ACT: Renault 1916V.
-
De 19 16S ja
-
nieuw is 80 euri ongeveer dacht ik...Xabre schreef:wat kost een nieuwe veerschotel en kan je die ook ergens anders kopen dan bij de dealert? zit een scheur in namelijk
je kunt ff rondbellen, misschien heeft iemand ze nog liggen, dingen scheuren regelmatig namelijk...
(volgens mij had rinze er nog wat?)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ok bedankt 
en nog wat,
kan iemand die zijn 19 16v nog op orginele hoogte heeft staan + 15" velgen met orginele bandenmaat de hoogte vanaf de skirt tot de grond eens meten, of bovenkant wielkuiprand kan ook
dan kan ik eens kijken hoeveel dat ding van mij is verlaagd
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... oogte2.jpg[/img]

en nog wat,
kan iemand die zijn 19 16v nog op orginele hoogte heeft staan + 15" velgen met orginele bandenmaat de hoogte vanaf de skirt tot de grond eens meten, of bovenkant wielkuiprand kan ook
-
die van jou was toch niet verlaagd? of inmiddels dus wel?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
zit er nog lak/verf op de veren? als ze zwart zijn zijn ze over het algemeen orgineel volgens mij.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
hehe ik wou al zeggen, omlaag die 4x4
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
Heej sorry dat ik deze post hier zo even er tussen door flap, maar ik heb dringend een versnellingsbak nodig voor een R19 16V. ik weet dat dit eigenlijk in een andere topic moet gepost worden.
alvast bedankt!
ow en niet al te duur graag
alvast bedankt!
ow en niet al te duur graag
-
Ok ik heb een bakje gevonden! bdankt voor jullie hulp!! 

Iemand enig idee hoe je de achterste wielkassen van een 16v wat 'breder' maakt? En vooral hoe je die rand van 2cm wegkrijgt? Plooien lukt niet echt, is veels te hard daaronderin, en slijpen is geen optie (keuring Belgie)...
Oja, gaat om een 3 deurs fase1.
Grtz. Glenn
Grtz. Glenn
-
Wielkasten uitrollen wil ook niet?
heb ik geprobeerd, maar dan zou die 'kit' in die rand moeten losgesneden worden, en dat zie ik niet zo zitten. Dat krijg je er nooit fatsoenlijk terug tussen, en volgens mij gaat dat dan roesten...
Je zal toch of moeten uitrollen, of slijpen. Bij de mijne gaan we deze winter die rand eruit slijpen, en het laatste beetje omrollen.Glekke schreef:Iemand enig idee hoe je de achterste wielkassen van een 16v wat 'breder' maakt? En vooral hoe je die rand van 2cm wegkrijgt? Plooien lukt niet echt, is veels te hard daaronderin, en slijpen is geen optie (keuring Belgie)...
Grtz. Glenn
Maar waarom zou je het stuk onderin willen uitrollen?
Slijpen ga ik niet doen, zijn ze streng op hier bij ons op de keuring, moet toch een oplossing vinden, anders gaat die rand is door de band snijden hehe
als je die rand tot 5mm laat zitten en dat uitrold, ben je overal van af.
Dus die enkele stukken die iets verder uitsteken gelijk afslijpen met de rest tot +- 5mm, en dan uitrollen?edwin19 schreef:als je die rand tot 5mm laat zitten en dat uitrold, ben je overal van af.
yep, en klaar is kees 

Glekke, waarom ni slijpen ??? Mijne 21 heeft ronde achterschermen ipv rechte. Niemand die er naar kraait op de keuring ?
Kan iemand mij vertellen hoe ik een deur demonteer van een 19 16v Ph1? Ik neem aan dat ik op een bepaalde manier die horizontale stang moet losmaken en zitten er ook scharnieren zoals bij een normale deur van een huis, met zo'n borgpen zeg maar. En hoe zit het met de elektronica, ik neem aan dat dit met een stekkerverbinding gaat?
als je de deur open doet zie je al min of meer wat je los moet halen. De 2 schanieren moeten los en de deurvanger los schroeven. de bedrading zit met een stekker achter het kunstof panneel onder het dashboard.
R5GTT. Drive it like you stole it
De pennen kun je eruit schroeven, is een torx-maat.
Het is erg makkelik ze met een beiteltje 1 slag los te tikken.
Het is erg makkelik ze met een beiteltje 1 slag los te tikken.
-
en de grill zal ook niet meer mooi aansluiten lijkt me, die van een ph2 is namelijk veel hoger.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
ThatŽs my ex R19-16V from SloveniaXabre schreef:ok bedankt
en nog wat,

What do you wanna to know?

Can someone translate this topic

POWER TO THE RENAULT, MONEY TO KILLAH BEE
http://www.rk.avtomobilizem.com
http://www.rk.avtomobilizem.com
He wanted to know the height of an original R19 16v on the places he marked, and used the picture of your car as an examplekillah bee schreef:
ThatŽs my ex R19-16V from Slovenia![]()
![]()
What do you wanna to know?![]()
Can someone translate this topic

-
Hallo mensen! 
ik was net een beetje aant gassen op de provenciale weg na lange tijd stil te hebben gestaan wegens versnellingsbak problemen en nu kwam ik tot de vervelende ontdekking dat wanneer ik boven de 4000 toeren uit kwam mn koppeling begon door te slippen. Het toerental liep fors op maar de acceleratie bleef matig. Dacht zelf meteen versleten koppeling maar dat kan niet want die zijn nog ok 1,2 mm gleuven in de plaat. zou het misschien kunnen dat mn drukgroep gaar is en niet meer hard genoeg drukt?
heeft iemand nog andere ideeën? hoor het graag is wel erg bale.. kan geeneens pittig optrekken
groeten Erik

ik was net een beetje aant gassen op de provenciale weg na lange tijd stil te hebben gestaan wegens versnellingsbak problemen en nu kwam ik tot de vervelende ontdekking dat wanneer ik boven de 4000 toeren uit kwam mn koppeling begon door te slippen. Het toerental liep fors op maar de acceleratie bleef matig. Dacht zelf meteen versleten koppeling maar dat kan niet want die zijn nog ok 1,2 mm gleuven in de plaat. zou het misschien kunnen dat mn drukgroep gaar is en niet meer hard genoeg drukt?
heeft iemand nog andere ideeën? hoor het graag is wel erg bale.. kan geeneens pittig optrekken

groeten Erik