ACT: Renault 5
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je zal twee extra stukjes remleiding moeten maken. De originele leidingen sluit je aan op de remdrukbegrenzer (die dus aan de carrosserie zit
) en de extra stukjes komen vanaf de begrenzer naar de slangen. Die slangen zijn hetzelfde bij alle 5-jes.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Contacteer:
Hier wordt wel meer gelezen... dus even mijn vraagje hier stellen...
Ik heb een R5 1.4 injectie (campus)... En nou issie plots 'harder' stationair gaan lopen... Heeeel soms zakt het even terug, maar al snel is het weer 1000 touren meer.
Ik dacht dus: de stappenmotor!
Wat ook kan is een vacuumslang of inlaatspruistuk o.i.d. lek (dattie dus valse lucht aanzuigt)? Maar remmen doettie wel oke dacht ik, dus vacuum zal het denk ik niet zijn...
Stappenmotor dus... maar euh gaan die dingen vaak kapot, of worden ze gewoon smerig? (kan het iets te maken hebben met vaak een week lang stil staan? Of is het net als alle andere electronica bij Renault: matige shizzle... en moet ik zelf weer wat moois bedenken om de verbindingen relaxed te krijgen?) Als schoonmaken niet lukt/geen effect heeft, kun je er een op de sloop gaan halen of kun je beter meteen een nieuwe kopen??
Kan het ook niet de injector zijn ofzo?? (als die een klein beetje open blijft staan loopt ie wellicht ook harder? Of krijgt ie toch niet genoeg lucht en verzuipt ie dan gewoon een beetje?? Ik merk tijdens het rijden goed dat het stationair toerental veel te hoog staat 'afgesteld'... ik rij zonder gas te geven in z'n 3 al 60 ofzo... (of was dat zn 2?... aah whatever)... ook merk ik bij afremmen op de motor dat heeeeeel af en toe de motor ineens harder remt... soort schokken... Ofwel, dan is er heeel even niets aan de hand en is alles een fractie van een seconde normaal... daarna gaat ie weer minder... Lijkt een beetje op wat er heeel af en toe gebeurd als ie stationair draait, en dan heel even inzakt naar normaal toerental, om vervolgens weer als een mafketel te gaan draaien! (mensen kijken ook raar als ik aan het parkeren ga.... lijk wel een vr...euuuh iemand die niet kan rijden!)
Herkenning bij iemand?? (niet over die vr...euuuh maar over het toerental he.... )
Daarnaast -> Moet je achteruitrijlicht werken voor APK? Ik denk dat mijn schakelaar (op de bak) kapot is. Blijft hangen... ik heb nu het lampje er maar uit gehaald
maar dat is natuurlijk niet DE oplossing... Ook hier-> is schoonmaken een optie of kun je dat ding beter maar meteen vervangen?
Groetjes Joost!!
[edit met resultaten en zo... altijd handig toch?]
Ik ben met een bus remreiniger over de inlaat/uitlaatpakking gaan spuiten terwijl de motor liep. Op een gegeven moment bleek dus dat wanneer ik op een bepaald punt spoot, de motor af sloeg: LEK GEVONDEN!!! Nou, enkele uurtjes kloten om die boutjes er allemaal uit te krijgen, nieuwe pakking van 10 eurie er tussen, en in een half uurtje alle boutes er weer in... (als je eenmaal weet hoe het zit ben je zo klaar he..) (ohja, tip: zet em op de brug en sleutel OOK van onderen...)
Starten en huplaaaa toerental ok! Ook meteen maar die stappemotor even schoon gemaakt en vooral de contacten schoon gemaakt, die werkt nu ook naar behoren! Er kan dus weer gejaagd worden!!
Keuring is zonder achteruitrijlampje goed gegaan! Dus een auto uit '92 mag zonder achteruitrijverlichting rijden... klaar!
Ik heb een R5 1.4 injectie (campus)... En nou issie plots 'harder' stationair gaan lopen... Heeeel soms zakt het even terug, maar al snel is het weer 1000 touren meer.
Ik dacht dus: de stappenmotor!
Wat ook kan is een vacuumslang of inlaatspruistuk o.i.d. lek (dattie dus valse lucht aanzuigt)? Maar remmen doettie wel oke dacht ik, dus vacuum zal het denk ik niet zijn...
Stappenmotor dus... maar euh gaan die dingen vaak kapot, of worden ze gewoon smerig? (kan het iets te maken hebben met vaak een week lang stil staan? Of is het net als alle andere electronica bij Renault: matige shizzle... en moet ik zelf weer wat moois bedenken om de verbindingen relaxed te krijgen?) Als schoonmaken niet lukt/geen effect heeft, kun je er een op de sloop gaan halen of kun je beter meteen een nieuwe kopen??
Kan het ook niet de injector zijn ofzo?? (als die een klein beetje open blijft staan loopt ie wellicht ook harder? Of krijgt ie toch niet genoeg lucht en verzuipt ie dan gewoon een beetje?? Ik merk tijdens het rijden goed dat het stationair toerental veel te hoog staat 'afgesteld'... ik rij zonder gas te geven in z'n 3 al 60 ofzo... (of was dat zn 2?... aah whatever)... ook merk ik bij afremmen op de motor dat heeeeeel af en toe de motor ineens harder remt... soort schokken... Ofwel, dan is er heeel even niets aan de hand en is alles een fractie van een seconde normaal... daarna gaat ie weer minder... Lijkt een beetje op wat er heeel af en toe gebeurd als ie stationair draait, en dan heel even inzakt naar normaal toerental, om vervolgens weer als een mafketel te gaan draaien! (mensen kijken ook raar als ik aan het parkeren ga.... lijk wel een vr...euuuh iemand die niet kan rijden!)
Herkenning bij iemand?? (niet over die vr...euuuh maar over het toerental he.... )
Daarnaast -> Moet je achteruitrijlicht werken voor APK? Ik denk dat mijn schakelaar (op de bak) kapot is. Blijft hangen... ik heb nu het lampje er maar uit gehaald

Groetjes Joost!!
[edit met resultaten en zo... altijd handig toch?]
Ik ben met een bus remreiniger over de inlaat/uitlaatpakking gaan spuiten terwijl de motor liep. Op een gegeven moment bleek dus dat wanneer ik op een bepaald punt spoot, de motor af sloeg: LEK GEVONDEN!!! Nou, enkele uurtjes kloten om die boutjes er allemaal uit te krijgen, nieuwe pakking van 10 eurie er tussen, en in een half uurtje alle boutes er weer in... (als je eenmaal weet hoe het zit ben je zo klaar he..) (ohja, tip: zet em op de brug en sleutel OOK van onderen...)
Starten en huplaaaa toerental ok! Ook meteen maar die stappemotor even schoon gemaakt en vooral de contacten schoon gemaakt, die werkt nu ook naar behoren! Er kan dus weer gejaagd worden!!
Keuring is zonder achteruitrijlampje goed gegaan! Dus een auto uit '92 mag zonder achteruitrijverlichting rijden... klaar!
Laatst gewijzigd door Joost Pennings op ma 9 okt 2006 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
je achteruirijd verlichting hoeft niet te werken voor de apk, schakelaar kan je beste gewoon vervangen, schoonmaken zal hoogst waarschijnlijk alleen maar tijdelijk helpen als het al helpt
R5GTT. Drive it like you stole it
Als achteruitrijverlichting aanwezig is moet het toch werken?
Zit het er niet op dan maakt het niet uit.
Zoiets was het toch? anders heb ik voor nix van de week weer me lampenunits zitten wisselen.
Zit het er niet op dan maakt het niet uit.
Zoiets was het toch? anders heb ik voor nix van de week weer me lampenunits zitten wisselen.
Renault 5 GT Turbo '87
-
- Contacteer:
ja.... de meningen zijn idd verdeelt... het is schijnbaar een tijdje geleden veranderd, maar waarin precies weet niemand... ik hoor het wel, nieuwe zit er zo in denk ik...
Iemand een idee over dat hoge stationaire toerental?? vooral ook waarom de motor af en toe inkakt naar normaal toerental en dan weer meteen hoog toerental gaat lopen? Als die stappenmotor vast zit, dan kan dat toch eigenlijk niet?
Groetjes Joost
Iemand een idee over dat hoge stationaire toerental?? vooral ook waarom de motor af en toe inkakt naar normaal toerental en dan weer meteen hoog toerental gaat lopen? Als die stappenmotor vast zit, dan kan dat toch eigenlijk niet?
Groetjes Joost
damn, vettig zeg !!!!

mooie wagen !
ook een mooie prijs

-
- Contacteer:
Welke veerpoten paste ook alweer onder een gewone TR??
Die van de GTT Ph1 of 2 ??
Mij staat bij Ph1 en dat die een centimeter of 3 lager zijn
dan de standaard 5 pootjes, klopt dit ??
Die van de GTT Ph1 of 2 ??
Mij staat bij Ph1 en dat die een centimeter of 3 lager zijn
dan de standaard 5 pootjes, klopt dit ??
-
- Contacteer:
Gisteren gepost op CC om 18.06
Negotiator schreef:X-Treme verlagingsets, nu bij Auto-Stylesugamilk schreef:
[img]http://www.deloint.nl/plaatjes/brandwee ... Small).jpg[/img]
Groetjes van Léandra.
-
Tiamo schreef:Hey Nooderburen!
Ik heb een nieuwe renault 5 site online geplaatst.
Check it out @ http://R5B.be-tuning.be/
-
en weer een 5je minder

-
Ik ga dit weekend voor een vijfje 1.1 uit '87 kijken. Zijn er, naast de checklist voor de GTT nog specifieke punten die iemand kan noemen voor zo'n autootje waar op gelet moet worden?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Niet echt. Er zit weinig aan dat kapot kan. Kan zijn dat deze nog geen elektronische ontsteking heeft, maar contactpuntjes. Dat kan wat aandacht vragen. De roest is universeel.
Voor de winter/vrouw/erbij?
Voor de winter/vrouw/erbij?

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
Oke, moet lukken 
Ja, me blauwe beest gaat de stalling in, de vijf als winterbakje

Ja, me blauwe beest gaat de stalling in, de vijf als winterbakje

Ik zou toch voor een kijken met zo weinig mogelijk roest 
Als ze af en toe gepoetst zijn geworden roest een gewone vijf nagenoeg niet hoor!

Als ze af en toe gepoetst zijn geworden roest een gewone vijf nagenoeg niet hoor!
-
- Contacteer:
Omdat hier bijna niemand komt heb ik er maar even een dingetje voor aangemaakt... Hopelijk krijg ik dan wat respons en antwoorden op mijn vragen... we'll see...
Als je iets weet over het ontluchten van het koelsysteem: KLIK HIER
10Q!!
Groetjes Joost
Als je iets weet over het ontluchten van het koelsysteem: KLIK HIER
10Q!!
Groetjes Joost
staatie al weer te koop? Vorig jaar ofzo toch ook al? Welleuk gedaan, die vijfdeurs met skirts!
Ik heb ook ooit een 5 deurs GTTlook in Frankrijk gezien. Die had die deurdingen d'r wel af gehaald en de auto donkerpaars metallic gespoten, binnen alles (roomwit) leer enzo. Als motor lag er een 1.7T van Volvo in.
Zag er ook erg dik uit, zelfs mn pa maakte een foto en gluurde door de raampjes naar binnen
Zag er ook erg dik uit, zelfs mn pa maakte een foto en gluurde door de raampjes naar binnen

kheb trouwens gister een picje gemaakt van mn selfmade voorbumper met ronde verstralers (ex grootlicht VW Polo coupé)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 04inet.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 04inet.JPG[/img]
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ziet er goed uit mrtn 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: GTT
[img]http://thumbs.marktplaats.nl/kopen/4/67/83256948.jpg[/img]-PAZ- schreef:staat erg goed, en weer eens wat anders die ronde lampen![]()
, ook nog een
met dag licht??
-
advertentie is al van marktplaats af-PAZ- schreef:foto's van marktplaats kan je niet doorlinken volgens mij![]()
wat is die link??
heb de foto van cc, maar de foto doet het toch?
-
Mrtn schreef:foto doet 't hoor, anders heb ik er nog wel wat op de schijf staan volgens mij.
@Danny, hoeveel aansluitingen heb jij op je actuator? en welke aansluiting gebruik je?
je hebt PM
-
Hallo allemaal,
Even kort voorstellen: Ik ben Cybertinus. Ik ben nu 20 jaar, en ik heb sinds een goede 1,5 jaar m'n rijbewijs. Ik ben sinds 8 januari dit jaar de trotse eigenaar van deze Renault 5
. M'n eerste eigen autootje
. Dit ding rijd wel heel anders dan de Renault Megane Scenic 1.6 RN van m'n ouders
(die Scenic staat achter mijn renault 5 op de foto
). Ja, ondertussen is m'n 5je gewassen
. Deze foto is gemaakt toen ik hem net gekocht had, en hij voor het eerst thuis stond 
Bouwjaar ervan weet ik niet precies, maar in maart 1990 reed hij voor het eerst op de Nederlandse wegen. Ben d'r erg tevreden mee
.
Ik heb d'r alleen 1 klein vraagje over: Hoe groot is de benzine-tank? Ik verwacht z'on 40 liter, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb d'r helaas geen boekje oid bij gekregen, dus ik weet het niet pecies. Ik heb het internet al afgezocht, en dit forum, maar ik kon het niet echt vinden.
Ik heb d'r laatst iig 26 liter getankt. Volgensmij is dat nog best redelijk op tijd, toch?
Even kort voorstellen: Ik ben Cybertinus. Ik ben nu 20 jaar, en ik heb sinds een goede 1,5 jaar m'n rijbewijs. Ik ben sinds 8 januari dit jaar de trotse eigenaar van deze Renault 5

Bouwjaar ervan weet ik niet precies, maar in maart 1990 reed hij voor het eerst op de Nederlandse wegen. Ben d'r erg tevreden mee

Ik heb d'r alleen 1 klein vraagje over: Hoe groot is de benzine-tank? Ik verwacht z'on 40 liter, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb d'r helaas geen boekje oid bij gekregen, dus ik weet het niet pecies. Ik heb het internet al afgezocht, en dit forum, maar ik kon het niet echt vinden.
Ik heb d'r laatst iig 26 liter getankt. Volgensmij is dat nog best redelijk op tijd, toch?
Hoi!
In een tankje van een Vijfje zit 43 liter. In de GTT zit daar nog een extra tankje van 7 liter bij
Voor meer info over 'gewone' Vijfjes kun je misschien ook eventjes Hier kijken...
In een tankje van een Vijfje zit 43 liter. In de GTT zit daar nog een extra tankje van 7 liter bij

Voor meer info over 'gewone' Vijfjes kun je misschien ook eventjes Hier kijken...
-
ok. Bedankt
. Dan is 26 liter wel erg weinig, dus heb ik veel te vroeg getankt
. Ding is nog nieuw (voor mij dan
), dus ik moet nog even kijken wanneer ik echt moet gaan tanken
. Ik ging nu tanken omdat ik een relatief grote rit had gedaan, en de benzinemeter bijna niet verplaatste (van net boven een kwart naar net onder een kwart).
Als ik er dus vanuit ga, dat dat ding 1:10 rijd, dan zou ik dus 430 kilometer moeten kunnen rijden. Das niet verkeerd
. Ik rij best sportief (vind ik zelf
), dus ik verwacht niet datie heel erg boven die 1:10 uit komt 
Als het benzinelampje gaat branden, hoeveel liter zit er dan ong. nog in? 5 ofzo? (zo snel mogelijk naar een benziinestation iig
)

Als ik er dus vanuit ga, dat dat ding 1:10 rijd, dan zou ik dus 430 kilometer moeten kunnen rijden. Das niet verkeerd

Als het benzinelampje gaat branden, hoeveel liter zit er dan ong. nog in? 5 ofzo? (zo snel mogelijk naar een benziinestation iig