ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
CChris

ook niet als ie warm is, dus als ik ff de 10km regel aanhoudt (vanaf mn werk ist precies 10km naar huis, gister ff omgereden dus meer km's).

en sjah als ie koud is geeft ie sowieso niks aan want hij begint pas vanaf 50 graden als ik het goed heb......
R 5 Convertible Rulezz
Haas
Car: Megane RS

CChris schreef:en sjah als ie koud is geeft ie sowieso niks aan want hij begint pas vanaf 50 graden als ik het goed heb......
dat bedoelde ik ook ;) Soms roepen mensen te vroeg... :)
CChris

:D
R 5 Convertible Rulezz
-PAZ-
Über-Spammer

ik heb er ook een olie temp meter in zitten met de sensor op dezelfde plaats, maar ook bij mij doet ie het niet, bedrading zit wel gewoon goed aangesloten, moet er nog eens naar kijken waarom ie niet lekker werkt. zelfs toen ik vanaf hier naar de eindejaars meeting reed gaf ie nog nix aan en dat was dik 200km
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

past de sensor wel bij de meter?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer

ja was een complete set, zal em er strax eens uitdraaien en er een aansteker onderhouden kijken of ie dan wel oploopt :)
Steven
Car: M536

Die sensoren is wel vaker een hoop gekut, ik had destijds eenzelfde als Ray, maar van een latere lichting. Maar mooi dattie niet werkte, later Rays sensor erbij gekregen en toen werkte ie wel.

Weet alleen niet waar je wel goed werkende sensoren vandaan haalt, misschien es van een ander merk proberen. (VDO/Equus/etc. zal wel nagenoeg hetzelfde zijn).
-PAZ-
Über-Spammer

ik heb er een set in zitten van equus, maar zou ook niet weten waar ik evt nog een andere sensor zou moeten halen mocht mijn sensor kapot zijn
-Ray-
Contacteer:

Steven schreef:Die sensoren is wel vaker een hoop gekut, ik had destijds eenzelfde als Ray, maar van een latere lichting. Maar mooi dattie niet werkte, later Rays sensor erbij gekregen en toen werkte ie wel.
tuurlijk 8)
Immer wieder die verdammte Holländer
CChris

-PAZ- schreef:ja was een complete set, zal em er strax eens uitdraaien en er een aansteker onderhouden kijken of ie dan wel oploopt :)
das wel een idee jah........gaan we dat eens proberen, eens kijken of t lukt. en anders bel ik die tent wel ff op waar ik em vandaan heb. ff tjekken of die mij een nieuwe willen sturen oid......
R 5 Convertible Rulezz
Robert Turbo

Wie weet of de startmotor van een R5 GTE dezelfde is als een 5GTT.

Alvast bedankt :)
-PAZ-
Über-Spammer

als je een andere startmotor zoekt voor je gtt zou ik een zogenaamde snelstarter pakken. Dan slaat ie net een beetje sneller aan als ie warm is. NR van die snel starter kan je wel achterhalen met de search denk ik
Robert Turbo

-PAZ- schreef:als je een andere startmotor zoekt voor je gtt zou ik een zogenaamde snelstarter pakken. Dan slaat ie net een beetje sneller aan als ie warm is. NR van die snel starter kan je wel achterhalen met de search denk ik
Ja oke, zal ff met RTCer startmotor vervangen dit weekend, maar hij heeft er nog niet 1.
Nu staat er op de sloop vlakbij hem een GTE, trekken we daar de startmotor vanaf, zodoende mijn vraag.
-PAZ-
Über-Spammer

denk dat je ze wel kan uitwisselen, maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. vergelijk anders de opgegeven nr's van een gtt en gte eens in http://www.masterbase.nl
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

bedankt (Y) tis namelijk voor mijn GTT...
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik zou lekker voor een classic starter gaan.. Die kan beter tegen de warmte. (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-PAZ-
Über-Spammer

Chris schreef:Ik zou lekker voor een classic starter gaan.. Die kan beter tegen de warmte. (Y)
gaat dat beter/langer mee dan een snelstarter. Een goed hitte schild is wel een must tussen spruitstuk en startmotor.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik heb in mijn witte GT 5/6 snelstarters gehad waarbij elke keer de plus in de starter gesmolten was.... (N)

Mij werd aangeraden om weer een normale te monteren, omdat die de warmte dus beter aan kan. (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

Ah oke, had dit nog nooit gehoord, al moet ik wel zeggen op mijn gtt zit sinds ik hem heb een snelstarter en dat gaat nog steeds goed :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

-PAZ- schreef:Ah oke, had dit nog nooit gehoord, al moet ik wel zeggen op mijn gtt zit sinds ik hem heb een snelstarter en dat gaat nog steeds goed :)
zolang je niet start blijft die heel (0) (0) (0)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

nix mis met een snelstarter
De mijne rijdt er al dik 2,5 jaar mee, en die wordt denk ik vaker gestart dan de witte van Chris ;)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Chris schreef:
dennisvr schreef:nix mis met een snelstarter
De mijne rijdt er al dik 2,5 jaar mee, en die wordt denk ik vaker gestart dan de witte van Chris ;)
Maar word die ook net zo warm..... :wink:
Wilma rijdt er goed mee door hoor! ;) Start erg vlotjes elke morgen :P
-PAZ-
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:
-PAZ- schreef:Ah oke, had dit nog nooit gehoord, al moet ik wel zeggen op mijn gtt zit sinds ik hem heb een snelstarter en dat gaat nog steeds goed :)
zolang je niet start blijft die heel (0) (0) (0)

krijg de tering ouwe |: |: :p :wink: :gun: :dSb: :mg: :hammer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

nounou :p
stomme zeeuw :smoke: :smoke:

jaja kachelradiatortje doorspoelen en een nieuwe op de rekening setten he (0) (0)
-PAZ-
Über-Spammer

ja zo doen ze dat ij brabant zeker, hier word nog gewoon netjes gewerkt ipv de boel bedonderen :p :) :wink: :beer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

haha
dat heet snel verdient :lol:
Willem-Jan
Bestuurslid

dan nog even een vraagje. Wat moet je allemaal weghalen om de startmotor te kunnen vervangen?
Voorpijp en aandrijfas zitten er voor zo te zien, maar kun je er ook bij als ik mn rechtervoorwiel eraf haal?
-PAZ-
Über-Spammer

Ik zoek met spoed een bout voor mijn gtt, namelijk de bout die in het onderblok draait net onder de dynamo. Wie heeft deze nog liggen voor me??
Riël
Über-Spammer

Willem-Jan schreef:dan nog even een vraagje. Wat moet je allemaal weghalen om de startmotor te kunnen vervangen?
Voorpijp en aandrijfas zitten er voor zo te zien, maar kun je er ook bij als ik mn rechtervoorwiel eraf haal?
Ja.
Voorpijp en aandrijfas laten zitten, passagierskant omhoog en wiel eraf, luchtfilterbak eruit, 3 bouten uit de bak draaien aan die kant, dan via het passagierskant-voorwiel de startmotor eruit halen (en daar ook de kabels losdraaien met lang verlengstuk). Het gaat zlefs met het hitteschild er nog op Arm erin steken en startmotor ertussenuit frutselen.

Piece á cake!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Willem-Jan
Bestuurslid

haha dat hoop ik Riël. Bedankt voor je uitleg! Ik zal es een poging wagen :smoke:
-PAZ-
Über-Spammer

-PAZ- schreef:Ik zoek met spoed een bout voor mijn gtt, namelijk de bout die in het onderblok draait net onder de dynamo. Wie heeft deze nog liggen voor me??
:up: :p
Haas

laatst mijn oude onderblok op de stort neergetieft :X
-PAZ-
Über-Spammer

ik had tot een maand of 8 geleden ook nog een gaar onderblok liggen, maja dacht het toch niet meer nodig te hebben en heb het toen ik de schuur aan het opruimen was weg gepleurt |: |:
Haas

same here..... :(

bewaar je jarenlang allerlei zooi en kom je e rniet vanaf, op het moment dat je het weggepleurt heb, kloppen ze op de deur |:
Steven
Car: M536

Das die M14x1,5 bout waar je je oliesensor in draait toch? Nou nu weet je het draad, kun je em gewoon kopen bij de betere ijzerhandel :p

Die bouten zitten overigens in elk willekeurig C-blokje, dus als je em niet kan krijgen heb je em zo op de sloop.
Gesloten