[Renault 19 16v Turbo]
[img]http://www.renault1916v.com/XP-HB-32/Af ... 201304.jpg[/img]
[img]http://www.renault1916v.com/XP-HB-32/Af ... 201307.jpg[/img]
Zuigers gemonteerd, Alleen mijn oude klembus brak 1 bandje van dus gelijk olieschraapveer gebroken. Morgen zouden de nieuwe er moeten zijn, Dus dan kunnen ze er alle 4 in. Tevens de planning is iets gewijzigd.
Wordt geen aluminium carterpan maar staal. Om 2 redenen:
1. Staal carterpan kan je heel makkelijk een lekvrije olieretour boven olieniveau oplassen.
2. Versnellingsbank die op staal past is meer voor handen.
[img]http://www.renault1916v.com/XP-HB-32/Af ... 201307.jpg[/img]
Zuigers gemonteerd, Alleen mijn oude klembus brak 1 bandje van dus gelijk olieschraapveer gebroken. Morgen zouden de nieuwe er moeten zijn, Dus dan kunnen ze er alle 4 in. Tevens de planning is iets gewijzigd.
Wordt geen aluminium carterpan maar staal. Om 2 redenen:
1. Staal carterpan kan je heel makkelijk een lekvrije olieretour boven olieniveau oplassen.
2. Versnellingsbank die op staal past is meer voor handen.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
mark5t kan toch alu lassen? die woont toch in de buurt?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
in ieder geval relatief in de buurt

Maar als bakken voor stalen carters makkelijker te vinden zijn, zou ik lekker voor staal gaan!


Maar als bakken voor stalen carters makkelijker te vinden zijn, zou ik lekker voor staal gaan!
alu lassen is geen probleem
maar jij kan volgens mij goed zuigers afdraaien of af laten draaien of niet?
kunnen we misschien wel wat voor elkaar betekenen.
ik hoor wel van je anders maar via PM
groet: mark

maar jij kan volgens mij goed zuigers afdraaien of af laten draaien of niet?
kunnen we misschien wel wat voor elkaar betekenen.
ik hoor wel van je anders maar via PM
groet: mark
PM!
Opeens vliegen me de lassers en bakken me om de oren.
Maargoed daar komen we ook wel uit.
Morgen hopen op me subframe dat terug gaat komen.
En me drijfstanglagers boutjes
Na wat research-/reken werk moet ik toch als nog een dikkere koppaking monteren,
Met een Cr van 9,15:1 zit ik toch nog relatief hoog. En dan ben ik uitgegaan van standaard kopvolume.
V/d week bij brezan/lasaulec eens de 1.6mm pakking proberen te krijgen.
Weet iemand een adres waar je alternatieven voor standaard kunt vinden?

Opeens vliegen me de lassers en bakken me om de oren.
Maargoed daar komen we ook wel uit.
Morgen hopen op me subframe dat terug gaat komen.
En me drijfstanglagers boutjes

Na wat research-/reken werk moet ik toch als nog een dikkere koppaking monteren,
Met een Cr van 9,15:1 zit ik toch nog relatief hoog. En dan ben ik uitgegaan van standaard kopvolume.
V/d week bij brezan/lasaulec eens de 1.6mm pakking proberen te krijgen.
Weet iemand een adres waar je alternatieven voor standaard kunt vinden?
PM 

Wie snel wil zijn, moet pijn lijden..........TMC16v schreef:Zo das dure crap![]()
105 euro voor een koppakking
Maar dan prop je er toch gewoon de eerste de beste goedkope shitty pakking tussen,als jij zo graag cilinderkoppen ligt..........

FF de verschillen: Spesso Pakking: 105 euro incl. btw,zonder korting
Standaard pakking v/d Brezan: 76 euro incl. btw, zonder korting
Lekker groot verschil.....

Dan moet je ff mee rekenen dat ik 55 procent korting krijg bij lasaulecFlorus schreef:Wie snel wil zijn, moet pijn lijden..........TMC16v schreef:Zo das dure crap![]()
105 euro voor een koppakking
Maar dan prop je er toch gewoon de eerste de beste goedkope shitty pakking tussen,als jij zo graag cilinderkoppen ligt..........
FF de verschillen: Spesso Pakking: 105 euro incl. btw,zonder korting
Standaard pakking v/d Brezan: 76 euro incl. btw, zonder korting
Lekker groot verschil.....

Maar heb um vanmorgen besteld bij improve-tuning.nl

[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201309.jpg[/img]
Zuigers allemaal gemonteerd in mijn frisse cilinderbussen die rijkelijk met oliebesmeert zijn
Vanmiddag op de sloop doorkruiste een Renault 19 mijn pad:
Waarvan ik dit logo en de intercooler gehaald heb.
Fotos van de intercooler volgen nog. Het is geen grootte maar past wel uitermate mooi en zit alsof hij er standaard hoort!
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201308.jpg[/img]
Zuigers allemaal gemonteerd in mijn frisse cilinderbussen die rijkelijk met oliebesmeert zijn

Vanmiddag op de sloop doorkruiste een Renault 19 mijn pad:
Waarvan ik dit logo en de intercooler gehaald heb.
Fotos van de intercooler volgen nog. Het is geen grootte maar past wel uitermate mooi en zit alsof hij er standaard hoort!
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201308.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door TMC16v op wo 3 jan 2007 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
van een TD?
Volgens mij is zo'n Spesso nix meer dan een standaard pakking, in een gammele verpakking, voor een te hoge prijs. Meet 'm ook ff na, toen ik zo'n ding had klopte de maat namelijk nietFlorus schreef:Wie snel wil zijn, moet pijn lijden..........TMC16v schreef:Zo das dure crap![]()
105 euro voor een koppakking
Maar dan prop je er toch gewoon de eerste de beste goedkope shitty pakking tussen,als jij zo graag cilinderkoppen ligt..........
FF de verschillen: Spesso Pakking: 105 euro incl. btw,zonder korting
Standaard pakking v/d Brezan: 76 euro incl. btw, zonder korting
Lekker groot verschil.....

rev it like a rental
De intercooler:
[img]http://www.renault1916v.com/30820-500.jpg[/img]
[img]http://www.renault1916v.com/DSC00671.jpg[/img]
Past alsof het er voor gemaakt is, Komt ook uit een 19 td.
Dus waarom zou het in een 19 16v niet passen.
Tevens de Bovenliggende baksteun gelijk maar mee genomen.
[img]http://www.renault1916v.com/30820-500.jpg[/img]
[img]http://www.renault1916v.com/DSC00671.jpg[/img]
Past alsof het er voor gemaakt is, Komt ook uit een 19 td.
Dus waarom zou het in een 19 16v niet passen.
Tevens de Bovenliggende baksteun gelijk maar mee genomen.
hee eeuuhh...je kan bijna je haar kammen in die spiegel-cilinders of zie ik dat verkeerd??? wel nieuwe veren maar geen gehoonde cilinders???TMC16v schreef:[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201309.jpg[/img]
Zuigers allemaal gemonteerd in mijn frisse cilinderbussen die rijkelijk met oliebesmeert zijn![]()
Vanmiddag op de sloop doorkruiste een Renault 19 mijn pad:
Waarvan ik dit logo en de intercooler gehaald heb.
Fotos van de intercooler volgen nog. Het is geen grootte maar past wel uitermate mooi en zit alsof hij er standaard hoort!
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201308.jpg[/img]

lijkt me niet slim, tenzij je een olieverbruik van 1:500 wil genereren???
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
mm, heb jou nooit met haar gezien patrick...leg eens uit
Verder heb je wel gelijk misschien, als je haar zou hebben op je kop.

Verder heb je wel gelijk misschien, als je haar zou hebben op je kop.

EDIT: FUCK UP!

Is meer de weerspiegeling van het licht denk ik.
Blokje heeft 88dkm rustige cabrio km's gemaakt.
Hoonprofiel is nog heel mooi zichtbaar maar dat valt bijna niet op foto te krijgen. Heb het geprobeeerd zie onderstaande foto:
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201314.jpg[/img]
Blokje heeft 88dkm rustige cabrio km's gemaakt.
Hoonprofiel is nog heel mooi zichtbaar maar dat valt bijna niet op foto te krijgen. Heb het geprobeeerd zie onderstaande foto:
[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201314.jpg[/img]
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja, zo zie je inderdaad wat meer hoongroeven, maar MIJ is verteld, door een toenmalige collega, die heel de dag niks anders deed en doet als cilinders boren en honen, dat een nieuwe zuigerveer nooit inloopt op een niet gehoond oppervlak, en soms het olieverbruik nog meer wordt als je toch nieuwe veren plaats, maar niet hoont.
En denk dat die gabber uit made dat ook meent.
Ik zou m fijn effe laten honen voor een 50 tot 100 euro.
En denk dat die gabber uit made dat ook meent.
Ik zou m fijn effe laten honen voor een 50 tot 100 euro.
ik moest wel nieuwe veren plaatsen want er zijn ook andere zuigers ingekomen. IVM te lage CR van de eerste set zuigers. Ik denk dat ik de gokwaag van het olie verbruik. heb net alle bouten op moment zitten en geen budget laat geen 2e set bouten toe. En heb 2 bedrijven in de buurt gebeld die boren en honen en dat zou op 228 euro komen ex zuigers.
Of kan ik zoals riel eerder melden met een losse hoonsteen gaan honen?
Of kan ik zoals riel eerder melden met een losse hoonsteen gaan honen?
dit vind ik nu zooooooooo fout...helaas lees ik het hier regelmatig. Je gaat tot het uiterste met de hele handel en dan ga je toch weer ouwe meuk gebruiken en van dat soort toestanden ???TMC16v schreef: Ik denk dat ik de gokwaag van het olie verbruik. heb net alle bouten op moment zitten en geen budget laat geen 2e set bouten toe.
Dan kan je evenzeer zeggen, binnen dit en 2 maanden ga ik wederom sleutelen.
Gewoon even zuigers eruit, met de steen erdoor zodat je er weer nette groeven inzet. Je haalt nauwelijks materiaal weg, i.e.g. niet noemenswaardig. Je zuigerveren slijten zo veel beter in (en niet je zuiger, die slijt niet in daar ie 'speling' heeft).TMC16v schreef:ik moest wel nieuwe veren plaatsen want er zijn ook andere zuigers ingekomen. IVM te lage CR van de eerste set zuigers. Ik denk dat ik de gokwaag van het olie verbruik. heb net alle bouten op moment zitten en geen budget laat geen 2e set bouten toe. En heb 2 bedrijven in de buurt gebeld die boren en honen en dat zou op 228 euro komen ex zuigers.
Of kan ik zoals riel eerder melden met een losse hoonsteen gaan honen?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Helemaal met Jo en Riel eens!
Alleen zou ik niet met een losse steen zelf aan de gang gaan, maar das mijn mening.
228 euro voor alleen honen is wel erg veel, kan goedkoper.
En ze halen echt geen 0,01 mm weg met honen, misschien 0,001....
Alleen zou ik niet met een losse steen zelf aan de gang gaan, maar das mijn mening.
228 euro voor alleen honen is wel erg veel, kan goedkoper.
En ze halen echt geen 0,01 mm weg met honen, misschien 0,001....
Ho hey wacht even,-jo- schreef:dit vind ik nu zooooooooo fout...helaas lees ik het hier regelmatig. Je gaat tot het uiterste met de hele handel en dan ga je toch weer ouwe meuk gebruiken en van dat soort toestanden ???TMC16v schreef: Ik denk dat ik de gokwaag van het olie verbruik. heb net alle bouten op moment zitten en geen budget laat geen 2e set bouten toe.
Dan kan je evenzeer zeggen, binnen dit en 2 maanden ga ik wederom sleutelen.
Wie zei dat ik geen nieuwe bouten gebruikt hebt?
Ik bedoelde omdat alles nu al met NIEUWE bouten op moment vat zit.
ALs ik het weer los haal er weer nieuwe bouten in moeten

Dan ga ik dat maar laten doen, Want ik wil toch wel graag dat het heel blijftRiël Notermans schreef:Gewoon even zuigers eruit, met de steen erdoor zodat je er weer nette groeven inzet. Je haalt nauwelijks materiaal weg, i.e.g. niet noemenswaardig. Je zuigerveren slijten zo veel beter in (en niet je zuiger, die slijt niet in daar ie 'speling' heeft).TMC16v schreef:ik moest wel nieuwe veren plaatsen want er zijn ook andere zuigers ingekomen. IVM te lage CR van de eerste set zuigers. Ik denk dat ik de gokwaag van het olie verbruik. heb net alle bouten op moment zitten en geen budget laat geen 2e set bouten toe. En heb 2 bedrijven in de buurt gebeld die boren en honen en dat zou op 228 euro komen ex zuigers.
Of kan ik zoals riel eerder melden met een losse hoonsteen gaan honen?
