ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

De 19 16S ja
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

wat kost een nieuwe veerschotel en kan je die ook ergens anders kopen dan bij de dealert? zit een scheur in namelijk :(
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Xabre schreef:wat kost een nieuwe veerschotel en kan je die ook ergens anders kopen dan bij de dealert? zit een scheur in namelijk :(
nieuw is 80 euri ongeveer dacht ik...

je kunt ff rondbellen, misschien heeft iemand ze nog liggen, dingen scheuren regelmatig namelijk...

(volgens mij had rinze er nog wat?)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ok bedankt :)
en nog wat,
kan iemand die zijn 19 16v nog op orginele hoogte heeft staan + 15" velgen met orginele bandenmaat de hoogte vanaf de skirt tot de grond eens meten, of bovenkant wielkuiprand kan ook

dan kan ik eens kijken hoeveel dat ding van mij is verlaagd

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... oogte2.jpg[/img]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

die van jou was toch niet verlaagd? of inmiddels dus wel? :foto: :foto: :foto:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

aan de achterkant staat ie veel hoger als voor, naam aan dat ie dan iets verlaagd is
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zit er nog lak/verf op de veren? als ze zwart zijn zijn ze over het algemeen orgineel volgens mij.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ben inmiddels ook al tot de conclusie gekomen, niet verlaagd, achterkant staat gewoon heel hoog
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hehe ik wou al zeggen, omlaag die 4x4
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

word tijd om eens lekker te gaan kloten met de torsie dan :) :p :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Q-Bucks 16v
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
Locatie: Limburg

Heej sorry dat ik deze post hier zo even er tussen door flap, maar ik heb dringend een versnellingsbak nodig voor een R19 16V. ik weet dat dit eigenlijk in een andere topic moet gepost worden.

alvast bedankt!

ow en niet al te duur graag :wink:
Q-Bucks 16v
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
Locatie: Limburg

Ok ik heb een bakje gevonden! bdankt voor jullie hulp!! :worship:
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Iemand enig idee hoe je de achterste wielkassen van een 16v wat 'breder' maakt? En vooral hoe je die rand van 2cm wegkrijgt? Plooien lukt niet echt, is veels te hard daaronderin, en slijpen is geen optie (keuring Belgie)...
Oja, gaat om een 3 deurs fase1.

Grtz. Glenn
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Wielkasten uitrollen wil ook niet?
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

heb ik geprobeerd, maar dan zou die 'kit' in die rand moeten losgesneden worden, en dat zie ik niet zo zitten. Dat krijg je er nooit fatsoenlijk terug tussen, en volgens mij gaat dat dan roesten...
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Glekke schreef:Iemand enig idee hoe je de achterste wielkassen van een 16v wat 'breder' maakt? En vooral hoe je die rand van 2cm wegkrijgt? Plooien lukt niet echt, is veels te hard daaronderin, en slijpen is geen optie (keuring Belgie)...
Oja, gaat om een 3 deurs fase1.

Grtz. Glenn
Je zal toch of moeten uitrollen, of slijpen. Bij de mijne gaan we deze winter die rand eruit slijpen, en het laatste beetje omrollen.

Maar waarom zou je het stuk onderin willen uitrollen?
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Slijpen ga ik niet doen, zijn ze streng op hier bij ons op de keuring, moet toch een oplossing vinden, anders gaat die rand is door de band snijden hehe
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

als je die rand tot 5mm laat zitten en dat uitrold, ben je overal van af.
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

edwin19 schreef:als je die rand tot 5mm laat zitten en dat uitrold, ben je overal van af.
Dus die enkele stukken die iets verder uitsteken gelijk afslijpen met de rest tot +- 5mm, en dan uitrollen?
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

yep, en klaar is kees :p
Gast

Glekke, waarom ni slijpen ??? Mijne 21 heeft ronde achterschermen ipv rechte. Niemand die er naar kraait op de keuring ?
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

Kan iemand mij vertellen hoe ik een deur demonteer van een 19 16v Ph1? Ik neem aan dat ik op een bepaalde manier die horizontale stang moet losmaken en zitten er ook scharnieren zoals bij een normale deur van een huis, met zo'n borgpen zeg maar. En hoe zit het met de elektronica, ik neem aan dat dit met een stekkerverbinding gaat?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als je de deur open doet zie je al min of meer wat je los moet halen. De 2 schanieren moeten los en de deurvanger los schroeven. de bedrading zit met een stekker achter het kunstof panneel onder het dashboard.
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De pennen kun je eruit schroeven, is een torx-maat.
Het is erg makkelik ze met een beiteltje 1 slag los te tikken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

Het is inderdaad prima gelukt, bedankt voor de reacties!! (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

motor kap van een fase 1 en 2 kan je die gewoon omwisselen of past dit niet??
R5GTT. Drive it like you stole it
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Past wel, maar je zal mischien wat moeten flexen om het passend te krijgen met de koplampen :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

en de grill zal ook niet meer mooi aansluiten lijkt me, die van een ph2 is namelijk veel hoger.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dat de grille wat minder past maakt niet zo veel uit, is toch voorop de racer. koplampen zitten er ook niet meer in :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Slebber
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 15:25

ik ben van plan om een 16 cm compo setje te kopen om voorin m'n 19 16v te plaatsen. Wat is een mooie plaats om het scheidingsfilter te plaatsen? is het mogelijk om dit in het dashboard te doen?
killah bee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:38
Locatie: Slovenia

Xabre schreef:ok bedankt :)
en nog wat,
kan iemand die zijn 19 16v nog op orginele hoogte heeft staan + 15" velgen met orginele bandenmaat de hoogte vanaf de skirt tot de grond eens meten, of bovenkant wielkuiprand kan ook

dan kan ik eens kijken hoeveel dat ding van mij is verlaagd

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... oogte2.jpg[/img]
ThatŽs my ex R19-16V from Slovenia :D :smoke:

What do you wanna to know? :)

Can someone translate this topic :smoke:
POWER TO THE RENAULT, MONEY TO KILLAH BEE
http://www.rk.avtomobilizem.com
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

-PAZ- schreef:dat de grille wat minder past maakt niet zo veel uit, is toch voorop de racer. koplampen zitten er ook niet meer in :)
De sluiting van een PH1 en PH2 klep zijn ook verschillend.
Slebber
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 15:25

killah bee schreef:
ThatŽs my ex R19-16V from Slovenia :D :smoke:

What do you wanna to know? :)

Can someone translate this topic :smoke:
He wanted to know the height of an original R19 16v on the places he marked, and used the picture of your car as an example :lol:
Q-Bucks 16v
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 4 jun 2006 11:49
Locatie: Limburg

Hallo mensen! :)

ik was net een beetje aant gassen op de provenciale weg na lange tijd stil te hebben gestaan wegens versnellingsbak problemen en nu kwam ik tot de vervelende ontdekking dat wanneer ik boven de 4000 toeren uit kwam mn koppeling begon door te slippen. Het toerental liep fors op maar de acceleratie bleef matig. Dacht zelf meteen versleten koppeling maar dat kan niet want die zijn nog ok 1,2 mm gleuven in de plaat. zou het misschien kunnen dat mn drukgroep gaar is en niet meer hard genoeg drukt?

heeft iemand nog andere ideeën? hoor het graag is wel erg bale.. kan geeneens pittig optrekken :(

groeten Erik
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kan verschillende oorzaken hebben, drukgroep rot, plaat versleten, olie op je plaat, verkeerde afstelling van koppelingskabel
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie