Clio 16v voor trackdays

Vertel hier alles over je project.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

shit als ik ptr zie denk ik automatisch aan peter, sorry PATRICK :biertjuh:

zon lijstje is best wel handig denk ik (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TEAM009 Gert
Contacteer:

PtrGte schreef: kijk...we hebben hier thuis een pracht van een motorenrevisiebedrijf, en door zulke mensen gaat onze hele handel naar de k*%$e (Y) ... een motor met een nieuw setje drijfstanglagers en een nieuwe koppakking zou ineens een gereviseerde motor zijn...??? :~
Is meer gebeurd dan dat hoor. Motor is door Riël gereviseerd, dus mocht je afvragen wat er mee is gebeurd moet je bij hem zijn. Ik heb iig rekeningen liggen van bij elkaar ongeveer 2000 euro. Is iig een beetje meer gebeurd dan alleen drijfstanglagers en een koppakking. Moet je het project topic van mike16v nog maar eens nalezen...
Mike16v schreef: Besloten de auto richting Sittard te brengen waar Riel mijn auto onder handen geeft genomen, wat er allemaal gedaan is zie je in het lijstje hier onder:

Grote beurt (inclusief olie, koelvloeistof)
Koprevisie incl revisie injectoren
- kop afvlakken
- kleppen slijpen
- nieuwe keerringen en klepseals
- nieuwe klepgeleiders
- injectoren ultrasoon bad
- nieuwe rubbers en filtertjes in injectoren
- nieuwe kop op injectoren
Nieuwe drijfstanglagers met nieuwe bouten
Cilinders gehoond
Zuigers vervangen
Nieuwe zuigerveren
Nieuwe koppakking met bouten
Nieuwe inlaat pakking + draadstangen
Nieuwe uitlaat pakking + nieuwe draadstangen + moeren
Nieuw benzinefilter
Nieuwe thermostaat
Nieuwe distributieriem met spanrollen
Klik
PtrGte
Contacteer:

Ik twijfel niet aan Riel's kunde...alleen die onderdelen die je nu oprakelt kosten bij elkaar al meer dan 500 euro, dan heb je de arbeid er nog niet eens bij zitten? da kan dan toch niet voor 500 euro gedaan zijn???

als dat zo is dan ga ik ander werk zoeken :)
Martijn Kool

melcon schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
PtrGte schreef:en jij denkt dat een kooitje van 500 voor een 5ie je wel uit de muur van Zolder weerhoud??? :lol: :lol: :lol:

laat me niet lachen man, zit misschien wel een FIA keur op, maar de regels van de natuurkunde blijven ook voor een FIA kooi gelden mister Wiseguy :beer:

Alsof een auto met APK veilig is :lol:
in ieder geval voldoet die aan een aantal veiligheidseisen
en ja een goedgekeurde rallykooi helemaal (Y)

ik durf het wel aan
een eigen braadsel(hoe goed ook volgens de lasser) tegen een fia rallykooi en dan dwars op een boom, ik weet wel waar ik liever in zit als ik kon kiezen :lol:
En waar wordt zo'n FIA kooi door gemaakt dan??? door tovenaars ofzo?

Hoogstens wordt dat ding in elkaar geflanst door een robot ipv een mens...
die dingen worden echt niet door robots gelast, dat kan ik je met 99% zekerheid zeggen. met robots wordt er seriewerk gelast en een rolkooi is absoluut geen seriewerk.

hoe kan ik het weten? ik programmeer lasrobots o.a. :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas
Car: Megane RS

motor is gereviseerd door Riël in Mike's Chamade gegaan. Die is kaduuk gereden door een onverlaat... Toen heeft Steven dat blok en toebehoren gekocht voor zijn toenmalige 9, maar nooit van gekomen. Agent Smith (ben ff je naam kwijt.. :S ) Heeft dat blok toen van Steven gekocht als ik t goed heb.. :)

dus die 500 ws niet voor de revisie ;)
-PAZ-
Über-Spammer

PtrGte schreef:Ik twijfel niet aan Riel's kunde...alleen die onderdelen die je nu oprakelt kosten bij elkaar al meer dan 500 euro, dan heb je de arbeid er nog niet eens bij zitten? da kan dan toch niet voor 500 euro gedaan zijn???

staat ookal bij dat er voor bijna 2000 euro aan rekeningen van de onderdelen bij zit. ik neen aan dat als ik bij jullie een 4 cilinder laat reviseren dat je afhankelijk van de staat ook wel rond die prijs uitkomt zonder werk uren
R5GTT. Drive it like you stole it
TEAM009 Gert
Contacteer:

En zo is het gegaan. De naam is trouwens Gert. Zal mijn naam eens laten wijzigen, want agent smith is al een beetje achterhaalt. (was mijn online game nick, maar doe dat niet meer.)
Het verhaal was misschien verwarrend, maar als je dus goed zoekt (of gewoon wacht tot het word aangeboden..), en een beetje geluk hebt, heb je dus voor 500euro een goede motor...
Haas

owja...gert :biertjuh:

heb laatst de bekende Trilogy zitten kijken, elke keer als die dude in beeld kwam ("Mr. Anderson...glad you could make it...") moest ik aan jou denken :lol:
TEAM009 Gert
Contacteer:

Haas schreef:owja...gert :biertjuh:

heb laatst de bekende Trilogy zitten kijken, elke keer als die dude in beeld kwam ("Mr. Anderson...glad you could make it...") moest ik aan jou denken :lol:
"Ssso, Mister Anderson. What is a phone call good for if you're not able to sssssspeak?" "In fact there is no spoon" "Do you believe it now, Trinity?" "But if we give our lives, we give them hell before we do!!" Dat een beetje zeg maar. Fijn toch om te weten dat er nog iemand aan me denkt... :wink:
En nu maar weer een beetje ontopic? Begint een beetje een zooitje te worden waar iedereen elkaar een beetje loopt af te branden, omdat ze elkaar niet helemaal goed begrijpen.

En als we dan toch aan het typen zijn: Kan iemand mij vertellen of de achterschokdempers van een clio 16v en een 19 16V hetzelfde zijn? Volgens mij zijn die van een clio een stukje korter, omdat deze, zo uit mijn hoofd, schuin naar voren zitten, en bij een 19 ze gewoon verticaal bovenin de wielkast zitten.
Haas

ik had nog een set clio schokkers liggen en steven wilde ze niet op zijn 19 omdat het niet pastte. Zegt genoeg denk ik ;)
PtrGte
Contacteer:

-PAZ- schreef:
PtrGte schreef:Ik twijfel niet aan Riel's kunde...alleen die onderdelen die je nu oprakelt kosten bij elkaar al meer dan 500 euro, dan heb je de arbeid er nog niet eens bij zitten? da kan dan toch niet voor 500 euro gedaan zijn???

staat ookal bij dat er voor bijna 2000 euro aan rekeningen van de onderdelen bij zit. ik neen aan dat als ik bij jullie een 4 cilinder laat reviseren dat je afhankelijk van de staat ook wel rond die prijs uitkomt zonder werk uren
ja heb ik ff over het hoofd gezien...dat laatste klopt ook wel ja...de meesten hiero weten wat je voor ongeveer 2000 euro in Made kan halen :)
Bart V

Bier, turbo's, halve circuitauto's etc.
Steven
Car: M536

agent smith schreef:En zo is het gegaan. De naam is trouwens Gert. Zal mijn naam eens laten wijzigen, want agent smith is al een beetje achterhaalt. (was mijn online game nick, maar doe dat niet meer.)
Het verhaal was misschien verwarrend, maar als je dus goed zoekt (of gewoon wacht tot het word aangeboden..), en een beetje geluk hebt, heb je dus voor 500euro een goede motor...
Jah bied ik een spotgoedkoop motorzooitje aan en dan nog afdingen ook :p
Denk niet dat je dit soort aanbiedinkjes regelmatig voorbij ziet komen...

Toch ist vreemd dat dat blok nog iets van 2-3 maanden te koop heeft gestaan, heb ik het eindelijk verkocht en opeens krijg je dan ammal reacties van mensen die em willen hebben. :bonk:
-PAZ-
Über-Spammer

das waarschijnlijk meer omdat er opzich genoeg van die 16v blokken te koop staan voor 150 tot 250, en dan zijn de meeste wel al gaar getrapt en niet in de staat als degene die jij aanbood
Kimson
Contacteer:

En zijn er nog degelijke versnellingsbakken te vinden voor deze wagens?
-PAZ-
Über-Spammer

dat lijkt me ook geen probleem deze koop je ook voor niet al te veel, kijk hier maar eens rond op rtc markt of op marktplaats enz enz
PtrGte
Contacteer:

Bart V schreef:Bier, turbo's, halve circuitauto's etc.
:wink:
Steven

Is dat corollahok niet op te halen voor weinâgh? >-)
Kimson
Contacteer:

Corolla van op mijn site?
Steven

Welke site? :D

Nee ik bedoelde de krokante AE86 die Patrick (PtrGte) nog heeft staan.
Kimson
Contacteer:

Ah sorry, ik dacht dat het op mij bedoeld was...

Groetjes
PtrGte
Contacteer:

Steven schreef:Is dat corollahok niet op te halen voor weinâgh? >-)
zelfs niet voor VEEL :wink:
Steven

Die arme Kim, z'n hele topic wordt weer gesloopt ;)

Wel geinig dat Rallyen daar in België, volgens mij hangen daar veel minder lastige regeltjes aan als hier in NL. Moet er geen blacktop 20v in die Corolla van je maat Kim?

@Patters, he jammer... naja die van jou heeft ook al enigzins gemodificeerd plaatwerk rondom, niet? :p
Kimson
Contacteer:

Steven schreef: Wel geinig dat Rallyen daar in België, volgens mij hangen daar veel minder lastige regeltjes aan als hier in NL. Moet er geen blacktop 20v in die Corolla van je maat Kim?
Wat bedoel je daarmee Steven?
-PAZ-
Über-Spammer

20v blacktop dat is een of ander snel japans blok waar steven een harde plasser van krijgt :) :p :wink:
Kimson
Contacteer:

Dat dacht ik al wel...

Maar ik bedoelde waarom Steven zegt dat er weinig regeltjes in België zijn ivm rally? Is het zo anders bij jullie dan?

Groetjes
PtrGte
Contacteer:

Steven schreef:Die arme Kim, z'n hele topic wordt weer gesloopt ;)

Wel geinig dat Rallyen daar in België, volgens mij hangen daar veel minder lastige regeltjes aan als hier in NL. Moet er geen blacktop 20v in die Corolla van je maat Kim?

@Patters, he jammer... naja die van jou heeft ook al enigzins gemodificeerd plaatwerk rondom, niet? :p
ach...kheb alles dubbel aan plaatwerk dus da komt wel goed (Y)
mdmx

Bier, turbo's, halve circuitauto's etc
mmm geen bier gehad?!, wel n mooi blokkie nog steeds naar tevredenheid!

En voor die hokken breng ik u;

http://www.autohellenbrand.nl/Toyota%20 ... 20AE86.htm

Ach ja, hier is ook bier :biertjuh:
Steven

PtrGte schreef:ach...kheb alles dubbel aan plaatwerk dus da komt wel goed (Y)
Nog wat knappe linkervoorschermpjes en een linkerdeurtje in de aanbieding? :D
TEAM009 Gert
Contacteer:

Steven schreef:
't begint hier net een kroeg te lijken, zoveel of topic geouwehoer. Krimson's topic wordt vakkundig vol gespamt. Ach gaat iig meestal nog wel over renault's en nog vaak ivm circuit ook... :)
En voor de liefhebbers(ff helemaal offtopic): heb vanavond 260 euro uitgegeven, en de auto is er niks beter van geworden. :@ Heb nieuwe ski's, nu nog een beetje sneeuw bitte....
Martijn Kool

TEAM009 Gert schreef:
Steven schreef:
't begint hier net een kroeg te lijken, zoveel of topic geouwehoer. Krimson's topic wordt vakkundig vol gespamt. Ach gaat iig meestal nog wel over renault's en nog vaak ivm circuit ook... :)
En voor de liefhebbers(ff helemaal offtopic): heb vanavond 260 euro uitgegeven, en de auto is er niks beter van geworden. :@ Heb nieuwe ski's, nu nog een beetje sneeuw bitte....
goedzo, je meld zelf dat er een cafetopic van gemaakt wordt, blijf dan bij je woorden en ga niet verder met onzin/biertalk? :P

dus mensen, ontopic? verneuk kim's topic niet :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Erik (Schepjes)
Contacteer:

als ie dat toch zelf wil.. :~
Kimson
Contacteer:

Zo, ik heb net mijn remblokken rondom vervangen door racing-blokjes en dot 5 remolie opgelaten.

Morgen ga ik de boel nog uitlijnen, wat is een goede setting voor zéér sportief gebruik?

groetjes
Steven

Er valt weinig te stellen bij het uitlijnen, of je moet camberplates/sleufgaten in veerpoot of andere verstelbare zooi hebben.
Enige wat ze stellen is de sporing, verder valt er op een standaard 16v weinig te doen.

Watvoor remblokken heb je trouwens, ik las iets van sparco?
Bart V

Als je hem laat uitlijnen, moet je de voorwielen op 15 minuten uitspoor zetten. Als je dit gewoon even vraagt kunnen ze dat gewoon zo afstellen.

Verder moet je even sleufgaten in de bovenste gaten van je veerpoten vijlen, zodat je je camber negatief kan verstellen (fusee naar binnen kantelen) Beste kan je deze dan op 3 tot 3.5 graden negatief zetten. Dit kunnen ze ook doen als je hem laat uitlijnen.

Het is wel een beunmanier omdat je hiermee (zeker icm verlaging) je wielgeometrie verneukt, maar zonder negatief camber is het helemaal drama op het circuit :)
Plaats reactie