Dynodagen Goes

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

iig volgens mij 250 pk (wat ik hoorde van iemand) 630 Nm. en hij was dik ja 8)
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Strijder schreef:iig volgens mij 250 pk (wat ik hoorde van iemand) 630 Nm. en hij was dik ja 8)
250?

Het waren er 565pk

En dat terwijl er nog ruim 0,5Bar boost bereik te halen viel... Dus nog meer vermogen en koppel...
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wou net zeggen, dat verschil is wel erg groot tussen pk en Nm
Immer wieder die verdammte Holländer
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

wat draaide de Williams? Met welke specs?
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

GeniustheGzA schreef:wat draaide de Williams? Met welke specs?
145 pk met 170 Nm
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

heeft r eigenlijk nog iemand foto's/filmpjes gemaakt?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

speedline schreef: 250?

Het waren er 565pk

En dat terwijl er nog ruim 0,5Bar boost bereik te halen viel... Dus nog meer vermogen en koppel...
Watvoor bak was het dan precies met watvoor specs Gerrit?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Steven schreef: Watvoor bak was het dan precies met watvoor specs Gerrit?
Een Supra RZ Twin Turbo (JZA80) met de machtige 2JZ-GTE motor. Big single turbo conversie en nog wat speelgoed. Allemachtig wat was dat een monsterlijke auto...

Alleen de pickup veegde hier de vloer mee aan met 617pk en 878Nm (geen typfout) aan de wielen in Goes... :worship: En na de injector upgrade van gisteren gaan we met een andere poelie (meer boost) voor de mechanische haardroger op jacht naar 700+ wiel-pk en 1000wiel-Nm... >-)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... esmall.JPG[/img]
60! pond Siemens DEKA Mototron S107 4-gats injectoren
Laatst gewijzigd door speedline op di 14 nov 2006 12:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is dat het gewicht of de prijs ? :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Riël schreef:Is dat het gewicht of de prijs ? :p
Da's het gewicht aan brandstof dat ze per uur per stuk kunnen leveren. Circa 650cc/min uit m'n hoofd... 2,5 zo groot (brandstoflevering) als een injector van een 21 Turbo om maar eens een idee te geven. :D

En voor de insiders; die V10 vraagt stationair zoveel brandstof dat je nog steeds 2ms inspuittijd hebt! :lol:
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Je bedoelt die srt 10 die je toen bij je had? Dat ding realy :bang: (Y) Alleen toen had je toch last van een slippende koppeling? Is dat al verholpen?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Maar da's een dikke 300 pk per 4 cilinders. Is dit reel om te zeggen of halen ze dat ook wel uit een 21 turbo gezien de huidige specs?

Hoeveel liter telt die v10?

8)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Heb er nog wel een filmpje van op men pc staan zou ik heb anders nog eens online zwengelen??
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Gooi maar online (Y)
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ben er mee bezig helaas duur het ff bij google om het te verwerken :S Edit Youtube is sneller :D


Hierbij dus het filmpje met de pickup die Speedline al eerder noemde :bang:

http://www.youtube.com/watch?v=P2JnXv8ReFI
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Riël schreef:Maar da's een dikke 300 pk per 4 cilinders. Is dit reel om te zeggen of halen ze dat ook wel uit een 21 turbo gezien de huidige specs?
Kan wel, maar niet zo maar...
Riël schreef:Hoeveel liter telt die v10?
505 cubic inch... 8,3 liter... 500pk en 711Nm standaard/ 452 en 630 aan de wielen (was wel warm weer!). Met blower ging dat naar 580 en 750. Met uitlaat naar 617 en 878... Aan de wielen met een compleet off tune afstelling.

Nu hebben we dat aangepakt en verwachten we 640-640 wiel pk en meer als 900Nm met een correcte afstelling.

En er ligt een andere (kleinere) poelie voor meer boost! >-)

Mike (spitsoor) schreef:Je bedoelt die srt 10 die je toen bij je had? Dat ding realy :bang: (Y) Alleen toen had je toch last van een slippende koppeling? Is dat al verholpen?
Ja, met een Centerforce unit en een Fidanza vliegwiel...
Laatst gewijzigd door speedline op di 14 nov 2006 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Mike (spitsoor) schreef:Heb er nog wel een filmpje van op men pc staan zou ik heb anders nog eens online zwengelen??
Let op het gejoel na een van de volgasruns!!! :lol:

Chris MC heeft nog een filmpje terwijl hij shotgun reed. Ff een demo-rondje Goes en omstreken... Misschien moeten jullie zijn arm maar eens omdraaien dat ie die online gooit. Ik wil ze namelijk graag hebben!!!

Ruud Fredriks en Rinus zijn medewerker vertelden mij dat ze nog nooit zo'n sterke straatauto gemeten hadden. Die runs zijn overigens in de 4e versnelling en dat is de prise directe. En dan nog zo door de toeren vliegen met 1600kg aan de wielen...!!!

Het enige nadeel dat je echt heel verwend raakt. Ik kan echt nergens meer instappen en die kik van zoveel kracht onder je gaspedaal voelen. Die auto's zijn er bijna niet meer...

Als je onder de 2.500min-1 bij 170km/h op nat wegdek de kont kan laten kwispelen is wel ff andere koek als een gt turbotje... :worship: Ook de grote schare Bmw, Porsche en andere merkjongens die denken dat ze een snelle auto hebben is erg leuk. Vooral als je met richting 250km/h de grille van een bedrijfswagen het uitzicht in hun achteruitkijkspiegel kan laten domineren...

Het is overigens een auto voor het betere stuur en pedaalwerk. Je hebt alleen ABS, 30cm rubber en een limited slip sperdifferentieel als gereedschap. Het ABS is zo afgestemd dat de achteras kritisch staat. Je kunt hem dus al ABS-end een bocht insturen of de kont laten kwispelen.

Ook moet je de banden warm rijden als je hard wilt. Ook in de regen helpt het 'induceren' van wat wielspin de Pirello Scorpion's op te warmen. Dit geeft de achteras meer grip; dan onderstuurt ie meer in de regen en da's wel zo prettig.

Fijne auto. Als je in de US woonde kon je er 1 leasen voor iets meer als 200 dollar per maand met een downpayment van 5000 dollar. Verzekering e.d. is andere koek. Maar er is niets wat voor dit geld deze performance biedt.

Let wel het is geen Viper. Je hebt nog steeds te maken met een pick-up op een ladderframe van 2283kg. Wel met super Bilstein dempers een een zeer sportieve afstemming; maar 1,3G op de skidpad haal je er niet mee. Wel 0.92G overigens.
Plaats reactie