Standaard Radio Beveiliging

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
catscan

Heb net een clio rs.

Nu wilde ik de radio eens aan doen (standaard)

Als ik de radio aan doe komt er code te staan en meteen daarna 0000 waarvan de 1e 0 knippert.

Moet ik nu een code zelf verzinnen of een code invoeren?? en hoe werkt dit dan ik kan wel die cijfers veranderen maar er gebeurt niks..
Sanderclioll

Het lijkt mij dat de radio dan gereset is, en je dus de fabriekscode moet invoeren. Deze zit vaak bij je autopapieren, en anders weet de dealer het wel...
Menno

je moet de goeie code invoeren.
na 't invoeren moet je 'm bevestigen met dacht ik 't onderste knopje van de afstandsbediening, tijdje ingedrukt houden.
rev it like a rental
catscan

als ik dan de juiste code heb doet hij dan automatisch verder gaan?

of is er 1 knop de bevestigings knop ofzo?

en in het renault boekje wat erbij zit staat niks helaas..
Sanderclioll

Als het goed is doet hij het weer dan...
catscan

Hij was me net voor :)

Maar de knop indrukken is dus bevestigen?

Maar als hij op 0000 knippert moet ik de code bij de renault opvragen? hoop niet dat ze geld hiervoor vragen anders trek ik die radio eruit en sla hem helemaal verrot :wink:
Sanderclioll

Mag ik hopen van niet nee, maar je hebt niet ergens tussen al je papieren een kaartje gevonden waar een viercijferige code op staat ?
Maus

Dat zou dan volgens mij de eerste zijn die al gelijk z'n radiocode bijgekregen heeft.
Ik heb er toentertijd nog expliciet om gevraagd bij het bestellen van m'n RS, maar bij de aflevering ervan had ik geen code...
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Ik moest er ook achteraf om vragen...
Cleaned Style
Projecttopic
catscan

wat is het nut van die code?

als iemand hem jat, dan kan die toch ook gewoon de renault garage bellen als diegene het kenteken weet
catscan

Even gebeld: moet weten waar deze auto nieuw is aangeschaft.. hoe kom ik daarachter? nap? :S

snap niet dat de reneault dat zelf niet weet, die houden toch wel alles bij neem ik aan..
Bart V

Volgens mij kan elke dealer die code op chassisnummer aanvragen. Ik heb er laatst ook 1 aangevraagd voor een megane, en die kwam zeker niet bij de dealer in kwestie vandaan. ff een andere dealer bellen dus die wel zo schappelijk is om die code te geven.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

De code is inderdaad diefstalbeveiliging. Als hij gejat wordt heeft de dief er niks aan omdat je de code bevestiging alleen (!) met de afstandsbediening kan geven (knop onderaan ingedrukt houden). Als je geen code hebt (die staat niet in het radioboekje: deze uitleg trouwens wel), dan moet je inderdaad bij de dealer zijn waar hij nieuw is aangeschaft (tenminste, dat staat er bij mij op het briefje bij voor als ik de code verlies). Waarschijnlijk staat dit ook wel met een stempel op het garantiebewijs of de boekjes (ik ga er vanuit dat je nog wel iets aan info hebt).
ozmaister

Ik heb t ook gehad, wat je moet doen is naar een renaultgarage gaan je autopapieren laten zien en 15/20 dokken. dan bellen ze in een dagje terug met de code. Verder verloop raadpleeg het boekje is!!.

ps. voor de code moet dus gedokt worden!!!

gr
oz
catscan

code is eraf :D niet hoeve te dokke
topic kan dicht
Marcus

catscan schreef: topic kan dicht
Bij deze gedaan. :)
Gesloten