ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Doe ik niet aan, ik doe rotondes
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Luco/Alpine-racer schreef:
GeniustheGzA schreef:[nog even offtopic] en hoe zit het dan met de betrouwbaarheid van een getunede EVO (= :worship: )? :)

Zo'n Porsche is "purpose built" zeg maar. [/nog even offtopic]
jaja heb je wel eens gelezen wat een 5000km beurtje kost voor een porsje turbo
kan je een redelijk tuningsetje voor een evo voor kopen lijkt me :D
oh, moeten die ook om de 5000km dan? Dat wist ik dus niet! :) Dacht dat je daar ook gewoon ff 10.000k mee kon rijden en dan een kleine beurt, zeg maar... :D

Ik vroeg overigens niet naar de kosten... :~ maar de betrouwbaarheid van de EVO??

Getunede Williams vs Getjoende 190 300 V6 Turbodiesel: veel tegen 0

dif aanpassen zal niet helpen Canonball
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

canonballman schreef:Doe ik niet aan, ik doe rotondes
Ik doe crashes algemeen, vangrailen, sloten, andere autos, je laten aanrijden... i can do it all :~
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

GeniustheGzA schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
GeniustheGzA schreef:[nog even offtopic] en hoe zit het dan met de betrouwbaarheid van een getunede EVO (= :worship: )? :)

Zo'n Porsche is "purpose built" zeg maar. [/nog even offtopic]
jaja heb je wel eens gelezen wat een 5000km beurtje kost voor een porsje turbo
kan je een redelijk tuningsetje voor een evo voor kopen lijkt me :D
oh, moeten die ook om de 5000km dan? Dat wist ik dus niet! :) Dacht dat je daar ook gewoon ff 10.000k mee kon rijden en dan een kleine beurt, zeg maar... :D

Ik vroeg overigens niet naar de kosten... :~ maar de betrouwbaarheid van de EVO??

ook als is de evo iets onbetrouwbaarder dan de porsje dan nog is het niet te vergelijken qua kosten
zon porsje is vele malem duurder
en een evo staat toch wel bekend als redelijk betrouwbaar (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Diff ben ik klaar mee. IC, IP en TB, en dan vergas ik je.

Tis trouwens een lijnmotor :~ |: :gun: :wink:
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

GeniustheGzA schreef:[nog even offtopic] en hoe zit het dan met de betrouwbaarheid van een getunede EVO (= :worship: )? :)

Zo'n Porsche is "purpose built" zeg maar. [/nog even offtopic]
Ik heb 't in de tijd dat ik in de EVO-wereld meedraai, nog niet meegemaakt dat er eentje stuk gegaan is, dus qua betrouwbaarheid zit 't wel aardig snor. :) (Een sub daarentegen....)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Steven schreef:
canonballman schreef:Doe ik niet aan, ik doe rotondes
Ik doe crashes algemeen, vangrailen, sloten, andere autos, je laten aanrijden... i can do it all :~
Mm, die studies WTBK zijn tegenwoordig erg breed zeg.
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Maus schreef:
GeniustheGzA schreef:[nog even offtopic] en hoe zit het dan met de betrouwbaarheid van een getunede EVO (= :worship: )? :)

Zo'n Porsche is "purpose built" zeg maar. [/nog even offtopic]
Ik heb 't in de tijd dat ik in de EVO-wereld meedraai, nog niet meegemaakt dat er eentje stuk gegaan is, dus qua betrouwbaarheid zit 't wel aardig snor. :) (Een sub daarentegen....)
:worship: (Y) , NOG meer respect voor de prestaties die je dan, redelijk eenvoudig, nog uit een standaard EVO kunt persen 8) 8)
Canonballdinges schreef:Tis trouwens een lijnmotor
:Z wat jij wil. Het is een diezul. Zet er maar naast....
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

WerkTuigBouwKoudvervorming
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja zo'n boxxermotor is technisch gezien helemaal prut, geluid is wel prachtig maja tis verre van ideaal. De 6pitter boxxers zijn wel stukken beter.

En tja de Mitzu 4G63 is wel een van de sterkste 4 cilinder motoren die er zijn.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

canonballman schreef:WerkTuigBouwKoudvervorming
Ik ben echt een sloper eerste klas (for your information, trashed the 19 yesterday).
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Maus schreef:
GeniustheGzA schreef:[nog even offtopic] en hoe zit het dan met de betrouwbaarheid van een getunede EVO (= :worship: )? :)

Zo'n Porsche is "purpose built" zeg maar. [/nog even offtopic]
Ik heb 't in de tijd dat ik in de EVO-wereld meedraai, nog niet meegemaakt dat er eentje stuk gegaan is, dus qua betrouwbaarheid zit 't wel aardig snor. :) (Een sub daarentegen....)
en de driveabillity bij normale ( :~ ) snelheden. 50 in z'n 4/5 b.v.??

edit: dus is er bij zoveel pk/nm toename nog een beetje normaal mee te rijden? :)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

D'r valt m.i. goed mee te rijden in stadsverkeer of file. (Y)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Steven schreef:
canonballman schreef:WerkTuigBouwKoudvervorming
Ik ben echt een sloper eerste klas (for your information, trashed the 19 yesterday).
Onee! Hoe kwam het? te rustig de bocht door? :wink:

En nu? 9-er 16v?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee dit x is er een ander ingerost...

En misschien... ;)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Steven schreef:Nee dit x is er een ander ingerost...

En misschien... ;)
Ow, vangen dan? $$$ :gitar:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das nog een heel verhaal, vertel ik wel als ik langskom met het diff.

Ik denk dat het tandpatroon niet goed is btw, moet ws. nog een spacerring tussen.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Vanmiddag met de laguna in groningen naast een Audi A4 onbekend... (geen typeplaatje :@ ). Tot de 80 was hij iets sneller, daarna liep ik hem langzaam voorbij :D

Daarna in Assen nog een "Sjonnie" Passat gruwelijk geboekt, tot de 40 kon ie mijn acherkant bijhouden toen mocht ie schakelen met zijn kut diesel. Ik trok lekker door tot 6500 toeren (60 in de 1 :lol: ).... toen schakelen en toen moest hij ook alweer zo'n beetje gaan schakelen, dus toen was het helemaal gebeurd, miep miep vroeemmm :bang:
richeflits
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 1 jan 2006 11:14
Locatie: Eindhoven

was niet echt sirieus, maar wel leuk:

In Middelburg met de nieuwe megane stationwagen van me moeder (1400 16vtje) tegen 1 of andere sjonnie in een toyota corrola 1.6 Xli:
in de eerste 2 versnellingen gelijk op, daarna liep ik langzaam uit :lol:
Gast

Bmw M3 E36 vs R21 T 0-3

:bye:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

:worship: :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik hoorde dat beamers zelfs verliezen van een fiat seicento

he jochem :lol: :lol: (0)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

-jo- schreef:Bmw M3 E36 vs R21 T 0-3

:bye:
:worship: :D
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

-jo- schreef:Bmw M3 E36 vs R21 T 0-3

:bye:
Wat meer tekst en uitleg a.u.b.? Stoplicht sprintje, snelweg?
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

ik denk dat dat niet uitmaakt (0) jo zit met deze setup wel rond de 5.5/6.0 seconden dacht ik?
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

AnthonyR schreef:ik denk dat dat niet uitmaakt (0) jo zit met deze setup wel rond de 5.5/6.0 seconden dacht ik?
Ja, maar een m3 gaat binnen 5.2 (of 5.5 indien het een cabrio is) naar de 100, dus dat zal dicht bij elkaar zitten denk ik.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:ik hoorde dat beamers zelfs verliezen van een fiat seicento

he jochem :lol: :lol: (0)
Zelf een Clio 16v kan die Bauer bijhouden :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee er staat E36 Sander (S) Das dus 6 of 5,5 (fase2)

Is dat met de 2WD Jo? Of een guadra?
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Ik zeg niks Lex :p
VLK Groep
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

steven: met zijn eigen 2wd ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wel netjes dan voor een fwd. En in die dure bak moet zeker ook een sper zitten neem ik aan?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

lijkt me wel dat een rwd met sper bij deze weersomstandigheden wat beter zijn vermogen aan de grond krijgt dan een fwd 21t, mede daarom (Y) (Y) goed bezig jo :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja toch is het verschil met RWD niet enorm hoor... Ik heb zelfs het idee dat ik met mijn GT even snel (misschien wel sneller) op de eerste meters was dan mijn corolla bijv.

Met een Toyo MR2 kun je bijv. wel echt hard weg, alleen moet je dan wel een koppeling hebben die ertegen kan :p
Gast

hey Steven, het zijn idd mooie cijfers. Momenteel rijd ik nog met een standaard bak (revisie met een paar 1000 erop). Voorlopig kan dit nog omdat de afstelling nog braafjes staat. Nog een tiental dagen en dan gaat ie echt fullboost. Das in dit geval 1.5 /1.6 bar , indien we het nog rond krijgen met die speciale nokkenas verwacht henk dat we dik over de magische grens (300pk /430Nm bij 5300 rpm) van de 21 gaan.

Sander: Gtech zegt 5.2 sec naar 100 (zegt hij, ik niet want dat interesseert me eigenlijk ook geen moer)

Hij heeft drie keer geprobeerd, stoplicht, rollende start en stukje nationale weg vanuit 3. Hij kwam er niet over, in de verste verte niet.

@ Dennis, test gedaan op die 2vaksbaan waar we die toyota zijn tegengekomen.

Ik ga zo spoedig mogelijk een nieuwe digi aanschaffen want zo klinkt het maar...je weet wel. Enkel diegenen die erbij zaten weten het wel. :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja en met die 5.2 sec heb je ws. nog een hoop verlies in z'n 1/2, denk dat als je met je 21 een tussensprint vanaf de 80 ofzo doet dat het helemaal :bye: is voor de beamert..

Maar komt er nou een sper in die andere bak Jo ofnie?
Gesloten