Heb ik de APK keurmeester eindelijk op mijn hand door mijn Clio W. aan te bieden ZONDER stuurspeling (inderdaad stuurkolom) met in mijn achterhoofd nu is het voor de bakker. IS MIJN CO TE HOOG! DUS WEDEROM GEEN GOEDKEURING.
Wie kan mij vertellen of dit een management-error kan zijn of misschien gewoon een sproeier afstelling. Lamda snuffelaar is nog geen jaar geleden vervangen. Bij de garage verdenken ze mijn katalisator. daar moet ik echt ff niet aan denken.
Als het om een Clio 16V gaat dan kan het inderdaad de katalysator zijn. ik weet niet hoe hoog de CO waarde is ? met lege/defecte kat. ligt de CO rond de 0.6 a 0.7%
Met een niet regelende lambdasonde (dus ECU storing, draadbreuk, defecte lambdasonde) ligt de CO rond de 2.50% of in combinatie met lege/defecte kat soms wel rond de 5.0%
Soms is het flink raken van een drempel van de kat. genoeg om deze te vernietigen.. dit heb ik met mijn flink verlaagde R19 16V ook al eens gehad..
haha toen ik op de apk was schrok ik ook van mijn co, tegen de 5% even andere ecu gemonteerd en toen was het 0,6. had toen ook jullie idee in het hoofd om hem letterlijk te knijpen
gister ook nog gedaan om een golf VR6 door de apk te krijgen, effe een slangenklem rond de toevoerslang van de brandstof gedraait en zo de toevoer genepen. co was gelijk
Ik had inderdaad de boel eerst goed warm gedraaid maar mocht niet baten, had 3 maal de toegestaane waarde (werd mij verteld). Hoe kun je (zonder meetapparatuur) checken of je kat. naar de ##@&%$ is?
J-P-S schreef:even offtopic, hoe loopt dat nou een vr6? ik neem aan dat je ook even een rondje hebt kunnen rijden ermee?
me collega heeft ook een vr6 2.8 ,heb daar wel al een paar keer in gereden. niet echt bijzonder snel. gewoon een lekker vlotte auto . heeft wel lange adem, loopt zo op het gemakje door tot 200+. kon tot de 120 met de gtt op 0.9 bar vrij eenvoudig op de bumper blijven hangen daarna begon ie langzaam weg te lopen. enige nadeel aan de vr6 vind ik dat de weglliging niet zo fijn is, heeft nog al te lijden onder zware gewicht van de motor voorin
Misschien bougies vervangen en de co afstellen, ik had met mijn clio meer als 7%! ze hadden er nieuwe bougies in gedaan en afgesteld. Ze wilden hem gaan afstellen maar dat ging niet toen nieuwe bougies erin gedaan toen was het