vraagje

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
dragon

Heey,
ik heb een renault megane coach 1.6e en.. nou wou ik een openluchtfilter maar welke is goed?? Heb er zelf totaal geen verstand van namelijk :worship: En waar kan je zo'n ding bestellen :D
Groetjes bianca
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Heb je een foto van je zelf....eeeehem auto :D :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dragon schreef:Heey,
ik heb een renault megane coach 1.6e en.. nou wou ik een openluchtfilter maar welke is goed?? Heb er zelf totaal geen verstand van namelijk :worship: En waar kan je zo'n ding bestellen :D
Groetjes bianca
K&N en Green zijn de betere. Let wel dat je die dingen goed reinigt eens in het halfjaar, en daarna (zeer belangrijk) weer goed invet.

Verder niet monteren vlakbij het motorblok, maar zo dicht mogelijk bij de bumper,

En mocht je LPG hebben, dan is het een zware afrader
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Calle

Beter is eigenlijk nog een vervangingsfilter (K&N en Green hebben die meestal ook) in het originele huis, of het moet je te doen zijn om het sisje als je het pedaal induwt. Bijna alle montages van openlucht filters zorgen ervoor dat de motor veel meer warme lucht van in de motorruimte aanzuigt, wat niet bepaald ideaal is voor prestaties en koeling (zeker in zomer!). Met een vervangingsfilter geldt de zelfde regels wat betreft schoonmaak etc. en de diepe grom bij sterk accellereren blijft ook, alleen geen "fluitje".
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Calle schreef:Beter is eigenlijk nog een vervangingsfilter (K&N en Green hebben die meestal ook) in het originele huis, of het moet je te doen zijn om het sisje als je het pedaal induwt. Bijna alle montages van openlucht filters zorgen ervoor dat de motor veel meer warme lucht van in de motorruimte aanzuigt, wat niet bepaald ideaal is voor prestaties en koeling (zeker in zomer!). Met een vervangingsfilter geldt de zelfde regels wat betreft schoonmaak etc. en de diepe grom bij sterk accellereren blijft ook, alleen geen "fluitje".
Waar je hier vanuit gaat is montage dichtbij het motorblok wat bij de 1.6e trouwens erg verleidelijk is met montage.
Maar als je het openlucht filter goed monteert, dus als het kan in de bumper nog voor de radiator. Dan functioneert ie stukken beter dan de vervaningsfilter.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ollie

Erik Olijnsma schreef:
dragon schreef:Heey,
Groetjes bianca
K&N en Green zijn de betere. Let wel dat je die dingen goed reinigt eens in het halfjaar, en daarna (zeer belangrijk) weer goed invet.

Verder niet monteren vlakbij het motorblok, maar zo dicht mogelijk bij de bumper,

En mocht je LPG hebben, dan is het een zware afrader
Zo, effe een schop tegen deze :D

Waarom is dat eigenlijk een afrader, zo'n openluchtfilter icm LPG?
Haas
Car: Megane RS

ik heb geen enkel idee waarom, maar weet wel dat het idd echt niet werkt!!! en dat heeft niets te maken met warme lucht oid. Volgens mij meer iets in de pulserende werking van de inlaatlucht in de inlaatbuis...
Ollie

Dus de auto loopt dan gewoon niet goed?
Wilde op de Clio een K&N kitje zetten, maar niet doen dus??
Haas

nou, bij kwam hij bij volgas dan amper vooruit, echt een toerentoename van 200 per sec... Echt niet te doen. Waarschijnlijk is het bij G3 minder vanwege het kortere inlaattraject, maar met LPI is het echt niet feest...
Bart V

Haas schreef:nou, bij kwam hij bij volgas dan amper vooruit, echt een toerentoename van 200 per sec... Echt niet te doen. Waarschijnlijk is het bij G3 minder vanwege het kortere inlaattraject, maar met LPI is het echt niet feest...
Volgens mij haal je nu LPi en centrale menging doorelkaar...:)

Op een LPi systeem zou het (denk ik) wel prima moeten gaan. Je hebt dan ook geen venturi (bah) in je inlaat zitten.

Op een systeem met centrale menging krijg je inderdaad dat de motor inhoud op vollast, en een verbruik heeft van 1:6 (N)
Martijn Kool

volgens mij had maaren minnkjan op zn vorige auto ook lpg icm een open luchtfilter, bij hem ging het wel goed?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas

Bart V schreef:
Haas schreef:nou, bij kwam hij bij volgas dan amper vooruit, echt een toerentoename van 200 per sec... Echt niet te doen. Waarschijnlijk is het bij G3 minder vanwege het kortere inlaattraject, maar met LPI is het echt niet feest...
Volgens mij haal je nu LPi en centrale menging doorelkaar...:)

Op een LPi systeem zou het (denk ik) wel prima moeten gaan. Je hebt dan ook geen venturi (bah) in je inlaat zitten.

Op een systeem met centrale menging krijg je inderdaad dat de motor inhoud op vollast, en een verbruik heeft van 1:6 (N)
klopt,ben even in de bonen (F)
Riël
Über-Spammer

Ollie heeft een dampgasinspuiting, dus in hoeverre dat effect heeft, dat open filter, weet ik niet :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ollie

Ik probeer het gewoon uit....
Bart V

Met gasinspuiting zal het waarschijnlijk ook wel goed gaan, maar onthoud wel dat het in geen enkel opzicht iets verbeterd, tenzij je een hoger verbruik ervaart als een voordeel :)
Ollie

Ach een beetje meer geluid en een beetje meer gas...wat is wijsheid he :wink:
Fleetwood

omdat er dan een grotere kans is op Backfire...

Backfire ontstaat door een vroegtijdige of een naverbranding van gas in het luchtinlaatsysteem van de motor.
De schade die hierbij kan optreden varieert van losgeraakte en/of gescheurde (kunststof) onderdelen van het luchtinlaatsysteem tot/en beschadigde sensoren en luchtregelklep.
De kosten die heermee gepaard gaan kunnen variëren tussen de € 0,- en € 1000,-.

Moderne G3 installaties (vanaf de 3e generatie) hebben geen last meer van backfire omdat hier het gas rechtstreeks wordt ingespoten.
ik word er zoo moei van.
Ollie

En hoe weet ik welke generatie G3 ik heb?
Bart V

Fleetwood schreef:omdat er dan een grotere kans is op Backfire...

Backfire ontstaat door een vroegtijdige of een naverbranding van gas in het luchtinlaatsysteem van de motor.
De schade die hierbij kan optreden varieert van losgeraakte en/of gescheurde (kunststof) onderdelen van het luchtinlaatsysteem tot/en beschadigde sensoren en luchtregelklep.
De kosten die heermee gepaard gaan kunnen variëren tussen de € 0,- en € 1000,-.

Moderne G3 installaties (vanaf de 3e generatie) hebben geen last meer van backfire omdat hier het gas rechtstreeks wordt ingespoten.
Backfire bij mengsystemen krijg je vooral wanneer kleppen te strak staan, of wanneer het luchtfilter verstopt zit oid, of het lpg systeem niet goed werkt/verkeerd is afgesteld. Het gebeurd dan meestal bij volgas op lage toerentallen, of bij abrubt willen acceleren op lage toerentallen.

Maar ik zou niet kunnen verklaren waarom je de kans op een backfire zou vergroten wanneer je een luchtfilter monteert waarmee je het inlaattraject verkort, open maakt en meer lucht door kan laten. Dus ik ben benieuwd naar je uitleg.
Maarten Minkjan
Car: Clio IV 1.5dci Dyn.

Ik mn vorige auto, een 1.6 16v, die heb jij toch ook Ollie? heb ik ook een openluchtfilter gehad. In het begin sloeg hij steeds af bij het remmen en ontkoppelen, maar dat had uiteindelijk nix met het luchtfilter te maken, maar met de startmotor die kapot leek te zijn.

Dus op lpg heb ik er geen problemen mee gehad, maar je doet het eigenlijk alleen voor het geluidje vind ik...
-PAZ-
Über-Spammer

stilvallen door een probleem met de startmotor??, denk dat je stappenmotor of stationiair regelmotor bedoelt.
R5GTT. Drive it like you stole it
Maarten Minkjan
Car: Clio IV 1.5dci Dyn.

Ja dat bedoel ik ook ja, klopt (Y)
Plaats reactie