[GTT] CChris Parelmoerwitte Ph2 -> update + vraag

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
JiggyMF

Ik probeer m al een maand te starten, dus succes :D

grtz Jiggy
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

En Chris?????? Loopt ie
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
CChris

helaas helaas..........gelukkig verwachtte ik niet dat ie meteen ging starten, maar ik hoorde zelfs geen klik van het startrelais. dus morgen of zondag maar eens even alle aansluitingen van de startmotor nalopen.......lampjes van het dashboard brandden wel :D
R 5 Convertible Rulezz
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

dat is al meer dan bij sommige gt's :)
succes morgen of zondag (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
CChris

de aansluitingen op de startmotor zaten dus goed.........ff doorgemeten en dat was prima, het relais zat verkeerd bij de zekeringkast. tnx jochem!! :)
goed, vandaag nog een keer proberen......TIK, hmmm we hebben vooruitgang geboekt, nog een keer.......TIK. kutzooi, de startmotor zit vast......
paar flinke tikken op geven dmv verlengstukken en een goeie hamer........TIKtrrrrrrrrrr.
nou goed, om een nog langer verhaal kort te maken, de startmotor zit dus gewoon vast. kheb em ff gedemonteerd. aan de accu gehangen en ja hoor, het asje kwam er wel uit schuiven, maar draaien ho maar :tear:
maandag maar eens een nieuwe startmotor halen dan.......
R 5 Convertible Rulezz
Wilma
Contacteer:

Balen Chris (N)
Steven
Car: M536

Zat wel het pasbusje erin? Anders kun je em namelijk zo scheef monteren dattie nooit aangrijpt of niet goed waardoor ie gaat rinkelen.

Maargoed een nieuwe (snel)starter is nooit weg, bestel er gelijk voor 38 euro een nieuw hitteschildje bij, die houden em een stuk langer in leven.
Voor de snelstarter moet je bij de Brezan de Spidan 1358 hebben uit mijn hoofd (anders ff searchen). In het systeem staat ie als een volvostarter, maar das wel degelijk de goeie. Tis degene die van een F3N motor komt, dus een 19 met 1.7 95pk multipoint injectie bijv.
CChris

Steven schreef:Zat wel het pasbusje erin? Anders kun je em namelijk zo scheef monteren dattie nooit aangrijpt of niet goed waardoor ie gaat rinkelen.

Maargoed een nieuwe (snel)starter is nooit weg, bestel er gelijk voor 38 euro een nieuw hitteschildje bij, die houden em een stuk langer in leven.
Voor de snelstarter moet je bij de Brezan de Spidan 1358 hebben uit mijn hoofd (anders ff searchen). In het systeem staat ie als een volvostarter, maar das wel degelijk de goeie. Tis degene die van een F3N motor komt, dus een 19 met 1.7 95pk multipoint injectie bijv.
die pasbus heb ik nog nieuw besteld en geplaatst :wink: het klonk inderdaad eerst als een slippende startmotor........maar heb em ff in de bankschroef gezet en getest. ding wilde niet draaien......
er was ook nog verschil tussen het aantal tandjes dat de starter had toch? en het wordt denk ik wil een snelstarter.....weet je toev. ook wat ie kost bij de brezan? ik haal m liever niet daar, werken alleen maar ouwe brompotten die veels te traag zijn. t lijkt soms ook wel alsof ze je niet willen helpen.........rare gasten hier bij de brezan (N)
R 5 Convertible Rulezz
Florus

CChris schreef:het wordt denk ik wil een snelstarter.....weet je toev. ook wat ie kost bij de brezan? ik haal m liever niet daar, werken alleen maar ouwe brompotten die veels te traag zijn. t lijkt soms ook wel alsof ze je niet willen helpen.........rare gasten hier bij de brezan (N)
Ik had bij Brezan de normale starter: artnr:036-01310 startmotor Volvo voor: 115,- bruto

Wel klote dat 't daar van die brompotten zijn (N) ,als 'k hier bij de Brezan binnenkom,dan staat 't computerscherm al op Renault.......... :D :lol: (Y)

Echt superrelaxte gasten hiero :yest:
Mike (spitsoor)
Contacteer:

:lol: Hoezo vaste klant (Y) :lol:
Steven

Hmm das jammer, ik betaalde er minder voor maar normaal met 25% RTC-korting moet ie iets van €115 (incl of excl). zijn. Met inruil van je oude.

Tis idd sterk afhankelijk van wie er achter de balie staan, hier staan altijd jonge gasten. Das veel handiger. Gebruik iig het RTC-klantnummer en controleer even of er ook RTC op de bon komt te staan.
Florus

Klopt,ik was 109 euro kwijt incl. btw :wink: met 25% korting (Y)

Heb me Clubpas niet eens meer nodig, heb gewoon klantnr: 2, te boek als Klein garagebedrijf.... :lol: :D
CChris

ok dan, ik haal m denk ik bij de technoshop/primaparts, die zit bij de brezan om de hoek.......daar kennen ze mn kenteken ook bijna uit hun hoofd :p krijg altijd goeie korting (15-20%). wordt ook netjes geholpen, onderdelen zijn als ze niet op voorraad liggen soms dezelfde dag binnen, maken ze dr een spoedje van :D

@steven, ik heb een stalen hitteschild :wink: paar jaar geleden nog gekocht van iemand. ook al ziet ie er niet uit, ben blij dat ik een stalen heb :)
R 5 Convertible Rulezz
Steven

Jah schat, maar je hebt 2 hitteschilden. 1 om de startmotor en 1 om het uitlaatspruitstuk en turbo.

En nu kun je denken bijna 40 euro voor een hitteschildje? Ik maak em van alu. Helaas rammelen die altijd stuk, ik heb er 2 gemaakt die gewoon op de originele punten vastgaan, maar beide zijn kapotgescheurd. En zeker bij een nieuwe startmotor zou ik er ook zo'n ding bijnemen, die hebben namelijk echt een functie.

Het onderdeelnummer zwerft hier wel ergens op het forum rond.
CChris

lol je meent het :wink: , maar die voor het spruitstuk laat ik express weg...........is een enorm takkeding en het zit me alleen maar in de weg. startmotor ligt er met 45 uit (na wat oefening denk k wel met een half uurtje). dat hitteschild is gewoon superkut om dr uit te vissen als je dr wat aan moet doen........als ik echt vaak problemen dr mee krijg ga ik weer ns overwegen om dr in te zetten :)
R 5 Convertible Rulezz
CChris

vandaag ff wat kleine dingetjes gedaan, bestuurdersstoel van de vliering gehaald en dr in gezet, bumpertje en grill dr op, beide zijschermen goed vastgezet en de koplampen dr in.......

[img]http://img66.imageshack.us/img66/2093/afb080sg3.jpg[/img]

zometeen ff de nieuwe startmotor bestellen en dan dr na weer verder klussen........al het andere wat nog moet gebeuren kan ik nu mooi doen. zoals de cv, alarmsysteem, de knoppen spuiten en in het dashboard zetten, mn meters aansluiten en overal nette kabels voor maken......de komende dagen zijn weer gevuld :D
R 5 Convertible Rulezz
CChris

goed, ff een verslag van vandaag........
ik moest eerst even wachten tot de auto van moeders beschikbaar was, ik met mn "kapotte" startmotor naar de automaterialenzaak. daar een nieuwe gevraagd, hadden ze em gewoon op voorraad! :D ik helemaal blij en direct naar huis om em in de bankschroef te testen voor ik em dr op zou schroeven......vanaf de losse accu op werkbank de plus naar de starter gemaakt, evenals de min. dan nog de inschakeldraad naar de plus en kijken wat ie doet........(hier heb ik dus een domme fout gemaakt kwam ik later achter). het tandwieltje schoof wel uit, maar weer niet draaien, dus ik weer snel in de auto gesprongen en terug naar de primaparts. andere meegekregen en weer testen, maar weer hetzelfde, ik twijfelde al heel erg bij de vorige aan mijn eigen prutsen :o. en dat bleek dus ook zo te zijn, ik had geen min aan moeten leggen direct vanaf de accu naar de startmotor.
na hier achter gekomen te zijn (dankzij een vriend van een vriend :) heel goed!) de startmotor gemonteerd en alles aangesloten. sleuteltje omdraaien......niks
alles was aanwezig voor zover we konden zien, de bedrading nog maar eens nakijken........er werd geen goede massa gemaakt. dus die goed gemaakt en weer proberen. weer niks, bleek een andere massa niet goed te zijn, die ook weer goed gemaakt. lampjes op het dashboard gingen weer branden, das goed!! :D maar vervolgens deed de startmotor nog niks.........was de massa van de motor nog steeds niet goed genoeg. dat ook weer opgelost en toen......jaaaaaaaaaaa de motor ging rond!
eerst even zonder bobinekabel om de olie rond te laten pompen en toen de bobinekabel aangesloten. geen vonk, waarom krijgt ie geen vonk? wederom was het een massaprobleem.....dat opgelost en nog n keer proberen. nog niet aan willen slaan, dan kan het nog maar aan een paar dingen liggen, waaronder de carb/brandstoftoevoer......de carb stond nog niet goed afgesteld, daar een beetje aan geprutst en toen weer proberen. JAAAAAAAAAAA, starten en draaien!! :D :D :D :D :D totdat ie weer afsloeg.........brandstofpomprelais blijkt niet goed te zijn (goh herkenbaar.....)

ik heb weer een paar belangrijke lessen geleerd, waaronder deze: massa is the key! :D

morgen ga ik alle tijdelijke kabelrommel die we hebben aangelegd weghalen en overal nieuwe kabels voor maken waar nodig.......nieuwe kabeloogjes dr bij, goed solderen en veel krimpkous en ribbelslang om het goed te isoleren/beschermen. dan nog eens het relais bekijken en dan weer proberen.
ik ben iig blij dat ie heel eventjes heeft gelopen!!!! gaf me echt een heeeeeeel lekker gevoel :D
R 5 Convertible Rulezz
TheoV
Contacteer:

haha leuk dat ie weer werkt :)

en zo leer je toch nog altijd iets bij .....
TEAM009 Gert
Contacteer:

Auto deed het vandaag opeens niet meer. Rest van het verhaal is voor Chris zelf, maar bij deze vast het bewijs dat hij weer draait, ook langer dan 20 seconden. Let ook op de proffesioneel geplakte voorruit. :)

KLLLLLIK (filmpje is wegens gebrek aan ruimte op host verwijderd, mocht je nog interesse hebben even pm'en)
Laatst gewijzigd door TEAM009 Gert op di 28 nov 2006 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.
-PAZ-
Über-Spammer

mooi dat ie weer loopt, kan ie em zondag mooi komen showen in de meern :p :wink: , of moet er nog teveel aangebeuren??
R5GTT. Drive it like you stole it
CChris

paz-maniac schreef:mooi dat ie weer loopt, kan ie em zondag mooi komen showen in de meern :p :wink: , of moet er nog teveel aangebeuren??
dit moet er nog gebeuren ongeveer en ga ik morgen (lees:vrijdag) vanaf 8u 's ochtends tot 3u 's middags proberen te realiseren........als dit lukt kom ik dr mee naar de meeting zondag :)

- mistlamp passagierskant plaatsen
- toeter plaatsen
- elec. ramen plaatsen
- cv plus alarm plaatsen
- passagiersstoel plaatsen plus gordel
- raamrubbers monteren
- achterlichten wisselen
- bumpersteun aan de voorkant maken en monteren
- uitlaat vastmaken aan de downpipe en ophangen
- uitlaat lekvrij maken
- motorkap er op
- ruitenwissers er op
- knoppen interieur er in
- middenconsole er in
- kachelbediening nakijken
- zekeringkast vastmaken
- remslangen monteren
- ontsteking goed monteren
- bdp-sensordraad verlengen
- meters monteren en aansluiten

volgens mij was dat het wel........als dat af is, direct naar de dichtsbijzijnde renault-dealer en bij de renault-minute laten keuren......en dan maar duimen (Y)

tnx voor de hulp en het filmpje Gert!! nogmaals, je weet me te vinden als je ergens hulp bij nodig mocht hebben........ :)

oh ja, hij zal nog lang niet af zijn als ie er zondag is..........sideskirts moeten er nog op en de kapjes onder de achterlichten en nog veeeeeel meer dingen totdat ie helemaal naar mijn zin in, achter moet nog verlaagd worden etc etc etc etc. dus hij is nog under construction........
R 5 Convertible Rulezz
-PAZ-
Über-Spammer

opzich nog wel redelijk wat werk, maar aan de andere kant als er niet te veel tegen gaat moet het kunnen :) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
CChris

helaas het gaat niet lukken, heb veel kunnen doen, maar niet genoeg.........dus ik kom er niet mee naar de meeting. het wordt waarschijnlijk toch de laguna V6, ook geen straf op zich :D
R 5 Convertible Rulezz
CChris

inmiddels ben ik weer wat verder, de kabelboom was houtjetouwtje, dus weg dr mee, de radiateur was lek, daar heb ik een nieuwe voor. evenals de ventilator die kapot was, dat is een spal ventilator geworden........de prijs viel me heel erg mee, hij was namelijk 67 ex btw :D.
het stuk kabelboom wat klote is ga ik zelf maken met overal dikkere draden als voorgeschreven.......volgens onderstaand schema wat ik uit de haynes heb gehaald.
[img]http://img138.imageshack.us/img138/2352/afb084hw1.jpg[/img]
[img]http://img135.imageshack.us/img135/8562 ... r55sg5.jpg[/img]
R 5 Convertible Rulezz
Riël
Über-Spammer

Jazeker, paar nieuwe draden trekken en voilá, lang gee nzeik meer.
Hang dat relais trouwens op een droge, relaxte plek. Het originele hangt daar wel achter die kap maar zit toch gauw voor met water ne zooi.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
CChris

nieuwe rad met nieuwe fan gemonteerd.........
[img]http://img397.imageshack.us/img397/6845/afb088jy8.jpg[/img]

nu nog even goed ontluchten en dan even kijken of ik alles wel goed heb aangesloten...... moet haast wel want kheb het schema gevolgd.....

verder doet de hoofdremcilinder het niet goed, ik heb em laten testen bij de remservice in utrecht en dr miste een pinnetje van de 1e of 2e trap (ik denk de 2e trap) waardoor ik ook niet goed kon ontluchten........maar morgen mag ik de nieuwe ophalen :D goeie zaak daar (Y) [spammode]www.remservice.org[/spammode][/img]
R 5 Convertible Rulezz
CChris

ik heb goed nieuws! kheb vanavond na wat gehannes en gepiel mn allereerste testritje gemaakt!! :D :D :D
gvd wat was dat weer enorm lekker zeg! ik ben nu dus achter een paar dingen, mn koppeling grijpt lekker strak aan, maar het aangrijppunt zit alleen wat hoog :tear:
verder lopen de voorremmen nog wat aan en moeten ze nog een keertje ontlucht worden......

bij mn oude hoofdremcilinder miste er trouwens een pinnetje, vandaar dat ie het niet goed deed.......

hij is trouwens echt lekker laag! :D (Y) nu nog een keer de achterkant verlagen en dan issie ook mooi laag......

enneuh de verlichting aan de achterkant is nog niet helemaal op orde, wel zitten er witte knippers aan de voorkant in :D

[img]http://img461.imageshack.us/img461/875/afb001mq7.jpg[/img]

natuurlijk zijn er nog heel veel dingen te doen voor ie een beetje fatsoenlijk er uit ziet in totaal, maar het begin is er nu toch echt. het afstellen van de carb moet nog eens gebeuren, de kabelboom in de motorruimte moet nog netjes gemaakt worden en nog allerlei andere kleine dingetjes.........voor de apk moeten er nog wat dingen gebeuren, waaronder de uitlaat ff netjes helemaal dicht maken, de spiegels allemaal in orde maken, de remmen fixen en nog wat meer........

genoeg te doen dus nog, maar ik ben echt zo blij als een kind van 1 dat voor het eerst zn eigen ijsje krijgt ofzowiets....... :D
Daniël W.
Car: 5TL-T

:worship: :worship: :worship:

zoooooo vet!!! :bang:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Wilma
Contacteer:

Heerlijk Chris dat je er al een ritje mee hebt gemaakt (Y)
Nu gaat het opschieten :worship:
Ivo
Über-Spammer

Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom heb je dat koelvloeistofvaatje aan de kant naast je waterpomp...???

Owja, echt een hele nette GT CChris (Y)
CChris

Ivo8hoven schreef:Misschien een stomme vraag hoor, maar waarom heb je dat koelvloeistofvaatje aan de kant naast je waterpomp...???

Owja, echt een hele nette GT CChris (Y)
thnx voor de reacties! :D ben echt heel blij dat ik na ongeveer 2 jaar weer eens in mn eigen gtt heb gereden........

@ivo, dat koelvloeistofvaatje zit nu eventjes daar omdat ik mn openluchtfilter goed wil gaan monteren, dus op de originele plek van het kvs-vaatje wil monteren. en dan die ruimte afsluiten met een nette oplossing........een plaatje staal oid. maar het moet wel mooi zijn, dus niet zomaar ff een plaatje dr op maken en klaar......

als dat voor mekaar is gaat het kvs-vaatje naar achter het schutbord op de plaats van de krik waarschijnlijk. waarom niet nu al meteen dat doen vraag je je misschien af........heel simpel, er zit al zoveel geld in doordat er iedere keer weer wat kapot was, dat dat op dit moment eventjes niet tot de opties hoort.......
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ik denk dat ik het daar lekker zou laten zitten, dat kvs vaatje
TEAM009 Gert
Contacteer:

En is je voorruit een beetje waterdicht? Heb je met dit weer wel kunnen testen. :)
En zie ik nu goed dat er een druiper net onder je voorruit zit? >-)
JiggyMF

Ik heb dat vaatje achter het schutbord geplaatst, op de plaats van de krik.

Gefeliciteerd met de eerste rit, zou eens tijd worden :lol: :worship:

grtz Jiggy
CChris

@agent smith, mn voorruit heb ik nog niet getest, hij komt de garage nog eventjes niet uit, moet nog die kleine dingen zoals elec. ramen fiksen en cv enzo. dat gaat trouwens vandaag of morgen gebeuren......
en ja daar zit een druiper, maar dat schijnt de spuiter te kunnen verhelpen.......

@jiggy, ja idd het werd wel eens tijd......nu jij nog ff goed draaien :D

ondertussen zit ik wel met een volgende "probleempje", tis niet echt een probleem, want ik heb al een tijdelijke oplossing.......maar toch, komtie.

ik ben nu even bezig met een poging om de bedrading uit te vissen van dat gekke brandstofpomprelais.......omdat ik er zelf een probleem mee heb, maar ook meerdere mensen. Met de Haynes kom ik er
alleen niet echt uit, dus wie kan me helpen?

ik zie in de lijst met onderdelen van het electrische circuit de volgende nummers staan:
- 164 - electric petrol pump
- 187 - speedo drive relay (petrol pump)
- 239 - no. 2 petrol pump
- 493 - petrol pump relay

vraag nummer 1: welke moet ik nou hebben?
vraag nummer 2: waar moeten deze nummers staan in welk schema, want ik ben denk ik kippig ofzo........ik kan ze namelijk niet vinden.
vraag nummer 3: ik dacht dat het nr 187 was (die staat er nl wel in), maar die is het niet want die mist in het elec. schema de witte aansluiting op de relaisvoet die er in het echt wel zit.

en vraag nummer 4: bij Arie (EBSBaccara) hebben we gister even gekeken en gemeten, de witte en rode draad (die doorverbonden moeten worden door het relais) zijn goed........
de gele schakeldraad die op het contact zit is ook goed, die geeft netjes 12v aan als je de sleutel omdraait. de massa maakt ook goed contact, want die hebben we doorgepiept.
nu zat er nog een bruin draadje, wat ik ff niet kon plaatsen, waar is deze voor en waar loopt deze naartoe?
R 5 Convertible Rulezz
Plaats reactie