CO te hoog...

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
CAPMAN
Berichten: 14
Lid geworden op: za 7 okt 2006 14:02
Locatie: Z-MEER
Contacteer:

Heb ik de APK keurmeester eindelijk op mijn hand door mijn Clio W. aan te bieden ZONDER stuurspeling (inderdaad stuurkolom) met in mijn achterhoofd nu is het voor de bakker.
IS MIJN CO TE HOOG! :( DUS WEDEROM GEEN GOEDKEURING.

Wie kan mij vertellen of dit een management-error kan zijn of misschien gewoon een sproeier afstelling. Lamda snuffelaar is nog geen jaar geleden vervangen. Bij de garage verdenken ze mijn katalisator. daar moet ik echt ff niet aan denken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast dank! :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Als het om een Clio 16V gaat dan kan het inderdaad de katalysator zijn. ik weet niet hoe hoog de CO waarde is ? met lege/defecte kat. ligt de CO rond de 0.6 a 0.7%

Met een niet regelende lambdasonde (dus ECU storing, draadbreuk, defecte lambdasonde) ligt de CO rond de 2.50% of in combinatie met lege/defecte kat soms wel rond de 5.0%

Soms is het flink raken van een drempel van de kat. genoeg om deze te vernietigen.. dit heb ik met mijn flink verlaagde R19 16V ook al eens gehad..

Succes
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

waarschijnlijk is het je kat.

ik had met een goede kat en andere ecu een co van 4,5. met origenele ecu 0,5 (limiet).

als je lambda in orde is, dan zal het je kat zijn. iets anders is uiterst onwaarschijnlijk!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Fatsoendelijk warm rijden voor de keuring (en dan écht warm) en weer gaan. Desnoods trek je n injector uit :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Desnoods trek je n injector uit
:worship: :lol:
jeroen_natas
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 8:17
Locatie: Rotterdam

Het kan zoveel zijn...bij onze clio was ie ook net iets te hoog...rotor en vereelkap vervangen en toen zat ie net onder de 0,5 % dus goed :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

eerst ff kat nakijken. dat is de grootste kans in mijn ogen. hoe hoog was je co?
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

brandstofaanvoer ff dichtknijpen...Christian en ik weten dat het mogelijk is :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

haha toen ik op de apk was schrok ik ook van mijn co, tegen de 5% :D even andere ecu gemonteerd en toen was het 0,6. had toen ook jullie idee in het hoofd om hem letterlijk te knijpen :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

gister ook nog gedaan om een golf VR6 door de apk te krijgen, effe een slangenklem rond de toevoerslang van de brandstof gedraait en zo de toevoer genepen. co was gelijk (Y) (Y) :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

even offtopic, hoe loopt dat nou een vr6? ik neem aan dat je ook even een rondje hebt kunnen rijden ermee?
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

J-P-S schreef:even offtopic, hoe loopt dat nou een vr6? ik neem aan dat je ook even een rondje hebt kunnen rijden ermee?
pas nog een 2.8 naar 3 liter gebouwd met Wiseco's en hete nokkestokken...loopt wel aardig..............voor een VW :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Riël Notermans schreef:Fatsoendelijk warm rijden voor de keuring (en dan écht warm) en weer gaan.
juist, gewoon heetvlammen dat apparaat :)

bij de rsi van marieke was t Co ook iets van 2.0 en na een rondje vlammen 0.4
CAPMAN
Berichten: 14
Lid geworden op: za 7 okt 2006 14:02
Locatie: Z-MEER
Contacteer:

Ik had inderdaad de boel eerst goed warm gedraaid maar mocht niet baten, had 3 maal de toegestaane waarde (werd mij verteld). Hoe kun je (zonder meetapparatuur) checken of je kat. naar de ##@&%$ is?

ThanX!

OVER VR6 GESPROKEN, check:http://www.youtube.com/watch?v=uxISvpMHtss
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

J-P-S schreef:even offtopic, hoe loopt dat nou een vr6? ik neem aan dat je ook even een rondje hebt kunnen rijden ermee?
me collega heeft ook een vr6 2.8 ,heb daar wel al een paar keer in gereden. niet echt bijzonder snel. gewoon een lekker vlotte auto (Y) . heeft wel lange adem, loopt zo op het gemakje door tot 200+. kon tot de 120 met de gtt op 0.9 bar vrij eenvoudig op de bumper blijven hangen daarna begon ie langzaam weg te lopen. enige nadeel aan de vr6 vind ik dat de weglliging niet zo fijn is, heeft nog al te lijden onder zware gewicht van de motor voorin
R5GTT. Drive it like you stole it
martijnclio
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
Locatie: Lunteren

Misschien bougies vervangen en de co afstellen, ik had met mijn clio meer als 7%! ze hadden er nieuwe bougies in gedaan en afgesteld. Ze wilden hem gaan afstellen maar dat ging niet toen nieuwe bougies erin gedaan toen was het (Y)
Plaats reactie