ik ben vanavond voor de 2de keer bezig geweest om een toerenteller in mijn twingo te bouwen. maar ik krijg hem niet aangesloten.
omdat, je twee singaal kabels hebt uit de vonkverdeler die samen het toerental aangeven.
ik heb het al met diodes geprobeerd maar mijn blok gaat dan heel raar lopen.
en ik kan niet vinden waar ik hem dan aan moet sluiten.
Wie kan mij helpen???
hij is van april 1999
ik heb al op het forum gekeken of hier een topic over is maar kan niks vinden
Problemen Toertenteller twingo
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
ik kom er nog niet
je hebt 4 draden uit die toeren teller + - en een voor aan je verlichting, en een die aan je signaal kabel moet.
als je die stekker pakt op de bobine en een van die kabels pakt geeft dat ding maar de helft aan.
zitten er ergens anders dan nog stekkers??
je hebt 4 draden uit die toeren teller + - en een voor aan je verlichting, en een die aan je signaal kabel moet.
als je die stekker pakt op de bobine en een van die kabels pakt geeft dat ding maar de helft aan.
zitten er ergens anders dan nog stekkers??
ik had precies hetzelfde probleem als jij hebt, ik heb mijn min gewoon op het frame geschroeft..de plus van toerenteller in het zekeringskastje aangesloten, de plus van de verlichting op het aansteker lampje.
en de signaal draden opgesplitst, en bij allebei de draden een diode ertussen geplaatst..als je hem dan op 4 cil hebt staan moet ie het doen..
en de signaal draden opgesplitst, en bij allebei de draden een diode ertussen geplaatst..als je hem dan op 4 cil hebt staan moet ie het doen..
andersom aansluiten dan?
heb je hem niet een keer fout aangesloten en hem per ongeluk opgeblazen, deed ik ook de eerste keer
wilde starten en kwam er vuurwerk uit ipv toerental

je moet allebei de diodes wel een bepaalde richting op laten wijzen he..ik had toen bij mij gewoon de motor laten lopen en dan 1 voor 1 proberen, als de motor langzamer stationaar loopt is het dus fout..net zolang pielen totdat die goed loopt..en nogmaals goed kijken op hoeveel cil die staat
heb jij toevallig een
van hoe die bij jou aangesloten zit??
ik heb het ook al met een multimeter gebrobeerd die kan ook ferquentie meten maar dat ding snapt en ook niks meer van
de diodes heb ik al 600x gecontroleerd denk ik
we gaan vanavond nog ff prullen denk ik

ik heb het ook al met een multimeter gebrobeerd die kan ook ferquentie meten maar dat ding snapt en ook niks meer van
de diodes heb ik al 600x gecontroleerd denk ik
we gaan vanavond nog ff prullen denk ik
multimeter is er te langzaam voor denk ik zo 
Heb je niet een van de diodes sperrend gezet ipv geleidend?

Heb je niet een van de diodes sperrend gezet ipv geleidend?
Ik snap niet dat het zoveel problemen oplevert, de mijne zat in 1 keer goed, draden gemeten, aansluiten... 
Zal es kijken of ik een foto kan maken, maar dan moet ik eerst mn twingo opzoeken

Zal es kijken of ik een foto kan maken, maar dan moet ik eerst mn twingo opzoeken

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
[img]http://img246.imageshack.us/img246/8836/tmp4266xq5.jpg[/img]
ik heb er wel diodes tussen geplaatst.
welk merk teller heb jij ??
ik heb er wel diodes tussen geplaatst.
welk merk teller heb jij ??
ik heb het merk autostyle..maar volgens mij heb je de verkeerde draden..
heb je deze 2 al geprobeerd?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 266xq5.jpg[/img]
heb je deze 2 al geprobeerd?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 266xq5.jpg[/img]