekker moet goed opletten of ik reed alweer te hard :D
alleen toen miste ik op 80km weg een afslag en draai om en houd ie weer in :(

op de trug weg weer goed gas open en niks geen problemen.

maar dat inhouden kan het zijn dat mijn bobine te warm word?
doordat die zowat boven mijn turbo hangt?

en ja dat de turbo rood word? geen goede waterkoeling?
gisteren bij mrtn onder de kap gekeken .
en alles meezit ga ik het koelsysteem zaterdag net als bij zijn wagen aansluiten. of kunnen er meer oorzaken zijn dat die rood word?
Danny van Duren

Danny van Duren schreef:afgelopen weekend het tubodruk lekkage gevonden en opgelost door nieuwe pakking tussen de inlaatspruitstuk delen te monteren.

en verder mijn bleedvalve good aangesloten in de wagen was 1 slangetje vergeten :shame:

wezen testrijden wagen liep beter geen gesis meer keer of 5 zelfde weg op en neer gejagen wagen liep lekker en draai-om om terug te gaan houd de wagen in :(

moterkap open turbo knal rood

verder daarna de benzine-druk op 3bar gezet en gistern naar zeewolde geweest en goed door geknald 100km liep ie lekker moet goed opletten of ik reed alweer te hard :D
alleen toen miste ik op 80km weg een afslag en draai om en houd ie weer in :(

op de trug weg weer goed gas open en niks geen problemen.

maar dat inhouden kan het zijn dat mijn bobine te warm word?
doordat die zowat boven mijn turbo hangt?

en ja dat de turbo rood word? geen goede waterkoeling?
gisteren bij mrtn onder de kap gekeken .
en alles meezit ga ik het koelsysteem zaterdag net als bij zijn wagen aansluiten. of kunnen er meer oorzaken zijn dat die rood word?
net even menno gesprokken op msn
rode turbo is na goed turbo gebruik schijnbaar normaal
dus een probleem opgelost nu nog dat inhouden na stuk goed turbo gebruik.

iemand een idee?
Danny van Duren

gisteren nog even op een andere forum wat nagevraagt en hier bij paar mensen die kwamen met idee bobine achter schutbord zetten kan al wonderen doen(hangt bij mijn gte boven de turbo) alleen menno geloofde er niet helemaal in.

maarja als ik zaterdag bezig ben dan zet ik hem toch maar achter schutbord voor het goede, en heeft het resultaat heb ik geluk. maar tot dan hoor ik graag wat het anders zou kunnen zijn.
Danny van Duren

verdere plannen zijn zo snel mogelijk chipje erin alleen nog uitzoeken waar ik laat doen, en waar of het kan.

en verder nieuwe remmen voor en achter wil gegroefde schijven erop, en is het handig en beter om er 16v schijven voorop te zetten? en wat moet ik daarvoor hebben/aanpassen?

en waar kan ik het beste gegroefde schijven halen voor leuke prijs en welk merk zat zelf aan ferodo sport schijven te denken?
Steven(stk)

Danny van Duren schreef:verdere plannen zijn zo snel mogelijk chipje erin alleen nog uitzoeken waar ik laat doen, en waar of het kan.

en verder nieuwe remmen voor en achter wil gegroefde schijven erop, en is het handig en beter om er 16v schijven voorop te zetten? en wat moet ik daarvoor hebben/aanpassen?

en waar kan ik het beste gegroefde schijven halen voor leuke prijs en welk merk zat zelf aan ferodo sport schijven te denken?
Om 16v schijven te monteren heb je andere remzadels en 14/15inch velgen nodig,

Zie ook mijn topic staat ongeveer dezelfde vraag :P, hoeveel het beter is weet ik nog niet.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23009
Danny van Duren

STK schreef:
Danny van Duren schreef:verdere plannen zijn zo snel mogelijk chipje erin alleen nog uitzoeken waar ik laat doen, en waar of het kan.

Om 16v schijven te monteren heb je andere remzadels en 14/15inch velgen nodig,

Zie ook mijn topic staat ongeveer dezelfde vraag :P, hoeveel het beter is weet ik nog niet.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23009
15inch heb ik al dus alleen nog remzadels halen op sloop.

en waar kan ik beste schijven + blokken halen en welk merk?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

gewoon standaard 16v schijven nemen met ferodo ds2500 blokken. door die groeven en gaten gaan je blokken ook wat harder slijten natuurlijk. remt echt voldoende hoor. ook meteen even metalen slangen monteren, dat voel je ook wel!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

en schijven zou ik gewoon bij heuts of brezan halen. die zijn wel redelijk goed. of ben je van plan om echt te gaan knallen ermee?
Danny van Duren

J-P-S schreef:gewoon standaard 16v schijven nemen met ferodo ds2500 blokken. door die groeven en gaten gaan je blokken ook wat harder slijten natuurlijk. remt echt voldoende hoor. ook meteen even metalen slangen monteren, dat voel je ook wel!
oeps die was ik vergeten die wil ik ook erop hebben ja en waar kan ik die beste bestellen? MB ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik heb de remblokkken besteld bij dutchpowertrading. ze leveren ook o.a. sandtler schijven. ben ik ook best tevreden over.

*edit*

je kan die slangen ook bij dutchpowertrading krijgen.
Danny van Duren

J-P-S schreef:en schijven zou ik gewoon bij heuts of brezan halen. die zijn wel redelijk goed. of ben je van plan om echt te gaan knallen ermee?

naar brezan ga ik niet. dus word Staadegaard, en tja der zal wel af en toe mee geknald worden wil ook een keer circuit op, maar meer gewoon dagelijks/vlot rijden
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja dan zou ik gewoon niet te gek doen. ik had voor mn 16v toen rs schijven van sandtler genomen, ds2500 blokken en metalen remslangen. alles bijelkaar dik 500 euro!

aangezien een gtt lichter is dan een 16v, volsta je met gewone 16v schijven. die werken al beter door hun diameter. die kunnen dat rondje nordschleife of zandvoort ook wel aan.
Danny van Duren

J-P-S schreef:ja dan zou ik gewoon niet te gek doen. ik had voor mn 16v toen rs schijven van sandtler genomen, ds2500 blokken en metalen remslangen. alles bijelkaar dik 500 euro!

aangezien een gtt lichter is dan een 16v, volsta je met gewone 16v schijven. die werken al beter door hun diameter. die kunnen dat rondje nordschleife of zandvoort ook wel aan.
ok dat is mooi om te weten want die zijn niet zo duur tov normale gt schijven :) en dan ferrodo ds 2500 blokken en die slangen
Jean-Paul-S
Über-Spammer

die blokken en slangen merk je goed.

door de slangen krijg je een ietwat harder rempedaal.

en als die blokken op temperatuur komen remmen ze echt uitermate goed. als ze koud zijn remmen ze niet veel beter dan gewone blokken.
oldskool

Danny van Duren schreef:
J-P-S schreef:ja dan zou ik gewoon niet te gek doen. ik had voor mn 16v toen rs schijven van sandtler genomen, ds2500 blokken en metalen remslangen. alles bijelkaar dik 500 euro!

ok dat is mooi om te weten want die zijn niet zo duur tov normale gt schijven :) en dan ferrodo ds 2500 blokken en die slangen
idd je kan het beste ds 2500 blokken pakken met eventueel schyven met groeven er in .
met gaatjes kan je beter niet pakken dit i.v.m het uitscheuren v/d gaatjes
en als je dan toch te veel geld over hebt meteen de remslangen vervangen met nieuwe remolie dot 4/5 dan ben je meteen klaar en heb je super remmen op je auto.
Marcel
Danny van Duren

oldskool schreef:
Danny van Duren schreef:

idd je kan het beste ds 2500 blokken pakken met eventueel schyven met groeven er in .
met gaatjes kan je beter niet pakken dit i.v.m het uitscheuren v/d gaatjes
en als je dan toch te veel geld over hebt meteen de remslangen vervangen met nieuwe remolie dot 4/5 dan ben je meteen klaar en heb je super remmen op je auto.
Marcel
hm geld te veel heb ik niet maar met sneller moter wil ik ook veilig rijden en aangezien mijn schijven voor toch misschien dadelijk nog een nieuw set remblokken maar meekunnen.

en remblokken gaan denk nog 5000km mee dus die moeten over maandje of 3 vervangen worden
wil ik meteen schijven en blokken doen en goed
dus heb effe de tijd om alles te verzamelen alleen moet ik wel weten wat ik moet hebben. maar het word dus:
rondom andere slangen
voor 16v schijven
16v remzadels
ferodo 2500 remblokken (heb nu gewone ferodo en dat remt overigens ook niet verkeerd slijt alleen hard vind ik )
Abel
Über-Spammer

waarom andere slangen? als goed niet vervangen heeft geen meerwaarde voor straat auto
Danny van Duren

Abel schreef:waarom andere slangen? als goed niet vervangen heeft geen meerwaarde voor straat auto
misschien niet, maarja kijkt leuk door de velgen heen, en schijnt beter te zijn.
maar is geen moet staat gewoon op het lijstje van wat ik nog een keer vervangen wil hebben
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nou, als je toch je remklauwen vervangt, doe je slangen dan ook. anders kun je ook 2 keer met remolie gaan knoeien.

en op een straatauto merk je ook het verschil qua pedaaldruk, als je het circuit opgaat word je pedaal echt niet nog harder hoor :wink:
Danny van Duren

J-P-S schreef:nou, als je toch je remklauwen vervangt, doe je slangen dan ook. anders kun je ook 2 keer met remolie gaan knoeien.

en op een straatauto merk je ook het verschil qua pedaaldruk, als je het circuit opgaat word je pedaal echt niet nog harder hoor :wink:
moet de klauwen dan ook vervangen worden :shame: meende dat alleen het gedeelte waar de remblokken overglijden(remzadels) anders waren?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

nee ook de klauwen toch? je zuiger moet toch ook verder naar buiten als je je grotere schijven gaat monteren :wink: een 16v klauw komt verder naar buiten ja, maar je gtt klauw niet.
Bart V

J-P-S schreef:nee ook de klauwen toch? je zuiger moet toch ook verder naar buiten als je je grotere schijven gaat monteren :wink: een 16v klauw komt verder naar buiten ja, maar je gtt klauw niet.
De klauw is hetzelfde. Enkel het zadel is anders, en deze zorgt ervoor dat de klauw verder naar komt. De klauw hoef je dus niet te vervangen! Verwar hier dus de klauw niet met het zadel.
Laatst gewijzigd door Bart V op wo 17 jan 2007 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny van Duren

J-P-S schreef:nee ook de klauwen toch? je zuiger moet toch ook verder naar buiten als je je grotere schijven gaat monteren :wink: een 16v klauw komt verder naar buiten ja, maar je gtt klauw niet.
zuiger verder naar buite dat heeft toch alleen te maken met dikkere schijven?
Plaats reactie