Zoals te lezen is in het "wie is wie" gedeelte, ben ik sindskort in de eigenaar van een R5 GTT waar ik een aantal vragen over heb:
- Als de motor koud is en ik wil versnellen (optrekken) hoor ik iets tikken wat lijkt op de kleppen van de motor. Wat kan dat zijn en kan het kwaad?
- Als de motor warm is of een tijdje heeft gedraait en ik wil deze daarna starten, duurt het langer voordat hij aanslaat. Wat kan dit zijn en kan het kwaad?
- Klopt het dat de ph1 GTT een distributieketting heeft? Heeft zoiets ook onderhoud nodig?
Alvast bedankt!
Verschillende vragen
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
kleppen stellen misschien?
de distributieketting klopt idd
volgens mij het enige voordeel van een 5GTT(igg het enige wat niet zo snel kapot gaat
)
enne misschien mis je het hitteschildje van de startmotor, dan starten ze wat minder als ie goed warm is geworden volgens mij.
en ff de search functie gebruiken had ook al je vragen opgelost waarschijnlijk
.
de distributieketting klopt idd


enne misschien mis je het hitteschildje van de startmotor, dan starten ze wat minder als ie goed warm is geworden volgens mij.
en ff de search functie gebruiken had ook al je vragen opgelost waarschijnlijk

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Dat tikken (eigenlijk meer 'tokken) bij koude motor kunnen best de zuigers zijn, die willen wel eens wat rammelen. Als het helemaal weg is als ie warm is zou ik me er niet al te druk om maken 

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En slechte warme start staat een GTT bekend om. Check de benzineslang-koeling, die moet zoemen als je de motor uitzet na een flink stukje knallen.
Echter, ook al doet ie het, dan nog start een GTT warm vaak slecht. Wen er dus maar aan, en ben blij DAT ie aanslaat
Echter, ook al doet ie het, dan nog start een GTT warm vaak slecht. Wen er dus maar aan, en ben blij DAT ie aanslaat
hehe..ja, blij zijn dat die überhaupt start is idd wel waar..het blijft een Renault idd!
Bedankt voor de antwoorden. Het tikken is idd meer tokken. Is dat het kantelen van de zuigers? Hoe kan het dat deze tokkelen? Komt er speling op te staan of waar ligt dat aan?
Nieuwe vraag: tussen de 2500tpm en 3200tpm ongeveer, hoor ik een ratel zodra de turbo erin komt. Turbo zelf heeft vrijwel géén speling (Gecontroleerd). Het geluid doet zich ook alleen maar voor bij dat toerental. Warme of koude motor doet er niets aan veranderen. Wat zou dat kunnen zijn??
Bedankt voor de antwoorden. Het tikken is idd meer tokken. Is dat het kantelen van de zuigers? Hoe kan het dat deze tokkelen? Komt er speling op te staan of waar ligt dat aan?
Nieuwe vraag: tussen de 2500tpm en 3200tpm ongeveer, hoor ik een ratel zodra de turbo erin komt. Turbo zelf heeft vrijwel géén speling (Gecontroleerd). Het geluid doet zich ook alleen maar voor bij dat toerental. Warme of koude motor doet er niets aan veranderen. Wat zou dat kunnen zijn??
Klinkt het als kiezelsteentjes door je uitlaat?
Wat voor benzine tank je? Als je 95 tankt, probeer of ie het met 98 ook doet.
Bij 3000 toeren heb je je maximale turbodruk, het kan best dat ie dan even pingelt .Niet goed in elk geval!
Hoeveel druk rijd je?
Bij 3000 toeren heb je je maximale turbodruk, het kan best dat ie dan even pingelt .Niet goed in elk geval!
Hoeveel druk rijd je?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
En als ie dat al ff doet ( pingelen ) dan is de kans groot dat het blokje open mag .....wegens diverse schades......maar das ff vooruit lopen op de zaken
Ik tank bewust 98 omdat ik weet dat die met 95 gaat pingelen. Turbo druk is standaard, ergens 2 streepjes voor het rode gebied stopt die en heeft die maximale druk.Riël schreef:Wat voor benzine tank je? Als je 95 tankt, probeer of ie het met 98 ook doet.
Bij 3000 toeren heb je je maximale turbodruk, het kan best dat ie dan even pingelt .Niet goed in elk geval!
Hoeveel druk rijd je?
Als die zou pingelen, zou die ook in moeten houden, of niet? Inhouden doet die namelijk niet. Hij trekt mooi gelijkmatig door.
nee hoor, hoeft niet... Vraag Florus maar 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Het stomme aan pingelen is eigenlijk dat je het niet merkt ......
Hij verbrand gewoon je benzine alleen op een verkeerde plek ....waardoor er schade ontstaat aan de kop en/of zuiger.
Het beste...... is alles uit qua geluid en luisteren of je "spijkers" hoort vallen/tikken.....
En jij kan ltijd goed getankt hebben ..maar degene voor je hebben die dat ook gedaan ?
En op 95 kan je best rijden ...........alleen vraag dan niet het onderste uit de kan van je blok.....( ik zeg niet dat het beter is, 98 is natuurlijk beter vanwegen het hogere octaan tegen pingelen )
Hij verbrand gewoon je benzine alleen op een verkeerde plek ....waardoor er schade ontstaat aan de kop en/of zuiger.
Het beste...... is alles uit qua geluid en luisteren of je "spijkers" hoort vallen/tikken.....
En jij kan ltijd goed getankt hebben ..maar degene voor je hebben die dat ook gedaan ?
En op 95 kan je best rijden ...........alleen vraag dan niet het onderste uit de kan van je blok.....( ik zeg niet dat het beter is, 98 is natuurlijk beter vanwegen het hogere octaan tegen pingelen )
Wel grappig dat de vorige eigenaresse van mijn GTT PH I altijd euro 95 tankte, met een toevoeging van loodvervanger...iedere tank wat zooi erin uit een flesje....
Is dat wat, of kan je beter 98 tanken...(V power) ?
Is dat wat, of kan je beter 98 tanken...(V power) ?
vroegah hadden ze ook geen 98 he 
dus neem aan dat t niet zo heel veel uitmaakt, 95 + loodvervanger of 98, behalve als je de boel een btje opfokt, maar origineel moet dat toch best kunnen?

dus neem aan dat t niet zo heel veel uitmaakt, 95 + loodvervanger of 98, behalve als je de boel een btje opfokt, maar origineel moet dat toch best kunnen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee maar wel super he "echt" met lood tot op een jaar gelden konden we dat gewoon nog tanken in woerden bij de BP ...koste wel wat meer (lees veel )Haas schreef:vroegah hadden ze ook geen 98 he
De vorige eigenaar heeft 98 met loodvervanger getankt (ik heb de informatie van hemzelf
Ik tank nu zelf ook 98 met loodvervanger. Het is niet echt het geluid alsof je spijkers hoort vallen. Dan lijkt het met die kiezelsteentjes er nog iets meer op.. En dan staat idd alles wat geluid kan maken, ook echt uit, dus lampen uit, claxon uit, uitlaat uit en natuurlijk radio uit!
Zonder flauwekul..het komt echt onder de motorkap vandaan en het is geen fan of radio of wat dan ook!
Ik tank nu zelf ook 98 met loodvervanger. Het is niet echt het geluid alsof je spijkers hoort vallen. Dan lijkt het met die kiezelsteentjes er nog iets meer op.. En dan staat idd alles wat geluid kan maken, ook echt uit, dus lampen uit, claxon uit, uitlaat uit en natuurlijk radio uit!

Zonder flauwekul..het komt echt onder de motorkap vandaan en het is geen fan of radio of wat dan ook!
hitteschildje?
Anders kom eens even langs 
