
gtt-16v Te koop
Afgelopen vrijdag wastie eindelijk gekeurd. Dus 's middags vrij genomen om eindelijk weer eens te rijden. Na een paar km begon ik een zoemend geluid te horen. Dacht eerst aan een wiellager. Nog wat verder rijden en toen bleek tie het alleen in z'n 3 4 en 5 te doen dus maar ff gestopt om te kijken. Niks te zien tot ik weg reed en een plas olie zag liggen
Bleek versnellingsbakolie te zijn. Reinier gebeld en die wilde er wel ff naar kijken. Zaterdag alle slangen en toebehoren los. Zondag motorblok met bak eruit gehaald en bak bij Reinier afgegeven. Volgens Reinier was er een borgmoer losgelopen. Die probeert tie deze week nog te maken. Dan blokkie erweer in en dan kunnen we eindelijk weer eens gaan rijden(hoop ik)

Begin erzo onderhand nog handig in te wordenFlorus schreef:Wou zeggen,als alle boutjes enzo een beetje gangbaar zijn,dan ligt het spul er zo uit![]()
![]()
Maar wel kl#te Gerry, hopelijk ist snel weer gemaakt


-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
50km?? dan heb je prinsenbeek kunnen halen, heb je niet gezien 

Zo, Reinier heeft de bak gerepareerd en nagekeken
Blok en bak hangen er ondertussen weer in. Vandaag carb van MB terug gekregen. Maurice heeft hem helemaal nagekeken dus die zou ook weer goed moeten zijn.Morgen alle rotzooi weer aansluiten en dan maar hopen dat deze keer wel alles goed gaat. Langzaam maar zeker gaat het goed komen.

toppie!
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:

Ben zaterdag bij Nick geweest maar heb je niet gezienAd schreef:volgende testrondje wel richting p.beek he
Heb weer een pc gevonden waar ik ff kan internetten
Hier ff een kleine update. De gt rijd inmiddels super
De olietemp heb ik inmiddels ook geijkt en die blijft netjes 75graden. Alleen als ik 180 op de snelweg rijd loopt tie op naar 90\95 graden. Hoop dat dit in de zomer bij 30+ ook zo blijft. De gt gaat nog maar 180km\u maar dat rijd je ook niet altijd. De bak vertrouw ik nog niet helemaal maar daar ga ik nog wel een keer mee naar Reinier. Maurice van MB heeft heeft hem nog nagekeken en de co wat afgesteld en nu loopt tie ook netjes 900rpm stationair. Ik heb vanaf 2500-3000rpm volle (1bar)turbodruk. Heb er inmiddels 1500km mee gereden en bij de 3000 gaat de druk naar 1,3bar totdat de injectie erop komt. Denk dat ik vraag of Jeroen(Boneless) wat in elkaar wil bakken want dat Megasquirt verhaal gaat nog wel ff duren en zoveel geduld heb ik niet
Krijg maandag 15-01 de sleutel van ons nieuwe huis dus moet daar ff mijn spaarzame vrije tijd in steken.



-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Top gerry
Dat je er maar lang zonder problemen plezier van mag hebben
ook suc6 in je nieuwe huis

Dat je er maar lang zonder problemen plezier van mag hebben

ook suc6 in je nieuwe huis
Mooi man, hoorde van KvB dat hij al behoorlijk rap is.
En de turbo pakt mooi vroeg, ben benieuwt als hij op 1,3B gaat.
Suc6 met de auto en je nieuwe huis.
gr s
nder
En de turbo pakt mooi vroeg, ben benieuwt als hij op 1,3B gaat.
Suc6 met de auto en je nieuwe huis.

gr s

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Zag gisteravond inderdaad dat je gebeld had Gerry. Wat vertrouw je niet aan de bak? schakelen, geluiden??
He Reinier, als tie koud is krijg ik hem bijna niet in z'n versnellingen. Zou ik er de verkeerde olie in hebben geflikkerd? En er blijft volgens mij olie langs die ene keering lekken. Maar wil waarschijnlijk gewoon horen, als jij er ff in meegereden hebt, dat die bak goed iscanonballman schreef:Zag gisteravond inderdaad dat je gebeld had Gerry. Wat vertrouw je niet aan de bak? schakelen, geluiden??

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Is inderdaad een willy bak, en geloof die van gerry nog een tikkeltje langer vanwege een iets langere eindoverbrenging.
En dan nog issie korter als een GTT bak.
180 bij hoeveel toeren Gerry?
En wat voor banden/velgen?
180 is wel weinig, maar als je op 15 inch rijdt dan is het eigenlijk al meer.
Schakelprobleem: tja, er zijn wel meer bakken die als ze koud zijn moeilijker schakelen (mn moeder had ooit een Alfa 33..... na 15 min. boterzacht schakelen, maar koud....)
Al heb ik wel het idee dat de gemiddelde Reno bak er wat minder last van heeft.
Feit blijft: koude toestand is niet bedrijfstoestand
Een koude motor verbruikt ook meer benzine, olie, slijt harder, en maakt meer herrie.
Een versnellingsbak werkt ook gewoon beter als ie een paar graden warmer is.
Maar kijk maar of je een keer langs komt, dan kijk ik even, alhoewel dat dan weer niet met koude bak zal zijn.....
En dan nog issie korter als een GTT bak.
180 bij hoeveel toeren Gerry?
En wat voor banden/velgen?
180 is wel weinig, maar als je op 15 inch rijdt dan is het eigenlijk al meer.
Schakelprobleem: tja, er zijn wel meer bakken die als ze koud zijn moeilijker schakelen (mn moeder had ooit een Alfa 33..... na 15 min. boterzacht schakelen, maar koud....)
Al heb ik wel het idee dat de gemiddelde Reno bak er wat minder last van heeft.
Feit blijft: koude toestand is niet bedrijfstoestand
Een koude motor verbruikt ook meer benzine, olie, slijt harder, en maakt meer herrie.
Een versnellingsbak werkt ook gewoon beter als ie een paar graden warmer is.
Maar kijk maar of je een keer langs komt, dan kijk ik even, alhoewel dat dan weer niet met koude bak zal zijn.....
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
en lekkage is natuurlijk nooit goed.
rubber stopje zit in het km-teller gat?
rubber stopje zit in het km-teller gat?
Ik rijd 180 met 6000 toeren. Ik heb op de tomtom gekeken en 100km is precies 100 op m'n teller. Heb wel 15" velgen met 45 banden.
Ach, 180 is hard zat. Vind het leuker dat tie daar zo is
Ik zal wel een keer langskomen, maar heb afgelopen maandag de sleutel gekregen van m'n nieuwe huis dus ben daar weer even mee bezig.
Ach, 180 is hard zat. Vind het leuker dat tie daar zo is

Ik zal wel een keer langskomen, maar heb afgelopen maandag de sleutel gekregen van m'n nieuwe huis dus ben daar weer even mee bezig.
Zo, na 6 maanden bij mijn schoonmoeder gewoond te hebben en en 4 maanden verbouwd te hebben, heb ik eindelijk weer ons eigen plekkie klaar. En uiteraard weer internet
Ben eerste hemelvaartsdag over verhuisd. Dit weekend word de garage leeg geruimd en kan de 5 ook mee verhuizen. Ga nu eerst de meeting lijst bekijken 


Ik heb precies dezelfde problemen. Koud is er niet mee te schakelen, vooral terugschakelen is een ramp, maar istie eenmaal warm is er niets aan de hand. Heb het idee dat ik de verkeerde olie erin gegooid heb. Als ik hem start en zet hem in zijn vrij(hij staat altijd in z'n versnelling alstie in de garage staat Start hem altijd met de versnelling in z'n een en met de koppeling ingetrapt ) en ik laat de koppeling opkomen(in z"n vrij)Steven schreef:Whehe klinkt net als die peugbak van mij, die is koud ook wat tandenpoetserig, maar eenmaal goed warm (circuit/ring) heb je nergens last van. Klinkt toch als een niet helemaal jofele bak
Watvoor olie heb je erin? Ik heb 75W80, zo'n beetje de dunste die er is. Als je 75W90 of hoger hebt kun je de 75W80 nog es proberen.
dan wiltie van zijn plek af komen terwijll tie toch in z'n vrij staat. Ook het toerental zakt dan, net alsof je wilt optrekken
Laatst gewijzigd door GerryTT op zo 27 mei 2007 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb de koppelingskabel al wat strakker gezet (alla Florus) maar dat helpt niks. Het is ook alleen als ik hem start. Rijd ik hem daarna de garage uit en zet ik hem in z'n vrij dan doet tie het niet.Steven schreef:Dat heeft meer met je koppeling te maken die niet helemaal vrijkomt volgens mij.
Die niewigheid heb ik er allang afgeburndSteven schreef:Hmm misschien dat de plaat blijft plakken, moet je die nieuwigheid er ff afburnen
Watvoor olie zit erin?

He Gerry als goed lees, ben je nog van plan om er een elektrische brandstof voorziening systeem op te monteren? Heb zelf weer eens gekeken naar het MS verhaal.GerryTT schreef:Ik ben gewoon bang dat deze bak het niet gaat trekken met wat ik ermee van plan ben.
gr sander
vorige week eens zo'n setje aan de praat gemaakt. Is best leuk spul.Sander schreef:He Gerry als goed lees, ben je nog van plan om er een elektrische brandstof voorziening systeem op te monteren? Heb zelf weer eens gekeken naar het MS verhaal.GerryTT schreef:Ik ben gewoon bang dat deze bak het niet gaat trekken met wat ik ermee van plan ben.
gr sander
rev it like a rental
Ben bezig met het in elkaar zetten van de verschillende printjes in een behuizing. Binnen kort nog eens het een en het ander uitzoeken. Heb alles compleet bij elkaar, behalve de kabelboom. Dat kan pas als alles op zijn plaats zit.Menno schreef:vorige week eens zo'n setje aan de praat gemaakt. Is best leuk spul.Sander schreef:He Gerry als goed lees, ben je nog van plan om er een elektrische brandstof voorziening systeem op te monteren? Heb zelf weer eens gekeken naar het MS verhaal.GerryTT schreef:Ik ben gewoon bang dat deze bak het niet gaat trekken met wat ik ermee van plan ben.
gr sander
Hoop over een jaar alles op de weg te hebben.
gr sander
Gisteren, op de terug weg vanuit Goes, ff gespeeld met een Golf4gti. Als ik volgas geef gaat het ontzettend naar de benzine stinken. Als ik gewoon 120 rijd heb ik nergens last van. Hij lekt niet bij de carb(gelukkig!!) Zal wel een slangetje zijn of de drukverdeler, hoop ik.