ik heb een renault megane coach 1.6e en.. nou wou ik een openluchtfilter maar welke is goed?? Heb er zelf totaal geen verstand van namelijk

Groetjes bianca
K&N en Green zijn de betere. Let wel dat je die dingen goed reinigt eens in het halfjaar, en daarna (zeer belangrijk) weer goed invet.dragon schreef:Heey,
ik heb een renault megane coach 1.6e en.. nou wou ik een openluchtfilter maar welke is goed?? Heb er zelf totaal geen verstand van namelijkEn waar kan je zo'n ding bestellen
Groetjes bianca
Waar je hier vanuit gaat is montage dichtbij het motorblok wat bij de 1.6e trouwens erg verleidelijk is met montage.Calle schreef:Beter is eigenlijk nog een vervangingsfilter (K&N en Green hebben die meestal ook) in het originele huis, of het moet je te doen zijn om het sisje als je het pedaal induwt. Bijna alle montages van openlucht filters zorgen ervoor dat de motor veel meer warme lucht van in de motorruimte aanzuigt, wat niet bepaald ideaal is voor prestaties en koeling (zeker in zomer!). Met een vervangingsfilter geldt de zelfde regels wat betreft schoonmaak etc. en de diepe grom bij sterk accellereren blijft ook, alleen geen "fluitje".
Zo, effe een schop tegen dezeErik Olijnsma schreef:K&N en Green zijn de betere. Let wel dat je die dingen goed reinigt eens in het halfjaar, en daarna (zeer belangrijk) weer goed invet.dragon schreef:Heey,
ik heb een renault megane coach 1.6e en.. nou wou ik een openluchtfilter maar welke is goed?? Heb er zelf totaal geen verstand van namelijkEn waar kan je zo'n ding bestellen
Groetjes bianca
Verder niet monteren vlakbij het motorblok, maar zo dicht mogelijk bij de bumper,
En mocht je LPG hebben, dan is het een zware afrader
Volgens mij haal je nu LPi en centrale menging doorelkaar...Haas schreef:nou, bij kwam hij bij volgas dan amper vooruit, echt een toerentoename van 200 per sec... Echt niet te doen. Waarschijnlijk is het bij G3 minder vanwege het kortere inlaattraject, maar met LPI is het echt niet feest...
klopt,ben even in de bonenBart V schreef:Volgens mij haal je nu LPi en centrale menging doorelkaar...Haas schreef:nou, bij kwam hij bij volgas dan amper vooruit, echt een toerentoename van 200 per sec... Echt niet te doen. Waarschijnlijk is het bij G3 minder vanwege het kortere inlaattraject, maar met LPI is het echt niet feest...
Op een LPi systeem zou het (denk ik) wel prima moeten gaan. Je hebt dan ook geen venturi (bah) in je inlaat zitten.
Op een systeem met centrale menging krijg je inderdaad dat de motor inhoud op vollast, en een verbruik heeft van 1:6
Backfire bij mengsystemen krijg je vooral wanneer kleppen te strak staan, of wanneer het luchtfilter verstopt zit oid, of het lpg systeem niet goed werkt/verkeerd is afgesteld. Het gebeurd dan meestal bij volgas op lage toerentallen, of bij abrubt willen acceleren op lage toerentallen.Fleetwood schreef:omdat er dan een grotere kans is op Backfire...
Backfire ontstaat door een vroegtijdige of een naverbranding van gas in het luchtinlaatsysteem van de motor.
De schade die hierbij kan optreden varieert van losgeraakte en/of gescheurde (kunststof) onderdelen van het luchtinlaatsysteem tot/en beschadigde sensoren en luchtregelklep.
De kosten die heermee gepaard gaan kunnen variëren tussen de 0,- en 1000,-.
Moderne G3 installaties (vanaf de 3e generatie) hebben geen last meer van backfire omdat hier het gas rechtstreeks wordt ingespoten.