Distributieriem vervangen of niet?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
TigraTunerke
Berichten: 43
Lid geworden op: do 10 aug 2006 4:26
Locatie: Geetbets - België

Heb onlangs m'n koppakking vervangen en
daarbij ook distributieriem en rollen...
Heb ondertussen ongeveer 3000km gereden, en
nu zit ik met een olielek.
Heb juiste plaats nog niet kunnen zoeken, maar
ofwel is het de carterdichting ofwel de krukaskeerring.

Als het de krukaskeerring is, moet natuurlijk de distributie
er weer af om de keerring te monteren... :@

Nu is mijn vraag: Moeten de distributieriem en rollen dan weer
vernieuwd worden of mag ik deze terug monteren?

Alvast bedankt,
greetz,
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mits ze er netjes uitzien gewoon terugzetten.

alleen bij olielekkage op de riem, heb je soms kans dat de riem naar de klote draait,m aar dat zie je vanzelf aan de staat van de riem (happen, scheuren e.d.). Als dat zo is, vervang dat alleen de riem en niet de spanrollen, das nergens voor nodig :)

kortom, schade is hooguit een riempje, dus 25 eu? :D
TigraTunerke
Berichten: 43
Lid geworden op: do 10 aug 2006 4:26
Locatie: Geetbets - België

Heb het bovenste stukje van de beschermkap
verwijderd om de riem te bekijken.
Riem ziet er nog prima uit, hangt geen olie op,
kan zelfs de witte lettertjes nog lezen...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Als je de riem eraf haalt, is het aan te raden een nieuwe te monteren, enkel om het feit dat je hem eraf gehaald hebt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TigraTunerke
Berichten: 43
Lid geworden op: do 10 aug 2006 4:26
Locatie: Geetbets - België

Als ik de riem demonteer, zet ik er sowiezo een nieuwe op.
Omkeerrollen en spanrol moeten dus niet vervangen worden?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

zoals haas al zegt: nee :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Hij zal wel lekken op de kering van de oliepomp (hulpas) Daar lekken al die dieseltjes altijd. Mijn beide expressen zeken daar ook olie uit.
TigraTunerke
Berichten: 43
Lid geworden op: do 10 aug 2006 4:26
Locatie: Geetbets - België

Dat is dan de as met het tandwiel op,
net hoger dan de krukas?

Bedankt voor de info...
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat is em inderdaad.
TigraTunerke
Berichten: 43
Lid geworden op: do 10 aug 2006 4:26
Locatie: Geetbets - België

Is die keerring makkelijk te vervangen?
Of moet ik meteen hele oliepomp vervangen?

Heeft er toevallig iemand handleiding?

Greetz,
Plaats reactie