het gaat om deze Clio

Alvast bedankt!
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... gineel.jpg[/img]
Even voor de duidelijkheid, mijn RSi is gechipt (Menno) en heeft een katvervanger en een open uitlaat. Dus als je theoretisch de pk's opteld kom ik hierop. Dus men zegt dat een katvervanger zo'n 7 pk extra opleverd en dan de chip van menno (+ 10%) kom ik op 128 pk..Marc Muller schreef:Abel schreef:Sorry maar mak ik even lachen??![]()
![]()
Turbo motor past prima. Er is al 1 hier op de site mee bezig in een rsi of een normale 1.8
Maar pk schatten is er altijd flink naast zitten. jij zegt uit een 1.8 8v 125/130 Dat is bijna net zoveel als de 16V
Ik zeg niet dat het niet kan, maar het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Dus op de bank met dat ding!
En een standaard 480 turbo heeft 120PK, maar met veel meer koppel als een rsi ooit zal hebben.
een riga (oid.) chip er in en je zit op 160PK!
dus suc6
Een F3P? Dat is toch het standaart RSi blok?Bart V schreef:Ik denk dat de verschillen tussen de jouw RSi motor, en een standaard 1.7T niet zo heel groot zijn. Waarschijnlijk heeft de 1.7T een vlakkere en hogere koppelkromme, en beginnend bij een wat lager toerental. Die turbo op de 1.7 is hoofdzakelijk een koppelbooster, en niet zozeer een vermogensverdubbelaar om het maar even simpel te zeggen.
Een goedkoop alternatief is om als basis een F3R te gebruiken, die turbo-proof te maken, en daar al het spul op schroeven van de 1.7T. Enige wat je dan wel moet doen is de software aanpassen, maar je hebt Menno al gevonden zo te horen.