Grapjurk
On-topic, ik heb de laatste weken ook weer regelmatig last van beslagen ramen van binnen, en bij kachel volgas wordt dit alleen maar erger!

Het temperatuurverschil tussen de lucht binnenin en de lucht buiten wordt dan te groot.
Ik rijd zelden 's ochtends (dan slaap ik nog

) dus krabben van binnen hoef ik niet, maar 's middags of 's avonds even met de trekker de ruit watervrij maken is de laatste paar dagen wel nodig geweest (en daar had ik de vorige winter ook al last van...) De druppels hangen dan aan de ruit
Met de ruiten op een kier rijden lijkt wel enigszins te helpen, en ik heb 'm vanavond geparkeerd met beide ruiten op een klein kiertje. Net ff gekeken en de ruit is nu helemaal vrij

. (Toen ik vanavond even ergens heen wilde zat ie potdicht, auto heeft de hele dag stil gestaan nadat ik 'm gisteravond wegzette)
Ik heb dus het idee dat het 'luchtdicht' afsluiten van de auto het probleem veroorzaakt, vooral omdat je dus de kachel aan hebt gehad.
Vochtvretertje (zo'n mini) staat bij mij onder de voorruit geklemd maar dat heeft in mijn geval weinig effect gehad.
Effe kijken hoe ik dit de komende winter ga oplossen
Bij deuren wordt vaak vaseline geadviseerd, voor op de rubbers.