aanjager/kachel kapot ... kachelweerstand ?

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Shaquille

Ik kan mij het haast niet voorstellen dat er geen zekering defect is.
Kijk je wel in de zekeringen kast onder je dashboard? Anders gewoon daar
eens meten of je daar wel spanning hebt op 1 pool van de 2 polen waar de zekering van de verwarming zit. En anders gewoon de kabels volgen en kijken waar ze heen gaan en checken op breuken en slechte contacten in stekkers. (Y)
reneovertoom

Hmm ze zagene r allemaal prico bello uit, jup ik kijk onder t dashboard kastje :)
Ik ga vanmiddag weer kijken :)!
reneovertoom

zzo ... net even weer alles doorgemeten.
De stekker zélf is helemaal goed, de gele draad kreeg als enige stroom als de stekkr los was, de overige draden kregen bij ingeschakelde stekker in hun desbetreffende stand ook stroom.
So far so good ...

Ik kan die weerstand nergens kopen tegen een normale prijs :( :@
ik kan dus ook niet checken.

Bij het testen van het speakerdraad accu-polen blokje ging de fan niet aan ...

Het is dus of de fan denk ik, of toch die weerstand :gaap:
Johan_16v
Contacteer:

even een vraagje over dit topic... vanwaar krijg je nu de warmte, het (warme) koelwater of deze zogenaamde weerstand? of ... ? :smoke:
reneovertoom

Johan_16v schreef:even een vraagje over dit topic... vanwaar krijg je nu de warmte, het (warme) koelwater of deze zogenaamde weerstand? of ... ? :smoke:
Haha .. hij is leuk ;) :worship:

en dat van een belg (~) 8) :wink:
Johan_16v
Contacteer:

reneovertoom schreef:
Johan_16v schreef:even een vraagje over dit topic... vanwaar krijg je nu de warmte, het (warme) koelwater of deze zogenaamde weerstand? of ... ? :smoke:

als je dan toch de onnozelaar uit wilt hangen, geef dan ook het antwoord erbij! jezus. of veronderstel je dat iedereen alles weet?
-PAZ-
Über-Spammer

de warmte krijg je doordat de lucht die naar het interieur gaat door de kachel radiator gaat en deze is dus warm mbv het koelwater van de motor. de weerstand zorgt er alleen voor dat de ventilator op verschillende standen/snelheden kan draaien
R5GTT. Drive it like you stole it
reneovertoom

Johan_16v schreef:
reneovertoom schreef:

als je dan toch de onnozelaar uit wilt hangen, geef dan ook het antwoord erbij! jezus. of veronderstel je dat iedereen alles weet?
Ey relaxed gast |:
Ik dacht dat jij refereerde aan mijn topic http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Dacht dat je een geintje over me maakte omdat het de vorige keer TE heet werd allemaal door de koelvloeistof.
jeroen_natas

Een zekering kan het volgens mij in elk geval niet zijn...hij heeft eerst goed gewerkt toen nog maar een paar standen en toen niks meer....
Als de zekering kapot gaat is het in een keer afgelopen toch...tenzij er meer zekeringen op zitten :~

De klacht klinkt gewoon als een kapotte weerstand...... :)
Riël
Über-Spammer

reneovertoom schreef:zzo ... net even weer alles doorgemeten.
De stekker zélf is helemaal goed, de gele draad kreeg als enige stroom als de stekkr los was, de overige draden kregen bij ingeschakelde stekker in hun desbetreffende stand ook stroom.
So far so good ...

Ik kan die weerstand nergens kopen tegen een normale prijs :( :@
ik kan dus ook niet checken.

Bij het testen van het speakerdraad accu-polen blokje ging de fan niet aan ...

Het is dus of de fan denk ik, of toch die weerstand :gaap:

IN de weerstand zit een cilindervormig dingetje, tussen de spiraaltjes. Deze eens doorverbinden en weer proberen (Y). Doet ie het dan wel, is dat ding kapot en kost ca. €60ct.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Johan_16v
Contacteer:

-PAZ- schreef:de warmte krijg je doordat de lucht die naar het interieur gaat door de kachel radiator gaat en deze is dus warm mbv het koelwater van de motor. de weerstand zorgt er alleen voor dat de ventilator op verschillende standen/snelheden kan draaien
dat is nu een goed antwoord, thanx (Y)
Plaats reactie